Jak dodać menedżera do swojego kanału YouTube

Na początku zarządzanie kanałem i tworzenie treści jest dość proste. Ale im bardziej się rozwijasz, tym trudniej jest być waletem we wszystkich branżach. Na szczęście nie musisz tego robić sam; możesz poprosić o pomoc channel managera. Menedżer to ktoś, kto ma specjalne uprawnienia na Twoim kanale YouTube, dzięki czemu możesz skupić się na tym, co kochasz najbardziej: tworzeniu treści.

MUO WIDEO DNIA

PRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ

Jeśli potrzebujesz pomocy ze swoim kanałem, oto dlaczego powinieneś rozważyć pozyskanie menedżera kanału i jak dodać go do swojego kanału YouTube.

Co to jest menedżer YouTube i dlaczego go potrzebujesz?

Menedżer YouTube to kolejne konto, któremu przyznajesz dostęp do kontrolowania swojego kanału YouTube. Chociaż menedżer nie może usunąć Twojego kanału YouTube, menedżer może Ci pomóc w kwestiach związanych z kalendarzem treści, przesyłaniem i planowaniem filmów i nie tylko.

Rola menedżera YouTube może być płatna lub dobrowolna, w zależności od ilości pracy. Jeśli jest płatny, zakres wynagrodzenia menedżera kanału YouTube jest różny, w zależności od negocjacji i umów.

Jeśli masz mniejszy kanał, prawdopodobnie zastanawiasz się, czy rzeczywiście potrzebujesz menedżera. Oczywiście nie ma prostej odpowiedzi; wszystko będzie zależeć od konkretnej sytuacji. To powiedziawszy, oto powody, dla których potrzebujesz menedżera kanału YouTube:

  • Zatrudnienie menedżera kanału YouTube pomoże Ci zwiększyć produktywność i skupić się na innych zadaniach, podczas gdy oni będą opracowywać strategię Twoich treści pod kątem SEO.
  • Ponieważ menedżer YouTube wchodzi w interakcje z Twoimi widzami, może polecać ciekawe filmy, aby zwiększyć oglądalność.
  • Posiadanie menedżera może pomóc Ci współpracować z innymi markami, zwiększając autorytet Twojego kanału.
  • Menedżer YouTube pomaga w technicznych aspektach przesyłania, dostosowywania i edytowania filmów. Zarządzają również generowaniem przychodów i marketingiem treści.

Co menedżer YouTube może zrobić z Twoim kanałem YouTube?

Jakie są role menedżera YouTube? Gdy dasz komuś rolę menedżera, otrzyma on specjalne uprawnienia, w tym:

  • Menedżer YouTube może przesyłać, promować, edytować i usuwać filmy na Twoim kanale YouTube.
  • Menedżerowie mogą przypisywać role oraz dodawać i usuwać innych menedżerów, redaktorów i przeglądających.
  • Podobnie jak właściciel, menedżer YouTube może usuwać i moderować komentarze oraz blokować widzów na Twoim kanale YouTube.
  • Mogą przeglądać statystyki Twojego kanału, w tym pulpit nawigacyjny przychodów.
  • Chociaż menedżer YouTube nie może usunąć kanału YouTube, może edytować jego szczegóły, w tym nazwę i opis kanału.

Jak dodać menedżera do swojego kanału YouTube

Teraz, gdy już wiesz, jak ważny jest menedżer kanałów YouTube, zobaczmy szybko, jak możesz go dodać do swojego kanału:

  • Iść do Studio YouTube w przeglądarce internetowej.
  • Kliknij Ustawienia na lewym pasku bocznym.
  • Z modalu przejdź do Uprawnienia. Jeśli nigdy nie dodawałeś menedżerów, zobaczysz dwie opcje: Zarządzaj uprawnieniami i Przenieś uprawnienia. Kliknij Przenieś uprawnienia, aby zaimportować wszystkie ustawienia uprawnień do YouTube Studio.
  • Po przeniesieniu uprawnień do YouTube Studio kliknij Zaproś w prawym górnym rogu.
  • Następnie w polu E-mail wpisz adres e-mail osoby, którą chcesz dodać jako menedżera.
  • Kliknij listę rozwijaną Dostęp i wybierz Menedżera.
  • Kliknij Gotowe, a następnie Zapisz.
  • Po dodaniu YouTube powiadomi menedżera o możliwości przyjęcia zaproszenia e-mailem. Jeśli zaakceptuje, menedżer uzyska natychmiastowy dostęp do Twojego kanału YouTube. Mogą przejść do kanałów YouTube, którymi zarządzają, zmieniając konta w YouTube lub YouTube Studio. Muszą tylko kliknąć ikonę swojego profilu w prawym górnym rogu, a następnie przejść do opcji Przełącz konto.

    Uzyskaj umiejętnego menedżera dla swojego kanału YouTube

    Posiadanie menedżera YouTube może pomóc w rozwoju Twojego kanału. Musisz jednak mieć pewność, że wybierzesz kogoś z doświadczeniem. Najlepiej, jeśli chcesz kogoś, kto ma udokumentowane doświadczenie w rozwijaniu kanału YouTube. Oprócz umiejętności SEO, channel manager musi posiadać umiejętności edycji wideo, marketingu i zarządzania projektami.