Opanowanie sztuki tworzenia reklam

Instagram, plasując się w czołówce czterech najpopularniejszych platform społecznościowych, przyciąga imponującą liczbę 4,25 miliarda wizyt miesięcznie. Co więcej, jest to aplikacja najczęściej pobierana na całym świecie.

Wykorzystanie reklam na Instagramie może znacząco wpłynąć na wzrost ruchu, zwiększenie konwersji oraz pozyskiwanie nowych klientów. Narzędzia biznesowe zintegrowane w pakiecie Meta pozwalają na dynamiczne i efektywne działanie w tej przestrzeni.

Dzięki rozbudowanym opcjom, takim jak cele kampanii, wybór optymalizacji i precyzyjne targetowanie, możliwości rozwoju biznesu są niemal nieograniczone.

Efektywność reklam na Instagramie jest potwierdzona, jednak dla początkujących sama myśl o rozpoczęciu działań reklamowych może być przytłaczająca.

Właśnie dlatego przygotowaliśmy kompleksowy przewodnik, który ułatwi Ci proces tworzenia reklam, konfiguracji kampanii, pomiaru skuteczności, optymalizacji wyników oraz wprowadzi w przydatne narzędzia, które pozwolą zaoszczędzić Twój cenny czas.

Różnorodność formatów reklam na Instagramie

Reklamy na Instagramie oferują szerokie spektrum możliwości. Jest to zasługa różnorodności formatów – dostępnych jest aż siedem różnych typów reklam:

  • Reklamy ze zdjęciami: Wykorzystaj pojedyncze, atrakcyjne zdjęcie (w formacie poziomym, pionowym lub kwadratowym), aby stworzyć jasny i przyciągający wzrok przekaz reklamowy.
  • Reklamy wideo: Podnieś poziom angażowania odbiorców, używając dynamicznych reklam wideo z dźwiękiem i ruchem, pozwalając sobie na 60 sekundową narrację.
  • Reklamy karuzelowe: Jeśli chcesz opowiedzieć historię i stopniowo odkrywać jej kolejne elementy, zastosuj reklamy karuzelowe, łącząc zdjęcia i filmy w sekwencję.
  • Reklamy w Stories: Pełnoekranowy format reklam, dostępny przez 24 godziny, idealny do zwiększania zaangażowania w markę i ułatwiania zakupów, dzięki możliwości dodawania bezpośrednich tagów.
  • Reklamy w Eksploruj: Pozwól użytkownikom odkrywać Twoje reklamy w sekcji Eksploruj, docierając do nich w trakcie ich poszukiwań nowości.

Jak utworzyć reklamę na Instagramie?

Wykorzystanie aplikacji mobilnej Instagram

  • Zaloguj się na swoje profesjonalne konto na Instagramie i wybierz opcję „Edytuj panel profesjonalny”.
  • Przewiń ekran w dół do sekcji „Narzędzia reklamowe” i wybierz opcję utworzenia nowej reklamy lub edycji istniejącej.
  • Kliknij „Dalej”, a następnie wybierz cel kampanii: zwiększenie liczby wizyt na profilu, wizyt na stronie internetowej lub liczby wiadomości.
  • Ponownie kliknij „Dalej” i wybierz grupę docelową: automatyczną, własną lub zdefiniowaną w ramach specjalnej kategorii reklam.
  • Kolejny raz kliknij „Dalej” i ustal budżet oraz czas trwania kampanii.
  • Sprawdź wszystkie ustawienia, podgląd reklamy, a następnie kliknij „Promuj post/relację”.

Ten sam proces możesz zastosować do promowania postów i rolek z poziomu aplikacji mobilnej.

Wykorzystanie Meta Business Suite

Tworzenie reklam na Instagramie jest proste dzięki Meta Business Suite na Twoim komputerze:

  • Przejdź do Meta Business Suite na komputerze i zaloguj się na swoje konto Instagram.
  • Kliknij „Utwórz reklamę”, otworzy się menu kontekstowe.
  • Wybierz rodzaj reklamy, którą chcesz utworzyć – „Wszystko”, „Rolka” lub „Post”.
  • Zobaczysz listę sugerowanych postów z Instagrama, które możesz promować.
  • Kliknij dowolny post i wybierz „Promuj”, lub „Promuj rolkę”, jeśli to rolka.
  • Po kliknięciu „Promuj” zostaniesz poproszony o zapoznanie się z polityką dotyczącą niedyskryminacji.

