Zarządzaj projektami, czasem, fakturą, płatnościami online i innymi za pomocą Paymo

Poszukujesz skutecznego i intuicyjnego rozwiązania do zarządzania zadaniami i projektami? W takim razie warto rozważyć Paymo – platformę, która usprawni Twoją pracę, zarówno indywidualną, jak i zespołową.

Rynek narzędzi do zarządzania projektami jest przepełniony różnorodnymi opcjami, oferującymi rozmaite funkcjonalności, podejścia do pracy i cenniki. W gąszczu tak wielu propozycji łatwo się pogubić.

Często zdarza się, że pojedyncza aplikacja nie posiada wszystkich funkcji, których potrzebuje Twoja firma, co zmusza do korzystania z kilku odrębnych narzędzi. Jeśli masz już dość żonglowania wieloma aplikacjami, Paymo ma szansę uwolnić Cię od tego chaosu, pozwalając skoncentrować się na sednie Twojej pracy.

Zaintrygowany? Zapoznaj się z pełną recenzją Paymo, która pomoże Ci określić, czy to narzędzie jest w stanie skutecznie wspomóc funkcjonowanie Twojego biznesu.

Planowanie i realizacja

Narzędzie do zarządzania projektami (PM) stanowi wsparcie w planowaniu zadań, identyfikacji potrzebnych umiejętności, alokacji zasobów i zarządzaniu personelem. Umożliwia precyzyjne oszacowanie kosztów i ustalenie terminów realizacji projektu. Po fazie planowania, narzędzie PM pomaga w efektywnym wykonywaniu zadań.

Współpraca i koordynacja

Narzędzie PM jest niezbędne do płynnej współpracy między zespołami wewnętrznymi, zewnętrznymi dostawcami i innymi interesariuszami. Umożliwia kierownikowi projektu sprawne koordynowanie działań wszystkich zaangażowanych stron.

Monitoring postępów projektu

Narzędzia PM udostępniają różnorodne wizualizacje postępu prac, takie jak wykresy Gantta czy osie czasu. Ułatwia to monitorowanie postępów i tworzenie czytelnych raportów dla klientów, przełożonych oraz innych interesariuszy.

Usprawnienie pracy zespołu

Narzędzie PM pozwala na przejrzyste przydzielanie zadań, co wzmacnia poczucie jedności w zespole. Wspólna tablica zadań motywuje do zdrowej rywalizacji i podnosi efektywność pracy.

Czym jest Paymo?

Paymo to wszechstronne oprogramowanie do zarządzania projektami, działające jako aplikacja internetowa w chmurze. Oferuje pełny zestaw funkcji PM, które wspierają planowanie, realizację, alokację zasobów, harmonogramowanie, oraz rozliczenia.

Użytkownicy Paymo często podkreślają, że jest to doskonałe narzędzie do zarządzania projektami, które łączy w sobie odpowiednią funkcjonalność z atrakcyjną ceną.

Funkcjonalności Paymo

Zarządzanie zadaniami

Paymo PM posiada wiele wbudowanych opcji do zarządzania zadaniami, od podstawowych po zaawansowane. Oferuje wszystkie standardowe funkcje, których można oczekiwać od systemu do zarządzania projektami.

Wśród kluczowych narzędzi znajdują się:

  • Przypisywanie wielu użytkowników
  • Komentarze do zadań
  • Zależności zadań
  • Szablony zadań
  • Priorytety zadań
  • Różne widoki zadań: wykres Gantta, oś czasu, tabela i lista
  • Tablice Kanban i Meta Kanban

Sekcja „Moje zadania” prezentuje przypisane Ci obowiązki. Z kolei „Zadania Zespołu” pokazują zadania w obrębie całego projektu i wskazują, kto jest za nie odpowiedzialny.

Rejestracja czasu pracy

Paymo umożliwia monitorowanie czasu pracy zespołu, co sprzyja terminowej realizacji projektów. Możliwe jest dodawanie liczników czasu na żywo, aby motywować członków zespołu do wykonywania zadań w ramach określonych limitów czasowych.

Funkcjonalne narzędzie do ewidencji czasu pracy pozwala na rejestrowanie czasu dla zespołu lub generowanie zbiorczych raportów. Paymo oferuje zaawansowane funkcje śledzenia czasu, takie jak pomiar czasu w aplikacji, śledzenie w czasie rzeczywistym dla całego zespołu i automatyczne śledzenie czasu.

