Wskazówki SEO w Google News, aby zwiększyć widoczność witryny

Google News to mniej zbadana platforma przez agencje informacyjne i wydawców. Dowiedz się, jak wykorzystać to podium do zwiększenia ruchu w sieci dzięki SEO w Google News.

Google News to flagowa platforma treści Google dla internautów, którzy potrzebują krótkich wiadomości w dobrze zorganizowanym interfejsie. Dla wydawców, agencji informacyjnych i właścicieli stron internetowych te media są kopalnią złota, ponieważ nie brakuje zainteresowania najświeższymi i interesującymi wiadomościami.

Mówiąc najprościej, Google News daje agencjom prasowym opcję oceniania ich treści. Jednak inni wydawcy, którzy piszą autentyczne i pouczające treści, również mogą skorzystać z Google News.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o platformie Google News, jej wymaganiach dotyczących treści, a co najważniejsze, o praktykach SEO, które możesz zastosować.

Co to są Wiadomości Google?

Wiadomości Google dostarczają artykuły bezpośrednio przed oczami czytelników na różnych urządzeniach, takich jak Android, iPhone, tablety i przeglądarki internetowe. Użytkownicy systemu operacyjnego, wyszukiwarki i urządzeń Google otrzymują nowe historie, które są dla nich ważne, ich okolica i region.

Pomaga Tobie i Twojej grupie docelowej w następujących kwestiach:

  • Otrzymuj aktualne informacje o wydarzeniach i treści warte wiadomości
  • Różnorodne treści i wiadomości z całego świata od różnych wydawców treści
  • Udostępniaj artykuły znajomym i rodzinie
  • Dodaj artykuły do ​​zakładek do późniejszej konsumpcji
  • Spersonalizuj to, co chcesz zobaczyć

Google News, w przeciwieństwie do wyszukiwarki Google, nie wyświetla tylko treści, które wykorzystują sprytne taktyki SEO. Pokazuje tylko treści o wysokim autorytecie, najlepiej wiadomości, które pomagają czytelnikom zrozumieć otaczający ich świat.

Interfejsy użytkownika Wiadomości Google (UI)

Będąc wydawcą lub użytkownikiem, możesz wyświetlać lub pobierać treści w następujących interfejsach użytkownika:

Aplikacja internetowa

Możesz uzyskać pełny dostęp do Google News w aplikacji internetowej. Aplikacja internetowa ma dwie główne sekcje: Dom i Kraj (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada itd.).

Sekcje Strona główna pokazują spersonalizowane treści. Oprócz strony głównej znajdziesz również odpowiednie treści w sekcjach Obserwowane, Dla Ciebie i Prezentacja wiadomości. Twoja odprawa jest najbardziej oczywistym miejscem, w którym otrzymujesz treści zgodnie z codziennym nawykiem wyszukiwania i preferencjami.

W sekcji Kraj gromadzi wiadomości i odpowiednie treści z kraju zamieszkania, ze świata, obszaru lokalnego, biznesu, technologii, rozrywki, sportu, nauki i zdrowia.

Dostępna jest również opcja Ustawienia, z której można zmienić język, kraj, w którym koncentruje się uwagę, jednostkę temperatury, motyw interfejsu użytkownika i inne.

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna Google News to wersja aplikacji internetowej na smartfony. Tutaj możesz znaleźć artykuły z wiadomościami w czterech sekcjach. Są to: Dla Ciebie, Nagłówki, Obserwowani i Kiosk.

Poniższe opcje umożliwiają tworzenie zakładek do zawartości lub zapisywanie preferencji w różnych tematach, źródłach i lokalizacjach. Zakładki są zwykle dostępne w sekcji Zapisane historie.

Pobierz: Wiadomości Google na Androida | iOS

Wyszukiwarka Google wyświetla również odpowiednie wiadomości na górze wyników wyszukiwania. Jest powszechnie znany jako Top Stories. Możesz kliknąć Wyświetl wszystko, aby przejść do strony Google News.

Takie wiadomości będą zawsze związane ze słowami kluczowymi lub tematami, które wyszukujesz w wyszukiwarce Google.

Format treści Wiadomości Google

Format treści dla Google News powinien być wart opublikowania i wysokiej jakości. Na przykład najświeższe wiadomości o polityce, świecie, technologii, środowisku, pogodzie i tak dalej.

