Zdobądź więcej klientów dzięki oprogramowaniu do marketingu i sprzedaży

Zdobywanie nowych klientów i utrzymanie tych, których już mamy, jest obecnie wyzwaniem. Freshsales CRM upraszcza zarządzanie zarówno procesem sprzedaży, jak i działaniami marketingowymi.

W obecnych realiach rynkowych, gdzie pozyskanie każdego nowego klienta wymaga dużego nakładu pracy, systemy CRM dedykowane sprzedaży zyskują na popularności. Umożliwiają one kompleksowe zarządzanie wszystkimi potencjalnymi klientami z jednego miejsca, a także wdrażanie spersonalizowanych strategii marketingowych.

Systemy CRM oferują zaawansowane narzędzia analityczne, które pozwalają ocenić skuteczność poszczególnych strategii. Dzięki nim można szybko zidentyfikować te działania, które przynoszą oczekiwane rezultaty oraz te, które wymagają modyfikacji. Wśród wielu dostępnych rozwiązań CRM na rynku, Freshsales wyróżnia się jako popularna opcja.

W niniejszej recenzji przyjrzymy się Freshsales CRM pod kątem funkcjonalności, interfejsu użytkownika oraz cen.

Czym jest CRM sprzedażowy?

CRM, czyli system zarządzania relacjami z klientami, to ogólna platforma służąca do zarządzania interakcjami z klientami. CRM sprzedażowy, w odróżnieniu od ogólnych CRM, skupia się na usprawnieniu procesu sprzedaży i umożliwia zarządzanie nim w ramach jednego pakietu oprogramowania. Ponadto, CRM sprzedażowy bezpiecznie przechowuje dane klientów, wspierając jednocześnie działania kierownictwa sprzedaży i marketingu, w celu zwiększenia efektywności sprzedaży.

CRM sprzedażowy pomaga w zarządzaniu wszystkimi punktami kontaktu, zarówno bezpośrednimi, jak i pośrednimi, w całym cyklu sprzedażowym. Monitoruje całą komunikację z potencjalnymi klientami, organizuje dane i przypomina o konieczności kontaktu, ułatwiając nawiązywanie i utrzymywanie relacji.

Zasadniczo, system CRM upraszcza obsługę leadów poprzez automatyzację rutynowych zadań administracyjnych. Pozwala również na kategoryzację i sortowanie danych klientów, co umożliwia skoncentrowanie się na budowaniu relacji zamiast ręcznego wprowadzania danych.

Jakie korzyści oferuje CRM sprzedażowy?

Z rozwiązań CRM najwięcej korzyści czerpią właściciele firm oraz kierownicy sprzedaży. Poniżej przedstawiono, w jaki sposób CRM może wspierać organizację na różnych etapach procesu sprzedaży:

#1. Centralizacja danych

Kluczową zaletą CRM sprzedażowego jest przechowywanie wszystkich informacji o klientach i potencjalnych klientach w jednym, dostępnym dla całego zespołu miejscu. To usprawnia przepływ pracy i oszczędza cenny czas.

#2. Identyfikacja wartościowych perspektyw

System CRM rejestruje wszelkie interakcje między firmą a potencjalnymi klientami. To pozwala na identyfikację najbardziej obiecujących prospektów na podstawie ich preferencji.

#3. Kategoryzacja transakcji

CRM sprzedażowy umożliwia automatyczne kategoryzowanie i ustalanie priorytetów transakcji, co pomaga w określeniu, na których z nich należy się skupić w danym momencie.

#4. Usprawniona komunikacja

CRM-y dedykowane sprzedaży oferują możliwość komunikowania się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem telefonu, SMS-ów oraz wiadomości e-mail. Wbudowane funkcje połączeń telefonicznych przyspieszają proces kontaktu.

#5. Sprzedaż dodatkowa dzięki e-mail marketingowi

CRM sprzedażowy jest również cennym narzędziem do ponownego angażowania obecnych klientów. Funkcje automatyzacji e-mail marketingu pozwalają na kierowanie do klientów ofert upsellingu i cross-sellingu.

#6. Raporty analityczne

System CRM umożliwia generowanie spersonalizowanych raportów dotyczących efektywności zespołu sprzedaży. Ten zautomatyzowany i transparentny proces dostarcza informacji o zrealizowanej i przyszłej sprzedaży.

7. Zrozumienie klientów

Firmy mogą analizować dane klientów w CRM, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby i problemy. W ten sposób można budować lojalność i zadowolenie klientów.

#8. Automatyzacja zadań administracyjnych

System CRM automatyzuje większość zadań administracyjnych, co przekłada się na wyższą rentowność firmy. Zwalnia również pracowników z konieczności wykonywania powtarzalnych, ręcznych czynności, zwiększając ich produktywność.