Planowanie i harmonogramowanie

Możesz zaplanować projekt od podstaw lub skorzystać z gotowych szablonów. Jeśli często pracujesz nad podobnymi projektami, użyj funkcji duplikowania, aby przyspieszyć proces.

Paymo oferuje także:

  • Kamienie milowe
  • Analizę ścieżki krytycznej
  • Wykres Gantta portfela projektów
  • Monitorowanie czasu oczekiwania i opóźnień

Ponadto, funkcja automatycznego planowania przypisuje zadania do członków zespołu na podstawie analizy szablonu projektu.

Zarządzanie zasobami

Ta funkcja pozwala menedżerom efektywnie zarządzać zasobami i maksymalizować ich wykorzystanie. Kalendarz zasobów prezentuje harmonogram działań członków zespołu, umożliwiając odpowiednie przydzielanie nowych zadań.

Dzięki wykresowi obciążenia zasobów, można upewnić się, że zadania są równomiernie rozłożone i żaden z członków zespołu nie jest przeciążony pracą.

Paymo oferuje również funkcje zarządzania urlopami, wspierając działania HR.

Zarządzanie plikami

Paymo umożliwia zespołowi projektowemu łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych plików, dokumentów i planów. Narzędzie oferuje przestrzeń w chmurze i funkcje zarządzania plikami, takie jak:

  • Sprawdzanie plików
  • Wersjonowanie plików
  • Organizację plików
  • Załączniki

Zarządzanie finansami

Z Paymo nie musisz kupować dodatkowego oprogramowania do zarządzania finansami projektów. Narzędzie oferuje funkcje do budżetowania i monitorowania kosztów, a także śledzenia wydatków, szczególnie przydatne przy projektach z refundacją kosztów podróży.

Paymo oferuje także:

  • Wskaźniki finansowe
  • Ustawianie priorytetów fakturowania
  • Stawki ryczałtowe
  • Stawki godzinowe

Współpraca z klientem i zespołem

Dzięki tej funkcji masz możliwość zapraszania klientów zewnętrznych i współpracowników do oglądania tablicy projektowej, kontrolując ich dostęp. Za pomocą narzędzia do udostępniania i uprawnień, decydujesz, kto może edytować lub uzyskiwać dostęp do poszczególnych elementów tablicy projektu.

Członkowie projektu mogą dyskutować na temat zadań w czasie rzeczywistym lub ustawiać powiadomienia, dla osób preferujących komunikację asynchroniczną.

Personalizacja

Paymo daje Ci pełną swobodę personalizacji tablicy projektowej. Interfejs użytkownika można modyfikować za pomocą prostych narzędzi, takich jak konfigurowalne menu, pulpit nawigacyjny, przycisk szybkiego dodawania i skróty.

Dodatkowo, Paymo oferuje interfejs w 23 językach.

Rozwiązania mobilne

Paymo posiada dedykowane aplikacje mobilne na systemy Android i iOS. Dzięki nim możesz:

  • Zarządzać zadaniami i projektami
  • Śledzić czas pracy
  • Tworzyć arkusze wydatków
  • Wystawiać faktury klientom

Analityka i raportowanie

Paymo jest cenione za swoje zaawansowane narzędzia do analizy danych projektowych. Funkcja „Przegląd użytkownika” pozwala na ocenę wydajności członków zespołu, a „Przegląd projektu” umożliwia monitorowanie efektywności projektu.

Dane projektowe można przedstawić w postaci czytelnych wykresów kołowych i słupkowych. Udostępnianie raportów klientom i innym interesariuszom jest wygodne i proste.

Fakturowanie i płatności online

Ten moduł Paymo kompleksowo obsługuje wszystkie aspekty związane z rozliczeniem projektu i płatnościami. Dane projektowe można łatwo przekształcić w przejrzyste faktury, które mogą być wysyłane pojedynczo lub zbiorczo. Klienci mogą wygodnie płacić online za pomocą platform takich jak Stripe, PayPal i Authorize.net.

Dodatkowo, Paymo pozwala eksportować faktury do popularnych narzędzi księgowych, takich jak Xero i QuickBooks Online.

