Jak automatycznie zalogować się na konto użytkownika w systemie Windows 11/10

Jeśli wpisywanie hasła po włączeniu komputera jest dla Ciebie niewygodne, systemy Windows 11 i 10 oferują przydatne wbudowane funkcje, które pozwalają ominąć ekran logowania i przejść bezpośrednio do pulpitu. Oto trzy główne sposoby skonfigurowania automatycznego logowania w Windows 11 i 10.

1. Użyj Netplwiz, aby automatycznie zalogować się na konto użytkownika

Najłatwiejszym sposobem automatycznego zalogowania się na konto użytkownika systemu Windows 11 lub 10 jest użycie narzędzia Netplwiz. Chociaż ten przestarzały panel nie jest panelem, który prawdopodobnie odwiedzasz często, wystarczy zmienić tutaj opcję, aby włączyć automatyczne logowanie.

Zanim to zrobisz, pamiętaj, że funkcja Windows Hello (w tym zabezpieczenia kodem PIN, rozpoznawaniem twarzy i odciskami palców) nie jest kompatybilna z automatycznym logowaniem. Jeśli używasz funkcji Windows Hello, wyłącz ją w Ustawieniach > Konta > Opcje logowania.

Strona Opcje logowania zawiera wszystkie skonfigurowane metody Windows Hello. Wybierz ten, który chcesz usunąć i kliknij Usuń — na przykład, aby usunąć PIN w systemie Windows 11.

Aby kontynuować, musisz znać swoją nazwę użytkownika i hasło systemu Windows; jeśli logujesz się przy użyciu konta Microsoft, jest to hasło do Twojego konta Microsoft. Wykonaj poniższe kroki, aby zautomatyzować proces logowania na komputerze:

  • Naciśnij klawisz Windows + R, wpisz netplwiz w polu i naciśnij Enter.
  • Na karcie Użytkownicy w wyświetlonym oknie dialogowym wybierz z listy swoje konto użytkownika.
  • Odznacz opcję Aby korzystać z tego komputera, użytkownicy muszą wprowadzić nazwę użytkownika i hasło, które znajdziesz na górze. Jeśli tego nie widzisz, pokazaliśmy, jak przywrócić opcję „użytkownicy muszą wejść…”, jeśli brakuje jej na Twoim urządzeniu. Po odznaczeniu pola kliknij Zastosuj.
  • Pojawi się monit z prośbą o podanie danych logowania. Wpisz swoją nazwę użytkownika w odpowiednim polu (jeśli nie jest wstępnie wypełniona), wprowadź hasło w polach Hasło i Potwierdź hasło, a następnie kliknij OK.
  • Kliknij OK w każdym otwartym oknie.
  • Uruchom ponownie komputer, a nie będzie już pytał o hasło. Jeśli chcesz wyłączyć automatyczne logowanie, wystarczy zaznaczyć opcję Użytkownicy muszą wprowadzić nazwę użytkownika i hasło, aby ponownie móc korzystać z tego komputera w narzędziu netplwiz.

    Jak pominąć logowanie do systemu Windows po wznowieniu ze stanu uśpienia

    Korzystanie z Netplwiz wyłącza jedynie automatyczne logowanie przy uruchomieniu. Będziesz musiał dostosować kilka dodatkowych ustawień, aby wyłączyć automatyczne logowanie po przebudzeniu ze stanu uśpienia lub hibernacji:

    • W systemie Windows 10 przejdź do opcji Ustawienia > Konta > Opcje logowania > Wymagaj logowania i wybierz opcję Nigdy w sekcji Jeśli nie było Cię, kiedy system Windows powinien wymagać ponownego zalogowania się?
    • W systemie Windows 11 ta funkcja jest dostępna w obszarze Ustawienia > Konta > Opcje logowania > Ustawienia dodatkowe > Jeśli nie było Cię, kiedy system Windows powinien wymagać ponownego zalogowania się? > Nigdy.

    2. Skorzystaj z rejestru systemu Windows, aby automatycznie zalogować się na konto użytkownika

    Jeśli nie chcesz korzystać z powyższej metody, możesz zmodyfikować kilka kluczy rejestru, aby automatycznie logować się na konta użytkowników. Jak zawsze w przypadku Rejestru, pamiętaj, aby nie dotykać żadnych klawiszy, jeśli nie znasz ich przeznaczenia. Zawsze dobrze jest wykonać kopię zapasową rejestru przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian.

