Jak zmienić kraj/region w sklepie Google Play

Photo of author

By maciekx

Obsługa platformy Google Play jest intuicyjna: uruchamiasz ją, wyszukujesz interesującą Cię aplikację, a następnie instalujesz ją na swoim urządzeniu. Cała procedura jest bardzo prosta.

Jednak co w sytuacji, gdy zmienisz miejsce zamieszkania na inny kraj? Aby mieć dostęp do odpowiednich danych rozliczeniowych, konieczne jest korzystanie ze Sklepu Play dostosowanego do danego regionu. Google Play udostępnia różny asortyment aplikacji w zależności od kraju, gdyż przepisy w różnych regionach często pozwalają na dostęp do jednych aplikacji, a blokują inne.

Bez względu na to, czy niedawno zmieniłeś miejsce zamieszkania, czy chcesz jedynie przetestować dostęp do Sklepu Play w innym regionie (z pewnymi istotnymi ograniczeniami), poniżej znajdziesz instrukcję, jak zmodyfikować ustawienia kraju w Google Play.

Jak dokonać zmiany kraju w Sklepie Google Play

Aby zmienić kraj w Sklepie Play, wykonaj poniższe czynności na swoim urządzeniu z systemem Android:

  • Uruchom aplikację Sklep Play na swoim urządzeniu z Androidem.
  • W prawym górnym rogu ekranu dotknij swojego zdjęcia profilowego, a następnie wybierz opcję „Ustawienia”.
  • Wybierz kategorię „Ogólne”, a następnie przejdź do „Preferencje konta i urządzenia”.
  • W sekcji „Kraj i profile” zobaczysz swoje imię i nazwisko obok aktualnie ustawionego kraju w Sklepie Play.

Jeżeli Twój telefon zidentyfikuje, że aktualnie przebywasz w innym kraju niż ten wskazany na liście, pojawi się możliwość „Przełącz na [region] Sklepu Play” poniżej. W przypadku, gdy ta opcja jest widoczna, wykonaj dalsze kroki opisane poniżej. (Jeżeli opcja nie jest widoczna, zapoznaj się z dalszymi informacjami, aby zrozumieć przyczynę takiego stanu rzeczy).

  • W sekcji „Przełącz [region] Sklepu Play” kliknij jedną z dostępnych opcji, aby dodać metodę płatności przypisaną do nowego kraju. Dostępne opcje mogą się różnić w zależności od regionu, jednak większość z nich powinna zawierać opcję „Dodaj kartę kredytową lub debetową”.
  • Po wybraniu nowej metody płatności wyświetli się ostrzeżenie (które omówimy poniżej). Zapoznaj się z komunikatem i kliknij „Kontynuuj”, jeżeli akceptujesz warunki.
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać nową metodę płatności dla kraju, na który zmieniasz Sklep Play.
  • Po dokonaniu zmiany kraju możesz już przeglądać Sklep Play w nowej wersji regionalnej. Wprowadzenie zmian może zająć do 48 godzin.

Nie wszyscy użytkownicy będą mieli dostęp do opcji zmiany kraju w Sklepie Play. Ta opcja pojawia się tylko, gdy wcześniej przebywałeś w innym kraju niż aktualnie (zob. wyjaśnienia dotyczące adresów IP, aby zrozumieć, jak telefon ustala lokalizację). Oznacza to, że nie możesz dowolnie zmieniać Sklepu Play na kraj, który Ci się podoba. Na przykładzie powyższych zrzutów ekranu, wykorzystałem VPN dla systemu Android, aby zmienić moją lokalizację na Argentynę, mimo że fizycznie byłem w USA.

Jeżeli w przeszłości dokonałeś już zmiany kraju w Sklepie Google Play, masz możliwość przełączania się między starym a nowym kontem. Jest to przydatne, jeżeli na przykład przeprowadziłeś się na kilka lat za granicę, a następnie wróciłeś do swojego kraju.

Jeśli korzystasz z funkcji Biblioteki rodzinnej Google Play, opcja zmiany regionu Sklepu Play również nie będzie dostępna. Niestety, jeżeli Google nie wprowadzi lepszego rozwiązania, prawdopodobnie będziesz musiał rozwiązać obecną grupę rodzinną i założyć nową w nowym regionie (o ile jest tam ona dostępna).

