3 sposoby, w jakie twórcy treści mogą zarabiać pieniądze za pomocą X (Twitter)

Podobnie jak wiele innych kanałów mediów społecznościowych, X (wcześniej znany jako Twitter) to nie tylko platforma do wyrażania siebie, ale może również stać się źródłem dochodu. X ma wiele opcji zarabiania, które możesz wykorzystać, aby zarabiać na swoich postach.

Oto kilka sposobów, w jakie twórcy treści mogą zarabiać na X.

1. X Dzielenie się przychodami z reklam

Elon Musk wprowadził program dzielenia się przychodami z reklam X jako część swojej kampanii, aby nagradzać i zachęcać aktywnych użytkowników. Za pośrednictwem tego medium zarówno X, jak i twórcy treści na platformie będą dzielić się zwrotami z reklam. Ale jak to działa?

X oblicza przychody dzielone z każdym użytkownikiem na podstawie wyświetleń (liczba wyświetleń tweeta). Kiedy reklama pojawi się w odpowiedzi twórcy treści, liczba wyświetleń ze zweryfikowanych kont zadecyduje o wysokości opłaty za konto.

Aby jednak zakwalifikować się do programu X Ads Revenue Sharing, musisz mieć co najmniej 18 lat i mieć co najmniej 500 obserwujących. Musisz być subskrybentem X Premium (wcześniej znanym jako Twitter Blue) lub w inny sposób być zweryfikowaną organizacją lub podmiotem stowarzyszonym. Musisz także mieć co najmniej pięć milionów wyświetleń organicznych wszystkich swoich postów każdego miesiąca przez ostatnie trzy miesiące. Jeśli spełniasz wszystkie te wymagania, możesz zgłosić się do programu i uzyskać zgodę na rozpoczęcie zarabiania.

2. Wskazówki X

X Tips to kolejny sprawdzony sposób zarabiania pieniędzy na platformie mediów społecznościowych, podobny do prezentów na żywo TikTok. Ta opcja zarabiania umożliwia otrzymywanie prezentów pieniężnych od użytkowników, którzy doceniają Twoje treści i chcą Cię wspierać. Podczas gdy niektórzy twórcy już w swoich tweetach odsyłają do swoich Venmo i innych zewnętrznych usług płatniczych, X Tips ułatwia ten proces.

Gdy funkcja Napiwki jest włączona w profilu, użytkownicy muszą tylko dotknąć ikony Pieniądze na stronie profilu twórcy, a zostaną przekierowani na platformę płatniczą. Jednak ikona będzie widoczna tylko w wersjach na iOS i Androida, ponieważ obecnie nie jest dostępna w Internecie.

X nie pobiera procentu napiwku. Chociaż nadal możesz otrzymać opłatę od zewnętrznej usługi płatniczej, z której zdecydujesz się skorzystać. Co więcej, X nadal nakłada ograniczenia wiekowe, a osoby poniżej 18 roku życia nie mogą dawać ani przyjmować napiwków.

Aby włączyć Wskazówki na swoim koncie X, przejdź do Edytuj profil i kliknij Wskazówki. Zostaniesz przekierowany do ekranu Ogólne zasady napiwków, który jeśli zaakceptujesz, przeniesie Cię do ekranu ustawień napiwków. Włącz przycisk Zezwalaj na napiwki i wybierz usługę płatniczą innej firmy, z której chcesz skorzystać.

3. X Subskrypcje

Subskrypcje X oferują twórcom powtarzające się przychody z ich treści. Lojalni obserwujący mogą zasubskrybować konto twórcy treści, aby uzyskać dostęp do dodatkowych tweetów i wydarzeń tylko dla subskrybentów.

Interesującą funkcją X Subscriptions jest plakietka Subskrypcja. Subskrybenci będą mieli plakietkę obok swojego imienia i nazwiska za każdym razem, gdy odpowiedzą na profil, który subskrybują, co ułatwia ich identyfikację i interakcję z nimi. Możesz także udostępniać Spaces tylko dla subskrybentów i publikować publiczne tweety, ale tylko subskrybenci mogą odpowiadać.

Aby kwalifikować się do subskrypcji X, musisz mieć co najmniej 18 lat i mieć co najmniej 500 subskrybentów. Musisz także być subskrybentem X Premium i być aktywnym użytkownikiem X. Twórcy otrzymują 97% przychodów z subskrypcji do poziomu 50 000 USD, po czym odsetek ten spada do 80%.

Twórcy treści X Rewards

Nowe funkcje monetyzacji X to świetna okazja dla twórców treści, aby jak najlepiej wykorzystać swoje rzemiosło. Niemniej jednak możliwości te nie są pozbawione ograniczeń i wytycznych, z których wiele ma na celu zachęcanie do zawartości ekologicznej i zgodności z wytycznymi X.