YouTube od wielu lat jest platformą rozrywkową. Ludzie oglądają i przesyłają strumieniowo swoje ulubione treści i mogą uzyskać ogromny zasięg na całym świecie.
Z ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników i 13 miliardów miesięcznych odwiedzin YouTube zdobył drugie miejsce wśród najpopularniejszych witryn na świecie, co czyni go czymś więcej niż tylko platformą rozrywkową.
Właściciele firm i marketerzy wykorzystują teraz platformę do celów marketingowych. Przy tak dużej liczbie odbiorców na platformie nie można ignorować potencjału marketingowego YouTube.
- Przy 2 miliardowej bazie użytkowników nawet niewielka ilość treści na Twoim kanale YouTube może dotrzeć do znacznej populacji, jeśli zastosujesz odpowiednie praktyki SEO.
- Czy wiesz, że możesz wstecznie połączyć dane w swojej witrynie z filmem YouTube, a film pojawi się w wynikach Google? – bardzo płynny sposób na promocję Twojej marki.
- Treści wideo mogą wypowiedzieć milion słów w jednej scenie — dzięki temu możesz tworzyć ciekawe filmy na YouTube, aby wywoływać emocje klientów i ożywić firmę.
Dlaczego nie zabawiać odbiorców jednocześnie promując swój produkt lub firmę, stosując taktyki SEO i marketingowe YouTube?
Zobaczmy teraz, jak utworzyć kanał YouTube i promować go wśród odbiorców, aby uzyskać więcej wyświetleń.
Spis treści:
Zrozum swoich odbiorców
Żadna treść nie może zwiększyć sprzedaży Twojej marki i zwiększyć zasięgu, dopóki nie będzie kreatywna, angażująca i dostosowana do gustów odbiorców. Dlatego zanim użyjesz jakichkolwiek narzędzi SEO YouTube lub marketingu afiliacyjnego, musisz wiedzieć, czego chcą od Ciebie Twoi odbiorcy!
Istnieje wiele sposobów, aby dowiedzieć się, który film może przejść mile na platformie YouTube. Jednym z nich jest samodzielne eksperymentowanie (regularnie sprawdzaj YouTube Analytics po przesłaniu filmów), a drugim badanie – sprawdzanie wyświetleń i zaangażowania w filmach konkurencji.
Wybór niszy YouTube zgodnie z trwającym trendem jest równie ważny jak taktyka SEO. Sprawdź kanały konkurencji i obserwuj treść i zaangażowanie w konkretnej niszy, aby zbudować swoją. Kanał YouTube zajmujący się przypadkowymi tematami będzie miał podzieloną publiczność, co zakończy się niepowodzeniem.
Wskazówka dla profesjonalistów: Możesz zostawić cenne przemyślenia i komentarze na kanale tej samej niszy, co poprawi Twoje zaangażowanie w tej niszy.
Możesz także skorzystać z sekcji listy odtwarzania na pulpicie nawigacyjnym YouTube, aby zająć się różnymi tematami w określonej niszy. Treść będzie lepiej zorganizowana dla nowego ruchu i poprawi publiczność konkretnej niszy.
Twórz wysokiej jakości filmy
Rozmyte filmy i zniekształcony dźwięk są wyłączone dla większości użytkowników. W dobie rewolucji technologicznej widzowie oczekują od twórców treści więcej.
Profesjonalne treści z ostrymi obrazami, doskonałą jakością kolorów, wyraźnymi narracjami lub muzyką oraz przyzwoitą edycją mogą przejść długą drogę.
Oto kilka narzędzi, których możesz użyć do tworzenia wysokiej jakości filmów:
- PROMOCJA: Za pomocą kilku kliknięć możesz stworzyć film dla każdego rodzaju firmy. PROMO oferuje również darmowe zdjęcia i filmy z giełdy do wyboru – przenieś swoją obecność wideo w mediach społecznościowych na wyższy poziom.
- ANIMOTO: Ten edytor i kreator wideo typu „przeciągnij i upuść” może zaoszczędzić dużo czasu, pomagając w projektowaniu filmów dotyczących produktów i biznesu.