Możesz także tworzyć treści, które są spersonalizowane i zorientowane na klienta. Na przykład wiadomości o nowej linii produktów technologicznych od Google, Microsoft, Apple itp. Możesz również zastąpić produkty technologiczne dobrami konsumenckimi, produktami kosmetycznymi, urządzeniami IoT itp.

W swoich treściach musisz uwzględnić różne perspektywy i głęboki kontekst. Ponadto praca nad evergreententem wydaje się bardziej korzystna niż artykuły ograniczone czasowo.

Centrum wydawców Wiadomości Google

Centrum wydawców to interfejs użytkownika, który pomaga wydawcom wiadomości i treści zarządzać treściami online w Wiadomościach Google, przesyłać je i zarabiać na nich za pomocą funkcji Subskrybuj z Google. Dlatego wydawcy zwiększają swoje szanse na konwersję w Google News.

Oferuje najwięcej narzędzi do publikowania treści, których potrzebujesz w Google News. Rozważmy na przykład poniższe:

  • Pulpit nawigacyjny dla wszystkich publikacji na Twoim koncie: Strona główna
  • Dodaj publikację, aby wstawić nowe zasoby
  • Sekcja publikacji dotycząca dostosowywania i oznaczania treści Google News
  • Uprawnienia użytkownika i ustawienia organizacji dla każdego zasobu publikacji
  • Pomoc i wsparcie w Centrum Publikacji

Zabronione treści w Google News

Tworząc treści dla Google News, unikaj następujących rzeczy:

  • Treści chronione przed kopiowaniem przez inne agencje prasowe i wydawnicze
  • Treści mające na celu zastraszanie, nękanie, grożenie itp.
  • Artykuły, filmy, grafiki itp., które sieją nienawiść wśród użytkowników
  • Brak schematów linków
  • Nie łącz słów kluczowych ani innych fraz ze złośliwym oprogramowaniem i oprogramowaniem szpiegującym
  • Nadmierna promocja, przynależność i reklamy
  • Promowanie lub wspieranie grup lub działań terrorystycznych
  • Nie zaprzeczaj ustalonym i naukowo udowodnionym praktykom medycznym
  • Powstrzymaj się od fałszywych i propagandowych historii, treści w Photoshopie i głębokich podróbek

Wpływ Wiadomości Google

Google News pomaga ujawnić swoją markę i treści w wielu usługach Google, takich jak:

Wiadomości YouTube

Warte opublikowania tematy wyszukiwania pokażą najpopularniejsze nowe artykuły i najświeższe historie. Na przykład, jeśli omawiasz Google I/O, a temat jest wirusowy, zwiększasz swoją szansę na pozycję w YouTube.

YouTube wyświetla również panel informacyjny z kontekstem tematycznym. Na przykład, jeśli wyszukujesz COVID-19, możesz uzyskać więcej zasobów powiązanych z WHO, która ma uprawnienia w tym temacie.

Wiadomości na temat Discover

System operacyjny Android firmy Google sugeruje historie, wiadomości i treści w oparciu o zachowanie i preferencje użytkowników za pośrednictwem funkcji Google Discover. Treści Google News mogą również pomóc w rankingu na tej platformie.

Nowości w Trendach Google

Trendy Google pokazują trendy wyszukiwania na całym świecie. Może również pobierać zoptymalizowane pod kątem SEO treści z Google News, takie jak Najważniejsze artykuły, statystyki, Ostatnio zyskujące popularność itp.

Wiadomości dostarczane przez Asystenta Google

Możesz także umieścić swoje treści bezpośrednio na stole obiadowym w domu i na biurkach w miejscach pracy za pomocą Asystenta Google. Ta sztuczna inteligencja Google dostarcza swoim użytkownikom audio i artykuły na temat wiadomości i historii, które są najwyższej jakości i mają wysoki autorytet.

Tagi na żywo

Możesz zostać stałym wydawcą na określony temat, aby oferować użytkownikom Google dane w czasie rzeczywistym. Ma moc reklamowania Twojej marki w karuzeli, takich jak Top Stories, Live Blog itp.

Google SERP od dawna dostarcza odpowiednią treść wiadomości w oparciu o Twoje słowo kluczowe wyszukiwania. Otrzymujesz Top Stories, gdy słowo kluczowe lub temat są wirusowe lub wiadomości z ostatniej chwili.

