Wszystkie ikony aplikacji zniknęły na Twoim iPhonie? Wypróbuj te poprawki

Czy poszukujesz aplikacji na ekranie startowym Twojego iPhone’a, ale nagle wszystkie ikony zniknęły? Ta sytuacja, niezależnie od tego, czy jest skutkiem braku miejsca w pamięci, czy błędów w oprogramowaniu, może być frustrująca, zwłaszcza gdy czas nagli. Na szczęście istnieją szybkie sposoby, aby rozwiązać ten problem.

1. Zwolnij miejsce w pamięci iPhone’a

W większości przypadków przyczyną znikania ikon aplikacji jest niedostateczna ilość wolnej przestrzeni. Gdy pojawi się komunikat „Pamięć iPhone’a jest pełna”, zalecamy sprawdzenie aktualnej pojemności w Ustawieniach, przechodząc kolejno do opcji Ogólne > Pamięć iPhone’a. Optymalnie, warto mieć co najmniej 5 GB wolnego miejsca, aby uniknąć problemów.

W sekcji Pamięć iPhone’a możesz zobaczyć, ile miejsca zajmuje każda z aplikacji. Możesz stamtąd aplikację całkowicie usunąć, lub „odciążyć”, co usunie samą aplikację, ale zachowa dane.

Zalecamy również przeglądnięcie aplikacji Zdjęcia i usunięcie zbędnych fotografii i filmów. Alternatywnie, warto rozważyć przechowywanie zdjęć, filmów i dokumentów w chmurze, na przykład iCloud, Google Drive, lub Dropbox. W ten sposób zwolnisz miejsce na fizycznym dysku i przywrócisz ikony aplikacji.

2. Upewnij się, że wybrane strony ekranu głównego są aktywne

Jeśli często korzystasz z profili trybu skupienia, aby zwiększyć produktywność, być może skonfigurowałeś je w taki sposób, że wyświetlają się tylko niektóre strony ekranu startowego. Dostosowywanie ekranów głównych i ukrywanie aplikacji rozpraszających uwagę to świetny sposób na skupienie, ale może być również przyczyną znikania ikon aplikacji.

Jeśli aktualnie korzystasz z trybu Skupienia i nie możesz znaleźć aplikacji, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  • Przejdź do Ustawień i wybierz opcję Fokus.
  • Następnie wybierz profil Skupienia, który jest aktualnie aktywny.
  • W sekcji „Dostosuj ekrany” zobaczysz dwa podglądy ekranu. Ponieważ problem dotyczy ekranu startowego, wybierz opcję „Wybierz” w sekcji „Ekran główny”.
  • Sprawdź, czy przypadkiem nie odznaczyłeś strony ekranu startowego, na której znajdują się poszukiwane aplikacje. Jeśli tak, zaznacz ją.

3. Zresetuj układ ekranu głównego

Chociaż nie jest to rozwiązanie idealne w każdym przypadku, czasem najlepszym wyjściem jest przywrócenie domyślnych ustawień iPhone’a. Resetowanie układu ekranu startowego usunie wszystkie niestandardowe foldery i widgety, które zostały dodane. Dodatkowo, aplikacje zostaną ustawione w kolejności alfabetycznej i zostaną ponownie zainstalowane domyślne aplikacje Apple, które mogły zostać usunięte.

Oto kroki potrzebne do zresetowania układu ekranu startowego w systemie iOS:

  • Otwórz aplikację Ustawienia i wybierz Ogólne.
  • Następnie przewiń w dół i wybierz opcję Przenieś lub Zresetuj iPhone’a.
  • Wybierz Resetuj, a następnie wybierz opcję Resetuj układ ekranu startowego z wyświetlonego menu.
  • Potwierdź wybierając Resetuj ekran główny.

4. Uruchom ponownie iPhone’a

Ponowne uruchomienie urządzenia zamyka wszystkie procesy działające w tle i czyści pamięć podręczną. Taki restart może rozwiązać większość problemów, szczególnie tych związanych z błędami w systemie operacyjnym, takich jak ten.

Niezależnie od tego, czy posiadasz model z funkcją Face ID, czy z fizycznym przyciskiem Home, z łatwością możesz ponownie uruchomić iPhone’a, nawet jeśli przyciski nie działają. W przeciwieństwie do systemu Android, iOS nie ma opcji ponownego uruchomienia. Konieczne będzie ręczne wyłączenie i ponowne włączenie urządzenia.

Odzyskaj ikony aplikacji na iPhone’a

Mamy nadzieję, że powyższe porady pomogły przywrócić ikony aplikacji. Jeśli żadne z tych rozwiązań nie przyniosło efektu, ostatecznym rozwiązaniem może być przywrócenie ustawień fabrycznych. Chociaż wymazanie urządzenia nie jest idealne, przywraca ono iPhone’a do stanu początkowego i jest skutecznym sposobem na usunięcie większości problemów z oprogramowaniem.