Skąd wziąć wyjątkowe szablony propozycji, aby pozyskać klientów?

Photo of author

By maciekx

Skuteczna i atrakcyjna oferta to fundament sukcesu w przekształcaniu zainteresowanych osób w stałych klientów.

Niezależnie od tego, czy działasz jako freelancer, czy zarządzasz małą bądź średnią firmą, odpowiednio przygotowane propozycje stanowią klucz do regularnego pozyskiwania zleceń i budowania stabilnego biznesu.

Jednak stworzenie pierwszej oferty może wydawać się na początku zadaniem zniechęcającym. Trzeba przyznać, że nie jest to najbardziej ekscytująca część prowadzenia firmy. Może przypominać zadania szkolne, które nie należały do ulubionych, ale trzeba było je wykonać!

Zaufaj mi, jest to konieczne dla dobra Twojego przedsiębiorstwa, tak jak zadania były konieczne dla Twojej edukacji. Oba te elementy są niezbędne, aby osiągnąć sukces w dłuższej perspektywie.

Co więcej, współczesne narzędzia znacznie uprościły proces przygotowywania ofert.

Dokładnie tak!

Dostępne są gotowe szablony, które można dostosować do specyfiki Twojej działalności, znacznie ułatwiając tworzenie propozycji. I właśnie o tym będę mówił w tym tekście.

Zatem zapraszam do lektury, aby dowiedzieć się, jak uprościć proces tworzenia ofert!

Zanim jednak przejdziemy dalej, porozmawiajmy o tym, czym właściwie jest propozycja i dlaczego jest tak istotna.

Czym jest propozycja?

Propozycją można określić pisemną ofertę, w której w sposób przekonujący i spersonalizowany przedstawia się produkty lub usługi potencjalnemu klientowi.

Jest to usystematyzowany dokument, który proponuje rozwiązanie konkretnego problemu, z jakim boryka się dany klient. To dokument sprzedażowy, który w skróconej formie ukazuje wartość, jaką proponowane przez Ciebie rozwiązanie wnosi do sytuacji potencjalnego klienta.

Dobrze przygotowana propozycja może być kluczowa podczas ubiegania się o projekt, budowania wizerunku marki, dzielenia się doświadczeniem czy prezentowania studium przypadku.

Rodzaje propozycji

Wstępna propozycja

Może to być dokument koncepcyjny, biała księga lub krótka propozycja w formie listu. Jej celem jest poinformowanie i wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów Twoimi produktami lub usługami.

Jeśli klient zaakceptuje Twoją wstępną propozycję, może formalnie poprosić o przygotowanie pełnej oferty, co da Ci zielone światło do dalszych działań.

Formalnie zamówiona

Jest przygotowywana w odpowiedzi na formalne zapytanie ze strony potencjalnego klienta. Powinna zawierać szczegółowy opis i być skonstruowana tak, aby przedstawić konkretne rozwiązania problemów klienta.

Formalnie zamówione propozycje składane są na podstawie:

  • Zapytania ofertowego (RFP)
  • Zapytania o wycenę (RFQ)
  • Zaproszenia do składania ofert (IFB)
  • Zapytania o informacje (RFI)

Nieformalnie zamówiona

Podobne do formalnie zamówionych, jednak różnią się brakiem szczegółowych informacji, celów, metod czy oczekiwanych rezultatów.

Tego typu propozycje powstają na podstawie rozmowy między dostawcą usług a potencjalnym klientem. W tym przypadku jesteś po prostu proszony o przygotowanie oferty, bez podawania szczegółów.

Niezamówiona propozycja

To rodzaj „zimnego kontaktu”, gdzie potencjalny klient nie prosił o ofertę, ale mimo to ją wysyłasz, by spróbować go pozyskać.

Sukces zależy od tego, jak dobrze poznałeś firmę potencjalnego klienta, jej problemy i to, jak możesz je rozwiązać. Jeśli wszystko się zgra, masz szansę na sukces.

Decyzja klienta zależy od jego perspektywy, tego, czy w danym momencie jest on zainteresowany Twoją ofertą.