Czym jest Freshsales CRM?

Freshsales to oparte na chmurze rozwiązanie CRM do sprzedaży, oferowane przez firmę Freshworks. Zostało zaprojektowane tak, by spełniać potrzeby firm z różnych branż. Dzięki niemu firmy mogą efektywnie zarządzać komunikacją zarówno z obecnymi klientami, jak i potencjalnymi odbiorcami usług.

Ten CRM oferuje szereg zaawansowanych funkcji, które wspierają efektywną pracę marketerów i kierowników sprzedaży. Ułatwia śledzenie leadów i zdarzeń, a jego intuicyjny interfejs sprawia, że korzystanie z systemu jest proste dla każdego użytkownika.

Funkcje Freshsales CRM

#1. Automatyzacja

CRM podnosi wydajność zespołu poprzez automatyzację zadań. Umożliwia kategoryzowanie kontaktów oraz przydzielanie leadów do sprzedawców na podstawie zdefiniowanych reguł. Inne funkcje automatyzacji to:

  • Personalizowane kampanie wychodzące z opcją śledzenia
  • Formularze internetowe do generowania wartościowych leadów, niewymagające kodu
  • Edytowalne szablony do e-mail marketingu
  • Kontekstowe wiadomości w aplikacji oraz powiadomienia push w kampaniach czatowych
  • Automatyczne uzupełnianie profili kontaktów o dane z sieci społecznościowych i danych publicznych
  • Wyzwalacze warunkowe do automatyzacji powtarzalnych zadań
  • Automatyczne przypisywanie rozmów czatowych do odpowiednich agentów

#2. Komunikacja

Freshsales CRM umożliwia kontaktowanie się z potencjalnymi i obecnymi klientami bezpośrednio z poziomu systemu. Pozwala na wykonywanie połączeń telefonicznych jednym kliknięciem, a także na rejestrowanie, przekazywanie i nagrywanie rozmów do celów szkoleniowych i archiwizacyjnych. Dodatkowe funkcje komunikacyjne obejmują:

  • Integrację skrzynki odbiorczej do tworzenia, planowania i śledzenia wiadomości e-mail
  • Planowanie i dołączanie do spotkań Zoom bezpośrednio z CRM
  • Wsparcie dla Apple Business Chat w celu korzystania z iMessage
  • Obsługę klienta w czasie rzeczywistym za pomocą oprogramowania do czatu
  • Integrację z WhatsApp do komunikacji przez tę aplikację
  • Integrację z dostawcami usług SMS dla bezpośredniej komunikacji

#3. Dostosowywanie

Użytkownicy Freshsales CRM mają możliwość personalizacji systemu. Mogą oni dostosować działania sprzedażowe, pola danych, moduły procesów biznesowych oraz uprawnienia, aby odpowiadały potrzebom ich firmy. Ponadto, istnieje możliwość zaprojektowania procesu sprzedaży z unikalnymi etapami cyklu życia klienta.

Dla sprzedaży zlokalizowanej dostępna jest szeroka gama walut oraz możliwość ustawienia języka CRM.

#4. Zarządzanie potokiem sprzedaży

Freshsales umożliwia tworzenie i zarządzanie wieloma potokami sprzedaży, które można dostosować do różnych zespołów, procesów i obszarów. Firmy mogą również tworzyć i konfigurować katalog produktów bezpośrednio w systemie.

Platforma oferuje także edytowalne szablony umów, ofert, umów NDA oraz MSA do tworzenia i zarządzania dokumentacją sprzedażową. Można ją wykorzystać do definiowania celów sprzedażowych i monitorowania ich realizacji. Dodatkowo, dostępne są dedykowane, prywatne kanały Slack do komunikacji z zespołem.

#5. Dane klienta i kontekst

Ten CRM sprzedażowy oferuje ujednolicony widok danych klienta. Dzięki temu zespoły mogą efektywnie współpracować, aby zapewnić klientom najlepszą obsługę. System zapewnia kompleksowe podsumowanie danych każdego kontaktu, co pozwala szybko uzyskać niezbędny kontekst.

Dostępne są również szczegółowe informacje dotyczące potencjalnych klientów w różnych punktach styku i modułach. Oś czasu aktywności rejestruje chronologicznie wszystkie interakcje z klientami. Kierownicy sprzedaży mogą również uzyskać dane o działaniach, sekwencjach sprzedaży oraz ostatnich kontaktach, co ułatwia podejmowanie decyzji.