    Gdy usługa Windows Hello jest wyłączona, a nazwa użytkownika i hasło są pod ręką, wykonaj następujące kroki, aby włączyć automatyczne logowanie do swojego konta:

  • Naciśnij klawisz Windows + R, wpisz regedit i naciśnij Enter.
  • Kliknij Tak w wyskakującym okienku z prośbą o zezwolenie Edytorowi rejestru na wprowadzenie zmian w urządzeniu.
  • Po otwarciu Edytora rejestru przejdź do następującej ścieżki:
     HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon 
  • Znajdź wpis o nazwie DefaultUserName po prawej stronie i kliknij go dwukrotnie.
  • Wpisz swoją nazwę użytkownika w polu Dane wartości i kliknij OK. Jeśli posiadasz tylko jedno konto użytkownika na swoim urządzeniu, ta opcja będzie wstępnie wypełniona.
  • Kliknij dwukrotnie DefaultPassword po prawej stronie. Jeśli nie widzisz tego wpisu, kliknij prawym przyciskiem myszy dowolne puste miejsce w prawym okienku, kliknij Nowy i wybierz Wartość ciągu. Użyj DefaultPassword jako nazwy.
  • Kliknij dwukrotnie wpis i wpisz hasło w polu Dane wartości. Pamiętaj, aby użyć hasła do konta Microsoft, jeśli nie korzystasz z konta lokalnego. Po dodaniu hasła kliknij OK.
  • Znajdź AutoAdminLogon po prawej stronie i kliknij go dwukrotnie.
  • Wpisz 1 w polu Dane wartości i kliknij OK.
  • Zamknij Edytor rejestru i uruchom ponownie komputer.
  • Przy następnym uruchomieniu komputera zostaniesz przeniesiony bezpośrednio na pulpit. Aby wyłączyć automatyczne logowanie należy zmienić wartość AutoAdminLogon na 0.

    3. Użyj aplikacji, aby automatycznie zalogować się na konto użytkownika

    Dostępna jest nawet aplikacja, która pomoże Ci automatycznie zalogować się na konto użytkownika systemu Windows 10 lub 11. Jeśli często włączasz i wyłączasz automatyczne logowanie do systemu Windows 10/11, możesz chcieć użyć tej aplikacji zamiast powyższych metod.

    Automatyczne logowanie umożliwia włączanie i wyłączanie funkcji automatycznego logowania jednym kliknięciem. Jest to bezpłatna aplikacja Sysinternals, którą można pobrać z oficjalnej witryny firmy Microsoft.

    Jeśli nie planujesz instalować aplikacji, możesz skorzystać z wersji przenośnej, która działa dokładnie tak samo, jak zainstalowane narzędzie. Wykonaj następujące kroki, aby zacząć z niego korzystać:

  • Pobierz, wyodrębnij i uruchom funkcję Autologon na komputerze z systemem Windows.
  • Wprowadź swoją nazwę użytkownika w polu Nazwa użytkownika, wprowadź swoją domenę w polu Domena (w większości przypadków powinno to zostać wypełnione automatycznie), wpisz hasło w polu Hasło (niezależnie od tego, czy jest to hasło do konta lokalnego, czy Microsoft) i kliknij Włącz.
  • Automatyczne logowanie jest teraz włączone na Twoim komputerze.
  • Jeśli kiedykolwiek będziesz chciał wyłączyć automatyczne logowanie, kliknij przycisk Wyłącz w aplikacji.
  • Na szczęście ta aplikacja zapisuje Twoje hasło w Rejestrze z szyfrowaniem (dowiedz się, jak działa szyfrowanie). Zatem nawet jeśli ktoś będzie miał dostęp do Rejestru, nie będzie mógł odczytać Twojego hasła.

    Czy Twoje konto użytkownika staje się mniej bezpieczne dzięki automatycznemu logowaniu?

    To zależy.

    Ponieważ każdy może zalogować się na Twoje konto, Twoje dane mogą nie być tak bezpieczne, jeśli udostępniasz swój komputer innym osobom. Sugerujemy, aby wymagać hasła lub skonfigurować alternatywne opcje logowania za pomocą usługi Windows Hello — zwłaszcza jeśli na komputerze znajdują się poufne dane.

    Jeśli jednak jesteś jedyną osobą mającą fizyczny dostęp do swojego komputera, korzystanie z funkcji automatycznego logowania powinno wystarczyć. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i zmniejszysz niedogodności związane z wpisywaniem hasła przy każdym logowaniu.