9 najlepszych narzędzi do identyfikowania pytań, które „ludzie też zadają” w Google

Narzędzia „Ludzie też pytają” – klucz do SEO

Platformy analizujące sekcję „Ludzie też pytają” (People Also Ask) umożliwiają badanie zapytań użytkowników Google w różnych bazach danych i regionach. To nieocenione wsparcie dla strategii SEO!

W dzisiejszych czasach wyszukiwarka Google to znacznie więcej niż lista stron. Oferuje interaktywne doświadczenie, prezentując wyniki w sekcji „Ludzie też pytają”.

Od momentu wprowadzenia tej funkcji, specjaliści SEO poszukują skutecznych sposobów na wykorzystanie pytań z „Ludzie też pytają” w celu poprawy pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Niestety, liczba pytań w tej sekcji bywa ograniczona, a czasem sekcja nie pojawia się wcale. Dodatkowo, potrzebne są pytania specyficzne dla danego regionu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzą narzędzia do analizy „Ludzie też pytają”. Poznajmy te najlepsze, które pozwolą Ci zaoszczędzić czas i energię!

Czym jest sekcja „Ludzie też pytają”?

„Ludzie też pytają” to interaktywny element wyników wyszukiwania, prezentowany w formie pytań. Odnosi się do głównego zapytania (słowa kluczowego, frazy lub zdania) wpisanego w Google. W branży SEO sekcja ta jest często nazywana ramką PAA.

Google wprowadził ramkę PAA w 2015 roku. Od tamtej pory prezentuje ona trafne pytania powiązane z wpisanym hasłem. Czasami można znaleźć idealne zapytanie i odpowiedź bezpośrednio w ramce PAA.

Standardowo, ramka PAA zawiera na początku od 3 do 4 pytań. Po kliknięciu wybranego pytania, pojawia się więcej zapytań związanych z tematem. Wszystkie pytania i odpowiedzi prezentowane są w postaci krótkich fragmentów.

Po kliknięciu fragmentu pytania, pole rozwija się, prezentując więcej treści, link do strony, tytuł SEO i metaopis.

Znaczenie sekcji „Ludzie też pytają”

„Ludzie też pytają” dla użytkowników

Ramka PAA jest przede wszystkim skierowana do użytkowników Google SERP. Google wprowadziło te zwięzłe pytania, aby ułatwić użytkownikom odnalezienie trafnych i powiązanych treści.

Pomaga także tym, którzy nie wiedzą, jak właściwie sformułować zapytanie, by otrzymać precyzyjne wyniki.

Algorytm Google analizuje intencję użytkownika i stara się zrozumieć kontekst zapytania. Następnie wyświetla pytania, które użytkownik może uznać za pomocne.

Na przykład, wyszukując „sztuczna inteligencja”, ramka PAA może wyświetlić pytanie: „Czym jest sztuczna inteligencja z przykładami?”.

W tym przypadku Google traktuje ogólne zapytanie jako główną intencję. Rozwijając pytania, użytkownik może dotrzeć do bardziej niszowych treści.

Dla tych, którzy nie są pewni, czego dokładnie szukają, ramka PAA może naprowadzić ich na właściwe pytania i odpowiedzi.

„Ludzie też pytają” dla właścicieli stron

Właściciele stron i marketerzy wykorzystują ramkę PAA, aby pozyskać kliknięcia i wizyty na stronie. Dzięki odpowiedniej optymalizacji treści, strona może pojawić się we fragmentach „Ludzie też pytają”, nawet jeśli nie zajmuje czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pytania z PAA mogą stanowić inspirację do tworzenia nowych treści. Dodanie tych pytań do sekcji FAQ (najczęściej zadawanych pytań) może zwiększyć szanse na pojawienie się strony we fragmencie PAA.

Jak „Ludzie też pytają” wspomaga działania marketingowe?

Dla marketerów ramka PAA jest potężnym narzędziem. Umożliwia poznanie zapytań docelowej grupy odbiorców w Google. Znając te pytania, można optymalizować treści na stronie, artykuły i blogi.

Taka optymalizacja często poprawia pozycję strony w wynikach wyszukiwania i w ramce PAA. Dodatkowo, pozwala uzyskać mnóstwo pomysłów na treści dla zespołu bez konieczności organizowania burzy mózgów. Treści oparte na tych pytaniach często skutkują wyższymi pozycjami, niż ogólne słowa kluczowe.

Ramka PAA jest również przydatna przy targetowaniu reklam na frazy z długim ogonem. Można wykorzystać gotowe pytania i tworzyć wokół nich autorytatywne, zwięzłe treści.

