Laptopy, choć często nie posiadają najgłośniejszych głośników, w przypadku modeli zaprojektowanych z myślą o grach i multimediach, zazwyczaj wyposażone są w wbudowane głośniki. Te urządzenia audio są aktywne od momentu instalacji systemu operacyjnego, a także działają, gdy płyta główna przesyła sygnały dźwiękowe. Aby jednak maksymalnie wykorzystać ich możliwości, konieczne jest zainstalowanie odpowiednich sterowników. Jeśli zauważysz, że głośniki laptopa nie funkcjonują, a sprzęt wydaje się być sprawny, istnieje wiele prostych kroków, które możesz podjąć, aby je naprawić.
Dźwięk z laptopa nie działa?
Przed wypróbowaniem poniższych rozwiązań, upewnij się, że:
- Głośność aplikacji, której używasz do odtwarzania dźwięku, nie jest ustawiona na zero.
- Głośność w mikserze głośności nie jest wyciszona.
- Wybrano odpowiednie urządzenie audio do odtwarzania dźwięku.
- Nie pozostawiłeś słuchawek podłączonych do gniazda audio.
6 MOŻLIWE POPRAWKI: Głośniki laptopa nie działają
Jeśli głośniki laptopa działały wcześniej, a nagle przestały, możesz spróbować przywrócić je do działania. W przypadku nowego laptopa, który nigdy nie miał działających głośników, warto rozważyć jego zwrot i sprawdzenie, czy problem nie leży po stronie sprzętu. W większości przypadków, gdy głośniki przestają działać, problem ma charakter oprogramowania.
1. Sprawdź urządzenia audio
Wirtualne urządzenia audio oraz sterowniki mogą być czasami wyłączane w systemie operacyjnym, co uniemożliwia ich działanie. W celu weryfikacji:
- Otwórz Panel sterowania.
- Przejdź do sekcji Sprzęt i dźwięk, a następnie kliknij na Dźwięk.
- W zakładce Odtwarzanie sprawdź, czy głośniki są wyświetlane na liście. Jeśli ich tam nie ma, kliknij prawym przyciskiem myszy w pustym obszarze i wybierz „Pokaż wyłączone urządzenia” oraz „Pokaż odłączone urządzenia”.
- Jeśli głośniki się pojawią, kliknij je prawym przyciskiem myszy i wybierz „Włącz urządzenie”.
- Uruchom ponownie system.
2. Zaktualizuj sterowniki audio
Upewnij się, że sterowniki audio są aktualne:
- Otwórz Menedżera urządzeń.
- Rozwiń sekcję Kontrolery dźwięku, wideo i gier.
- Znajdź urządzenie Realtek Audio lub Intel Audio, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Aktualizuj sterownik”.
- Zainstaluj wszystkie znalezione aktualizacje sterowników.
- Jeśli dźwięk nadal nie działa, spróbuj przeskanować sprzęt w poszukiwaniu zmian.
- Uruchom ponownie system.
3. Zainstaluj ponownie urządzenie audio / sterowniki
Spróbuj odinstalować i ponownie zainstalować sterowniki audio:
- Otwórz Menedżera urządzeń.
- Rozwiń sekcję Kontrolery dźwięku, wideo i gier.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy na Realtek Audio (lub Intel Audio) i wybierz „Odinstaluj urządzenie”.
- Zaakceptuj wszelkie komunikaty na ekranie i odinstaluj sterownik.
- Uruchom ponownie system, aby sterowniki zostały automatycznie zainstalowane. W przypadku braku automatycznej instalacji, pobierz sterowniki z oficjalnej strony producenta laptopa.
4. Sprawdź zastrzeżone aplikacje audio
Producenci laptopów często instalują aplikacje do zarządzania dźwiękiem, które mogą mieć pierwszeństwo przed ustawieniami systemowymi. W celu weryfikacji:
- Otwórz aplikację menedżera audio swojego producenta.
- Sprawdź poziom głośności głośników oraz ustawienia w aplikacji.
- Wyłącz wszelkie niepotrzebne ulepszenia dźwięku.
- Uruchom ponownie system.
5. Włącz urządzenie z rejestru
Możliwe, że urządzenie audio zostało wyłączone w rejestrze systemowym:
- Naciśnij Win + R, aby otworzyć okno uruchamiania.
- Wpisz „regedit” i przejdź do klucza: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\MMDevices\Audio\Render.
- Rozwiń poszczególne klucze i sprawdź, który z nich odpowiada za głośniki. Zazwyczaj będzie to klucz z nazwą twojego urządzenia audio.
- Znajdź wartość „DeviceState” i ustaw ją na 1. Kliknij OK.
- Uruchom ponownie system.
6. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z dźwiękiem
Możesz skorzystać z wbudowanego narzędzia do rozwiązywania problemów:
- Otwórz aplikację Ustawienia.
- Przejdź do sekcji Aktualizacja i zabezpieczenia, a następnie Rozwiązywanie problemów.
- Wybierz „Dodatkowe narzędzia do rozwiązywania problemów”.
- Wybierz narzędzie do rozwiązywania problemów z odtwarzaniem dźwięku i zastosuj zalecane rozwiązania.
- Uruchom ponownie system.
Wniosek
Przedstawione rozwiązania powinny pomóc w przypadku problemów z głośnikami laptopa. Jeśli po ich zastosowaniu nadal słychać trzaski lub biały szum, może to wskazywać na uszkodzenie głośników lub poluzowanie wewnętrznych przewodów. W takim przypadku zaleca się skonsultowanie się z profesjonalnym serwisem, szczególnie jeśli laptop jest objęty gwarancją. Pamiętaj, że odpowiednia diagnostyka techniczna może zapobiec dalszym uszkodzeniom sprzętu.
Post „Głośniki do laptopów nie działają: oto jak to naprawić” pojawił się najpierw na newsblog.
newsblog.pl