  • Następnie wybierz cel kampanii: „Zdobądź więcej wiadomości”, „Zdobądź więcej odwiedzin profilu” lub „Zdobądź więcej wizyt na stronie”.
  • Podgląd reklamy po prawej stronie pozwoli Ci zobaczyć, jak będzie ona wyglądać dla Twoich odbiorców.
  • Możesz włączyć opcję „Advantage+ Creative”, zgadzając się na wykorzystanie danych z Instagrama do personalizacji reklam.
  • Wybierz odpowiedni przycisk CTA z dostępnych etykiet.
  • Przejdź do sekcji „Specjalna kategoria reklamy”; włącz ją, jeśli Twoja reklama dotyczy kredytów, rekrutacji, nieruchomości, spraw społecznych, wyborów lub polityki.
  • Przejdź do ustawień „Odbiorcy”. Możesz skorzystać z opcji domyślnej „Automatycznie” lub utworzyć własną.
  • Wprowadź nazwę grupy odbiorców, wybierz płeć, przedział wiekowy, lokalizację i zdefiniuj preferencje.
  • Jeśli odbiorca będzie pasował do Twoich preferencji, reklama zostanie mu wyświetlona.
  • Potwierdź i przejdź do planowania czasu trwania i warunków płatności. Dokładnie przeanalizuj te szczegóły przed przejściem dalej.

  • Ustal datę i godzinę, w których Twoja reklama ma być wyświetlana.
  • Zapoznaj się z budżetem dziennym, który jest powiązany z wybranym czasem trwania reklamy.
  • Zobacz podsumowanie płatności, a gdy będziesz gotowy, kliknij „Promuj rolkę teraz” lub zaplanuj kampanię na później, klikając strzałkę w dół obok „Promuj rolkę” i wybierając „Zaplanuj”.

Wykorzystanie Menedżera Reklam Meta

Za pomocą Menedżera Reklam Meta możesz modyfikować obrazy, teksty i docelowe adresy URL. Możesz też duplikować istniejące zestawy reklam w celu przeprowadzenia testów lub wybrać automatycznie sugerowany scenariusz.

Możesz też tworzyć zupełnie nowe reklamy za pośrednictwem Menedżera Reklam Meta. Zaloguj się na swoje konto Facebook, skonfiguruj metodę płatności, połącz z Facebookiem i zacznij działać.

  • Kliknij „Utwórz reklamę”, wybierz cel: ruch, pozyskiwanie leadów, zaangażowanie, sprzedaż, promocja aplikacji itd.
  • Upewnij się, że wybrany cel jest kompatybilny z reklamami na Instagramie.
  • Kliknij „Kontynuuj” i uzupełnij szczegóły dotyczące treści i obrazu reklamy.
  • Określ budżet, czas trwania i grupę docelową, jeśli to konieczne.
  • W sekcji „Umiejscowienie” wybierz „Ręczne umiejscowienie” i zaznacz tylko Instagram.
  • Możesz włączyć opcję „Advantage+ placements”, aby wyświetlać reklamy w wielu produktach Meta.
  • Kliknij „Kontynuuj”, a następnie „Gotowe”.
  • Opublikuj kampanię od razu lub zaplanuj ją na później.

Sprawdzone metody prowadzenia skutecznych reklam na Instagramie

Utworzenie reklamy jest stosunkowo proste, ale stworzenie reklamy, która przynosi efekty, to już wyższa szkoła jazdy. Oto kilka kluczowych zasad, które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu w reklamie na Instagramie:

#1. Wykorzystaj ruch

Reklamy, szczególnie te w relacjach i sekcji Eksploruj, są bardziej skuteczne, jeśli zawierają elementy ruchome. Statyczne obrazy nie angażują odbiorców tak skutecznie.

Możesz również wykorzystać elementy interakcji za pomocą reklam karuzelowych. Użytkownicy mogą przeglądać kolejne zdjęcia lub kombinację zdjęć i filmów, odkrywając kolejne elementy z każdym przesunięciem palcem.

#2. Zrozum formaty reklam

Jak wybrać właściwy format reklamy dla swojej grupy docelowej? Jedynym sposobem jest testowanie i analiza wyników.

Do wyboru są reklamy w aktualnościach, reklamy w rolkach, reklamy produktowe, reklamy w Eksploruj oraz reklamy w Stories. Reklamy w aktualnościach mogą przybierać formę zdjęć lub wideo.

