33 ciekawe fakty z YouTube, o których mogłeś nie wiedzieć

YouTube jest niewątpliwie najpopularniejszą platformą z treściami wideo w Internecie, na której widzowie oglądają treści przez około 6 miliardów godzin miesięcznie.

YouTube, opracowany po raz pierwszy w 2005 roku, ułatwia twórcom treści publikowanie filmów, a widzom oglądanie ich online.

Prawie wszystkie grupy wiekowe korzystają z YouTube, aby dowiedzieć się, jak robić różne rzeczy, poznać określone produkty, usługi lub marki, poszerzyć swoją wiedzę na różne tematy i nie tylko.

Oprócz osób prywatnych wiele firm korzysta również z tej platformy do tworzenia filmów opartych na wiedzy dla użytkowników.

Ponieważ jest to najczęściej oglądana i godna zaufania platforma wideo online, istnieje wiele fascynujących statystyk YouTube, na które możesz zwrócić uwagę. Od liczby aktywnych użytkowników po najczęściej oglądane kanały, najlepiej zarabiających i najczęściej oglądane filmy – jest mnóstwo rzeczy, o których warto wiedzieć.

Przyjrzyjmy się więc szczegółowo statystykom YouTube i zobaczmy, jak dobrze platforma pomogła wszystkim na całym świecie w zarabianiu pieniędzy i zdobywaniu wiedzy.

Aktywni użytkownicy YouTube

W 2023 r. YouTube się skończył 2,70 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, stając się drugą po Google witryną najczęściej przeszukiwaną. W globalnym rankingu Alexy YouTube zajmuje drugą pozycję.

YouTube zapewnia nam rozrywkę dzięki krótkim i dużym treściom wideo (najbardziej dominujący typ treści w branży content marketingu), począwszy od wiadomości po widoki produktów, serie internetowe, filmy instruktażowe, vlogi, unboxingi, filmy i muzykę.

Organizacje i osoby z różnych regionów świata przesyłają filmy na tej platformie. Każdego dnia na całym świecie ogląda się ponad miliard godzin treści wideo. Tylko w USA YouTube ma 122 miliony aktywnych użytkowników dziennie, a ponad 62% użytkowników YouTube mieszka w USA i korzysta z niego codziennie.

Aktywni użytkownicy Kraj mądry

Jak dotąd najwięcej widzów mają Indie, a za nimi plasują się Stany Zjednoczone. Jest więcej niż 467 milionów i 246 milionów aktywnych użytkowników YouTube odpowiednio w Indiach i USA. Brazylia znajduje się na trzecim miejscu ze 142 milionami użytkowników korzystających z społecznościowych platform wideo, podczas gdy w Wielkiej Brytanii 57,1 miliona internautów ogląda treści w YouTube.

YouTube to także jedna z najczęściej pobieranych aplikacji rozrywkowych na urządzenia mobilne na całym świecie – ponad 154 miliony pobrań.

Przesyłanie wideo

Jest więcej niż 500 godzin treści przesyłanych co minutę do YouTube. Użytkownicy YouTube przesyłają nowe filmy średnio co minutę.

Oznacza to, że zawartość wideo na godzinę będzie wynosić 30 000 godzin treści na godzinę i 720 000 godzin treści wideo dziennie. Zatem ilość nowych treści i oglądających je gałek ocznych rośnie nie w latach, ale w minutach.

Przeglądanie trendu

Od września 2023 r. YouTube jest Druga najczęściej odwiedzana witryna internetowa po Google’u. Średni czas, jaki użytkownik spędza na platformie to 00:20:04 minut. Ponadto średnia strona otwierana przez użytkownika to 11,65 strony podczas jednej wizyty. Ma współczynnik odrzuceń na poziomie 21,65%, co oznacza, że ​​21,65% odwiedzających opuszcza platformę po obejrzeniu tylko jednej strony.