#6. FREDDY AI

FREDDY AI to sztuczna inteligencja Freshsales, która wspiera produktywność i pomaga w podejmowaniu trafniejszych decyzji. Analizuje historyczne i bieżące dane CRM, aby dostarczyć najlepszych sugestii dotyczących finalizacji transakcji oraz prognozować powodzenie sprzedaży. Bot ten ocenia również kontakty, co pomaga w ustalaniu priorytetów.

System automatycznie wykrywa zduplikowane dane, co pomaga utrzymać czystość listy kontaktów. FREDDY AI może również służyć jako bot do generowania leadów. Ponadto, może on sugerować wydarzenia w kalendarzu, prognozować sprzedaż oraz wykrywać nieobecności.

7. Zarządzanie

Freshsales oferuje właścicielom firm system dostępu oparty na rolach, co zwiększa bezpieczeństwo danych. Istnieje również możliwość skonfigurowania uprawnień na poziomie pól i kontroli dostępu do istotnych danych.

Funkcja dzienników audytu śledzi wszelkie zmiany (dodawanie, edycję, usuwanie) dokonywane w CRM. Dodatkowo, można skonfigurować zakres i typ dowolnego rekordu na tej platformie.

#8. Analityka

CRM generuje raporty analityczne dotyczące danych sprzedażowych, które pomagają w podejmowaniu decyzji opartych na danych. Dostępne są wbudowane szablony raportów, które pozwalają na monitorowanie kondycji sprzedaży i metryk. Można również tworzyć niestandardowe raporty, aby uzyskać szczegółowe informacje.

Ponadto, można generować raport aktywności sprzedaży, aby ocenić jej efektywność. Raporty dotyczące cyklu sprzedaży i tempa realizacji transakcji dostarczają szczegółowych danych o każdej transakcji.

#9. Wsparcie dla urządzeń mobilnych

Freshsales jest dostępny również w formie aplikacji na urządzenia z systemami Android i iOS, co pozwala na realizowanie zadań i zawieranie transakcji w dowolnym miejscu. Aplikacje te oferują:

  • Możliwość nagrywania notatek głosowych
  • Rejestrację zameldowania i wymeldowania u klienta
  • Monitorowanie KPI w czasie rzeczywistym
  • Planowanie i dołączanie do spotkań Zoom
  • Wysyłanie i planowanie masowych wiadomości e-mail
  • Automatyczny dziennik połączeń
  • Powiadomienia w czasie rzeczywistym i szybki dostęp do linków
  • Wysyłkę masowych i pojedynczych wiadomości SMS
  • Pracę w trybie offline z synchronizacją danych po powrocie do trybu online

#10. Integracje

Użytkownicy mają możliwość rozszerzenia funkcjonalności Freshsales poprzez integrację z popularnymi narzędziami. Dostęp do API umożliwia łączenie się z różnymi źródłami danych. Dodatkowo, można instalować zaufane aplikacje z rynku Freshworks. Freshsales integruje się również z platformami takimi jak Outlook, Zapier, DocuSign, PandaDoc, Xero oraz QuickBooks.

Panel Freshsales

Po zalogowaniu do Freshsales, użytkownik zostaje przeniesiony do pulpitu nawigacyjnego CRM. W sekcji Pulpit nawigacyjny sprzedaży widoczny jest przykładowy raport, który pozwala zobrazować, jak będą wyglądać dane po ich zebraniu przez system. Panel CRM zawiera również sekcje dla aktywności oraz analizy.

Na lewym pasku nawigacyjnym znajdują się przyciski umożliwiające dostęp do poszczególnych sekcji:

  • Kontakty i konto: W tej sekcji znajdują się imiona i nazwiska wszystkich kontaktów, ich adresy e-mail, numery telefonów, data ostatniego kontaktu, liczba otwartych transakcji i wynik. Możliwe jest również importowanie kont i historii
  • Zarządzanie umowami: Zawiera dane dotyczące umów, celów aktywności i prognoz
  • Produkty: W tej sekcji firmy mogą dodawać i importować dane produktów
  • Dokumenty: Służy do dodawania, edycji i filtrowania dokumentów
  • Rozmowy sprzedażowe: W tej sekcji przechowywane są wszystkie interakcje związane ze sprzedażą, w tym połączenia telefoniczne, wiadomości SMS, poczta głosowa, skrzynka odbiorcza, szablony wiadomości e-mail i sekwencje sprzedaży
  • Analityka i zarządzanie internetowe: Umożliwia tworzenie, edytowanie i przechowywanie ręcznych i automatycznych formularzy internetowych
  • Raporty analityczne i czat: Tutaj dostępne są wszystkie utworzone raporty i dane analityczne dotyczące wykorzystania czatu, botów i sesji botów

Dostępne są również dedykowane przyciski do wykonywania połączeń telefonicznych, korzystania z czatu, menu startowego, przełączania aplikacji Freshworks i ustawień. Przycisk ustawień umożliwia zarządzanie użytkownikami, działaniami, przepływami pracy, modułami, etapami cyklu życia klienta i zmianę ustawień administracyjnych.

