Przemysł budowlany ciężki, sektor tradycyjnie zdominowany przez sprzęt napędzany dieslem od uznanych producentów, takich jak Caterpillar, stoi na progu znaczącej transformacji. Na czele tej innowacyjnej zmiany stoi Lumina, startup założony przez Ahmeda Shubbera, którego celem jest wprowadzenie elektrycznych maszyn ciężkich, które na nowo zdefiniują wydajność operacyjną i zrównoważony rozwój środowiskowy na placach budowy. Lumina przyjmuje zintegrowaną strategię, „podobną do Tesli”, aby zrewolucjonizować projektowanie i produkcję spycharek.
Przedstawiamy Moonlandera: Elektryczną Spycharkę
Lumina, która rozpoczęła działalność w 2021 roku, szybko rozszerzyła swój zespół do 26 osób i z powodzeniem pozyskała 8 milionów dolarów finansowania początkowego. Niedawno firma zaprezentowała swój przełomowy prototyp, Moonlandera, podczas demonstracji w San Francisco. Ta całkowicie elektryczna spycharka waży 32 tony, co świadczy o znacznej inwestycji wynoszącej około 3 milionów dolarów w jej rozwój. Moonlander został zmontowany w Wielkiej Brytanii, wykorzystując komponenty od prawie 200 różnych dostawców z całego świata.
Niezrównana Wydajność i Możliwości Ładowania
Moonlander został zaprojektowany tak, aby pasował do kompaktowej powierzchni średniej wielkości spycharki, takiej jak model D6 firmy Caterpillar. Jednakże jego imponująca konstrukcja pozwala mu radzić sobie z ładownością typowo kojarzoną z znacznie większym traktorem, jak na przykład D9. Według Davida Wrighta, szefa operacji Lumina w Wielkiej Brytanii, lemiesz Moonlandera jest porównywalny wielkością do tych, które znajdują się w traktorach D9. W przeciwieństwie do D6, Moonlander może konsekwentnie przesuwać siedem do dziewięciu metrów sześciennych materiału, utrzymując intensywne operacje spycharkowe przez osiem do dziesięciu godzin na jednym ładowaniu.
Do ładowania Moonlander wymaga dedykowanej stacji na placu budowy. Obsługuje szybkie ładowanie z mocą 300 kilowatów, co umożliwia pełne naładowanie od zera w zaledwie jedną godzinę i piętnaście minut. Nawet podczas standardowej przerwy obiadowej operatora, 30-minutowe ładowanie może przywrócić 50% pojemności baterii, minimalizując przestoje i maksymalizując produktywność.
„Podejście Tesli” do Maszyn Ciężkich
Ahmed Shubber podkreśla zaangażowanie Lumina w „podejście Tesli”, które obejmuje opracowywanie zarówno warstw sprzętowych, jak i oprogramowania całkowicie we własnym zakresie. Ta kompleksowa integracja rozciąga się na przyszłe wdrożenie możliwości autonomicznych dla Moonlandera. Shubber uważa, że osiągnięcie znaczącej penetracji rynku i prawdziwej innowacji w dziedzinie autonomii wymaga budowania całego systemu od podstaw, a nie polegania na gotowych komponentach.
Kabina Moonlandera została zaprojektowana z myślą o przyszłej autonomii, a spycharka jest już wyposażona w chipy Nvidia. Ta fundamentalna technologia przygotowuje Moonlandera do pełnego autonomicznego zestawu czujników, gdy te zaawansowane możliwości będą gotowe do wdrożenia. Chociaż niedawna demonstracja nie obejmowała operacji autonomicznych, leżąca u podstaw architektura wspiera długoterminową wizję Lumina dotyczącą samojezdnych maszyn ciężkich.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.