Jak utworzyć ankietę w WhatsApp, aby podejmować decyzje korzystne dla obu stron

Ankiety WhatsApp, Twoje narzędzie do podejmowania decyzji opartych na informacjach i danych.

Szukasz prostego sposobu na poznanie opinii znajomych na dany temat lub zebranie spostrzeżeń przed uruchomieniem usług?

A może chcesz wiedzieć, co większość Twoich użytkowników może wybrać spośród różnych dostępnych opcji.

Jest to możliwe bez wydawania pieniędzy na ankiety WhatsApp. To popularna funkcja, która pozwala zadawać pytania i uzyskiwać odpowiedzi od członków w czasie rzeczywistym.

Rozumiemy więcej.

Co to jest WhatsApp?

WhatsApp to bez dwóch zdań jedna z najpopularniejszych aplikacji do przesyłania wiadomości na smartfony, z której aktywnie korzysta ponad miliard ludzi na całym świecie. Aby wysyłać i odbierać wiadomości, pliki audio, obrazy i filmy, musisz pobrać aplikację i uzyskać połączenie z Internetem.

W przeciwieństwie do SMS-ów, WhatsApp jest szybki, łatwy i wygodniejszy pod względem komfortu użytkowania. Poza tym za korzystanie z WhatsApp nie są pobierane żadne opłaty, ponieważ korzysta ona z Internetu. Jeśli więc szukasz platformy do prywatnego wysyłania wiadomości do znajomych, prowadzenia rozmów grupowych i udostępniania lokalizacji na żywo, WhatsApp jest idealnym💯 wyborem!

Jest swobodnie dostępny dla pobierać w sklepie Google Play, możesz także korzystać z niej na komputerze Mac lub Windows. Dzięki temu nie jesteś zobowiązany do korzystania z telefonu ani Twoi klienci, co czyni to narzędzie bardzo wszechstronnym i łatwo dostępnym!

Czym są ankiety WhatsApp?

Ankiety WhatsApp umożliwiają przeprowadzenie ankiety do głosowania w Twojej grupie. Możesz zadawać pytania, mając do wyboru maksymalnie 12 opcji. Użytkownicy mogą wybrać jedną lub więcej opcji w czasie rzeczywistym lub otrzymywać powiadomienia, gdy ktoś wybierze opcję.

Tworzenie ankiet WhatsApp jest łatwym procesem i można za ich pomocą zadać dowolne pytanie. Firmy mogą wykorzystywać ankiety do zbierania informacji na temat określonych produktów lub usług, zbierając głos klientów. Na podstawie tych wyników firmy mogą zrozumieć, co można poprawić po przeanalizowaniu wyników ankiety.

Zanim przejdziemy do procesu tworzenia ankiet WhatsApp, przyjrzyjmy się niektórym zaletom korzystania z ankiet.

Korzyści z ankiet WhatsApp

Zatem ankietować czy nie ankietować? Zanim zaczniesz, oto krótkie podsumowanie korzyści:

  • Grupowe podejmowanie decyzji: Sondaże zapewniają demokratyczne podejście do podejmowania decyzji. Gwarantuje to, że opinia każdej osoby zostanie wzięta pod uwagę przed wydaniem decyzji.
  • Szybko i łatwo: Tworzenie ankiet w WhatsApp jest znacznie łatwiejsze niż na innych platformach. Możesz nawet napotkać problemy podczas integracji ankiet innych firm z preferowanymi aplikacjami.
  • Zwiększ zaangażowanie: Jeśli jesteś już członkiem grupy, która była nieaktywna przez długi czas, po przeprowadzeniu ankiety zauważysz zauważalne zaangażowanie jej członków. Tworzy to zabawną atmosferę podczas rozmów grupowych.
  • Cele marketingowe: Firmy, zwłaszcza marketerzy, mogą wykorzystywać ankiety do przeprowadzania badań rynkowych i gromadzenia danych, aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców.
  • Planowanie wydarzeń: możesz używać ankiet, aby ocenić zainteresowanie uczestników, preferencje i dostępność podczas organizowania wydarzeń. Pomaga w usprawnieniu procesu planowania.
  • Opinia: Ankiety to dobre i szybkie narzędzie do zbierania opinii od istniejących klientów, zamiast proszenia ich o wypełnianie długich formularzy.
  • Ankieta: Kiedy wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę, Ankiety WhatsApp mogą zostać wykorzystane do zebrania wcześniejszych doświadczeń i ulepszenia nowych ofert.
  • Prywatność: Ankiety WhatsApp są prywatne dla członków grupy, więc masz pewność, że zebrane opinie i dane są kontrolowane przez Twoich odbiorców.