Ostrzeżenia dotyczące zmiany kraju w Sklepie Google Play

Przed zmianą regionu w Sklepie Google Play, powinieneś wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii.

Po pierwsze, na nowym koncie nie możesz korzystać z dotychczasowej metody płatności. Musisz użyć metody płatności przypisanej do nowego kraju. Pamiętaj, że możesz utracić dostęp do niektórych aplikacji i innych treści, jeśli nie są one dostępne w Twoim nowym kraju.

Po zmianie Google Play na nowy kraj, nie będziesz mógł wykorzystać środków ze starego kraju. Dotyczy to wszystkich dodanych, ale niewykorzystanych kart upominkowych, a także środków uzyskanych w ramach Premii za ankiety Google. Jednak, gdy kiedyś powrócisz do starego konta, uzyskasz dostęp do tego salda.

Po zmianie kraju, stracisz również dostęp do Punktów Google Play, a Twój poziom nie zostanie przeniesiony do nowego regionu. Jeżeli subskrybujesz Google Play Pass, subskrypcja ta zostanie przeniesiona do nowego kraju, jeśli usługa jest tam dostępna. Jeżeli Play Pass nie jest dostępny w nowym kraju, nie będziesz mógł instalować nowych aplikacji z Play Pass w nowym regionie.

Co istotne, zmianę kraju w Sklepie Play można dokonać tylko raz w roku. Jeżeli od ostatniej zmiany nie minął rok, opcja zmiany kraju nie będzie widoczna.

Z tego powodu zalecamy zmianę kraju w Sklepie Play tylko w sytuacji, gdy faktycznie przeprowadziłeś się do innego kraju, masz tam stałą metodę płatności i planujesz w nim pozostać co najmniej rok. Chociaż możesz próbować obejść te ograniczenia, korzystając z VPN lub chcesz uzyskać dostęp do sklepu w innym kraju podczas podróży, nie warto tego robić dla krótkotrwałego dostępu do nowych aplikacji.

Jeżeli dokonasz zmiany z krótkotrwałego powodu, przez dłuższy czas będziesz zablokowany w Sklepie Play z danego regionu, co może być uciążliwe. Zakłada to również, że będziesz w stanie uzyskać metodę płatności dla kraju, na który chcesz się przełączyć.

Jeżeli zmiana kraju w Google Play nie jest możliwa

Jeżeli chcesz dokonać zmiany kraju, po zapoznaniu się z powyższymi ostrzeżeniami, ale opcja nadal nie jest dostępna, upewnij się, że w ostatnim czasie nie dokonywałeś już zmiany. Jeżeli opcja nadal się nie pojawia, lub operacja zakończy się niepowodzeniem, spróbuj najpierw zaktualizować aplikację Google Play.

Aby to zrobić, dotknij swojego zdjęcia profilowego w prawym górnym rogu Sklepu Play, przejdź do „Ustawienia”, a następnie do zakładki „Informacje”. W sekcji „Wersja Sklepu Play” znajdziesz link „Aktualizuj Sklep Play”. Dotknij go, aby rozpocząć aktualizację; zobaczysz powiadomienie, jeżeli posiadasz już najnowszą wersję. Jeżeli aktualizacja jest dostępna, zaczekaj kilka minut, a następnie zamknij i ponownie uruchom aplikację Sklep Play.

Jeśli to nie pomoże, spróbuj wyczyścić pamięć podręczną i dane aplikacji Sklep Play.

Zmień kraj Sklepu Play lub wypróbuj inny sklep

Teraz już wiesz, jak dokonać zmiany kraju w Sklepie Play. Jest to prosty proces, jeżeli faktycznie przeprowadziłeś się do innego kraju i posiadasz ważną metodę płatności w nowym miejscu zamieszkania. Upewnij się jednak, że jesteś świadomy konsekwencji dokonania takiej zmiany.

Jednocześnie nie musisz zmieniać kraju Sklepu Play, aby uzyskać dostęp do nowych aplikacji na swoim urządzeniu z systemem Android.


newsblog.pl