Historie internetowe Google

Web Stories to alternatywa Facebook Stories w ekosystemie Google. Promuje głównie treści, które można dotknąć, artykuły oparte na slajdach, krótkie filmy itp. Jeśli Twoje wiadomości lub treści informacyjne zawierają wszystko, co dotyczy relacji internetowych, możesz je również sklasyfikować.

Dlaczego potrzebujesz SEO w Google News?

Nadrzędnym celem każdego wydawcy jest kierowanie ruchu do jego witryn internetowych w celu zwiększenia wartości marki i udziału w rynku. Możesz polegać na wielu taktykach marketingowych, ale najbardziej organiczną i przystępną cenowo jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Chociaż platforma Google News nie była szeroko eksplorowana przez wiele marek, SEO może pomóc Ci poprawić pozycję.

Możesz uznać Google News za jednego z wiodących agregatorów wiadomości i przełomowych wiadomości. Dlatego też, gdy zoptymalizujesz swoją witrynę lub treść z wiadomościami zgodnie z wytycznymi Google News SEO, uzyskasz więcej wyświetleń treści na tej platformie.

Kiedy wprowadzasz SEO do treści wiadomości, czynisz je bardziej dostępnymi dla robota indeksującego Google News i ostatecznie dla masowych odbiorców.

Czynniki rankingu Wiadomości Google

Po pierwsze, Google News nie przyjmuje żadnych reklam ani płatności promujących artykuły, treści wirusowe lub najświeższe wiadomości.

Promuje autentyczne dziennikarstwo w walce z fałszywymi wiadomościami. Dlatego musisz przestrzegać zasad rankingu treści, aby zostać najlepszym wydawcą treści w Google News. Jego algorytm uwzględnia następujące elementy:

  • Publikujesz godne zaufania treści jako artykuł warty opublikowania
  • Twoje treści pokazują również, że Twoja witryna ma autorytet w tym temacie
  • Wiadomości Google mogą promować Twoje treści, jeśli dotyczą niedawnego tematu, dodają wartości do tematu, a także oferują nowe perspektywy
  • Dostępność strony internetowej i użyteczność treści to dwa istotne czynniki
  • Język i lokalizacja treści powinny być odpowiednie dla użytkownika
  • Jeśli oferujesz wysokiej jakości treści na określone tematy, które podobają się również użytkownikom, możesz umieścić je w rankingu w Google News.

Różne rodzaje SEO w Google News

SEO na stronie

Postępuj zgodnie z poniższymi praktykami SEO dla Google News:

  • Znacznik tytułu powinien być znacznikiem H1.
  • Na stronach sekcji dopasuj nagłówek do tekstu zakotwiczenia.
  • Unikaj dat i godzin w tytułach.
  • Słowo kluczowe docelowe powinno znajdować się w tagu H1.
  • Użyj tekstu alternatywnego obrazu, opisu itp.

SEO treści

  • Nie przepisuj, nie wycinaj ani nie rozpowszechniaj treści z innych agencji.
  • Algorytm preferuje strony internetowe, które oferują wysoką zawartość treści
  • Wysoka zawartość treści koreluje z autorytetem i świeżością treści.
  • Ogranicz datę wzmianki do jednej na treść.
  • Omów temat z dogłębną dyskusją.
  • Dołącz obrazy i filmy, które są potrzebne i ściśle związane z tematem.
  • Musisz przekazać autorstwo człowiekowi poprzez wpis autora.

SEO techniczne

  • Unikaj JavaScript do renderowania artykułów.
  • Sformatuj artykuł pod kątem zwykłego renderowania HTML.
  • Kolejność formatu artykułu powinna być następująca: Nagłówek, Obraz, Data i Treść artykułu.
  • Zaprojektuj architekturę witryny w taki sposób, aby Google mógł ją łatwo zaindeksować.
  • Dołącz mapę witryny Google News, aby ułatwić Google Bot indeksowanie treści.
  • Użyj uporządkowanych danych, aby zwiększyć szanse, że artykuł pojawi się jako fragment rozszerzony.
  • Google priorytetowo traktuje AMP dla karuzeli, więc rozważ AMP.
  • Spróbuj uzyskać certyfikat HTTPS. Nie-HTTPS może negatywnie wpłynąć na twój ranking.