Dlatego WhatsApp to nie tylko komunikator umożliwiający kontakt z rodziną i przyjaciółmi. Obecnie stało się narzędziem biznesowym służącym do marketingu i komunikacji, dzięki któremu firmy mogą łatwo dotrzeć do klientów. W rzeczywistości rośnie liczba systemów CRM WhatsApp, które ułatwiają lepsze relacje z klientami.

Jak utworzyć ankietę w WhatsApp?

Tworzenie ankiety w WhatsApp jest łatwe.

Oto kroki, jak utworzyć ankietę:

  • Stuknij ikonę spinacza 🖇️ w polu tekstowym i poszukaj Ankieta > Utwórz ankietę.

  • Wpisz swoje pytanie w polu Pytanie.
  • Wprowadź wszystkie opcje ankiety na liście Opcje. Możesz zmienić kolejność opcji ankiety, dotykając i przytrzymując ikonę hamburgera.

  • Domyślnie użytkownicy mogą wybrać wiele odpowiedzi. Jeśli chcesz zezwolić użytkownikom na wybranie jednej opcji, wyłącz przełącznik Zezwalaj na wiele odpowiedzi.

  • Ostatnim krokiem jest dotknięcie ikony wysyłania na dole, aby utworzyć ankietę.

I tyle, gotowe!

Wyświetlanie wyników ankiety

Po utworzeniu i wysłaniu ankiety na czacie możesz śledzić ich odpowiedzi i sprawdzać kandydatów, którzy głosowali.

Aby wyświetlić wyniki ankiety, kliknij łącze Wyświetl głosy u dołu ankiety. Tutaj znajdziesz podsumowanie głosujących i ich odpowiedzi.

WhatsApp umożliwia także przeglądanie wyników poprzednich ankiet i sprawdzanie, jak zareagowali ludzie. Możesz łatwo usunąć🗑️ankietę, jeśli nie chcesz, aby była już aktywna.

Analizuj dane z ankiety WhatsApp

Samo obejrzenie głosów da Ci natychmiastową odpowiedź na Twoje pytanie. Jeśli jednak przeprowadzasz kilka ankiet po kolei, musisz przeanalizować wyniki.

Analizowanie odpowiedzi na ankiety WhatsApp pomaga wyciągać istotne wnioski i podejmować decyzje biznesowe poparte danymi.

Oto prosty przewodnik po analizie danych z ankiety WhatsApp.

  • Zbieraj dane: Zbieraj odpowiedzi z ankiet. Aby znaleźć określone ankiety, otwórz WhatsApp i przejdź do ikony wyszukiwania. Wybierz Ankiety i tutaj możesz zobaczyć otrzymane odpowiedzi na ankietę.
  • Porządkowanie danych: Skompiluj wszystkie odpowiedzi z odpowiednich opcji w uporządkowanym formacie, takim jak Excel lub arkusz Google.
  • Oblicz odpowiedzi: Możesz zacząć od zliczenia całkowitej liczby otrzymanych odpowiedzi i obliczenia wartości procentowej dla każdej opcji. Pomoże Ci to zawrzeć popularne opcje.
  • Zidentyfikuj wzorce: Czy znajdziesz jakieś podobne wzorce? Czy uzyskujesz większe zaangażowanie w ankietach przy mniejszej liczbie opcji lub odwrotnie? Czy są jakieś konkretne pytania, które powodują zwiększenie liczby odpowiedzi w ankiecie? Te pytania pomogą Ci zidentyfikować pewne typowe trendy.
  • Porównaj cele: Po przeanalizowaniu danych w arkuszach rozpocznij porównywanie wyników z pierwotnymi celami. Czy wyniki odpowiadają preferowanym opcjom, czy też są zaskakujące?
  • Wnioski: Być może już lepiej rozumiesz wyniki ankiety. Skorzystaj z tych spostrzeżeń, aby podejmować świadome decyzje biznesowe i sprawdź, czy są one zgodne z Twoimi planami biznesowymi i opracowanymi strategiami.
  • Przeprowadź ankiety uzupełniające: na podstawie swoich ustaleń zdecyduj, czy chcesz jeszcze bardziej zawęzić odpowiedzi. Zadawaj pytania z odpowiedziami bliższymi popularnym sugestiom i powszechnym odczuciom.