Czas oglądania

W 2015 roku Google stwierdził, że ludzie wydają obecnie więcej niż 40 minut jednocześnie oglądając YouTube na urządzeniach mobilnych. YouTube dotarł do dużej liczby osób na całym świecie w krótkim czasie w porównaniu z sieciami kablowymi. Oznacza to, że ludzie spędzają więcej czasu w YouTube niż w amerykańskich sieciach kablowych.

Globalny zasięg

YouTube jest dostępny w ponad 100 krajów i 80 języków, prezentując szeroką gamę użytkowników na całym świecie. Pomaga to różnym regionom posługującym się różnymi językami w płynnym wyświetlaniu treści. Pomaga także dotrzeć do szerokiego zakresu grup demograficznych i publikować treści wideo w celu wzmocnienia strategii marketingowej.

Monetyzacja

Według YouTube w 2021 roku przekroczył granicę programu partnerskiego, który pozwala użytkownikom zarabiać na swoich filmach Znak twórcy o wartości 2 milionów. Platforma YouTube umożliwiła najlepszym twórcom zarabianie na swoim kanale i prowadzenie za jego pośrednictwem rentownego biznesu.

Twórcy muszą zakwalifikować się do tego programu partnerskiego, w ramach którego muszą mieć co najmniej 4000 godzin czasu oglądania i 1000 subskrybentów na swoim kanale. Mogą zarabiać na opłatach subskrypcyjnych, transmisjach na żywo, reklamach, darowiznach i przychodach z YouTube Premium.

Przychody z reklam

W pierwszym kwartale 2022 r. YouTube osiągnął światowe przychody z reklam w wysokości 6,66 miliarda dolarów. Oznacza to nieznaczny spadek przychodów w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu do pierwszego kwartału 2022 roku.

YouTube, będący największą internetową platformą wideo na świecie, zgromadził ponad 100 milionów subskrybentów i generuje przychody z reklam wyświetlanych na początku lub pomiędzy filmami.

Korzystanie z urządzeń mobilnych

Użytkownicy korzystają ze smartfonów, tabletów, laptopów i komputerów stacjonarnych, aby oglądać treści wideo powiązane z ich listami wyszukiwania.

Według Think With Google ponad 70% globalnego czasu oglądania w filmach na YouTube dzieje się na tabletach i smartfonach. Do oglądania treści wideo lub taśm widzowie często korzystają z łatwych w obsłudze urządzeń, tj. telefonów komórkowych i tabletów.

W końcu potrzebujesz czegoś, co poprawi ci humor po długim dniu stresującej pracy lub nauki. Dlatego wielu użytkowników woli spędzać czas na oglądaniu treści YouTube.

Według Myśl z Google, Cztery najpopularniejsze kategorie treści oglądanych przez użytkowników to muzyka, komedia, „jak to zrobić” i rozrywka/popkultura.

Filmy rozrywkowe, muzyczne i komediowe pozwolą Ci pozbyć się stresu. Jednakże filmy instruktażowe mają charakter informacyjny i pomagają na każdym etapie, od pracy po naukę, przygotowywanie projektów lub ćwiczeń praktycznych, instalowanie komputerów stacjonarnych i telewizorów i wiele więcej.

Wiek Demografia

Widzowie YouTube mogą być w dowolnym wieku, płci i grupie, ponieważ oferuje ogromną liczbę filmów dla każdego. Według badania w lipiec 2023 rYouTube ma 12% użytkowników płci męskiej w wieku od 25 do 34 lat i 9% użytkowników płci żeńskiej w tej samej grupie wiekowej.

Podobnie 9% użytkowników platformy stanowią mężczyźni w wieku od 35 do 44 lat, podczas gdy kobiety w tej samej grupie wiekowej stanowiły w badanym okresie 7,6% użytkowników platformy.

Rekord wyświetleń na żywo w YouTube

W naszym zmieniającym się środowisku cyfrowym znaczenie transmisji na żywo w YouTube szybko zyskało na znaczeniu. 26 sierpnia 2023 r. YouTube odnotował ogromny kamień milowy. Chandrayaan 3 Mission Soft Landing należący do ISRO zdobył tytuł „Najczęściej oglądanej transmisji na żywo w YouTube” z ogromną oglądalnością 8,06 mln użytkowników oglądając transmisję na żywo tego dnia.