Porady i wskazówki dotyczące SEO w Wiadomościach Google

Badanie słów kluczowych

Przeprowadź dokładne wyszukiwanie słów kluczowych, aby znaleźć ponad 85% słów kluczowych w wiadomościach do pokrycia.

Dokładny tytuł artykułu

Tytuł artykułu miałby od 10 do 110 znaków, składający się z 2 do 22 słów. Tytuł powinien jasno wyjaśniać cały artykuł. Jakiekolwiek uściślenie lub odejście od tematu może ukarać Twoje treści.

Standardowa długość artykułu

Algorytm Google nagradza wydawców, którzy tworzą najlepsze treści, jakie potrafią. Treści skrócone mogą pomijać ważne szczegóły, więc spróbuj poszerzyć swoje treści.

Fragment treści

Upewnij się, że dołączasz tytuł SEO i opis meta podczas przesyłania treści. Działają one jako fragmenty treści. Użytkownik określa, czy treść jest przydatna, czy nie, czytając fragment.

Taktyki SEO w Google News

Wiecznie zielona zawartość

Kilku ekspertów Google News zauważyło, że na tej platformie często pojawiają się wiecznie zielone treści. Dlatego twórz wiecznie zielone treści na dany temat. Następnie opublikuj nowe i ograniczone czasowo artykuły na ten sam temat i utwórz link zwrotny do wiecznie zielonych treści.

Szybkość pokrycia

Musisz jak najszybciej opisać wirusową lub przełomową historię. Możesz początkowo tworzyć krótkie, ale wiarygodne treści. Gdy treść zacznie się przyciągać, możesz ją aktualizować.

Urząd wydawcy

Musisz stworzyć wokół siebie wrażenie, że konsekwentnie publikujesz wysokiej jakości treści.

Grupowanie historii

Utwórz warstwę historii, publikując 3–4 dodatkowe treści na ten sam temat, co aktualizacje, gdy opublikujesz najświeższe wiadomości. Nie zapomnij połączyć całej tej treści.

Adresy URL i nagłówki

Adres URL treści i nagłówek powinny być zgodne ze standardowymi wytycznymi SEO dla każdej witryny.

Historie Longtail

Omów więcej długich historii, aby zwiększyć autorytet witryny i znaleźć się w Top Stories. Taka wiarygodność pomoże Ci prześcignąć innych podczas relacjonowania najświeższych wiadomości.

Często obserwuj Trendy Google, aby uzyskać pomysły na popularne treści.

Multimedialne

Nieoficjalnie obowiązkowe jest używanie w treści odpowiednich, możliwie oryginalnych, oryginalnych i wysokiej jakości grafik, obrazów, zdjęć, filmów, dźwięku itp.

Wiadomości Google i EAT

EAT to kluczowa wytyczna Google dotycząca tworzenia treści, której powinni przestrzegać wydawcy. Nie jest to czynnik rankingowy, ale ma duży wpływ na algorytmy Google. Dlatego nie możesz przegapić EAT, ćwicząc Google News SEO. EAT oznacza:

  • Poziom wiedzy (E) twórcy treści lub wydawcy
  • Poziom autorytetu (A) treści lub strony hosta
  • Stopień wiarygodności (T) strony internetowej, autora lub treści

Gdy Twoja witryna i treść wyświetlają świetny interfejs użytkownika i są zgodne ze standardem treści Google, Twoja treść uzyskuje lepszy wynik EAT niż konkurencja. Aby uzyskać pozycję na platformie podobnej do Google News, wyższy wynik EAT jest koniecznością.

Możesz zwiększyć EAT, rekrutując eksperta branżowego do tworzenia treści, optymalizując publikowaną treść pod kątem tagów HTML, dodając wartość do treści i posiadając witrynę internetową o wysokim autorytecie.

Ostatnie słowa

Wydawcy treści, agencje informacyjne i właściciele witryn muszą koncentrować się na zewnętrznych platformach do publikowania treści, a nie tylko na własnych stronach internetowych. Google News to jedna z takich platform, która wymaga Twojej natychmiastowej uwagi.

Postępuj zgodnie z powyższymi wskazówkami, taktykami i sprawdzonymi metodami dotyczącymi SEO w Wiadomościach Google, aby rozpocząć ranking w aplikacji i aplikacji internetowej Wiadomości Google.

Mogą Cię również zainteresować Relacje internetowe Google.