Media społecznościowe, z kanału rozrywki, przeszły od marketingu do marketingu marki osobistej. W tej metamorfozie LinkedIn wypracował również znaną i cenioną platformę do kontaktów zawodowych czy biznesowych.
Czy jednak czerpiesz pełne korzyści ze swojego profilu na LinkedIn? Na przykład jednym z obszarów, które członkowie LinkedIn często pomijają podczas budowania swojego profesjonalnego portfolio networkingowego, jest siła grup LinkedIn. Dobrze wykorzystane grupy LinkedIn mogą pomóc Ci uzyskać odpowiednie oferty pracy, rekomendacje i porady zawodowe od profesjonalistów, których inaczej byś nie spotkał.
Grupy LinkedIn doskonale nadają się do pogłębiania wiedzy i sprawdzania, co tam jest. Odpowiednie grupy LinkedIn mogą wystrzelić Cię we właściwym kierunku w Twojej karierze, niezależnie od tego, gdzie jesteś. Od założenia marki po znalezienie wymarzonej pracy, grupy LinkedIn mogą być Twoim skrótem do sukcesu! Z tego artykułu dowiesz się, jak najlepiej je wykorzystać.
Jesteś nowy w marketingu na LinkedIn? Mamy dla Ciebie to: Przewodnik dla początkujących po marketingu i automatyzacji LinkedIn.
Spis treści:
Korzyści z dołączenia do grup LinkedIn
LinkedIn ułatwia nawiązywanie kontaktów i pomaga przyspieszyć karierę jak żadna inna platforma. Oto dlaczego warto dołączyć do grup LinkedIn:
- Jeśli jesteś studentem lub profesjonalistą na wczesnym etapie kariery, może ci pomóc w poszukiwaniu mentorów
- Możesz otrzymywać rekomendacje do pracy, przeglądać lepsze oferty pracy i szybciej otrzymywać powiadomienia
- Podobnie, poznajesz ludzi i nawiązujesz kontakty, których inaczej byś nie miał
- Możesz otrzymać wsparcie, zaangażowanie i profesjonalną informację zwrotną od profesjonalistów na różnych etapach ich kariery
- Ponadto możesz wziąć udział w seminariach i konferencjach, które mogą pomóc Ci w podniesieniu kwalifikacji
- Możesz szybciej rozwiać wątpliwości i uzyskać dostęp do sesji szkoleniowych
- Możesz zdobyć dodatkowe umiejętności i lepiej zrozumieć rynek pracy
Rodzaje grup LinkedIn
Dla niewtajemniczonych istnieją dwa rodzaje grup LinkedIn: publiczne i prywatne. Wszystkie grupy publiczne są domyślnie wymienionymi grupami.
Jeśli wybierzesz opcję prywatną, możesz wybrać, czy grupa ma być wyświetlana (która będzie możliwa do odnalezienia) lub niepubliczna (w takim przypadku będzie ukryta).
1. Grupa publiczna
Gdy tworzysz grupę publiczną, wszystkie posty w tej grupie są widoczne dla każdego w internecie — nawet te, które nie są na LinkedIn ani nie należą do Twojej grupy.
Jednak tylko członkowie mogą tutaj dodawać nowe posty lub komentować, ponieważ osoby niebędące członkami nie będą mogły wchodzić w interakcję z postami. Wszystkie grupy są domyślnie publiczne i jeśli nie chcesz mieć grupy publicznej, musisz ustawić wykrywalność na prywatną.
Domyślnie wyświetlane są również wszystkie grupy publiczne (zobacz typ 3, aby uzyskać więcej informacji).
2. Grupy prywatne
Grupy prywatne to te grupy na LinkedIn, których posty są widoczne tylko dla ich członków. Jak wiadomo, tylko członkowie mogą dodawać nowe posty i komentarze do grupy prywatnej.
Jeśli zdecydujesz się na grupę prywatną, możesz również ukryć ją przed wynikami wyszukiwania, wybierając grupę niepubliczną (patrz typ 4 poniżej).
Na LinkedIn dostępnych jest kilka funkcji prywatności, które mogą się przydać. Sprawdź to, aby wiedzieć: Jak włączyć tryb prywatny na LinkedIn, aby anonimowo przeglądać profile
3. Wymienione grupy
Wymienione grupy to te, które pojawiają się podczas wyszukiwania na LinkedIn. Oto najpopularniejsze typy grup na LinkedIn. Co więcej, każdy członek grupy może zaprosić innych do przyłączenia się.