Dlaczego propozycje są ważne dla Twojej firmy?

Jasność wizji

Propozycje zawierają deklarację celu i misji. Deklaracja celu opisuje powód, dla którego przygotowałeś ofertę, a deklaracja misji określa cele Twojej firmy.

Gdy potencjalny klient zobaczy szczegółowe wyjaśnienie tych aspektów, zrozumie, że przeprowadziłeś dokładny research, masz przygotowane cenne rozwiązanie i idealnie odpowiadasz na jego potrzeby.

Dowód Twojej pracy

W swojej propozycji opisujesz również swoje dotychczasowe sukcesy biznesowe i sposób, w jaki pomogłeś swoim poprzednim klientom.

W ten sposób budujesz wiarygodność i dostarczasz dowodu swojej skuteczności, co daje potencjalnemu klientowi dodatkowy argument, aby podjąć współpracę.

Realistyczne plany i prognozy

Przygotowując ofertę, analizujesz możliwe wyzwania i sposoby ich przezwyciężenia. Masz realny wgląd w to, jakie metody będą najbardziej skuteczne, oraz wyznaczasz możliwe ścieżki działania.

Dlatego wszelkie plany i rozwiązania, które proponujesz, są realistyczne, a nie jedynie pustymi obietnicami. Dodatkowo możesz oszacować termin realizacji projektu.

Jest to korzystne dla obu stron. Twoi klienci wiedzą, kiedy mogą spodziewać się rezultatów, a Ty możesz odpowiednio zaplanować kolejne zadania po zakończeniu projektu.

Zarządzanie ryzykiem

Propozycje uwzględniają również ryzyka związane z projektami, takie jak kwestie zgodności, naruszenia praw autorskich, konkurencja, nieprzewidziane opóźnienia wpływające na termin realizacji i inne.

W swojej propozycji możesz przedstawić, w jaki sposób zamierzasz minimalizować te zagrożenia. Dzięki temu Twój potencjalny klient zyska pewność terminowej i bezproblemowej realizacji usług.

Jeśli jesteś przekonany, że oferta to element, którego brakuje w Twojej firmie, to teraz jest czas, aby to zmienić.

Kolejnym krokiem jest napisanie dobrej propozycji i zadbanie o jej wygląd, tak aby potencjalny klient uznał, że poważnie traktujesz swoją działalność i zwracasz uwagę na każdy szczegół. W ten sposób możesz zrobić pozytywne wrażenie i zwiększyć swoje szanse na sukces.

Mając to na uwadze, oto kilka elementów, które powinny znaleźć się w Twojej propozycji:

  • Strona tytułowa
  • Spis treści
  • Podsumowanie
  • Definicja problemu
  • Proponowane rozwiązanie i metodyka
  • Informacje o Twojej firmie i projektach, które zrealizowałeś
  • Cennik
  • Regulamin i warunki współpracy
  • Podpis

Możesz zatrudnić copywritera lub freelancera, który przygotuje propozycję dla Twojej firmy.

Oprócz treści, ważny jest również wygląd i sposób prezentacji. W tym celu warto skorzystać z profesjonalnych szablonów dostępnych na wymienionych poniżej stronach i dostosować je do swoich potrzeb.

W ten sposób oszczędzisz czas, zachowasz spójność wizerunku marki i zminimalizujesz stres związany z każdorazowym tworzeniem oferty od zera.

Na koniec przejdźmy do przeglądu tych zasobów, aby uzyskać wyjątkowe szablony ofert i pozyskać nowych klientów.

Canva

Ciężko wyobrazić sobie (cyfrowe) życie bez Canvy.

(Przynajmniej dla mnie!)

Od mediów społecznościowych, wizytówek i CV, po materiały marketingowe i biznesowe – Canva oferuje szablony do wszystkiego.

Ponad 68 szablonów propozycji oszczędzi Twój czas i wysiłek, ponieważ nie musisz tworzyć ich od zera. Możesz tworzyć różnorodne propozycje, takie jak propozycje marketingowe, projektowe, wystaw sztuki, rebrandingu firmy i inne.