Gdy treść pojawi się w Internecie, zwiększa się prawdopodobieństwo, że dotrze do docelowej grupy odbiorców, jeśli jest bardziej wartościowa niż ta oferowana przez konkurencję.

Pojawienie się strony we fragmencie PAA generuje więcej kliknięć i przekierowań, co w efekcie zwiększa ruch na stronie.

Dlaczego warto śledzić „Ludzie też pytają”?

Pytania z ramki PAA przynoszą wiele korzyści. Dlatego należy brać je pod uwagę podczas optymalizacji treści:

  • Możliwość dwukrotnego pojawienia się w Google SERP: raz na liście wyników, a drugi raz w ramce PAA.
  • Pomoc w tworzeniu strategii treści, szczególnie na początku działalności.
  • Identyfikacja trendów wyszukiwania w odniesieniu do usług lub produktów.
  • Dostęp do ekskluzywnych pytań użytkowników, niedostępnych na forach czy w mediach społecznościowych.
  • Inspiracje do tworzenia wartościowych treści.
  • Zwiększenie ruchu organicznego dzięki lepszej widoczności – ramki PAA często pojawiają się w pierwszych trzech wynikach wyszukiwania.

Teraz, gdy już wiesz, czym jest ramka PAA, zapoznaj się z listą platform, które ułatwią pozyskanie długiej listy pytań „Ludzie też pytają” wraz z zaawansowanymi opcjami filtrowania:

„Ludzie też pytają” od Frase

Narzędzie „People Also Ask by Frase” pomaga w znalezieniu zapytań, których szukają odbiorcy. Dzięki temu można włączyć ich odpowiedzi do tworzonych treści i zapewnić wartościowy artykuł.

Narzędzie posiada przejrzysty i minimalistyczny interfejs. Po wpisaniu tematu, użytkownik otrzymuje listę wszystkich pytań „Ludzie też pytają”, dostępnych online. Możliwe jest rozwijanie pytań, aby poznać dodatkowe zapytania.

Funkcja jest dostępna bez konieczności subskrypcji płatnych planów Frase. Niezależnie od tego, czy treści generowane są przez AI, czy tworzone przez copywritera, zawsze można skorzystać z tej funkcji.

Uwzględnij w swoim artykule to, o co pytają ludzie w danym temacie, aby zwiększyć widoczność i ruch organiczny.

Użytkownicy Semrush, którzy pracują nad projektami SEO, znajdą tu również cenne źródło pytań „Ludzie też pytają”.

Wystarczy przejść do pulpitu nawigacyjnego Semrush lub ekranu Projekty. W panelu po lewej stronie znajduje się „Keyword Magic Tool”. Po wpisaniu słowa kluczowego i przejściu do zakładki „Pytania”, można uzyskać listę popularnych pytań PAA.

Narzędzie oferuje następujące funkcje dla wyników pytań PAA:

  • Intencje wyszukiwania (transakcyjne, informacyjne, nawigacyjne itp.)
  • Poziom trudności słowa kluczowego
  • Tagi intencji
  • Linia trendu z ostatnich 12 miesięcy
  • Funkcje SERP-a

Bezpłatne narzędzie PAA od SearchResponse.io wspiera copywriterów i marketerów, dostarczając zapytania PAA z bazy danych zawierającej ponad 150 milionów unikalnych pytań, pochodzących z technologii uczenia maszynowego Google.

Platforma umożliwia znalezienie odpowiednich pytań, powiązanych z głównym tematem. Pytania są sortowane według popularności. Oprócz dostarczania zapytań, platforma informuje o ich popularności, co pozwala ustalać priorytety.

PAA jest funkcją dynamiczną, dlatego pytania mogą się różnić w zależności od lokalizacji, czasu i urządzenia. To narzędzie zbiera popularne pytania PAA, dzięki czemu nie przegapisz szansy, aby o nich wspomnieć na swoim blogu. Ta cecha wyróżnia je na tle innych narzędzi.

Na SearchResponse.io użytkownicy mogą otrzymywać zapytania PAA na podstawie tematu, domeny i adresu URL. Trzeba jednak pamiętać, że lokalizacja wykorzystywana przez to narzędzie do pobierania pytań to Stany Zjednoczone.

AlsoAsked

Jeśli chcesz poznać pytania związane z marką, zapytaniami lub słowem kluczowym, AlsoAsked jest platformą, która udostępni Ci dane PAA.

Geograficzne i aktualne pytania dostarczają cennych informacji o intencjach wyszukiwania. Dzięki temu można zoptymalizować artykuł, aby zajął wyższą pozycję w wyszukiwarce.