Integracja Paymo z innymi aplikacjami biznesowymi

Paymo można bezproblemowo zintegrować z innymi aplikacjami biznesowymi, nawet bez znajomości programowania. Paymo oferuje szeroki wybór integracji i złączy. Poniżej znajdziesz opcje synchronizacji z aplikacjami zewnętrznymi:

Integracje

Analizując potrzeby biznesowe dotyczące specjalistycznych aplikacji, takich jak CRM, ERP, narzędzia księgowe, formularze, czy aplikacje do zarządzania treścią, warto skorzystać z integracji Paymo z:

  • Kalendarzem Google
  • Slackiem
  • Quickbooks Online
  • Xero
  • Typeform
  • JotForm
  • Pomodone
  • Toggl Track
  • Rebrandly
  • Change.org

Oprócz powyższych, Paymo integruje się również z popularnymi platformami IFTTT, takimi jak Zapier, Integromat i Pabbly.

Paymo API

API Paymo umożliwia importowanie wybranych funkcji PM do autorskich aplikacji biznesowych. API Paymo obejmuje m.in. rezerwacje, klientów, komentarze, dyskusje, wydatki, szacunki, szablony faktur, kamienie milowe, raporty, projekty, zadania.

API Paymo opiera się na architekturze RESTful i używa formatów XML/JSON do serializacji. API obsługuje metody żądań takie jak POST, GET, DELETE i PUT.

Przykłady zastosowania Paymo

Paymo sprawdzi się w firmach z różnych branż, od IT po produkcję, w organizacjach non-profit i instytucjach edukacyjnych. Przykłady zastosowania Paymo to:

  • Zarządzanie administracyjne i projektowe w agencjach kreatywnych
  • Szablony projektów, ewidencja czasu, fakturowanie, zarządzanie pracą zdalną w agencjach sprzedażowych, marketingowych i social mediowych
  • Zarządzanie projektami i zadaniami przy tworzeniu oprogramowania, aplikacji mobilnych, gier i stron internetowych
  • Doradztwo biznesowe w zakresie IT, HR, usług prawnych
  • Zarządzanie pracą zdalną w obsłudze klienta, marketingu, pracy z podwykonawcami
  • Zarządzanie projektami akademickimi w uniwersytetach, szkołach wyższych i liceach

Firmy korzystające z Paymo

Paymo jest wykorzystywane przez ponad 100 000 użytkowników na całym świecie. Wśród znanych marek korzystających z Paymo znajdują się:

  • mBusiness (praca zdalna)
  • Born Digital (skrócenie czasu planowania projektów)
  • Galvez Gil E-Commerce Consulting (redukcja kosztów PM)
  • Ameba Creative Studio (zarządzanie projektami projektowymi)
  • Strongway (zarządzanie wieloma projektami równocześnie)
  • Kunder (szacowanie projektów i planowanie zasobów ludzkich)

Do grona użytkowników Paymo należą również takie firmy jak Fujifilm, NYU, Accenture i Adidas.

Cennik Paymo

Paymo oferuje elastyczne plany abonamentowe, dopasowane do potrzeb różnych firm, od mikroprzedsiębiorstw po duże korporacje. Dostępne są następujące plany:

Paymo Free

Plan darmowy jest idealny dla freelancerów i osób pracujących samodzielnie. Pozwala na zarządzanie ograniczoną liczbą projektów, klientów i zadań. Dostępne są podstawowe kalendarze, tablice, tabele i listy. Możliwe jest również generowanie faktur (do trzech). Dodatkowo otrzymujesz standardowe funkcje śledzenia czasu i dostęp dla gości.

Paymo Starter

Subskrypcja Starter kosztuje 5,95 USD/użytkownika/miesiąc. Roczna subskrypcja jest dostępna ze zniżką. W tym planie otrzymujesz wszystkie funkcje z wersji darmowej, oraz nielimitowaną liczbę klientów, szablony projektów, 100 zadań, nielimitowane faktury, integracje, 25GB miejsca w chmurze.

Plan Starter jest odpowiedni dla freelancerów, mikroprzedsiębiorstw i małych firm.

