Jak korzystać z pola załącznika w Airtable

Photo of author

By maciekx

Airtable zdobył uznanie jako uniwersalne narzędzie podnoszące efektywność pracy, oferując szeroki wachlarz funkcji. Jedną z jego unikalnych zalet jest zdolność do integracji i łączenia z rozmaitymi danymi i informacjami.

Jedną z kluczowych funkcji Airtable, umożliwiającą to, jest opcja dołączania plików bezpośrednio do rekordów. Przyjrzyjmy się bliżej polu Załącznik w Airtable i sposobom jego dodawania do bazy danych.

Czym jest pole załącznika w Airtable?

Pole Załącznik w Airtable pozwala na przypięcie dowolnego rodzaju pliku bezpośrednio do rekordów w Twojej bazie danych. Ułatwia to wzbogacanie danych o dodatkowe informacje, takie jak grafiki, dokumenty, prezentacje czy arkusze kalkulacyjne, co usprawnia zarządzanie projektami w Airtable.

To pole obsługuje wiele źródeł plików, w tym lokalną pamięć komputera oraz popularne usługi chmurowe, takie jak Dysk Google, OneDrive i Dropbox. Należy pamiętać, że przesyłane pliki nie mogą przekraczać pięciu gigabajtów.

Typowe formaty plików, jak PNG i JPG, dokumenty Word, pliki Photoshop i PDF, są wyświetlane jako miniatury w tabeli. Kliknięcie miniatury otworzy pełnoekranowy podgląd pliku. Mniej popularne formaty nie będą miały podglądu, ale nadal można z nimi pracować w Airtable.

Jak dodać pole załącznika do bazy Airtable?

Istnieją dwa proste sposoby dodawania pola załącznika do bazy w Airtable. Można to zrobić z poziomu widoków Airtable, takich jak widok siatki, lub bezpośrednio z rekordu.

1. Dodawanie pól załączników w widoku siatki

W widoku siatki Airtable, na końcu górnego rzędu nagłówków tabeli, kliknij znak plus (+). W zależności od wielkości ekranu i liczby już istniejących pól, może być konieczne przewinięcie w prawo.

Pojawi się menu z listą dostępnych pól. Wybierz z niej Załącznik, aby dodać to pole. Możesz również nadać mu nazwę, która będzie widoczna w nagłówkach. Po skonfigurowaniu pola, kliknij Utwórz pole, by dodać je do bazy danych.

2. Dodawanie pól załączników w rekordzie

W rekordzie, na dole kliknij Dodaj nowe pole do tej tabeli. W rozwijanym menu, zamiast Tekst jednowierszowy, wybierz opcję Załącznik. Możesz również wpisać tytuł i kliknąć Zapisz.

W wyskakującym okienku edycji pola, szczególnie jeśli używasz szablonu, może pojawić się przełącznik Pokaż załączniki w odwrotnej kolejności. Domyślnie nowe załączniki są dodawane na końcu listy, ale to ustawienie dodawało je na początku. Funkcja ta została wycofana w kwietniu 2020 roku. Obecnie, aby zmienić kolejność załączników, można je przeciągać i upuszczać w polu.

Dołączanie pliku za pomocą pola załącznika

Po dodaniu pola Załącznik, można z nim pracować w widoku siatki lub w poszczególnych rekordach.

W widoku siatki, kliknij pole Załącznik w wybranym wierszu rekordu, aby dodać nowy plik (używając przycisku plus) lub przeciągnij plik bezpośrednio do komórki.

Wewnątrz rekordu pole Załącznik to duże pole z komunikatem Przeciągnij pliki tutaj lub przeglądaj. Możesz przeciągnąć i upuścić pliki lub kliknąć łącze przeglądania, aby otworzyć okno wyboru pliku z większą ilością opcji.

Kliknięcie przycisku plus w widoku siatki lub łącza przeglądania w rekordzie otworzy okno, gdzie można wybrać pliki z różnych źródeł. Możesz przeciągnąć pliki z lokalnego dysku lub wybrać je za pomocą opcji przeglądania.

Alternatywnie, można wybrać inne opcje z paska bocznego, aby znaleźć plik do załączenia. Można dodać plik z adresu URL lub wyszukiwarki internetowej, zrobić zdjęcie kamerą internetową, lub dodać pliki z usług przechowywania w chmurze, takich jak Dysk Google, OneDrive, Dropbox, Box oraz zdjęcia z Facebooka.

Pamiętaj, że przed dodaniem plików z tych serwisów musisz połączyć swoje konta z Airtable. Możesz to zrobić, postępując zgodnie z instrukcjami, które pojawią się po kliknięciu w wybraną usługę.

Sprawnie połącz swój proces pracy z Airtable

Przy tak wielu elementach do śledzenia w dzisiejszych cyfrowych przepływach pracy, zachowanie porządku i powiązanie z odpowiednimi informacjami może być trudne.

Pole Załącznik w Airtable ułatwia zarządzanie tym, integrując pliki bezpośrednio z informacjami potrzebnymi w solidnym środowisku bazy danych. Dzięki temu zachowasz lepszą organizację i produktywność, a wszystko, czego potrzebujesz, będzie w zasięgu ręki.


newsblog.pl