Czy poszukujesz aplikacji na ekranie startowym Twojego iPhone’a, ale nagle wszystkie ikony zniknęły? Ta sytuacja, niezależnie od tego, czy jest skutkiem braku miejsca w pamięci, czy błędów w oprogramowaniu, może być frustrująca, zwłaszcza gdy czas nagli. Na szczęście istnieją szybkie sposoby, aby rozwiązać ten problem.
1. Zwolnij miejsce w pamięci iPhone’a
W większości przypadków przyczyną znikania ikon aplikacji jest niedostateczna ilość wolnej przestrzeni. Gdy pojawi się komunikat „Pamięć iPhone’a jest pełna”, zalecamy sprawdzenie aktualnej pojemności w Ustawieniach, przechodząc kolejno do opcji Ogólne > Pamięć iPhone’a. Optymalnie, warto mieć co najmniej 5 GB wolnego miejsca, aby uniknąć problemów.
W sekcji Pamięć iPhone’a możesz zobaczyć, ile miejsca zajmuje każda z aplikacji. Możesz stamtąd aplikację całkowicie usunąć, lub „odciążyć”, co usunie samą aplikację, ale zachowa dane.
Zalecamy również przeglądnięcie aplikacji Zdjęcia i usunięcie zbędnych fotografii i filmów. Alternatywnie, warto rozważyć przechowywanie zdjęć, filmów i dokumentów w chmurze, na przykład iCloud, Google Drive, lub Dropbox. W ten sposób zwolnisz miejsce na fizycznym dysku i przywrócisz ikony aplikacji.
2. Upewnij się, że wybrane strony ekranu głównego są aktywne
Jeśli często korzystasz z profili trybu skupienia, aby zwiększyć produktywność, być może skonfigurowałeś je w taki sposób, że wyświetlają się tylko niektóre strony ekranu startowego. Dostosowywanie ekranów głównych i ukrywanie aplikacji rozpraszających uwagę to świetny sposób na skupienie, ale może być również przyczyną znikania ikon aplikacji.
Jeśli aktualnie korzystasz z trybu Skupienia i nie możesz znaleźć aplikacji, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:
- Przejdź do Ustawień i wybierz opcję Fokus.
- Następnie wybierz profil Skupienia, który jest aktualnie aktywny.
- W sekcji „Dostosuj ekrany” zobaczysz dwa podglądy ekranu. Ponieważ problem dotyczy ekranu startowego, wybierz opcję „Wybierz” w sekcji „Ekran główny”.
- Sprawdź, czy przypadkiem nie odznaczyłeś strony ekranu startowego, na której znajdują się poszukiwane aplikacje. Jeśli tak, zaznacz ją.
3. Zresetuj układ ekranu głównego
Chociaż nie jest to rozwiązanie idealne w każdym przypadku, czasem najlepszym wyjściem jest przywrócenie domyślnych ustawień iPhone’a. Resetowanie układu ekranu startowego usunie wszystkie niestandardowe foldery i widgety, które zostały dodane. Dodatkowo, aplikacje zostaną ustawione w kolejności alfabetycznej i zostaną ponownie zainstalowane domyślne aplikacje Apple, które mogły zostać usunięte.
Oto kroki potrzebne do zresetowania układu ekranu startowego w systemie iOS:
- Otwórz aplikację Ustawienia i wybierz Ogólne.
- Następnie przewiń w dół i wybierz opcję Przenieś lub Zresetuj iPhone’a.
- Wybierz Resetuj, a następnie wybierz opcję Resetuj układ ekranu startowego z wyświetlonego menu.
- Potwierdź wybierając Resetuj ekran główny.
4. Uruchom ponownie iPhone’a
Ponowne uruchomienie urządzenia zamyka wszystkie procesy działające w tle i czyści pamięć podręczną. Taki restart może rozwiązać większość problemów, szczególnie tych związanych z błędami w systemie operacyjnym, takich jak ten.
Niezależnie od tego, czy posiadasz model z funkcją Face ID, czy z fizycznym przyciskiem Home, z łatwością możesz ponownie uruchomić iPhone’a, nawet jeśli przyciski nie działają. W przeciwieństwie do systemu Android, iOS nie ma opcji ponownego uruchomienia. Konieczne będzie ręczne wyłączenie i ponowne włączenie urządzenia.
Odzyskaj ikony aplikacji na iPhone’a
Mamy nadzieję, że powyższe porady pomogły przywrócić ikony aplikacji. Jeśli żadne z tych rozwiązań nie przyniosło efektu, ostatecznym rozwiązaniem może być przywrócenie ustawień fabrycznych. Chociaż wymazanie urządzenia nie jest idealne, przywraca ono iPhone’a do stanu początkowego i jest skutecznym sposobem na usunięcie większości problemów z oprogramowaniem.