Problemy z Siri na Twoim iPhonie lub iPadzie? Poznaj Rozwiązania!
Czy masz trudności z uruchomieniem lub aktywowaniem Siri na swoim iPhonie lub iPadzie? W tym artykule omówimy najczęściej spotykane problemy związane z działaniem Siri i podpowiemy, jak je rozwiązać, w tym jak zresetować asystenta głosowego.
Siri Nie Reaguje Na Aktywację
Zdarza się, że po naciśnięciu przycisku bocznego (lub przycisku Początek w starszych modelach) Siri nie reaguje. Najczęściej powodem jest wyłączenie funkcji Siri w ustawieniach urządzenia.
Aby aktywować Siri, przejdź do: Ustawienia > Siri i wyszukiwanie. Tam włącz opcję „Naciśnij przycisk boczny, aby włączyć Siri” (lub „Naciśnij przycisk Home, aby uruchomić Siri” w starszych modelach).
Możesz również włączyć „Zezwalaj na Siri przy blokadzie ekranu”, aby nie musieć odblokowywać urządzenia za każdym razem, gdy chcesz użyć Siri.
Brak Siri w Ustawieniach Twojego iPhone’a lub iPada
Jeśli nie widzisz opcji związanych z Siri w ustawieniach, może to wskazywać na bardziej złożony problem. Przyczyn może być kilka.
Na początek odwiedź stronę dostępności funkcji Apple, aby sprawdzić, czy Siri jest w ogóle dostępna w Twoim kraju. Niestety, nie wszyscy mogą korzystać z tego asystenta głosowego.
Możesz spróbować obejść regionalne ograniczenia, zmieniając ustawienie regionu. Aby to zrobić, przejdź do: Ustawienia > Ogólne > Język i region i wybierz inny obsługiwany region, np. Stany Zjednoczone.
Kolejną przyczyną może być wyłączenie Siri za pomocą funkcji Czas przed ekranem. Aby to sprawdzić, wybierz: Ustawienia > Czas przed ekranem > Ograniczenia dotyczące treści i prywatności. Jeśli opcja jest włączona, przejdź do „Dozwolone aplikacje” i upewnij się, że Siri i dyktowanie są włączone.
Jeśli problemem są jedynie znikające sugestie Siri, zapoznaj się z naszymi wskazówkami dotyczącymi przywracania sugestii Siri na iPhonie.
Siri Nie Reaguje Na „Hej, Siri”
Siri powinna aktywować się na komendę głosową „Hej, Siri”. Jeśli tak się nie dzieje, przejdź do: Ustawienia > Siri i wyszukiwanie > Słuchaj. Upewnij się, że wybrano opcję „Hej Siri”, „Siri” lub „Hej Siri”.
Dodatkowo, aby funkcja „Hej, Siri” działała w każdej sytuacji, nawet gdy urządzenie jest odłożone ekranem w dół lub znajduje się w etui, włącz opcję „Zawsze słuchaj „Hej Siri” w: Ustawienia > Dostępność > Siri.
Siri Nie Słyszy Lub Nie Rozumie Co Mówisz
Jeśli Siri ma problemy z rozpoznawaniem Twojego głosu, może to być problem z mikrofonami w Twoim iPhonie lub iPadzie. Spróbuj wyczyścić mikrofony delikatną szczoteczką lub zdejmij osłonę ekranu i etui.
Możesz przetestować każdy mikrofon oddzielnie, nagrywając krótkie wideo lub audio w różnych aplikacjach:
Mikrofon główny (na dole urządzenia) | Otwórz aplikację Notatki głosowe, nagraj krótką wiadomość i sprawdź, czy jakość dźwięku jest dobra. |
Mikrofon przedni | Otwórz aplikację Aparat, nagraj krótkie wideo z przednim aparatem i sprawdź, czy dobrze słyszysz nagrany dźwięk. |
Mikrofon tylny | Otwórz aplikację Aparat, nagraj krótkie wideo tylnym aparatem i upewnij się, że dźwięk jest wyraźny. |
Jeżeli któryś z mikrofonów nie działa prawidłowo, rozważ skorzystanie z pomocy wsparcia Apple lub podłącz bezprzewodowy zestaw słuchawkowy, używając jego mikrofonu.