Wystarczy, że dostosujesz te szablony w prostym edytorze Canva, wybierzesz spośród szerokiej gamy elementów graficznych i dopasujesz je do swojego projektu i marki.

PandaDoc

Szybciej finalizuj transakcje i zdobywaj więcej klientów, prezentując swoje oferty w sposób, który przekona ich do wyboru właśnie Ciebie. Z łatwością stworzysz wspaniałe propozycje dzięki PandaDoc.

Do wyboru masz ponad 100 szablonów, które pozwolą Ci zaprojektować ofertę, której klienci nie będą mogli zignorować. Dostępne są szablony dla freelancerów, firm, marketingu, HR, produktów/usług, e-commerce, sponsoringu, projektowania i rozwoju, sprzedaży itp.

Aby Twój zespół sprzedażowy mógł szybko i łatwo generować i wysyłać wysokiej jakości oferty, PandaDoc udostępnia bezpłatne szablony, które można dostosowywać i wspólnie nad nimi pracować. Wystarczy pobrać szablon w formacie PDF i założyć konto PandaDoc. Możesz zaimportować szablon i edytować go w edytorze.

Po zakończeniu personalizacji, zapisz dokument i używaj go według własnego uznania.

JotForm

Stwórz skuteczne oferty za pomocą szablonów PDF z JotForm w kilka minut. Niezależnie od tego, czy chcesz zaprojektować ofertę projektu, propozycję biznesową czy ofertę przetargową, znajdziesz tu szablony do różnych potrzeb.

Darmowe szablony pomogą Ci stworzyć atrakcyjne propozycje zawierające kluczowe informacje o strategii, celach i budżecie. Po dostosowaniu możesz przekonwertować je do plików PDF, co ułatwi ich prezentację i wydruk.

JotForm umożliwia personalizację szablonów za pomocą wszechstronnego edytora PDF, który pozwala na zmianę kolorów i czcionek, dodawanie logo i pól formularzy. Dostępnych jest 23 bezpłatne szablony.

Proposify

Znajdź bogatą galerię pięknie zaprojektowanych i profesjonalnie napisanych szablonów propozycji na stronie Proposify. Wszystkie szablony można w pełni dostosować, co ułatwia reprezentowanie tożsamości marki i przyspiesza transakcje.

Niezależnie od Twoich potrzeb, Proposify oferuje propozycje niemal każdego typu. Szablony dostępne są dla:

  • Usług księgowych, finansowych, prawnych i inwestycyjnych
  • Reklamy i marketingu
  • Architektury i aranżacji wnętrz
  • Branding i doradztwo biznesowe
  • Cateringu, usług porządkowych i mycia ciśnieniowego
  • Wynajmu komercyjnego, budownictwa, hydrauliki i pokryć dachowych
  • Marketingu treści, marketingu cyfrowego, SEO, Adwords i PPC
  • Fotografii korporacyjnej
  • E-commerce oraz aplikacji mobilnych HTML i iOS
  • Usług elektrycznych i inżynieryjnych
  • Oprogramowania dla przedsiębiorstw i usług IT
  • Zarządzania wydarzeniami i obiektów hotelowych
  • Projektowania graficznego, produkcji wideo, Audiowizualnych
  • Kadr i płac
  • HVAC i ubezpieczeń
  • Kształtowania krajobrazu i zwalczania szkodników
  • Usług malarskich i poligraficznych
  • Zarządzania projektami i nieruchomościami
  • Public relations i sponsoringu
  • SaaS i bezpieczeństwa
  • HR, szkoleń i coachingu kadry kierowniczej
  • Transportu
  • Projektowania stron internetowych, audytów lub strategii
  • WordPress i tworzenia stron internetowych

Proposify umożliwia łatwe zarządzanie propozycjami w jednej bibliotece, ich oznaczanie, wyszukiwanie i umieszczanie w układzie. Platforma oferuje podpisy online i podgląd, dzięki czemu klient nie musi niczego drukować ani przechodzić przez dodatkowe logowania i aplikacje.