Inne ważne transmisje na żywo w YouTube to:

  • CazéTV – Puchar Świata 2022 QF Brazylia vs Chorwacja: 6,1 miliona, 9 grudnia 2022 r.
  • CazéTV – Brazylia kontra Korea Południowa Mistrzostwa Świata 2022: 5,2 miliona w dniu 6 grudnia 2022 r.
  • CazéTV – Vasco kontra Flamengo: 4,7 miliona 19 marca 2023 r.
  • SpaceX – Crew Demo-2: 4,1 miliona w dniu 28 maja 2020 r

Subskrybenci Premium

Od wrzesień 2022 rYouTube ma na całym świecie 80 milionów subskrybentów Premium i Music, w tym subskrybentów wersji próbnej. Liczba członków wzrosła o 30 milionów w stosunku do ostatniej odnotowanej wartości. To monumentalny moment dla subskrybentów, artystów i twórców treści w YouTube.

Aby dotrzeć do tej ogromnej liczby subskrybentów, YouTube zaproponował pewną taktykę. Wprowadzono YouTube Premium, dzięki któremu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do muzyki bez reklam i odtwarzać muzykę w dowolnym momencie w tle lub offline na telewizorze lub urządzeniach mobilnych.

YouTube współpracuje z wieloma firmami, takimi jak Vodafone (Europa), usługi Google, Samsung, LG U+ (Korea) i innymi, aby uruchomić YouTube Premium i Music.

Najczęściej oglądany film na YouTube

Filmy charakteryzujące się wyjątkową kreatywnością, popularnymi piosenkami, dobrą grafiką i nie tylko wyróżniają się wśród użytkowników. Jakość treści wideo, zasięg, liczba subskrybentów itp. to główne czynniki, które pomagają filmowi uzyskać więcej wyświetleń w YouTube.

W tej kategorii „Baby Shark Dance” ma ponad 10 miliardów wyświetleń, stając się najczęściej oglądany film na YouTube spotykać się z kimś. Nazwa kanału to „Pinkfong Baby Shark – piosenki i historie dla dzieci”. Jestem pewien, że słyszeliście tę piosenkę w którymkolwiek z odcinków na platformach mediów społecznościowych, takich jak Instagram.

Źródło: Statysta

Indyjska sieć muzyczna T-Series stała się najpopularniejszym twórcą treści w serwisie YouTube na całym świecie i z ogromnym impetem 237 milionów subskrybentów według stanu na luty 2023 r. Na drugim miejscu znajdują się filmy w YouTube ze 163 milionami subskrybentów, a na trzecim miejscu znajduje się Cocomelon-Nursery Rhymes ze 155 milionami subskrybentów.

YouTube dla dzieci

YouTube wprowadził YouTube Kids dla dzieci w 2015 roku, dzięki czemu mają one dostęp tylko do treści odpowiednich dla ich grupy wiekowej (do 13 lat). Oferuje wyselekcjonowane treści dla dzieci wraz z funkcjami kontroli rodzicielskiej.

W 2016 r. YouTube Kids odnotował 18 milionów pobrań. Teraz to osiągnięto 106 milionów pobrań na całym świecie w 2022 r., z czego 99 mln pobrań miało miejsce tylko w roku poprzednim.

Dominacja YouTube Music

Od przełomowych filmów, takich jak „New Rules”, „This Is America” i „Despacito”, po transmisję na żywo Beyonce w Coachella, ponad 1 miliard fanów odwiedzaj YouTube co miesiąc, aby stać się częścią nowej kultury muzycznej i odkryć wspaniałą muzykę.

