Wybór najlepszego oprogramowania do zarządzania projektami

Załóżmy, że szukasz narzędzia, które pomoże Ci usprawnić przepływ pracy jako gracz zespołowy lub lider zespołu projektowego. W takim przypadku ClickUp vs. Trello prawdopodobnie pojawi się na Twojej krótkiej liście niezbędnych narzędzi do współpracy w czasie rzeczywistym, planowania, planowania, śledzenia czasu, przydzielania zadań i ustalania terminów.

Chociaż oba narzędzia pozostają popularne wśród osób, zespołów i organizacji na całym świecie, wybór najlepszych narzędzi dla Twojej firmy może być trudnym zadaniem.

W tym artykule dokładnie przeanalizujemy oprogramowanie do zarządzania projektami (PM) Trello i ClickUp, oceniając ich mocne i słabe strony, aby pomóc Ci podjąć właściwą decyzję w oparciu o Twoje potrzeby.

Przegląd ClickUp

Nazywany „Jedną aplikacją, która zastępuje je wszystkie”, ClickUp to oprogramowanie do zarządzania projektami, które stara się zastąpić wszystkie narzędzia PM i umieścić je w jednym miejscu. Firma promuje jeden obszar roboczy ClickUp, który zawiera narzędzia obejmujące tyle narzędzi, ile może być potrzebnych do zwiększenia wszystkich niezbędnych potrzeb w zakresie produktywności na jednej platformie do zarządzania projektami.

Pojedynczy obszar roboczy ClickUp zawiera ważne funkcje, takie jak tablice, listy, kalendarze, tabele, osie czasu, wykresy, mapy aktywności, mapy myśli, dokumenty, komentarze, obciążenia i formularze. Oprócz możliwości tworzenia pulpitów nawigacyjnych i wielu obszarów roboczych, możesz także dodawać załączniki i komentarze, a także dostosowywać szablony w celu uwzględnienia użytku osobistego, operacji, zarządzania projektami i zasobów ludzkich. Dodatkowe funkcjonalności obejmują:

  • Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientami.
  • Rekrutacyjny.
  • Profesjonalne usługi i wsparcie IT.

Od samego początku ClickUp jest bogatym w funkcje, wyrafinowanym narzędziem PM, które może zaspokoić różne przypadki użycia obejmujące pełną automatyzację, zarządzanie zadaniami i współpracę zespołową.

Użytkownicy mogą wyznaczać kamienie milowe, wizualizować raporty i oceniać cele projektu w czasie rzeczywistym. A dzięki wielu integracjom ClickUp jest odpowiednim narzędziem do zarządzania projektem obejmującym dużą klientelę. Do jego dedykowanych użytkowników należą firmy takie jak Samsung, IBM i Presidio.

Omówienie Trello

Zarządzanie projektami Trello ma na celu oferowanie podstawowego i bardzo przyjaznego dla użytkownika interfejsu, który nie zawiera wielu funkcji zapewnianych przez konkurenta ClickUp. Trello, ochrzczony „potęgą produktywności”, nadal dobrze sobie radzi, oferując narzędzie do wizualizacji zarządzania projektami, umożliwiające zespołom i poszczególnym osobom wydajną współpracę nad projektami, nad którymi pracują.

Użytkownicy Trello mają dostęp do kart, tablic, list i innych powiązanych funkcji, które ułatwiają śledzenie, zarządzanie i organizowanie zadań.

Dla użytkowników, którzy chcą szybko dostać się do rzeczy, Trello przedstawia prostą naukę, która wymaga jedynie utworzenia konta i rozpoczęcia tworzenia tablic, gdy tylko będą gotowe.

Co więcej, użytkownik może użyć prostego szablonu do stworzenia wielu obszarów roboczych, które może przeglądać za pomocą tablic Kanban, pulpitów nawigacyjnych, kalendarzy, osi czasu i map. Inne dostępne elementy to możliwość zarządzania, śledzenia i organizowania zadań.

Trello jest popularne wśród użytkowników, umożliwiając im usprawnienie operacji w ich przestrzeniach biznesowych z niektórymi renomowanymi organizacjami, takimi jak Zoom, Coinbase i Google. Ponadto wszechstronność Trello obejmuje przestrzeń korporacyjną i nie tylko, obejmując kwestie osobiste, takie jak tworzenie kalendarzy treści, pisanie książek, a nawet planowanie wesel.