Możesz śledzić wszystkie parametry wysłanych ofert, takie jak cena zamknięcia, najczęściej oglądane sekcje, czas oglądania itp. Możesz zsynchronizować swoje oferty z innymi aplikacjami, np. CRM.

Lucidpress

Czy potencjalny klient, z którym ostatnio się kontaktowałeś, poprosił o formalną ofertę?

Nie wiesz, od czego zacząć przygotowanie wniosku?

Wypróbuj Lucidpress!

Niezależnie od tego, czy przygotowujesz ofertę dla swojej organizacji, sponsorów czy potencjalnych klientów, odpowiedni projekt szablonów ofert z Lucidpress może znacząco wpłynąć na sukces.

Platforma umożliwia dostosowanie szablonów do potrzeb, dzięki czemu możesz stworzyć unikalny projekt, dopasowany do danego projektu. Oferuje również narzędzia „przeciągnij i upuść”, które w mgnieniu oka pozwolą Ci wykorzystać swoje umiejętności projektowe.

Zminimalizuj ryzyko przypadkowego przesunięcia, rozciągnięcia lub zmiany kolorów logo marki lub innych zasobów. Możesz zablokować czcionki, logo, obrazy, pozycje itp. Lucidpress oferuje ponad 26 szablonów do różnych celów, w tym dla projektów, projektowania graficznego, marketingu, brandingu, sprzedaży, projektowania stron internetowych, propozycji wideo itp.

Visme

Propozycje to pierwsze wrażenie, jakie chcesz zrobić na potencjalnych klientach. Dzięki atrakcyjnym wizualnie szablonom oferowanym przez Visme, wszystko staje się o wiele łatwiejsze.

Przejrzyj dostępne szablony i dostosuj je, aby dodać więcej wartości, wybierając spośród obszernej biblioteki efektownych obrazów, które przypieczętują transakcję.

Oprócz uproszczenia procesu edycji szablonów, Visme oferuje również kontrolę prywatności projektów. Możesz z nich korzystać, kiedy tylko chcesz, ponieważ są dostępne w chmurze, dodawać multimedia oraz publikować i udostępniać swoje projekty.

Proposable

Zacznij tworzyć niesamowite propozycje z Proposable i pozwól, aby wskaźniki konwersji poszybowały w górę!

Niezależnie od tego, czy chcesz zaproponować swoją firmę, projekty, projektowanie stron internetowych, media społecznościowe, marketing cyfrowy, podróże, projektowanie graficzne czy budowę, Proposable oferuje odpowiednie szablony. Dostępne są one dla 44 różnych branż. Wszystkie szablony są intuicyjnie zaprojektowane z wysokiej jakości obrazami i elementami graficznymi, które od razu przyciągają wzrok.

Możesz swobodnie dodawać do propozycji multimedia i filmy, aby stworzyć angażującą prezentację. W ofercie umieszczasz również wycenę. W tym celu Proposable oferuje opcjonalne pozycje, podatki, rabaty i inne elementy, dzięki czemu możesz szybko przedstawić ceny swoich produktów/usług w czytelnym formacie.

Współpracuj nad swoimi propozycjami z innymi członkami zespołu, wymieniając ich nazwiska i ponownie przypisując własność, jeśli zajdzie taka potrzeba. Szybciej finalizuj transakcje dzięki podpisowi elektronicznemu zintegrowanemu z szablonem oferty. Poprowadź swoich klientów przez szybki proces akceptacji, gdy potrzebujesz, aby podjęli wymagane działania związane z Twoją ofertą.

Przeglądaj szczegółowe dane analityczne dotyczące wysłanych propozycji i określaj interakcje, jakie otrzymałeś od klientów. Możesz także włączyć powiadomienia e-mail lub SMS w czasie rzeczywistym, aby być na bieżąco.

Proposable ułatwia otrzymywanie wstępnych płatności, umożliwiając ustawienie wymaganej kwoty, którą potencjalny klient zostanie poproszony o uregulowanie natychmiast po zaakceptowaniu Twojej oferty.