Niezależnie od tego, czy korzystasz z ankiet WhatsApp do celów osobistych, czy zawodowych, analiza danych z ankiet WhatsApp może dostarczyć cennych informacji, które pomogą Ci w procesie podejmowania decyzji.

Najlepsze praktyki tworzenia skutecznych ankiet WhatsApp

Korzystanie z ankiet w celu uzyskania odpowiedzi na pytania i podejmowania decyzji to świetny sposób na gromadzenie informacji, ale najlepiej jest postępować zgodnie z kilkoma najlepszymi praktykami, aby zmaksymalizować ich skuteczność.

  • Pytania bezpośrednie: Zadawaj pytania, które zawierają bezpośrednie odpowiedzi, bez konieczności wyjaśniania. Ustawianie trudnych pytań zmniejszy liczbę odpowiedzi w ankietach na czacie grupowym.
  • Wyczyść opcje: spróbuj ograniczyć długość odpowiedzi dotyczących opcji. Podobnie jak w przypadku pytań, odpowiedzi powinny być krótkie, łatwe do zrozumienia i bezpośrednie. Ograniczanie opcji odpowiedzi do sedna pomoże członkom grupy wyeliminować wszelkie myśli dotyczące wyjaśniania odpowiedzi.
  • Ogranicz opcje: chociaż WhatsApp udostępnia 12 opcji, niekoniecznie korzystasz z nich wszystkich. Zbyt wiele opcji utrudnia użytkownikom wybór jednej i powoduje większe zamieszanie. Możesz spróbować ograniczyć opcje do 4 lub 5, aby uzyskać większe zaangażowanie i lepszą analizę.
  • Nie przeciążaj ankiet: ogranicz pokusę przeprowadzania ankiet od czasu do czasu. Przeciążanie kontaktów ankietami może być irytujące i mogą przestać odpowiadać na Twoje ankiety.

Chociaż dobrze jest poznać doświadczenia i opcje klientów, zbyt wiele dobrych rzeczy może spowodować spadek współczynnika odpowiedzi, więc pamiętaj, aby podejść do tych pytań selektywnie!

Często zadawane pytania dotyczące ankiet WhatsApp

Ile opcji możesz mieć w ankiecie WhatsApp?

Dzięki ankietom WhatsApp możesz zadać do 12 pytań na czacie grupowym.

Czy ankiety WhatsApp są anonimowe?

Nie, obecnie nie ma możliwości zapewnienia anonimowości ankiety.

Czy użytkownicy mogą głosować na wiele opcji w WhatsApp?

Tak, domyślnie WhatsApp umożliwia użytkownikom wybór wielu opcji. Możesz zmienić to ustawienie, aby pozwolić na jeden głos na uczestnika.

Do czego mogę wykorzystać ankiety?

Możesz używać ankiet WhatsApp, aby szybko uzyskać informacje, jeśli utkniesz w procesie podejmowania decyzji, planowaniu wydarzeń, przekazywaniu opinii i przeprowadzaniu ankiet biznesowych.

Streszczenie

Teraz wiesz prawie wszystko o ankietach WhatsApp i o tym, jak z nich korzystać w czatach i grupach.

Ankiety są skutecznym narzędziem do podejmowania decyzji i angażowania członków grupy. Warto wspomnieć, że skuteczność ankiet WhatsApp zależy od sposobu ich wykorzystania i końcowego celu, w jakim są wykorzystywane.

Nie traktuj ankiet jedynie w celu zaangażowania, wykorzystuj je mądrze, aby zebrać opinie i podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Następnie życie kręci się wokół alternatyw, więc dlaczego nie poznać najlepszych bezpiecznych alternatyw czatu WhatsApp?