Nie można zaprzeczyć, że algorytmy rankingu YouTube zmieniają się każdego dnia, a filmy są trudne do sklasyfikowania. Oto kilka kluczowych czynników, które niewątpliwie przyczynią się do lepszej praktyki SEO w YouTube:
- Uwzględnij wszystkie docelowe słowa kluczowe w polu opisu filmu, ale unikaj ich przepełniania. Maksymalnie 15 słów kluczowych jest uważanych za optymalne.
- Możesz również dołączyć słowa kluczowe do filmu. Pomoże to YouTube lepiej zrozumieć Twoją niszę.
- Kategorie i słowa kluczowe w opisie to jeden ze sposobów sortowania rankingu w określonej niszy. Tagi odgrywają również istotną rolę i dają YouTube lepsze pojęcie o Twoich treściach i docelowych odbiorcach.
Postępuj zgodnie z wytycznymi
Przestrzeganie wytycznych dowolnej platformy, na której próbujesz promować swoją firmę lub produkt, poprawia wiarygodność Twoich treści. Każde naruszenie prowadzące do zablokowania Twojego kanału może zaszkodzić Twojej marce i reputacji.
Urzędnicy YouTube aktywnie usuwają treści i kanały, które naruszają wytyczne i zasady platformy. W 2021 r. usunięto automatyczny algorytm zgłaszania treści w YouTube ponad sześć milionów filmy.
Widoczność wideo w wyszukiwarce Google
Czy wiesz, że możesz poprawić widoczność filmów w YouTube dzięki wyszukiwarce numer 1, Google?
Jeśli masz markę lub witrynę biznesową do publikowania interesujących blogów informacyjnych, zawsze możesz połączyć treści z filmami z YouTube. Ostatecznie wynik Google dla tego konkretnego słowa kluczowego pokaże Twój film użytkownikom.
Miniaturka
Jedną z najskuteczniejszych strategii przyciągania uwagi użytkowników jest tworzenie niestandardowej miniatury zgodnie z niszą, tematem wideo i kategorią za pomocą dowolnego dobrego oprogramowania do edycji zdjęć.
Tytuł i miniatura filmu muszą nawiązywać do siebie i służyć jako podwyżka w rankingu filmu. YouTube wybiera również miniaturę dla Twojego filmu, ale ujęcie może być czasami niewyraźne lub niejasne i może nie dotyczyć tematu. Dlatego najlepiej byłoby stworzyć szytą na miarę/dostosowaną miniaturę. Utwórz szablon do naśladowania dla każdego filmu lub za każdym razem zaprojektuj go od podstaw.
Zalecamy korzystanie z serwisu Canva, aby utworzyć niestandardową miniaturę do swoich filmów. Canva ma tysiące wbudowanych szablonów, naklejek, stylów tekstu i motywów w kategorii miniatur YouTube, co pozwala zaoszczędzić dużo czasu.
Baw się słowami kluczowymi
YouTube może stać się Twoją najlepszą techniką marketingową do promowania marki lub firmy, ale tylko w połączeniu z SEO. YouTube SEO odgrywa znaczącą rolę w zwiększaniu zasięgu i zaangażowania Twoich treści, zwłaszcza jeśli tworzysz filmy instruktażowe i informacyjne o sprzedawanym produkcie.
Uwzględnienie odpowiednich słów kluczowych w tytułach, tagach i opisach oraz użycie ich w filmie zwiększa szanse na to, że film będzie miał wysoką pozycję w rankingu. Możesz korzystać z wielu strategii lub narzędzi do badania słów kluczowych, aby bawić się słowami kluczowymi.
- KWFinder: łatwe w użyciu narzędzie do wyszukiwania słowa kluczowego w rankingu z mniejszą konkurencją i większymi szansami na zdobycie trendów.
- SEMRUSH: Jedno z najlepszych narzędzi pomagających znaleźć słowa kluczowe do prowadzenia kampanii content marketingowych w mediach społecznościowych i przechwytywania ruchu organicznego.
