Jak sprawdzić, jak zajęty jest teraz sklep dzięki Mapom Google

Photo of author

By maciekx

W obecnych czasach, bardziej niż kiedykolwiek, wszyscy pragniemy odwiedzać sklepy spożywcze oraz inne istotne miejsca, gdy nie są one zatłoczone. Dzięki kilku kliknięciom w Mapach Google możesz łatwo sprawdzić, jak wiele osób obecnie przebywa w danym sklepie, restauracji, parku czy innej lokalizacji.

Informacje te są dostępne zarówno w wersji przeglądarkowej Map Google, jak i w aplikacji na urządzeniach iPhone, iPad oraz Android. Wystarczy wpisać nazwę interesującego nas sklepu, restauracji, firmy, a nawet parku.

Po kliknięciu lub naciśnięciu nazwy lokalizacji, zobaczysz więcej szczegółów. W panelu poszukaj wykresu „Popularne godziny” – być może będziesz musiał przewinąć stronę, aby go dostrzec. Sprawdź także sekcję „na żywo”, która pokaże, jak bardzo dany obiekt jest aktualnie zajęty.

Możesz również kliknąć na nazwę dnia tygodnia i wybrać inny, aby sprawdzić, kiedy dana lokalizacja zazwyczaj jest najbardziej oblegana. Na przykład, czy większa liczba osób robi zakupy w środę czy w niedzielę? Kiedy jest mniej ludzi – rano czy późnym wieczorem? Wykres z łatwością odpowie na te pytania.

Warto jednak pamiętać, że dane historyczne mogą nie być tak przewidywalne, jak w przeszłości. Wzorce zakupowe oraz godziny otwarcia sklepów zmieniły się. Mimo to, dane w czasie rzeczywistym powinny być pomocne – jeśli informują, że lokalizacja jest aktualnie zatłoczona, warto poczekać, aż Google wskaże, że sytuacja się poprawi, zanim wybierzesz się tam osobiście.

Nie wszystkie lokalizacje oferują te informacje. W niektórych miejscach dane te mogą być niedostępne z powodu braku wystarczającej liczby wizyt osób, które aktywowały Historię lokalizacji w Google Google.

Jak to działa?

Funkcja ta bazuje na danych lokalizacyjnych, które Google gromadzi od użytkowników, którzy zdecydowali się włączyć Historię lokalizacji na swoich urządzeniach. Dzięki tym informacjom Google może oszacować, jak bardzo oblegana jest dana lokalizacja w danym momencie.

System rejestruje również dane historyczne i może je analizować, aby przedstawić, kiedy sklep zazwyczaj jest najbardziej – lub najmniej – zatłoczony w ciągu tygodnia.


newsblog.pl