#3. Zrozum cele

Instagram, czyli Menedżer Reklam Meta, ograniczył cele do sześciu głównych kategorii:

  • Świadomość, obejmująca zasięg, wyświetlenia i ruch. Jest idealna dla nowych firm i startupów, które chcą zwiększyć rozpoznawalność.
  • Ruch, który przekierowuje odbiorców na stronę internetową, do sklepu online lub w inne miejsce, gdzie dokonuje się transakcja.
  • Zaangażowanie, mierzone wiadomościami, konwersjami i wyświetleniami, pomaga dotrzeć do osób, które są skłonne do interakcji z Twoimi treściami i mogą dokonać zakupu.
  • Pozyskiwanie leadów, poprzez rozmowy telefoniczne, zapisy i wiadomości, pozwala na gromadzenie danych kontaktowych. Idealne do pozyskiwania subskrybentów newslettera czy uczestników webinarów.
  • Promocja aplikacji, mierzona liczbą instalacji, zachęca użytkowników do instalowania i aktywnego korzystania z Twojej aplikacji.
  • Sprzedaż, mierzona sprzedażą z katalogu, konwersjami lub generowanymi leadami, ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów.

#4. Stwórz przekonującą treść reklamy

Jeśli Twoje treści nie przyciągają uwagi, trudno będzie Ci pozyskać nowych klientów. Wykorzystaj limit znaków w przemyślany sposób i stwórz tekst, który będzie rezonował z Twoją grupą docelową.

Twórz memy, wciągające rolki lub wykorzystaj aktualne trendy, aby zaangażować swoją grupę docelową. Podejmij podejście, które jest oryginalne lub sprawdzone, i wyraź swoją markę w kampaniach reklamowych.

#5. Testy A/B, optymalizacja miejsc docelowych i budżet

Menedżer Reklam Meta oferuje testy A/B, które pozwalają na porównanie dwóch wersji tej samej kampanii. Możesz eksperymentować z różnymi strategiami, porównywać odbiorców, produkty i wiele innych elementów.

Chociaż Meta rekomenduje automatyczne umiejscowienie reklam, możesz ręcznie wybrać kanał Instagram, kanał mobilny Instagram, Eksploruj lub Ekploruj Home. Dostępne są również miejsca w relacjach, rolkach, wynikach wyszukiwania i innych miejscach.

Budżet zależy od lokalizacji i jest ustalany na dzień. Zapłacisz z góry za cały wybrany okres trwania kampanii.

#6. Monitorowanie i analizowanie skuteczności reklam

Twoje kampanie reklamowe są niczym bez analizy ich efektywności. Regularnie monitoruj wyniki i dostosuj strategię w zależności od wyników. Dostępne są wykresy, które przedstawiają przegląd wyników, dane demograficzne i platformy, z których korzystają odbiorcy.

Możesz też sprawdzić zasięg, częstotliwość, wydaną kwotę i koszt uzyskania wyniku. Pozwala to na ocenę efektywności strategii reklamowej.

Możesz przeglądać zestawienia i raporty swoich kampanii reklamowych.

Narzędzia do zarządzania Instagramem oferują szeroki zakres funkcji, od tworzenia reklam, przez planowanie postów, po monitorowanie wyników.

Które z nich pomogą Ci w pełni wykorzystać potencjał Instagrama? Sprawdźmy:

#1. Menedżer Reklam Meta

Menedżer Reklam Meta to wszechstronne narzędzie do tworzenia nowych reklam i promowania istniejących postów i rolek. Jest to wieloplatformowe narzędzie, za pomocą którego można zarządzać reklamami na Instagramie, Facebooku oraz w Messengerze.

Oprócz reklam w aktualnościach, reklam w rolkach i reklam produktowych Menedżer Reklam Meta obsługuje również reklamy wideo In-Stream na Facebooku i Instagramie.

Ustal swoje cele: zaangażowanie, ruch, pozyskiwanie leadów czy sprzedaż. Zdefiniuj budżety, teksty i obrazy reklam. Uzyskaj wskazówki dotyczące formatu reklamy, który najlepiej sprawdzi się dla Twojej marki. Przejrzyj podgląd reklamy, zaplanuj emisję, sprawdź szacunkowe wyniki i rozpocznij reklamę.

Menedżer Reklam Meta oferuje także zaawansowane funkcje, jak testy A/B. Dzięki temu możesz przetestować różne strategie, zmieniając treść reklamy, obrazy, czas trwania, odbiorców, lokalizację i inne zmienne. Ułatwi to porównanie odbiorców i określenie skutecznej strategii.

#2. AdEspresso

AdEspresso (Hootsuite) to wieloplatformowe narzędzie do zarządzania reklamami na Instagramie, Facebooku i Google. Wszystkie Twoje kampanie znajdują się w jednym miejscu, od ich tworzenia po współpracę z zespołem. AdEspresso oferuje unikalne zasoby, które pomogą Ci poznać i opanować świat reklamy cyfrowej.