Bądź interaktywny
Przyciągnięcie uwagi odbiorców, a następnie pozostawienie ich w swoich treściach nie jest tak łatwym zadaniem! Możesz sprawić, by oglądali Twoje treści raz, ale właściwa interakcja i komunikacja mogą sprawić, że będą przyciągać dłużej. Stale wchodź w interakcję z odbiorcami poprzez komentarze, konkursy, filmy z pytaniami i odpowiedziami oraz sesje transmisji na żywo.
Partner z markami
Każda osoba lub marka ma następującą. Oto kicker: zawsze możesz współpracować z innymi twórcami lub markami, aby przekształcić ich obserwatorów w swoich. Jest to jedna z najlepszych taktyk promocyjnych, z których korzystają nawet największe gwiazdy YouTube, aby promować swoje treści i stale się rozwijać.
Ale jak możesz to zrobić? Pierwszym krokiem we współpracy z marką lub twórcą jest znalezienie tego właściwego – nie możesz współpracować z jakąś marką, która jest poza Twoją niszą! Upewnij się, że znajdziesz autentyczną markę w swojej niszy.
Masz playlistę lub serial
Widzowie uwielbiają regularne treści, niezależnie od tego, czy prowadzisz serię vlogów, czy kanał firmowy. Nawet jeśli tworzysz filmy informacyjne i poradnikowe promujące swoją firmę lub zespół, zawsze możesz zaprojektować serię podobnych tematów do opublikowania.
Ponadto, aby lepiej uporządkować zawartość, najlepszą opcją jest utworzenie listy odtwarzania! Ponieważ im więcej filmów zrobisz, tym trudniej będzie użytkownikom przejść przez kanał.
Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter i Instagram, mogą pomóc w przyspieszeniu rozwoju kanału YouTube. Możesz regularnie publikować post z wezwaniem do działania na swoim koncie w mediach społecznościowych za każdym razem, gdy upuszczasz nowy film na swoim kanale YouTube. Podobnie, zawsze możesz udostępnić wideo na platformach społecznościowych z podglądem.
Możesz także tworzyć fragmenty dla swoich platform mediów społecznościowych, aby udostępniać dowolne treści informacyjne i dodawać linki do powiązanych filmów w YouTube. TikTok to główna platforma, na której możesz opublikować 15-sekundową wersję swojego filmu na YouTube i dodać wezwanie do działania, aby wpłynąć na ludzi, aby oglądali Twoje treści.
Okres świąteczny może być Zbawicielem Gry.
W tej pracowitej erze wszyscy ścigają się i nikt nie ma czasu na oglądanie filmów z YouTube, zwłaszcza w dni powszednie! Ale sezon świąteczny może być inny. Ludzie surfują po stronach marek, przeglądają posty w mediach społecznościowych i oglądają treści z YouTube w weekendy i święta.
Co więcej, ludzie są bardziej skłonni do kupowania rzeczy w okresie świątecznym, ponieważ wywołuje to emocje – każdy stara się rozdawać prezenty rodzinie i przyjaciołom! To idealny czas na promocję Twojej firmy lub produktu. Możesz również zorganizować prezenty i odpowiednio nakręcić filmy promocyjne, aby mieć dodatkowy zasięg.
Upewnij się, że jesteś wiecznie zielony
Czas szybko się zmienia, a żaden trend nie trwa miesiącami! Powinieneś przetworzyć ten fakt i jak najszybciej zaakceptować rzeczywistość. Tworzenie oldskulowych filmów i konsekwentne podążanie za tym samym stylem lub tematami zaprowadzi Cię donikąd.
Dlatego, aby znaleźć swoje miejsce w sekcji trendów, wybierz wiecznie zielone tematy lub ponadczasowe filmy, które Twoi widzowie będą mogli oglądać lata później. Możesz tworzyć poradniki, narzędzia, listy zasobów i treści informacyjne.
Na wynos 👩🏫
Na przestrzeni lat filmy z YouTube ewoluowały od rozrywki do strategii marketingowej. Firmy i marki mogą skutecznie wykorzystać SEO YouTube, aby zaangażować odbiorców i uzyskać więcej wyświetleń i obserwujących. Oto niektóre z najlepszych narzędzi YouTube do powiększania grona odbiorców.