3 sposoby skontaktowania się ze sprzedawcą Amazon

Klienci nabywający towary od niezależnych sprzedawców na platformie Amazon często mają pytania odnośnie specyfikacji produktów, możliwości personalizacji czy też przebiegu dostawy.

Niezależnie od charakteru zapytania lub problemu, bezpośredni kontakt ze sprzedawcą może być szybką drogą do uzyskania odpowiedzi lub rozwiązania. Na szczęście Amazon udostępnia użytkownikom różnorodne metody komunikacji ze sprzedawcami, zarówno przed, jak i po dokonaniu transakcji.

1. Kontakt ze Sprzedawcą Poprzez Stronę Produktu na Amazon

W przypadku zakupu przedmiotu od zewnętrznego sprzedawcy na Amazon, należy zwrócić uwagę na sekcję „Sprzedawane przez”, która widnieje pod przyciskiem „Dodaj do koszyka” po prawej stronie karty produktu. Następnie, wykonaj następujące kroki:

  • Kliknij na nazwę sprzedawcy.
  • Na nowo otwartej stronie wybierz opcję „Zadaj pytanie”. Spowoduje to przeniesienie do panelu obsługi klienta sprzedawcy.
  • Wybierz opcję „Przedmiot na sprzedaż” i wskaż konkretny produkt, w którego sprawie potrzebujesz pomocy.
  • Następnie, określ problem lub wybierz „Inne”.
  • W tym miejscu możesz już wprowadzić swoje zapytanie do sprzedającego. Masz też możliwość dołączenia załącznika w postaci zdjęcia, co może być przydatne, jeśli chcesz zweryfikować możliwość modyfikacji produktu zgodnie z Twoimi preferencjami.
  • 2. Kontakt ze Sprzedawcą za Pomocą Strony Zamówień na Amazon

    Jeśli dokonałeś już zakupu na Amazon, możesz nawiązać kontakt ze sprzedawcą w celu uzyskania wsparcia po transakcji, korzystając z zakładki „Zamówienia”. Oto, jak to zrobić:

  • Wejdź na stronę Amazon i wybierz opcję „Zwroty i zamówienia” znajdującą się w prawym górnym rogu.
  • Przewiń listę zamówień, aż odnajdziesz to, w sprawie którego chcesz porozmawiać ze sprzedawcą.
  • Kliknij „Zostaw opinię sprzedawcy”, jeśli chcesz wystawić recenzję. Jeśli masz pytania, wybierz „Wyświetl szczegóły zamówienia”.
  • Na nowej stronie wybierz nazwę sprzedawcy. Zlokalizujesz ją w sekcji „Adres wysyłki i Metoda płatności”.
  • Następnie, wybierz opcję „Zadaj pytanie”.
  • Zostaniesz przekierowany do panelu obsługi klienta sprzedawcy. Wybierz „Złożone przeze mnie zamówienie” lub „Przedmiot na sprzedaż” i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby nawiązać kontakt ze sprzedawcą.
  • 3. Kontynuowanie Komunikacji ze Sprzedawcą Poprzez Centrum Wiadomości Amazon

    Jeśli już rozpoczęłeś wymianę wiadomości ze sprzedawcą i chcesz ją kontynuować, możesz skorzystać z Centrum Wiadomości Amazon. Poniżej instrukcja:

  • Będąc na stronie głównej Amazon, kliknij „Konta i listy” w prawym górnym rogu.
  • Na kolejnej stronie wybierz kafelek „Twoje wiadomości” (zazwyczaj znajduje się w trzecim rzędzie).
  • Wybierz „Wiadomości kupującego/sprzedającego”, aby przejrzeć wcześniejszą korespondencję z zewnętrznymi sprzedawcami.
  • Wybierz konkretny wątek, aby dodać nowe zapytanie lub załącznik dla sprzedającego.
  • Co Umieścić w Wiadomości do Sprzedawcy na Amazon

    W kontaktach ze sprzedawcą na Amazon, aby przyspieszyć rozwiązanie sprawy, pamiętaj, aby zawrzeć w wiadomości:

  • Nazwę produktu, którym jesteś zainteresowany.
  • Powód, dla którego piszesz wiadomość.
  • Wszystkie inne istotne informacje.
  • Zaleca się nie podawanie w wiadomościach żadnych danych osobowych, takich jak numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania czy numer karty kredytowej.

    Sprzedawca zazwyczaj odpowiada na wiadomość w ciągu 48 godzin. Jeśli jednak sprzedawca ma do czynienia z dużą liczbą zapytań, należy spodziewać się opóźnienia w odpowiedzi.

    Jeśli napotkałeś problem z produktem i chcesz go rozwiązać przed upływem terminu zwrotu lub wymiany, możesz spróbować skontaktować się z działem obsługi klienta Amazon.

    Podobnie, jeśli zakupiłeś towar od zewnętrznego sprzedawcy na Amazon, lecz go nie otrzymałeś i nie dostałeś odpowiedzi od sprzedawcy, najlepiej będzie zgłosić sprawę brakującej paczki do obsługi klienta Amazon.