Co więcej, YouTube to platforma, na którą co miesiąc przybywa ponad 2 miliony artystów, aby dzielić się swoją sztuką i głosami oraz umożliwić im dotarcie do całego świata. Na tej platformie fani i artyści łączą się, tworząc fascynujący świat muzyki.

Przychody z muzyki w YouTube

YouTube stał się największym dostawcą muzyki przesyłanej strumieniowo z rekordową liczbą 80 milionów subskrybentów YouTube Premium i Music. YouTube wygenerował przychody w wysokości około 6 miliardów dolarów do branży muzycznej od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. Z tego 30% pochodziło z treści wideo generowanych przez użytkowników.

Wydajność reklam

Średnia skuteczność reklamy jest wprost proporcjonalna do średniego współczynnika obejrzeń. Różni się w zależności od grupy docelowej, branży, długości i formatu reklamy. Jednak średni współczynnik obejrzeń reklam typu In-Stream w YouTube (reklam odtwarzanych w trakcie lub przed filmem) wynosi około 30%, jak podaje Google.

W przypadku reklam liczbowych (krótkich reklam, których nie można pominąć) średni współczynnik obejrzeń wynosi 70%. Istnieje kilka czynników wpływających na zwiększenie współczynnika wyświetleń, takich jak jakość treści, miejsce docelowe, kierowanie na właściwych odbiorców, czas, miniatura, użycie napisów i inne.

Pobieranie aplikacji mobilnych

Każdy pragnie rozrywki w jakiejś formie, takiej jak muzyka, śmieszne filmy, filmy, opowiadania itp. Dostęp do YouTube z urządzenia mobilnego jest dobrym doświadczeniem dla każdego. Nagrało ponad 10 miliardów można pobierać wyłącznie ze sklepu Google Play.

Shorty w YouTube

Wszystkie branże mediów społecznościowych, takie jak Instagram, YouTube, FaceBook, TikTok i inne, biorą udział w wyścigu o krótkie filmy. Krótkie filmy są chętniej oglądane przez widzów, ponieważ są krótkie, a w dzisiejszych czasach wszyscy są zajęci codziennymi zajęciami.

Shorty YouTube umożliwiają szefom kanałów tworzenie krótkich filmów dla widzów. Google twierdzi, że osiągnięto filmy Short w YouTube 50 miliardów wyświetleń dziennieod 2023 r.

Wyświetlenia na żywo w YouTube

Średni czas oglądania transmisji na żywo w YouTube różni się w zależności od rodzaju treści i kanałów. Jednak najnowsze dane pokazują, że widzowie spędzają średnio 10–15 minut na transmisjach na żywo w YouTube.

Szacuje się, że w 2020 r. YouTube będzie miał ok 45% wzrostu średniego czasu oglądania, co oznacza znaczną poprawę oglądalności.

Udział w przychodach YouTube

YouTube to świetna platforma, na której możesz zarabiać pieniądze. Twórcy treści otrzymują 55% przychodów z reklam YouTube generowanych na swoich kanałach. Oznacza to, że na każde 100 dolarów, które reklamodawca płaci, YouTube płaci 55 dolarów do twórcy treści.

YouTuber zarabiający na obejrzenie

Twórca treści YouTube może zarobić średnio około 0,018 USD za każde wyświetlenie co daje 18 dolarów za każde 1000 wyświetleń. Zależy to od długości, jakości i treści wideo, które wyświetlasz.

Wynagrodzenie dla twórców treści YouTube w USA

W 2022twórcy treści YouTube w USA generują około 1154 dolarów tygodniowo, czyli 4616 dolarów miesięcznie. W związku z tym można korzystać z YouTube w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin, w zależności od potrzeb.

W 2021 roku MrBeast stał się najlepiej zarabiającym z 54 milionami dolarów. Drugim najlepiej zarabiającym z 45 milionami dolarów jest Jake Paul. Trzecim najlepiej zarabiającym z 38 milionami dolarów jest Markiplier.