Kluczowe zalety korzystania z oprogramowania do zarządzania projektami

Planowanie projektu jest niezbędne dla sukcesu każdego zespołu, a próby ręcznego zarządzania pracą za pośrednictwem poczty elektronicznej, karteczek samoprzylepnych, notatników i arkuszy kalkulacyjnych nie działają efektywnie. Oprócz pozostawienia zadań i plików rozrzuconych wszędzie i braku wiedzy, kto jest za co odpowiedzialny, stary system marnuje dużo czasu.

Według Badanie Wellingtona przeprowadzonej w 2020 roku z udziałem 111 organizacji z 29 krajów, ponad jedna czwarta wszystkich zespołów projektowych zgłosiła frustrację wynikającą z braku odpowiednich narzędzi do współpracy.

Co więcej, 36% respondentów zauważyło, że ręcznie gromadzi informacje o statusie projektu przez 5 godzin dziennie. Dla takich zespołów oprogramowanie do obsługi informacji projektowych byłoby idealnym rozwiązaniem.

Łatwiejszym sposobem komunikowania priorytetów i upewnienia się, że wszyscy są na tej samej stronie, jest użycie oprogramowania do zarządzania projektami, które umieszcza całą komunikację w scentralizowanym miejscu i ułatwia każdemu członkowi zespołu poznanie przypisanych mu zadań i obszarów priorytetowych. Do kluczowych cech korzystania z oprogramowania PM należą:

  • Ulepszone planowanie i harmonogramowanie
  • Ulepszona współpraca
  • Praca zdalna
  • Efektywne delegowanie zadań
  • Bezstresowy dostęp do plików i udostępnianie
  • Swobodna integracja nowych członków
  • Skuteczne ograniczanie ryzyka
  • Zarządzanie budżetem
  • Zwiększona produktywność

Jeśli masz dość obwisłych karteczek samoprzylepnych, zabałaganionych tablic lub krzyczenia po całym biurze, domagając się wyników od innych członków zespołu, oprogramowanie do zarządzania projektami, takie jak Trello i ClickUp, to nowoczesny sposób na odzyskanie kontroli i przezwyciężenie chaosu w miejscu pracy podczas spokojnego radzenia sobie z wynikami.

Trello kontra ClickUp: podsumowanie funkcji

FunkcjaTrelloClickUpIntegracja z innymi narzędziami✅✅Dostosowanie i elastyczność✅✅Łatwość użytkowania✅❌Współpraca✅✅Śledzenie czasu i raportowanie❌✅Kompatybilność mobilna✅✅Obsługa klienta✅✅Budżetowanie❌✅Wady i ograniczenia✅✅

cennik

Zarówno Trello, jak i ClickUp przedstawiają różne cenniki, co oznacza, że ​​zestawienie jest konieczne, abyś mógł podjąć świadomą decyzję.

Trello

  • Darmowy plan: Przeznaczony dla małych zespołów zajmujących się podstawowymi zadaniami, dostępny jako darmowa wersja.
  • Plan standardowy: Zaczyna się od 6 USD miesięcznie na użytkownika, ale spada do 5 USD miesięcznie, gdy płacisz rocznie. Pakiet obejmuje wszystkie aspekty planu bezpłatnego, ale ma dodatkowe niestandardowe pola, w tym zapisane wyszukiwania i nieograniczone miejsce na dane.
  • Plan premium: przeznaczony dla osób prowadzących wiele projektów, ponieważ obejmuje tabele, kalendarze, widoki map i pulpity nawigacyjne. Plan kosztuje 12,50 USD na użytkownika, ale spada do 10 USD miesięcznie, jeśli jest rozliczany co roku.
  • Plan Enterprise: Plan Enterprise, który kosztuje 17,50 USD na użytkownika miesięcznie przy rozliczeniu rocznym, jest przeznaczony dla dużych organizacji. Zawiera wszystkie funkcje projektów premium, gości z wieloma tablicami i nieograniczoną przestrzeń roboczą.