Paymo Small Office

Small Office to najpopularniejszy plan Paymo. Jest przeznaczony dla grup freelancerów, zespołów profesjonalistów, małych firm i niezależnych działów biznesowych.

Kosztuje 11,95 USD / użytkownika / miesiąc (dostępne zniżki przy subskrypcji rocznej). Plan zawiera wszystkie standardowe funkcje, a ponadto:

  • Nielimitowane projekty, klienci i zadania
  • Nielimitowane wpisy w ewidencji czasu pracy
  • Raporty w czasie rzeczywistym
  • Aktywne timery
  • Wersjonowanie i sprawdzanie plików
  • Tablica Meta Kanban
  • 50 GB miejsca w chmurze

Paymo Business

Plan Biznes przeznaczony jest dla średnich, dużych i korporacyjnych firm. Jego koszt to 24,95 USD/użytkownika/miesiąc. Subskrypcja obejmuje wszystkie standardowe funkcje, a także:

  • Bezpłatne szkolenie i wdrożenie
  • Planowanie i dystrybucja obciążenia
  • Zarządzanie urlopami
  • Portfele projektów, wykresy Gantta i tablice Kanban
  • Priorytetowe wsparcie klienta
  • 500 GB miejsca w chmurze

Dlaczego warto przejść na Paymo?

Paymo przyczynia się do wzrostu przychodów firmy na wiele sposobów. Po pierwsze, Paymo to kompleksowe narzędzie, które zawiera wszystkie funkcje potrzebne do zarządzania projektami. Ogranicza to konieczność inwestowania w dodatkowe aplikacje.

Po drugie, Twój zespół otrzymuje wszystkie potrzebne funkcje w jednej aplikacji, co pozwala im skupić się na pracy, zamiast przeskakiwać między różnymi narzędziami.

Po trzecie, połączenie redukcji kosztów i zwiększenia produktywności zespołu przekłada się na wzrost marży zysku.

Dodatkowo, Paymo umożliwia zdalne zarządzanie projektami dzięki aplikacjom mobilnym, widżetom, API i autonomicznym aplikacjom.

Zespoły projektowe doceniają Paymo za łatwość obsługi i intuicyjny interfejs, co znacznie przyspiesza proces wdrożenia w porównaniu z innymi podobnymi aplikacjami.

Alternatywne aplikacje do zarządzania projektami

Paymo to nowoczesne narzędzie do zarządzania projektami, ale jeśli szukasz alternatywy, warto rozważyć poniższe aplikacje:

monday.com

monday.com to popularna platforma do zarządzania pracą, używana przez takie marki jak Hulu, BD, Canva, NHL, Coca-Cola, Oscar. Oferuje wszystkie standardowe funkcje PM, których można oczekiwać. Do najważniejszych zalet monday.com należą:

  • Pulpity
  • Tablice Kanban
  • Wykresy Gantta
  • Integracje
  • Zarządzanie dokumentami i plikami
  • Automatyzacja przepływów pracy

monday.com sprawdzi się w małych i średnich firmach, przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit.

ClickUp

ClickUp to kolejne niezawodne narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, pracy zdalnej i projektami. Aplikacja internetowa jest popularna wśród startupów, organizacji non-profit i przedsiębiorstw. Do kluczowych funkcji należą:

  • Tablice
  • Pulpity
  • Cele
  • Zadania i dokumenty
  • Czat
  • ClickApps
  • Integracje
  • Szablony automatyzacji

ClickUp jest wszechstronnym narzędziem odpowiednim do rozwoju, marketingu, sprzedaży, projektowania, zarządzania produktami, edukacji i innych dziedzin.

Podsumowanie

W niniejszym artykule poznałeś wiele przydatnych i zaawansowanych funkcji oferowanych przez Paymo. Uzyskałeś niezbędne informacje, które pomogą Ci podjąć decyzję, czy Paymo jest odpowiednim narzędziem dla Twojej firmy.

Zachęcamy do wypróbowania aplikacji poprzez rejestrację w bezpłatnym planie. Jeśli narzędzie spełni Twoje oczekiwania, rozważ subskrypcję planu płatnego.

Możesz być także zainteresowany usługą Desktop-as-a-Service (DaaS) i wykorzystaniem marketingu do technologicznego rozwoju Twojej firmy.


newsblog.pl