Blogi, webinary, przewodniki i e-booki oraz materiały dla początkujących w dedykowanych obszarach, jak Facebook i Google, pomogą Ci stać się mistrzem reklamy. AdEspresso stawia na Twoją edukację.

Tworzenie i zarządzanie reklamami w AdEspresso jest proste, ale jego prawdziwą siłą jest optymalizacja. AdEspresso oferuje codzienne, praktyczne wskazówki dotyczące wstrzymywania reklam o niskiej skuteczności oraz narzędzia do tworzenia własnych reguł optymalizacji.

Bezproblemowy CRM pozwala na synchronizację danych, platform e-mail marketingu i danych o potencjalnych klientach. Możesz włączyć automatyczne tworzenie reklam, które będą promować popularne posty organiczne. Zatwierdzenia kampanii, wnioski o wdrożenie i raporty PDF są łatwo dostępne. Eksperci pomogą Ci wyprzedzić konkurencję.

#3. Adwisely

Oszczędzaj czas i zautomatyzuj reklamy na Instagramie dzięki Adwisely. Jako partner Meta Business Adwisely pozwala na zautomatyzowanie retargetingu na Instagramie. Ustal budżet i zatwierdź treść reklamy, resztą zajmie się aplikacja.

Adwisely automatycznie tworzy reklamy dostosowane do urządzeń mobilnych i oferuje Twój produkt w 15 różnych miejscach. Użytkownicy doceniają łatwość konfiguracji i przyjazny interfejs.

Jeśli dopiero zaczynasz i nie masz listy odbiorców do retargetingu, Adwisely pomoże Ci znaleźć nowych potencjalnych klientów.

#4. Revealbot

Uruchom swoje reklamy na Instagramie dzięki Revealbot i usprawnij procesy. Skorzystaj z 14-dniowej wersji próbnej, aby zobaczyć, jak możesz osiągnąć więcej za mniej. Uruchamiaj kampanie reklamowe zbiorczo i monitoruj skuteczność reklam i odbiorców.

Przesyłaj zdjęcia i filmy zbiorczo, a platforma automatycznie utworzy odmiany reklam. Dziel odbiorców, synchronizuj ich, twórz podobne reklamy i korzystaj z praktycznych raportów opartych na analizie danych.

Uzyskaj dostęp do zestawów kreacji, zarządzaj setkami reklam, grupuj je, automatycznie dodawaj tagi i zweryfikuj, czy Twoje reklamy są zgodne z zasadami Instagrama.

#5. Ad Launcher

Połącz wspaniałe kreacje i treści, aby stworzyć skuteczne reklamy na Instagramie z Ad Launcher Madgicx. Wykorzystaj inteligentną unifikację danych, aby zobaczyć informacje związane z reklamami w różnych zestawach i kampaniach.

Wykorzystaj ukryte dane, aby dowiedzieć się, jak Twoje reklamy konwertują w różnych grupach wiekowych, płciach i etapach ścieżki klienta. Kieruj reklamy precyzyjnie do odpowiedniej grupy docelowej.

Zapisuj gotowe klastry reklam, odkrywaj nowe zainteresowania odbiorców w studiu audio, uzyskuj więcej konwersji przy niższych kosztach, testując różne stawki i korzystaj z bezpłatnego 7-dniowego okresu próbnego.

Wykorzystaj w pełni reklamy na Instagramie

Menedżer Reklam Meta pozwala na tworzenie skutecznych reklam i monitorowanie konwersji. Możesz tworzyć nowe reklamy dla różnych kampanii, a dla pojedynczych postów możesz je utworzyć bezpośrednio w aplikacji Instagram.

Instagram zachęca do wyświetlania reklam w istniejących postach, ulepszania rolek i relacji oraz przekształcania wiadomości w reklamę. W aplikacji możesz wybrać jeden z trzech celów, a Menedżer Reklam lub Meta Business Suite pomoże Ci wybrać jeden z sześciu precyzyjnie zdefiniowanych celów.

Świat reklamy Meta może być trudny do ogarnięcia bez pomocy z zewnątrz. Zamiast korzystać z usług freelancera lub menedżera reklam, możesz zarządzać aplikacjami za pomocą inteligentnych narzędzi, takich jak te wspomniane powyżej.

Od skonsolidowanych raportów po automatyczne zestawy reklam – wszystko staje się łatwiejsze i bardziej efektywne dzięki narzędziom do zarządzania reklamami na Instagramie.

Poznaj również najlepsze narzędzia analityczne na Instagramie, które pomogą Ci odnieść sukces w mediach społecznościowych.


newsblog.pl