Kliknij w górę

  • Bezpłatny plan: bezpłatny program ClickUp pozwala na nieograniczoną liczbę projektów, zadań i członków, oprócz zabezpieczenia dostępu poprzez uwierzytelnianie dwuskładnikowe i dostęp do obsługi klienta 24/7.
  • Abonament nieograniczony: począwszy od 9 USD za użytkownika miesięcznie lub 5 USD przy rozliczaniu rocznym, ten plan ma wszystkie funkcje bezpłatnego programu oprócz niestandardowych pól, nieograniczonej przestrzeni dyskowej i licznych integracji.
  • Plan Business i Business Plus: ten pierwszy kosztuje 19 USD miesięcznie lub 12 USD przy rozliczaniu rocznym, a drugi kosztuje 29 USD miesięcznie lub 19 USD przy rozliczaniu rocznym. Obejmują wszystkie nieograniczone funkcje planu, ale wprowadzają zaawansowane funkcje, takie jak podzadania na wielu listach lub szczegółowe szacunki czasu.
  • Plan Enterprise: Plan Enterprise oferuje ceny dostosowane do indywidualnych potrzeb w oparciu o specyficzne potrzeby i pożądane funkcje dużych organizacji. Użytkownicy mogą korzystać z 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego dla użytkowników zainteresowanych planami Unlimited, Business i Enterprise.

Nasz werdykt

ClickUp oferuje najbardziej atrakcyjny plan cenowy, biorąc pod uwagę funkcje, które zapewnia w planie darmowym i bardziej dynamiczne elementy w planach płatnych.

Trello

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych narzędzi do zarządzania projektami, integracje zwiększają produktywność; możesz zintegrować Trello z narzędziami takimi jak Slack, Zapier, Evernote, Microsoft Teams, Dysk Google, Dropbox, JIRA, GitHub, Asana i Salesforce.

Kliknij w górę

Krótka lista kwalifikujących się interakcji ClickUp obejmuje narzędzia takie jak Zoom, Hubspot, Harvest, Trello, Dysk Google, JIRA, Zapier, Evernote, GitHub i Slack.

Nasz werdykt

Chociaż zarówno Trello, jak i ClickUp mają prawie taką samą liczbę integracji, ClickUp pokonuje swojego rywala, integrując się z Trello.

Personalizacja i elastyczność

Trello

Trello umożliwia tworzenie obszaru roboczego, list projektów, tablicy i kart od podstaw i tak, jak chcesz. Niemniej jednak istnieją niestandardowe szablony, z których można wybierać, aby uniknąć kłopotów z ich tworzeniem. Użytkownicy mogą dołączać makiety i zdjęcia, aby zilustrować pomysły innym członkom zespołu.

Kliknij w górę

Użytkownicy mogą kontrolować powiadomienia, które chcą otrzymywać lub wymieniać członków zespołu podczas dyskusji, naciskając „@” lub edytując komentarze, które już wysłali. Poza oferowaniem licznych gotowych szablonów, które można dostosowywać, użytkownicy mogą tworzyć niestandardowe pola i statusy oparte na zadaniach.

Nasz werdykt

ClickUp zdobywa koronę, oferując bardziej konfigurowalne funkcje do efektywnej obsługi zadań.

Łatwość użycia

Narzędzie do zarządzania projektami jest tak dobre, jak jego intuicyjność, w tym sposób poruszania się po platformie bez większej pomocy, ponieważ to określi, jak dobrze działa projekt.

Trello

Aby korzystać z Trello, zarejestruj się, utwórz przestrzeń roboczą, włącz innych członków zespołu i zacznij przydzielać karty zadań. Interfejs aplikacji typu „przeciągnij i upuść” umożliwia użytkownikom szybkie przemieszczanie elementów po tablicy, gdy zajdzie taka potrzeba.

Kliknij w górę

Konfiguracja ClickUp wydaje się kłopotliwa z szeroką gamą funkcji, z których użytkownik może wybierać, co czyni ją uciążliwą dla niewtajemniczonych. Ponadto interfejs użytkownika nie wygląda zbyt atrakcyjnie.

Nasz werdykt

Trello jest tutaj zwycięzcą; możesz zacząć działać w ciągu kilku minut.

Współpraca

Trello

Trello zapewnia funkcję komentowania, w której członkowie swobodnie komunikują się na temat szczegółowych kart lub zadań. Oferuje również ulepszoną współpracę dzięki integracji z narzędziami innych firm, takimi jak Slack.

Kliknij w górę

ClickUp oferuje narzędzia do współpracy umożliwiające użytkownikom udostępnianie ekranów i plików, tworzenie raportów i wymienianie się w czatach w czasie rzeczywistym. Wbudowany kanał aktywności umożliwia członkom zespołu śledzenie zmian w ruchu.

