Inżynierowie GM ustanawiają rekordy Corvette na Nürburgringu: ZR1X, ZR1 i Z06

Photo of author

By maciekx

General Motors niedawno zademonstrowało swoje mistrzostwo inżynieryjne oraz zaangażowanie w rozwój pojazdów wyczynowych, osiągając znaczące wyniki na słynnym na całym świecie torze Nürburgring Nordschleife. Ten niezwykły wyczyn, dokonany przez inżynierów, którzy faktycznie projektowali te pojazdy, a nie przez profesjonalnych kierowców wyścigowych, podkreśla głębię talentu w amerykańskim przemyśle motoryzacyjnym.

  • Inżynierowie Drew Cattell, Brian Wallace i Aaron Link ustanowili rekordy okrążeń na torze Nürburgring Nordschleife.
  • Model ZR1X, prowadzony przez Drew Cattella, uzyskał rekordowy czas 6:49.275, zdobywając oficjalne miejsce na liście Nürburgringu dla kierowców nieprofesjonalnych.
  • ZR1, kierowany przez Briana Wallace’a, osiągnął czas 6:50.763, natomiast Z06, pilotowany przez Aarona Linka, pokonał tor w 7:11.826.
  • Wszystkie rekordy zostały ustanowione na wymagającym 12,9-milowym torze, w pojazdach specyfikacji produkcyjnej przeznaczonych na rynek amerykański, wyposażonych jedynie w zalecane na torze wyposażenie bezpieczeństwa.
  • General Motors zainwestowało 888 milionów dolarów w nową fabrykę silników V8 w Nowym Jorku, co świadczy o ciągłym zaangażowaniu w rozwój wysokowydajnych jednostek napędowych.

Osiągnięcia na Nürburgringu

Kultowe modele Chevrolet Corvette – Z06, ZR1 oraz zelektryfikowany ZR1X – osiągnęły rekordowe czasy okrążeń na wymagającym 12,9-milowym torze Nürburgring Nordschleife. Inżynier Drew Cattell poprowadził ZR1X z napędem na wszystkie koła do rekordowego czasu 6:49.275, zdobywając miejsce na oficjalnej liście rekordów Nürburgringu dla kierowców nieprofesjonalnych. Brian Wallace uzyskał czas okrążenia 6:50.763 w 1064-konnym ZR1, natomiast Aaron Link pokonał tor w 670-konnej Corvette Z06 w czasie 7:11.826. Te wybitne osiągnięcia zostały dokonane w pojazdach specyfikacji produkcyjnej przeznaczonych na rynek amerykański, wyposażonych jedynie w zalecane na torze wyposażenie bezpieczeństwa, co podkreśla ich niezwykłą gotowość do osiągów prosto z fabryki.

Innowacje Technologiczne i Inwestycje GM

Model Z06 wyposażony jest w 670-konny silnik V8 o pojemności 5,5 litra, uzupełniony o ceramiczno-węglowe hamulce i ultralekkie felgi z włókna węglowego, co zapewnia doskonałe prowadzenie i skuteczność hamowania. ZR1 podnosi poprzeczkę osiągów dzięki 1064-konnemu 5,5-litrowemu podwójnie turbodoładowanemu silnikowi V8. Najbardziej zaawansowany ZR1X generuje zdumiewające 1250 koni mechanicznych z podobnego podwójnie turbodoładowanego V8, wzbogaconego o zaawansowane elementy elektryczne. To zaangażowanie w wysokowydajne układy napędowe jest dodatkowo potwierdzone znaczącą inwestycją General Motors w wysokości 888 milionów dolarów w nowy zakład produkcji silników V-8 w Nowym Jorku. Prezes GM, Mark Reuss, podkreślił to unikalne podejście, twierdząc, że wyniki z Nürburgringu pokazują, iż „nie ma limitu tego, co nasi inżynierowie i pojazdy GM mogą osiągnąć”.

Wyzwania i Dynamika Rynku Motoryzacyjnego

Takie kamienie milowe w zakresie wydajności mają miejsce w dynamicznym globalnym krajobrazie motoryzacyjnym. Podczas gdy niektórzy producenci przesuwają granice inżynierii, inni zmagają się ze znacznymi trudnościami ekonomicznymi. Na przykład Volvo niedawno ogłosiło plany redukcji 3000 miejsc pracy, częściowo pod wpływem trwających sporów handlowych i ceł wpływających na branżę podczas obecnej administracji prezydenckiej USA. Sytuacja ta odzwierciedla szersze wyzwania, przed którymi stoi światowy sektor motoryzacyjny. Akcje General Motors (GM) notowano na poziomie 52,53 USD, co odzwierciedlało spadek o -1,52% w porównaniu z poprzednim zamknięciem, sygnalizując wrażliwość rynku nawet w obliczu technologicznych triumfów.


newsblog.pl