W systemie Windows 10 brakuje usuniętych elementów z kosza (NAPRAWA EKSPERTA)

Pliki usunięte w systemie Windows 10 trafiają do Kosza. Kosz to dedykowana lokalizacja, w której znajdują się usunięte elementy. Pozostają tam, dopóki użytkownik nie zdecyduje się opróżnić kosza. Pliki nie są usuwane automatycznie. Można je selektywnie usunąć z kosza i przywrócić w dowolnym momencie.

W systemie Windows 10 brakuje usuniętych elementów z Kosza

Usunięte elementy systemu Windows 10 nie znajdują się w Koszu

Usunięty plik trafia do Kosza. Tak działa usuwanie plików w systemie Windows 10 i wszystkich starszych wersjach systemu Windows (98, 2000, XP, Vista, 7, 8 / 8.1). Zachowanie nie zmieniło się od lat, ale są od tego wyjątki.

Pliki po usunięciu nie będą wysyłane do Kosza, jeśli spełniony jest jeden z poniższych warunków.

Użytkownik usunął plik, naciskając Shift + Delete.
Użycie usunęło plik z wiersza polecenia.
Usunięty plik był wyjątkowo duży i nie mógł zmieścić się w Koszu.
Plik został usunięty z nośnika pamięci flash, np. Karty SD.
Kosz był pełny, gdy plik został usunięty.

1. Odzyskaj usunięty plik

Jeśli usunąłeś pliki i nie ma ich w Koszu, istnieje niewielka szansa, że ​​możesz je odzyskać. Jeśli nie uruchomiłeś ponownie systemu po usunięciu plików, Twoje szanse na odzyskanie pliku będą większe.

Pobierz narzędzie do odzyskiwania plików systemu Windows ze strony Microsoft Store.
Otwórz wiersz polecenia z uprawnieniami administratora.
Uruchom to polecenie, aby odzyskać usunięte pliki.

winfr source-drive: destination-folder /n

Uwaga: folder docelowy NIE powinien znajdować się na tym samym dysku co dysk źródłowy. Uruchom polecenie Pomoc, aby dowiedzieć się więcej o odzyskiwaniu plików za pomocą tego narzędzia, lub przeczytaj o tym tutaj.

2. Wyślij usunięte pliki do Kosza

Windows 10 umożliwia użytkownikom usuwanie plików bez wysyłania ich do Kosza. Jeśli chcesz rozpocząć wysyłanie plików do Kosza, musisz go włączyć.

Kliknij prawym przyciskiem myszy Kosz na pulpicie i wybierz Właściwości z menu kontekstowego.
Odznacz opcję „Nie przenoś plików do Kosza”.
Kliknij Zastosuj, a następnie OK.
Wszystkie pliki, które usuniesz od tego momentu, zostaną wysłane do Kosza.

3. Powiększ Kosz

Jeśli często brakuje Ci miejsca w Koszu, powinieneś zwiększyć jego rozmiar. Powinieneś wiedzieć, że rozmiar Kosza zmniejszy ilość wolnego miejsca w systemie. Na urządzeniach z małą pamięcią masową np. Tablet Surface to rozwiązanie kwiecień nie być praktycznym.

Kliknij prawym przyciskiem myszy Kosz na pulpicie i wybierz Właściwości z menu kontekstowego.
W obszarze Ustawienia dla wybranej lokalizacji wybierz opcję Rozmiar niestandardowy.
Wprowadź nowy większy rozmiar dla Kosza.
Kliknij Zastosuj, a następnie OK.

4. Zresetuj Kosz

Twój kosz kwiecień napotkałeś problemy i możesz go zresetować, aby znów działał normalnie.

Otwórz wiersz polecenia z uprawnieniami administratora.
Uruchom następujące polecenie, aby zresetować Kosz.

rd /s /q C:$Recycle.bin

Uruchom ponownie system.

5. Sprawdź skrypty i zadania automatyzacji

Wielu użytkowników uruchamia skrypty lub konfiguruje automatyczne zadania, aby regularnie usuwać pliki z Kosza. Odciąża to jednak ciężar zadania od użytkownika kwiecień być powodem, dla którego Twoje pliki nie są wyświetlane w Koszu. Jeśli masz skonfigurowany skrypt lub zadanie automatyzacji do zarządzania Koszem, wyłącz je i spróbuj usunąć pliki.

Wniosek

Kosz to niezawodna funkcja, a przechowywanie w nim plików zapewnia łatwy sposób ich przywrócenia, jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować usuniętego pliku lub jeśli przypadkowo usunąłeś plik. Zawsze dobrze jest najpierw wysłać usunięte pliki do Kosza, a następnie wyczyścić je po upływie określonego czasu.