Na górnym pasku znajdują się przyciski powiadomień, nowych funkcji i poczty e-mail. Przycisk „E-mail” umożliwia zintegrowanie konta Gmail oraz innych kont e-mail z systemem CRM. Przycisk „+” zapewnia szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji.

Cennik Freshsales

Bezpłatny

Ten bezpłatny plan oferuje ograniczone funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami i kontem, wbudowane funkcje komunikacji (czat, e-mail, połączenia telefoniczne), etapy cyklu życia klienta oraz wsparcie techniczne 24/5.

Wzrost

Plan „Wzrost” Freshsales pozwala zespołom sprzedaży na zautomatyzowanie powtarzalnych zadań. Funkcje obejmują wizualny potok sprzedaży, sekwencje sprzedaży, ocenę kontaktów opartą na sztucznej inteligencji i biznesowy WhatsApp. Cena zaczyna się od 15 USD/użytkownika/miesiąc.

Profesjonalny

Plan ten jest idealny dla firm z wieloma zespołami sprzedażowymi. Kosztuje 39 USD za użytkownika miesięcznie i oferuje funkcje takie jak wiele potoków sprzedaży, przepływy pracy oparte na czasie oraz zarządzanie zespołami sprzedaży i terytoriami.

Przedsiębiorstwo

Plan „Przedsiębiorstwo” jest przeznaczony dla firm, które potrzebują zaawansowanej personalizacji i maksymalnej kontroli. Oprócz niestandardowych modułów, dzienników audytu i prognozowania opartego na sztucznej inteligencji, oferuje dedykowanego menedżera konta. Kosztuje 69 USD/użytkownika/miesiąc.

Alternatywy dla Freshsales

Jeżeli chcesz porównać Freshsales z innymi platformami, poniżej przedstawiamy kilka alternatywnych rozwiązań:

Zoho CRM

Zoho CRM to system CRM wykorzystywany przez firmy do usprawniania kluczowych procesów sprzedażowych, takich jak zarządzanie potencjalnymi klientami, działaniami sprzedażowymi i prognozowaniem przychodów. Umożliwia tworzenie sprawnych przepływów pracy, które pozwalają na dokładniejsze i szybsze wykonywanie zadań.

System monitoruje każdy etap procesu sprzedaży i oferuje niezbędne narzędzia dla kierowników sprzedaży. Zoho CRM umożliwia firmom analizowanie wyników sprzedaży na podstawie lokalizacji, prognoz przychodów, prognoz dotyczących leadów oraz kontekstu.

Pipedrive

Pipedrive to CRM dedykowany sprzedawcom, który pomaga w rozwoju biznesu. Umożliwia wizualizację sprzedaży, przedstawiając cały proces. Platforma pozwala na kategoryzację i sortowanie leadów w celu personalizacji komunikacji.

Pipedrive przechowuje pełną historię kontaktów dla każdej transakcji i kontaktu. Ponadto przypomina o różnych działaniach sprzedażowych i wspiera współpracę zespołową. Konfiguracja indywidualnego potoku sprzedaży oraz możliwość prognozowania przychodów to dodatkowe zalety systemu.

Nutshell

Nutshell to idealny CRM dla firm B2B poszukujących przejrzystego procesu sprzedaży. Stanowi on źródło wiarygodnych informacji dla całej organizacji, umożliwiając członkom zespołu dostęp do danych kontaktowych i pełnej historii rozmów. Platforma automatyzuje również zadania, takie jak przydzielanie leadów i śledzenie ich postępów.

Zarządzanie potokami sprzedaży, sekwencje wiadomości e-mail, marketing e-mailowy i formularze internetowe to inne wyróżnione funkcje Nutshell. Co najważniejsze, system generuje raporty i dane analityczne, które pomagają w usprawnieniu procesu sprzedaży.

Podsumowanie

Jak wynika z powyższej analizy, Freshsales to potężne narzędzie klasy korporacyjnej, które umożliwia realizację wszystkich zadań związanych ze sprzedażą. Oprócz automatyzacji, daje pełną kontrolę nad procesem.

Biorąc pod uwagę szeroki zakres funkcji i przystępną cenę, wybór Freshsales CRM wydaje się być trafną decyzją.

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi recenzjami dotyczącymi Freshworks i Freshteam.