Jak dodać menedżera do swojego kanału YouTube

Photo of author

By maciekx

Na początkowym etapie rozwijania kanału, zarządzanie nim i tworzenie filmów wydaje się proste. Jednakże, w miarę jak kanał zyskuje na popularności, samodzielne wykonywanie wszystkich zadań staje się coraz bardziej wymagające. Na szczęście, nie musisz działać w pojedynkę; idealnym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy menedżera kanału. To osoba, której przyznajesz specjalne uprawnienia, umożliwiające jej zarządzanie kanałem, podczas gdy Ty możesz skupić się na tym, co najważniejsze – tworzeniu ciekawych treści.

MUO WIDEO DNIA

PRZEWIŃ, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ

Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w rozwoju swojego kanału, warto rozważyć zatrudnienie menedżera. Poniżej wyjaśniamy, dlaczego jest to korzystne i jak dodać go do swojego kanału na YouTube.

Kim jest menedżer kanału YouTube i dlaczego warto go zatrudnić?

Menedżer kanału YouTube to dodatkowe konto, które otrzymuje dostęp do zarządzania Twoim kanałem. Chociaż nie może go usunąć, jest w stanie wesprzeć Cię w wielu aspektach, takich jak planowanie publikacji, przesyłanie i harmonogramowanie filmów oraz wiele innych czynności.

Współpraca z menedżerem może mieć charakter płatny lub wolontariacki, co zależy od zakresu obowiązków i ustaleń. Stawki wynagrodzenia są różne i zależą od negocjacji oraz warunków umowy.

Jeśli Twój kanał nie jest jeszcze duży, możesz się zastanawiać, czy menedżer jest Ci potrzebny. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od Twojej indywidualnej sytuacji. Niemniej jednak, oto kilka powodów, dla których warto rozważyć współpracę z menedżerem kanału YouTube:

  • Zatrudnienie menedżera zwiększy Twoją produktywność i pozwoli Ci skoncentrować się na tworzeniu, podczas gdy on zajmie się strategią treści pod kątem SEO.
  • Menedżer, angażując się w interakcję z widzami, może polecać interesujące materiały, co przełoży się na zwiększenie liczby wyświetleń.
  • Współpraca z menedżerem może ułatwić nawiązywanie kontaktów z innymi markami, co podniesie prestiż Twojego kanału.
  • Menedżer zajmuje się technicznymi aspektami publikacji, takimi jak przesyłanie, optymalizacja i montaż filmów. Ponadto, zarządza aspektami monetyzacji i marketingiem treści.

Jakie uprawnienia posiada menedżer kanału YouTube?

Jakie funkcje pełni menedżer YouTube? Po przyznaniu komuś roli menedżera, uzyskuje on specjalne uprawnienia, pozwalające na:

  • Przesyłanie, promowanie, edycję oraz usuwanie filmów z Twojego kanału YouTube.
  • Przydzielanie ról, dodawanie i usuwanie innych menedżerów, redaktorów i recenzentów.
  • Usuwanie i moderowanie komentarzy, a także blokowanie użytkowników na Twoim kanale YouTube.
  • Analizę statystyk kanału, w tym danych dotyczących przychodów.
  • Edycję szczegółów kanału, takich jak nazwa i opis, przy czym nie może go usunąć.

Jak dodać menedżera do swojego kanału na YouTube?

Skoro wiesz już, jak ważna jest rola menedżera kanału, przejdźmy do instrukcji, jak go dodać:

  • Otwórz YouTube Studio w przeglądarce.
  • W menu po lewej stronie wybierz Ustawienia.
  • W oknie ustawień kliknij zakładkę Uprawnienia. Jeśli do tej pory nie dodawałeś menedżerów, zobaczysz dwie opcje: Zarządzaj uprawnieniami i Przenieś uprawnienia. Wybierz Przenieś uprawnienia, aby zaimportować wszystkie ustawienia uprawnień do YouTube Studio.
  • Po przeniesieniu uprawnień do YouTube Studio, kliknij opcję Zaproś, która znajduje się w prawym górnym rogu.
  • W polu E-mail wpisz adres e-mail osoby, którą chcesz dodać jako menedżera.
  • Z listy rozwijanej Dostęp wybierz Menedżer.
  • Kliknij Gotowe, a następnie Zapisz.
  • YouTube wyśle zaproszenie na adres e-mail menedżera. Po zaakceptowaniu zaproszenia, menedżer uzyska dostęp do Twojego kanału. Może on przełączać się między kanałami, którymi zarządza, poprzez kliknięcie ikony profilu w prawym górnym rogu, a następnie wybór opcji Przełącz konto.

    Wybierz doświadczonego menedżera dla swojego kanału YouTube

    Współpraca z menedżerem może wspomóc rozwój Twojego kanału. Ważne jest jednak, aby wybrać osobę z odpowiednim doświadczeniem. Najlepiej, jeśli menedżer ma na koncie sukcesy w rozwijaniu innych kanałów na YouTube. Oprócz wiedzy z zakresu SEO, powinien posiadać umiejętności edycji filmów, marketingu i zarządzania projektami.


    newsblog.pl