Venngage

Jeśli szukasz skutecznego szablonu oferty online, Venngage jest dobrą opcją. Platforma może pomóc Ci stworzyć idealną ofertę współpracy biznesowej, pozyskiwania funduszy na projekty, nowych klientów itp.

Dzięki Venngage nie musisz rezygnować z jakości, nawet jeśli masz napięty budżet lub ograniczony czas. Dostępna jest ogromna biblioteka w 100% konfigurowalnych szablonów, do których masz dostęp z dowolnego miejsca. Swobodne płótno Venngage ułatwia przenoszenie nagłówków, obrazów, tekstów i innych elementów, co pozwala uzyskać idealny układ.

Możesz dodawać wykresy, zrzuty ekranu, zdjęcia, ikony oraz elementy wizualne z biblioteki. Możesz również przesyłać własne obrazy i logo, aby bez problemu zbudować spójny branding. Venngage umożliwia pobieranie ofert w wysokiej jakości formacie PNG lub PDF. Możesz zoptymalizować je do dystrybucji drukowanej lub cyfrowej.

Bidsketch

Wysyłaj profesjonalnie wyglądające propozycje, dostosowując wysokiej jakości szablony Bidsketch. Możesz skorzystać z niestandardowych projektów CSS/HTML lub gotowych szablonów.

Każdy z oferowanych szablonów charakteryzuje się unikalną kolorystyką, a niestandardowe szablony można eksportować do formatu PDF w celu wysłania. Oszczędź czas, ponownie wykorzystując projekty, zawartość i wyceny. Bidsketch umożliwia umieszczanie filmów i obrazów, które klienci mogą oglądać online.

Sprzedaż dodatkowych produktów lub usług to skuteczna strategia marketingowa, a Bidsketch ułatwia to, umożliwiając oznaczenie opłaty jako opcjonalnej. Dzięki temu klienci mogą sami zdecydować, czy chcą z niej skorzystać. Możesz także umieszczać specjalne komunikaty, które pojawiają się, gdy potencjalny klient zaakceptuje Twoją ofertę.

Ponadto, platforma oferuje możliwość dodawania komentarzy, pobierania plików PDF, składania podpisu cyfrowego, przypomnień o płatnościach i innych funkcji. Dzięki Bidsketch możesz korzystać z domeny firmowej, na przykład propozycje.nazwafirmy.com. W ten sposób potencjalni klienci będą za każdym razem widzieć adres URL Twojej firmy, co zapewni spójność marki.

Otrzymuj powiadomienia, gdy potencjalny klient przegląda i komentuje Twoją propozycję, oraz sprawdź status jej zatwierdzenia. Bidsketch jest w pełni zgodny z międzynarodowymi i amerykańskimi przepisami dotyczącymi podpisów elektronicznych. Dodatkowo, archiwizuje i chroni podpisane propozycje, gwarantując ich integralność. Jest kompatybilny z takimi narzędziami i aplikacjami jak Zapier, Salesforce, Docsketch, Harvest itp.

Adobe Spark

Zaprojektuj pożądane propozycje z Adobe Spark w kilka minut. Jest to zaawansowana platforma projektowa, na której możesz w pełni kontrolować swoje projekty i wykorzystywać BEZPŁATNE szablony do wprowadzania zmian.

To narzędzie nie tylko zapewnia profesjonalne rezultaty, ale jest również proste w użyciu. Cały proces opiera się na klikaniu, dzięki czemu nie potrzebujesz umiejętności programowania ani projektowania graficznego. Wypróbuj Adobe Spark, a z łatwością opanujesz to narzędzie i jego podstawy projektowania.

Każda zmiana wprowadzona podczas edytowania propozycji jest automatycznie zapisywana, więc nie musisz się obawiać, że coś stracisz. Dostępnych jest około 50 szablonów, które są wysokiej jakości i obejmują różne kategorie, takie jak projektowanie, biznes, marketing, catering, projektowanie wnętrz, badania, strategia reklamowa, krajobraz i wiele innych.