Nasz werdykt

ClickUp wygrywa tutaj, ponieważ oferuje bardziej niezależne funkcje współpracy.

Śledzenie czasu i raportowanie

Trello

Trello obsługuje funkcję raportowania i śledzenia czasu poprzez integrację innej firmy z ulepszeniem kalendarza, którego można użyć do wyświetlania kart z terminami, a także możliwością przełączania między tygodniami lub miesiącami, w zależności od preferencji. Funkcja śledzenia pozwala również na tworzenie list kontrolnych, zaznaczanie zadań zakończonych lub w toku oraz dostosowywanie statusów do opisywania postępów.

Kliknij w górę

ClickUp ma wbudowaną funkcję śledzenia czasu, która umożliwia członkom zespołu monitorowanie czasu spędzonego nad zadaniem lub projektem. Możesz wybrać między ręcznym śledzeniem czasu na platformie a użyciem timera. Ponadto możesz generować raporty zarządzania zadaniami i eksportować je w różnych formatach, w tym w arkuszach kalkulacyjnych lub plikach PDF.

Nasz werdykt

ClickUp oferuje lepsze funkcje śledzenia i raportowania dzięki wbudowanemu modułowi śledzenia czasu, identyfikującemu problemy z monitorowaniem postępów spaceru po parku.

Kompatybilność mobilna

Trello i ClickUp zainwestowały w kompatybilność z chmurą, Internetem i SaaS i są kompatybilne z urządzeniami z systemem iOS i Android.

Nasz werdykt

Oba narzędzia wiążą się z tą metryką, ponieważ można z nich korzystać w ruchu, o ile masz połączenie z Internetem.

Obsługa klienta

Trello

Dział obsługi klienta Trello umożliwia użytkownikom zadawanie zapytań za pomocą formularza zapytania na ich stronie internetowej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Narzędzie oferuje również dedykowany kanał YouTube oraz bazę wiedzy zawierającą setki artykułów pomocnych dla użytkowników. Trello ma co najmniej dziesięć seminariów internetowych na żądanie dotyczących podstaw, automatyzacji, hacków itp.

Kliknij w górę

Użytkownicy ClickUp mogą kontaktować się z obsługą klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej oprócz czatu na żywo. Funkcja czatu na żywo sprawia, że ​​ClickUp wyróżnia się spośród innych programów PM, ponieważ jest mniej powszechny w tej domenie.

Ponadto ClickUp ma inne kanały komunikacji, takie jak prywatna grupa użytkownika na Facebooku, kanał YouTube, liczne seminaria internetowe na żywo i na żądanie oraz Uniwersytet ClickUp oferujący ponad 20 zajęć dla użytkowników we własnym tempie.

Nasz werdykt

Zarówno Trello, jak i ClickUp oferują użytkownikom różne sposoby szukania pomocy, ale nasz głos na ten wskaźnik trafia do ClickUp ze względu na obsługę czatu na żywo.

Asygnowanie

Trello

Trello potrzebuje funkcjonalności zajmujących się fakturowaniem, rozliczeniami czy budżetowaniem. Jeśli Twój projekt wymaga tych konkretnych funkcji, oprócz tego narzędzia musisz użyć dodatkowego oprogramowania.

Kliknij w górę

ClickUp ma na celu śledzenie budżetu Twojego projektu, co oznacza, że ​​możesz łatwo powiązać swoje cele finansowe z postępem projektu. Jednak funkcje rozliczeń i fakturowania nie są tak zaawansowane, ponieważ nie można ich używać do dokonywania płatności bezpośrednich.

Nasz werdykt

ClickUp może mieć w tym głosowaniu niewielką przewagę nad Trello.

Wady i ograniczenia

Trello

Trello nie pasuje do narzędzia PM dla dużych zespołów lub organizacji, ponieważ nie można wchodzić w interakcje między tablicami. Ponadto jego konstrukcja jest taka, że ​​​​przepływy pracy stają się skomplikowane, chyba że zintegrujesz narzędzia zewnętrzne. To, że musisz być w pełni podłączony do Internetu, aby cieszyć się maksymalną funkcjonalnością, może stać się przeszkodą, ponieważ bezpłatny plan jest ograniczony tylko do 10 MB pamięci. W tym samym czasie reszta ma zastrzeżenie 250 MB. Wszystko to sprawia, że ​​Trello nie nadaje się dla średnich i dużych organizacji.