To wielofunkcyjne narzędzie pozwala na wprowadzenie słowa kluczowego poprzez wpisanie lub dodanie pliku CSV z wieloma tematami. Dostępne jest również menu rozwijane z popularnymi językami. Pozwala to na wyszukiwanie PAA w językach innych niż angielski.

AlsoAsked pozwala na ustawienie lokalizacji na niemal każdy kraj na świecie i wybranie głębokości wyszukiwania (standardowa lub głęboka).

Przed wyborem abonamentu można sprawdzić funkcjonalność narzędzia dzięki 3 bezpłatnym próbom miesięcznie. Wizualne mapowanie relacji między tematami i eksport danych w plikach CSV to dodatkowe funkcje platformy.

Menedżerowie treści i marketerzy, którzy potrzebują setek pomysłów na treści, znajdą wsparcie w narzędziu Nozzle PAA. Narzędzie ułatwi generowanie pomysłów na artykuły bez konieczności burzy mózgów.

Wykorzystując to narzędzie, można zoptymalizować strategię SEO i sekcję „Ludzie też pytają”. Oprogramowanie gromadzi PAA i prezentuje je w raporcie, który można wyświetlić w Google Data Studio.

Raport zawiera częstotliwość występowania pytań, co ułatwia ustalenie, które z nich powinny zostać umieszczone na początku treści.

Słowa kluczoweLudzieUżyj

Chcesz wiedzieć, czego szukają użytkownicy na temat danego tematu lub słowa kluczowego w sekcji „Ludzie też pytają”, na Quora i Reddicie? Wykorzystaj KeywordsPeopleUse, aby uzyskać natychmiastowy wgląd w zapytania online. Wpisz temat, markę lub zapytanie, aby uzyskać listę pytań związanych z tematem w wybranym języku i lokalizacji.

W narzędziu można wybrać dowolny kraj, a języki obsługiwane to: angielski, francuski, niemiecki, włoski, rosyjski, hiszpański i portugalski. Budowanie treści wokół tych pytań zwiększa szanse na wyższe pozycje bloga.

NeuralText

Jeśli nie wiesz, co dzieje się na rynku, warto zacząć od analizy ramki PAA. NeuralText ułatwia znajdowanie aktualnych i trafnych pytań typu „Ludzie też pytają”.

Narzędzie nie tylko zadaje pytania, ale przetwarza informacje, które można wykorzystać w strategii SEO. Wyniki wyszukiwania informują o intencjach i motywacjach, które stoją za pytaniami w sekcji PAA.

Wyniki wyszukiwania pytań PAA są prezentowane w formie klastrów. Narzędzie grupuje podobne pytania w jedno pole i wyświetla wiele pól w zależności od dostępności pytań w wyszukiwarce Google.

Twaino Free PAA Tool umożliwia wyszukiwanie pytań PAA przy użyciu trzech filtrów. Pierwszy filtr to słowo kluczowe, które pobiera wyniki ściśle związane z marką, produktem lub usługą.

Drugi filtr to język – można wybierać z długiej listy dostępnych języków. Po wyszukiwaniu użytkownik otrzymuje pytania „Ludzie też pytają” w wybranym języku.

Trzeci filtr to region lub kraj. Na przykład, jeśli kierujesz reklamy do odbiorców ze Stanów Zjednoczonych, wybierz jako kraj Stany Zjednoczone.

Wyniki wyszukiwania są prezentowane w formie wykresu sieci. Wykres zaczyna się od najbardziej odpowiedniego pytania, a następnie rozgałęzia się na niszowe pytania związane z tym samym słowem kluczowym.

Umbrellum PAA Database

Umbrellum PAA Database to miejsce, gdzie można znaleźć zapytania poszukiwane przez docelową grupę odbiorców. Baza danych składa się z milionów pytań PAA, pochodzących z wielu branż. Wystarczy wpisać słowo kluczowe i wybrać kraj z listy, aby uzyskać pytania zadawane przez ludzi w danej lokalizacji.

Dane dostarczane przez narzędzie zawierają również indeks występowania, czyli informację o tym, ile razy dane pytanie pojawiło się w bazie danych.

Podsumowanie

Google dąży do przekształcenia się z wyszukiwarki informacji w silnik wiedzy. Strategia SEO powinna być dynamiczna, ponieważ Google często zmienia zasady rankingowe.

„Ludzie też pytają” to element strategii, który prezentuje użytkownikom organiczne i semantyczne pytania zamiast zwykłej listy stron. Wykorzystanie narzędzi do analizy PAA pomoże Ci odkryć potencjalne pytania do tworzenia treści.

Warto również zapoznać się z technikami audytu SEO strony, aby upewnić się, że stosowane metody SEO przynoszą oczekiwane rezultaty.


newsblog.pl