Better Proposals

Znajdź szablony ofert skoncentrowanych na konwersji na Better Proposals, które będą przemawiać w imieniu Twojej marki. Edytor został zaprojektowany tak, aby był bardzo prosty w obsłudze, dzięki czemu tworzenie propozycji jest szybkie i bezproblemowe.

W bibliotece dostępnych jest ponad 100 konfigurowalnych szablonów, które obejmują różne branże. Wystarczy przejrzeć kategorie, aby wybrać to, czego szukasz. Wszystkie szablony zostały stworzone zgodnie z najlepszymi praktykami na poziomie branżowym, aby uzyskać lepsze rezultaty.

Niezależnie od tego, jakie projekty stworzyłeś, możesz je zapisać w obszernej bibliotece i wykorzystywać w dowolnym momencie za pomocą jednego kliknięcia. Dodatkowo, możesz śledzić wyniki swoich propozycji. Zadbaj o spójność marki, dodając logo, czcionkę i kolory.

Nadaj swoim propozycjom niestandardową domenę, aby wyglądały jak część Twojej strony internetowej, i dodawaj obrazy oraz treści. Utrzymuj kontakt z potencjalnymi klientami we właściwym czasie dzięki analizom i powiadomieniom. Możesz także otrzymywać powiadomienia e-mail, gdy potencjalny klient otworzy, podpisze, wydrukuje lub przekaże Twoją propozycję.

Inteligentnie wyceniaj produkty/usługi za pomocą tabel i wybierz funkcje rozliczeniowe, takie jak:

  • Opłaty cykliczne za pozycję ratalną lub subskrypcję raz na miesiąc, kwartał lub rok
  • Ilości dla wielu przedmiotów, które wyceniasz jednocześnie, np. za sesje coachingowe
  • Możliwość dodawania opcjonalnych pozycji dla potencjalnych klientów

Dodaj podpis elektroniczny, który jest prawnie wiążący na całym świecie. Zintegruj dostawców płatności, takich jak PayPal, GoCardless i Stripe. Możesz również zintegrować swoją ulubioną aplikację do czatu, np. PureChat, Tawk, Drift lub Crisp, aby odpowiadać na pytania i wątpliwości klientów.

Platforma jest obecnie dostępna w ponad 22 językach i obsługuje podatki wielowalutowe i międzynarodowe.

Practice Ignition

Practice Ignition oferuje wszystko, co potrzebne do tworzenia niesamowitych propozycji i usprawnienia procesu ich wysyłania. Umożliwia automatyczne generowanie w pełni zgodnego listu intencyjnego i umów towarzyszących Twoim ofertom.

Możesz monitorować zaległe propozycje, śledzić ich status, otrzymywać powiadomienia w czasie rzeczywistym i podejmować działania w razie potrzeby. Practice Ignition upraszcza proces rozliczeń w oparciu o powtarzające się usługi, 50/50 po zakończeniu, z góry po akceptacji lub po prostu wycenę.

Zbieraj podpisy cyfrowe, unikaj kart kredytowych i debetowych i pozwól klientom komentować propozycje. Nawet jeśli zakres Twojej pracy się zmieni, nie musisz zaczynać od zera. Wystarczy wprowadzić kilka zmian w istniejących propozycjach.

Fresh Proposals

Szybciej finalizuj transakcje i wyprzedź konkurencję, korzystając z atrakcyjnych szablonów ofert od Fresh Proposals. Wszystkie szablony są w 100% edytowalne, co pozwala na stworzenie unikalnego wyglądu, który zachwyci klientów.

Platforma oferuje szczegółowe analizy i wgląd w propozycje, dzięki czemu możesz zobaczyć ich interakcje, czas oglądania, przeglądane strony itp. Możesz śledzić wyniki sprzedaży na podstawie liczby wysłanych ofert, liczby zaakceptowanych i dochodów z nich – wszystko w jednym miejscu.

Użyj edytora „przeciągnij i upuść”, otrzymuj alerty, ponownie wykorzystuj


newsblog.pl