Kliknij w górę

Konfiguracja ClickUp może wyglądać onieśmielająco dla początkujących ze względu na przeciążone funkcje i projekt interfejsu użytkownika. Co więcej, jego krzywa uczenia się jest wysoka, co oznacza, że ​​będziesz potrzebować więcej czasu, aby całkowicie zrozumieć korzystanie z tego narzędzia. Opinie klientów sugerują, że narzędzie jest łatwo podatne na błędy i podobnie jak Trello, nie możesz uzyskać do niego dostępu, chyba że masz pełne połączenie z Internetem, a płatne plany mogą być poza zasięgiem większości ludzi.

Trello kontra ClickUp: przypadki użycia

Trello

Wschodzący przedsiębiorca z Austin w Teksasie i właściciel Desk Plants, Lawrence Hanley, odnotował 30% wzrost po przyjęciu Trello. Po zmaganiach z utrzymaniem swojego zespołu w kontakcie z aktualnymi informacjami i uwikłaniu się w wzloty i upadki prowadzenia małej firmy, Trello stał się jego wybawcą, pomagając mu usprawnić jego działalność w ciągu sześciu tygodni.

Kliknij w górę

David Corner z firmy Stanley Security polegał na poczcie elektronicznej i programie Excel do zarządzania zadaniami i komunikacji wewnętrznej, ale pandemia Covid-19 skomplikowała sprawy. Poszukiwania skalowalnego narzędzia do zarządzania projektami w celu zwiększenia produktywności i wyeliminowania silosów informacyjnych doprowadziły do ​​integracji ClickUp. Rezultatem była poprawa pracy zespołowej o 80%, skrócenie czasu raportowania o 50% i zaoszczędzenie 8 godzin tygodniowo na spotkaniach.

Jakie jest najlepsze oprogramowanie do zarządzania projektami dla Ciebie?

Nasz przewodnik ClickUp vs. Trello przyjrzał się kilku standardowym funkcjom i drobnym różnicom między tymi dwoma programami PM. Czy nadal zmagasz się z dokonywaniem porównań w swoim umyśle? Poniżej znajduje się streszczenie tego, co powiedzieliśmy do tej pory:

Dlaczego warto wybrać ClickUp zamiast Trello

  • ClickUp ma więcej funkcji niż Trello, które musi mieć dodatkowe ulepszenia, aby działać
  • ClickUp jest bardziej konfigurowalny i elastyczny
  • ClickUp ma rozszerzone możliwości automatyzacji przepływu pracy
  • Możesz śledzić metryki, wskaźniki wydajności i tworzyć niestandardowe pulpity nawigacyjne
  • ClickUp może być tańszy niż Trello na dłuższą metę, jeśli weźmiesz pod uwagę dodatkowe opłaty, które płacisz za Power-Upy

Dlaczego warto wybrać Trello zamiast ClickUp

  • Trello jest łatwe w konfiguracji w porównaniu z dość złożoną konfiguracją ClickUp
  • Trello ma mniej funkcji; dlatego łatwiejszy do uchwycenia
  • Trello oferuje wybór integracji i ulepszeń zapewniających rozszerzoną funkcjonalność
  • Trello oferuje bezpłatny plan dla właścicieli mniejszych projektów

Funkcje Trello sprawiają, że jest to idealne rozwiązanie dla osób z małymi projektami lub małymi zespołami projektowymi wykonującymi podstawowe zadania. Trello może wolno reagować na obawy użytkowników, ale zespół jest przede wszystkim przydatny, gdy potrzebujesz pomocy.

Z drugiej strony ClickUp jest przeznaczony dla dużych korporacji, które wolą znaleźć wszystkie niezbędne narzędzia na jednej platformie. Opinie klientów pokazują, że dział obsługi klienta jest jednym z najbardziej responsywnych na rynku, co oznacza, że ​​możesz uzyskać szybką odpowiedź, gdy się z nią skontaktujesz. Nasz ostateczny głos trafia do ClickUp.

Następnie sprawdź najlepsze narzędzia programowe do zarządzania zadaniami, aby skutecznie zarządzać obciążeniem pracą.