Możesz także kliknąć „Dołącz”, aby dołączyć do dowolnej z wymienionych grup. Prośby o nowych członków mogą być również zatwierdzane przez każdego obecnego członka grupy. Członkostwo w tej grupie można również przeglądać w sekcji profil > zainteresowania dowolnego obecnego członka.
4. Grupy niepubliczne
W przeciwieństwie do wymienionych grup, nie pojawią się one w wynikach wyszukiwania na LinkedIn. Nie będziesz mógł dołączać do niepublicznych grup na LinkedIn, chyba że otrzymałeś zaproszenie.
Czasami są to grupy skoncentrowane na firmie, które dopuszczają tylko pracowników. Możesz również dołączyć przez bezpośredni link. Jeśli należysz do grupy niepublicznej, osoby niebędące jej członkami nie będą mogły tego zobaczyć w sekcji profil > zainteresowania.
Jak utworzyć grupę LinkedIn
Oprócz bycia częścią grup LinkedIn tworzonych przez innych, możesz także stworzyć własną grupę:
- Przejdź do strony głównej swoich Grup dyskusyjnych. Możesz go również wyszukać w pasku wyszukiwania.
- W prawym górnym rogu znajdź opcję Utwórz grupę.
- Wpisz nazwę grupy do 100 znaków
- Dodaj opis grupy, wyjaśniając cel, któremu zamierzasz służyć w tej grupie
- Dodaj zdjęcie do wyświetlania grupowego, które będzie symbolem znajomości Twojej grupy
- Możesz także dodać zdjęcie na okładkę dla swojej grupy
- Dodaj branżę odpowiednią dla Twojej grupy. Możesz dodać maksymalnie 3 odpowiednie branże
- Dodaj lokalizację i ustal zasady, których przestrzeganie będzie konieczne dla wszystkich członków. Na początek możesz poprosić wszystkich członków, aby szanowali się nawzajem i nie angażowali się w konflikty
- Możesz ustawić prywatność grupy na publiczną lub prywatną. Posty w grupie publicznej będą widoczne dla wszystkich członków LinkedIn, niezależnie od tego, czy są częścią Twojej grupy, podczas gdy posty w grupie prywatnej nie będą widoczne
- Jeśli wybierzesz opcję Prywatna, zostaniesz poproszony o wybranie grupy z listy lub z listy
- Możesz także dodać dwa dodatkowe uprawnienia dla członków swojej grupy LinkedIn. Możesz zezwolić lub zabronić członkom grupy LinkedIn zapraszać swoje kontakty i wymagać zatwierdzenia przez administratora nowych postów lub nie
Sześć strategii tworzenia udanej grupy LinkedIn
Chociaż utworzenie grupy na LinkedIn jest dość łatwe, uczynienie z niej skutecznej może być dość trudne, jeśli nie stosujesz odpowiednich strategii:
1. Wybierz niszę
Ponieważ na LinkedIn istnieje już ponad 2 miliony grup, ważne jest, aby utworzyć grupę, która odpowiada na potrzeby konkretnej niszy.
Jeśli zastanawiasz się, jak znaleźć lukę na rynku i odkryć coś nowego, możesz zacząć od sprawdzenia istniejących grup na temat, który Cię interesuje. Zobacz, co zostało do tej pory omówione i jakimi obszarami nikt się nie zajmuje.
Po znalezieniu tematu, który jest interesujący i odpowiedni w dzisiejszym krajobrazie, możesz również użyć narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, takich jak Trendy Google, aby znaleźć najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe.
2. Znajdź odpowiednią nazwę
Po utworzeniu pracy najważniejsze będzie nazwanie grupy LinkedIn. Sprawiasz, że łatwiej to znaleźć, gdy nazwiesz coś łatwego do znalezienia lub powiązanego ze słowem kluczowym, którego szukają ludzie.
Umożliwi to dołączenie wielu członkom LinkedIn, którzy nie są Twoimi kontaktami pierwszego stopnia.
3. Zoptymalizuj swoje podsumowanie
Nie popełniaj błędu, nie korzystając z obszaru podsumowań/opisów swojej grupy LinkedIn. Dobrze zdefiniowane podsumowanie jest kluczem do odróżnienia popularnej i odnoszącej sukcesy grupy LinkedIn od takiej, która nią nie jest.
Wykorzystaj w pełni limit 2000 znaków, aby określić cel swojej grupy. Ponieważ jest to sekcja, którą ludzie będą sprawdzać przed dołączeniem, pamiętaj, aby podać, dla kogo jest ta grupa i jakie są korzyści z dołączenia.
