Krajobraz podróży lotniczych, szczególnie w ruchliwych węzłach takich jak Międzynarodowy Port Lotniczy Newark Liberty, często mierzy się z wyzwaniami operacyjnymi, które dotykają miliony podróżnych. W odpowiedzi na uporczywe problemy, federalne władze lotnicze przedstawiły bieżące działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa i ograniczenie zakłóceń, odzwierciedlając szersze dążenie do wzmocnienia krajowych zdolności kontroli ruchu lotniczego.
Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) ogłosiła niedawno, że operacje lotnicze na Międzynarodowym Porcie Lotniczym Newark Liberty będą kontynuowane w ograniczonej przepustowości do końca roku. Decyzja ta ma na celu utrzymanie standardów bezpieczeństwa i złagodzenie nadmiernych opóźnień, przypisywanych połączeniu wyzwań kadrowych i sprzętowych. Konkretnie, w okresach weekendowych prac budowlanych od września do 31 grudnia 2025 roku, liczba przylotów i odlotów zostanie ograniczona do 28 na godzinę. W pozostałych terminach limit wyniesie 34 operacje na godzinę do 25 października.
Przeszkody Operacyjne i Modernizacje Infrastruktury
Główny czynnik przyczyniający się do tych ograniczeń lotniczych wynika z trwających prac na pasie startowym. Chociaż znaczący projekt budowlany został ukończony przed terminem, nowo ulepszony pas startowy jest obecnie przeznaczony wyłącznie do odlotów. Ten tymczasowy środek jest wdrożony, podczas gdy załogi lotnicze skrupulatnie testują i kalibrują pomoce nawigacyjne pasa startowego, aby upewnić się, że są one bezpieczne i w pełni zweryfikowane do procedur przylotów.
Newark, które służy jako drugie najbardziej ruchliwe lotnisko w obszarze metropolitalnym Nowego Jorku, od maja doświadcza znacznych zakłóceń operacyjnych. Problemy te podkreśliły systemowe słabości w szerszej infrastrukturze kontroli ruchu lotniczego, w tym długotrwałe braki kadrowe, poleganie na przestarzałych technologiach i niewystarczające inwestycje w kluczowe systemy.
Strategiczne Inicjatywy na rzecz Niezawodności Systemu
W skoordynowanym wysiłku na rzecz zwiększenia niezawodności operacji lotniskowych, Departament Transportu aktywnie dąży do różnych strategicznych ulepszeń. Inicjatywy te obejmują przyspieszenie postępu technologicznego i logistycznego, a także skoordynowane wysiłki w celu zwiększenia poziomu zatrudnienia kontrolerów ruchu lotniczego.
Specjalnie dla Newark, FAA wdraża kluczowe usprawnienia telekomunikacyjne. Obejmuje to ustanowienie trzech nowych połączeń o wysokiej przepustowości między kluczowymi węzłami w Nowym Jorku a Philadelphia TRACON, który odgrywa kluczową rolę w kierowaniu samolotami do i z Newark. Te modernizacje mają na celu znaczne poprawienie szybkości przesyłania danych, niezawodności i redundancji systemu. Ponadto, tymczasowy system zapasowy jest wdrażany w Philadelphia TRACON, aby zapewnić ciągłość działania podczas przejścia na bardziej niezawodną sieć światłowodową, zastępując starsze połączenia miedziane. Wiąże się to również z przeniesieniem centrum STARS (Standard Terminal Automation Replacement System) do Philadelphia TRACON, aby zmniejszyć zależność od pojedynczego źródła z Nowego Jorku. STARS to system FAA przetwarzający dane radarowe dla Newark.
Rozwiązanie Problemów z Brakami Kadrowymi
Krytycznym elementem strategii poprawy jest rozwiązanie krajowego niedoboru kontrolerów ruchu lotniczego. Departament Transportu oferuje zachęty, w tym premie, aby zachęcić emerytowanych kontrolerów do powrotu do pracy i przedłużenia ich służby. Co więcej, aby skutecznie przyspieszyć certyfikację nowych kontrolerów, FAA rozszerza wdrożenie systemów symulacyjnych wieży kontroli lotów w całym kraju. Te zaawansowane systemy umożliwiają kontrolerom skuteczne szkolenie w zakresie złożonych konfiguracji lotnisk, ćwiczenie kluczowych scenariuszy bezpieczeństwa, udoskonalanie koordynacji przejazdu przez pas startowy oraz ćwiczenie podstawowej frazeologii komunikacyjnej.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.