Siri Nie Udziela Odpowiedzi Głosowych
Jeśli Siri nie odpowiada głosowo na zadane pytania, sprawdź ustawienia. Być może problem leży w głośności urządzenia.
Ustaw preferowane odpowiedzi mówione, wybierając: Ustawienia > Siri i wyszukiwanie > Odpowiedzi Siri > Preferuj odpowiedzi mówione. Zwiększ głośność Siri za pomocą przycisku zwiększania głośności podczas korzystania z asystenta głosowego. Warto też zajrzeć do naszych wskazówek dotyczących rozwiązywania problemów z głośnością iPhone’a.
Jeśli Siri nadal milczy, przejdź do: Ustawienia > Siri i wyszukiwanie > Głos Siri i wybierz inny głos. Jeśli to pomoże, spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne urządzenia, aby naprawić oryginalny głos.
Siri Działa Zbyt Wolno Lub Nie Łączy Się Z Siecią
Siri potrzebuje aktywnego połączenia internetowego, aby działać. Problemy z siecią mogą być przyczyną niedziałania Siri. Zazwyczaj w takim przypadku pojawia się komunikat o problemach z połączeniem.
Upewnij się, że Twoje urządzenie jest połączone z Wi-Fi i spróbuj odtworzyć wideo z YouTube. Jeśli połączenie nie działa, napraw niestabilne połączenie Wi-Fi.
Wyłącz tymczasowo VPN w: Ustawienia > VPN. Włącz i wyłącz tryb samolotowy w: Ustawienia > Tryb samolotowy.
Jeśli to nie pomoże, przejdź do: Ustawienia > Ogólne > Przenieś lub zresetuj iPhone’a i wybierz „Zresetuj ustawienia sieciowe”. Pamiętaj, że ta opcja usuwa hasła Wi-Fi, dlatego użyj jej tylko w ostateczności.
Aby korzystać z Siri za pośrednictwem danych komórkowych, włącz opcję „Dane komórkowe” w: Ustawienia > Sieć komórkowa i upewnij się, że masz wystarczającą ilość danych w swoim pakiecie.
Wiele Urządzeń Odpowiada Na „Hej, Siri”
Jeśli masz kilka urządzeń Apple, zdarza się, że kilka z nich odpowiada na komendę „Hej, Siri”. Aby rozwiązać ten problem, upewnij się, że Bluetooth jest włączony na każdym urządzeniu (Ustawienia > Bluetooth). Urządzenia komunikują się ze sobą przez Bluetooth i decydują, które ma odpowiedzieć.
Upewnij się, że wszystkie urządzenia są zalogowane do tego samego konta Apple. Sprawdź nazwę profilu w górnej części aplikacji Ustawienia. Jeśli któreś urządzenie jest zalogowane na inne konto, wybierz nazwę tego urządzenia, przewiń na dół i wyloguj się. Następnie zaloguj się ponownie.
Resetowanie Siri i Inne Ogólne Porady
Jeśli opisane metody nie przyniosły rezultatów, spróbuj zresetować Siri. Wybierz: Ustawienia > Siri i wyszukiwanie > Słuchaj, a następnie wybierz „Wyłączone”. Następnie wybierz ponownie „Hej Siri”, „Siri” lub „Hej Siri”. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby ponownie nauczyć Siri rozpoznawania Twojego głosu.
Dodatkowo, wypróbuj poniższe ogólne porady:
- Zamknij wszystkie otwarte aplikacje na iPhonie.
- Ponownie uruchom iPhone’a.
- Zaktualizuj system iOS do najnowszej wersji (Ustawienia > Ogólne > Aktualizacja oprogramowania).
- Zresetuj wszystkie ustawienia (Ustawienia > Ogólne > Resetuj > Resetuj wszystkie ustawienia). Ta opcja nie usuwa danych, ale przywraca ustawienia domyślne. Po restarcie, włącz Siri ponownie w Ustawienia > Siri i wyszukiwanie.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogły Ci rozwiązać problemy z Siri. Pamiętaj, że większość z tych problemów wynika z nieprawidłowych ustawień lub chwilowych błędów oprogramowania. Wystarczy zresetować Siri, aby móc ponownie cieszyć się wirtualnym asystentem.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.