Możesz także rozwinąć tematy, które omawiasz za pośrednictwem tej grupy. Zasadniczo próbujesz dać ludziom jasny plan treści, których mogą oczekiwać w Twojej grupie LinkedIn.
Najważniejsze jest pierwszych 200 znaków, więc używaj ich mądrze. Nie trać zbyt wiele czasu na ustawienie kontekstu; zacznij od najważniejszych elementów. Gdy Twoja grupa LinkedIn pojawi się w wynikach wyszukiwania, te 200 znaków będzie widocznych dla innych. To, czy ludzie klikną „Zobacz więcej”, będzie całkowicie zależeć od tego, jak dobrze wykorzystasz pierwszą sekcję. Oto trzy wskazówki, których możesz przestrzegać:
- Użyj określonych słów kluczowych do kierowania
- Dodaj, dla kogo jest ta grupa, podaj branżę i zawód
- W jednym lub dwóch zdaniach wyjaśnij, jakie korzyści płyną z dołączenia i jakich treści mogą się spodziewać
4. Ustaw surowe zasady przeciwko spamowi
Aby stworzyć odnoszącą sukcesy grupę na LinkedIn, musisz ustalić ścisłe zasady na samym początku. Jeśli nie przestrzegasz zasad, spamerzy wykorzystają Twoją grupę do spamowania członków i publikowania nieistotnych treści.
Co z kolei może negatywnie wpłynąć na wskaźniki zaangażowania i retencji Twojej grupy. Dlatego tak ważne jest, aby zablokować spamerów w przesunięciu i upewnić się, że twoja grupa jest bezpieczną przestrzenią do wspierania zdrowych rozmów.
Możesz ustawić reguły określające, że ta grupa nie będzie zachęcać do rozmów niezwiązanych z tematem, ofert promocyjnych ani praktyk dyskryminacyjnych.
5. Wypisz swoją grupę, spraw, aby była wykrywalna
Ponieważ LinkedIn zapewnia dwie opcje wykrywalności, powinieneś wybrać i umieścić swoją grupę na liście. Jeśli Twoja grupa nie znajduje się na liście, nie pojawi się w wynikach wyszukiwania i możesz stracić wielu potencjalnych członków.
O ile nie chcesz, aby ta grupa była zaproszona tylko do określonych specjalistów i osób, powinieneś ją otworzyć, a następnie możesz zatwierdzać prośby w poszczególnych przypadkach.
6. Regularnie publikuj odpowiednie treści
Jeśli jesteś myślącym liderem i masz wielu fanów, pokierowanie grupą LinkedIn ku sukcesowi jest łatwe. Jeśli jednak nie, musisz podjąć aktywne i rozważne kroki, aby przyciągnąć sukces i nowych członków grupy.
Aby grupa była aktywna, zwłaszcza w początkowym okresie, ważne jest, aby publikować odpowiednie treści. Stosuj różne techniki, aby publikowane treści nie były monotonne. Możesz eksperymentować z filmami, karuzelowymi postami i publikowaniem postów opartych na artykułach.
Ponadto postaraj się rozpocząć dyskusję z członkami grupy. Przeprowadź kilka ankiet, poproś członków o wniesienie wkładu i zadbaj o autentyczność dyskusji.
Ponadto komentuj posty członków i wyrażaj opinie. Moderuj sesje, filtruj spam i zadawaj pytania, na które znajdziesz odpowiedzi.
Jak znaleźć odpowiednie grupy LinkedIn
Możesz dołączyć do maksymalnie 100 grup na LinkedIn. Jednak tylko dlatego, że grupa należy do Twojej branży i ma w swoim podsumowaniu odpowiednie słowa kluczowe, nie powinieneś dołączać do każdej napotkanej grupy. Wybór odpowiednich grup jest trudny. Oto, co może pomóc:
- Jeśli chcesz się uczyć
Powinieneś szukać grupy, która ma zdrowy wskaźnik zaangażowania. Decydując się na grupy, które są zbyt aktywne, możesz przegapić ważne posty. Ponadto spamerskie rozmowy mogą odwrócić Twoją uwagę. Wybierz grupę, która jest dobrze moderowana, ale bogata w informacje.
Wskazówka: możesz wyszukiwać odpowiednie grupy, odwiedzając strony liderów w branży i dołączając do grup, których są częścią. Podążaj ścieżką, którą podążają głosy LinkedIn, eksperci branżowi i profesjonaliści, których szanujesz.
- Jeśli chcesz sprzedać
Powinieneś dołączyć do grupy, która ma najwięcej członków, ponieważ zwiększa to szanse na zawarcie transakcji. Im więcej członków, tym weselej! Nawet jeśli jesteś w stanie zamienić minimalny procent na klientów, masz wygraną. Ponadto możesz dzielić się opiniami z większą grupą i przyciągać więcej klientów.
Wskazówka: możesz wyszukiwać odpowiednie grupy, mapując klientów i sprawdzając, do czego należą. Wybierz grupy, którym ufają Twoi odbiorcy docelowi lub potencjalni klienci.
Jak znaleźć odpowiednie grupy LinkedIn
Możesz dołączyć do maksymalnie 100 grup na LinkedIn. Jednak tylko dlatego, że grupa należy do Twojej branży i ma w swoim podsumowaniu odpowiednie słowa kluczowe, nie powinieneś dołączać do każdej napotkanej grupy. Wybór odpowiednich grup jest trudny. Oto, co może pomóc:
- Jeśli chcesz się uczyć
Najlepiej byłoby poszukać grupy o zdrowym wskaźniku zaangażowania. Decydując się na grupy, które są zbyt aktywne, możesz przegapić ważne posty. Ponadto spamerskie rozmowy mogą odwrócić Twoją uwagę. Wybierz grupę, która jest dobrze moderowana, ale bogata w informacje.
Wskazówka: możesz wyszukiwać odpowiednie grupy, odwiedzając strony liderów w branży i dołączając do grup, których są częścią. Podążaj ścieżką, którą podążają głosy LinkedIn, eksperci branżowi i profesjonaliści, których szanujesz.
- Jeśli chcesz sprzedać
Powinieneś dołączyć do grupy z największą liczbą członków, ponieważ zwiększa to szanse na zawarcie transakcji. Im więcej członków, tym weselej! Masz wygraną, nawet jeśli możesz zamienić minimalny procent na klientów. Ponadto możesz dzielić się opiniami z większą grupą i przyciągać więcej klientów.
Wskazówka: możesz wyszukiwać odpowiednie grupy, mapując klientów i sprawdzając, do czego należą. Wybierz grupy, którym ufa Twoja grupa docelowa lub potencjalni klienci.
Jak wykorzystać grupy LinkedIn do profesjonalnego networkingu
Byłoby pomocne, gdybyś starał się być cenionym członkiem, aby jak najlepiej wykorzystać LinkedIn i swoje profesjonalne sieci. Oto jak wykorzystać grupy LinkedIn do stworzenia osobistej marki/lepszego profesjonalnego networkingu:
- Wnieś swój wkład, zamieszczając od czasu do czasu wartościowe treści
- Wchodź w interakcję z innymi członkami na temat ich postów, aby zmotywować ich do zrobienia tego samego z twoimi
- Spróbuj zaobserwować, kogo szanuje grupa i o czym rozmawiają
- Angażuj się w rozmowy i zachęcaj do dyskusji, zadając pytania
- Zachowaj profesjonalizm i nie bądź zbyt swobodny
- Rozmawiaj z członkami i przebywaj w ich dobrych kręgach
- Podziel się odpowiednimi możliwościami z grupą
- Zachowaj szacunek w przypadku nieporozumień
- Staraj się unikać autopromocji lub zachowań protekcjonalnych
- Podaj znaczenie, jeśli udostępniasz linki lub posty z innych grup, i określ, w jaki sposób są one przydatne zawodowo
- Zadaje pytania dotyczące Twoich postów, aby zapraszać członków do dyskusji
Czy jesteś gotowy, aby zostać sieciowym ninja?
Powyższe wskazówki powinny dobrze przygotować Cię do zostania networkingowym ninja poprzez grupy LinkedIn. Używaj ich, aby łączyć się z większą liczbą osób i poznawać liderów branży. To idealne miejsce do rozwijania marki poprzez konsekwentne angażowanie się w rozmowy, szanowanie innych członków i dostarczanie cennych spostrzeżeń.
Możesz stać się myślącym liderem stopniowo, udzielając praktycznych rad innym członkom i oferując pomoc i wsparcie werbalnie lub poprzez doświadczenie w branży. Pozwala także angażować się w dyskusje z autorytatywnymi profesjonalistami. Podsumowując, powinieneś być w stanie wnieść wartość dodaną do społeczności i ustalić swoją wiarygodność i autorytet w swojej dziedzinie. A jeśli jesteś przedsiębiorcą, możesz utworzyć stronę firmową, aby Twoje przedsięwzięcie zyskało większy autorytet i było obecne w Internecie.
LinkedIn to świetne narzędzie do promowania siebie i tworzenia bazy marek. Nieznajomość wszystkich jego funkcji nie jest minusem, ponieważ zawsze możesz się nauczyć!