Wpływ reklam w YouTube

Twórcy treści w YouTube mogą dotrzeć do swoich odbiorców i zamienić ich w klientów. YouTube pomaga Ci nawiązać kontakt z wieloma najważniejszymi osobami na całym świecie. Reklamy w YouTube korzystają z danych Google w czasie rzeczywistym, aby dopasować Twoje treści do osób, które chcą z nich korzystać.

Widzowie coś kupują 2x więcej prawdopodobnie, gdyby zobaczyli to na YouTube. Co więcej, 70% widzów poznaje marki z YouTube. Współcześni użytkownicy korzystają z YouTube 4 razy częściej niż z innych platform, aby znaleźć informacje o produkcie, usłudze lub marce.

Źródło: Bufor

W badaniu z 2019 r. YouTube z 62% zajmuje drugie miejsce pod względem popularności wśród kanałów prowadzenia działalności gospodarczej. Najpopularniejszym kanałem był Facebook – 81%. Instagram zajmuje trzecie miejsce z 57%. Na kolejnych miejscach znajdują się Twitter (45,6%), LinkedIn (32,6%) itd.

Popularność YouTube wśród nastolatków

Krajobraz treści medialnych ewoluuje, zwłaszcza wśród nastolatków w wieku od 13 do 17 lat. Oprócz innych platform mediów społecznościowych, w 2022 r. na pierwszym miejscu znajduje się YouTube, z 95% nastolatków osób z podobnej grupy wiekowej korzystających z YouTube do nauki i słuchania piosenek, rymowanek i nie tylko.

Następny na liście jest TikTok, a za nim Facebook, Instagram i Snapchat.

Jednocześnie oglądający w YouTube Gaming na żywo

Gry na żywo to najpopularniejsza transmisja na żywo, ponieważ prawie wszystkie grupy wiekowe uwielbiają korzystać z tej platformy. YouTube to największa platforma do transmisji gier na żywo. w trzeci kwartał 2022 r., YouTube odnotował 544 tysiące jednoczesnych widzów.

Penetracja YouTube’a

Źródło: Statysta

Zjednoczone Emiraty Arabskie stały się krajem o najwyższej penetracji YouTube na świecie, według rekordu z lipca 2023 r, na poziomie około 98%. Na drugim miejscu znalazła się Holandia z 92,6%, a na trzecim Wielka Brytania z 91,8%.

Najlepiej zarabiający YouTube w 2020 r

YouTuberzy są na ogół bombardowani pytaniem: „Ile zarabiają, publikując treści wideo?”. Oto lista tych, którzy zarabiają najwięcej.

Według Statisty od czerwca 2019 r. do czerwca 2020 r. najlepiej zarabiającym był Ryan Kaji, z 29,5 miliona dolarów podczas tego okresu. Ma zaledwie 9 lat, a sławę zdobył dzięki pokazywaniu nowych zabawek i ich ocenianiu.

Drugim najlepiej zarabiającym na YouTube jest Mr. Beast z 24 milionami dolarów, trzeci jest Dude Perfect z 23 milionami dolarów, czwarty jest Rhett and Link z 20 milionami dolarów, a piąty jest Markiplier z 19,5 milionami dolarów. Urodzona w Rosji 6-letnia Anastazja Radzinskaya (znana jako Nastya), która w tym samym okresie zarobiła 18,5 mln dolarów, zajęła 7. miejsce na liście.

Najszybciej rozwijające się kategorie YouTube

W Ankieta 2020, telewizja i filmy to najszybciej rozwijające się kategorie w YouTube na całym świecie, odnotowując wzrost liczby subskrybentów rok do roku o 279,5%. Następna w kolejności jest rozrywka ze 180,6% subskrybentów i zwierzęta ze 178% subskrybentów.

Najczęściej oglądane kanały YouTube w 2023 r

Źródło: Statysta

W sierpień 2023według miesięcznych wyświetleń kanałów, Wiza Khalify kanał muzyczny na pierwszym miejscu z około 6 miliardami wyświetleń. Na kolejnych miejscach plasują się Wow Kidz z 5,02 miliarda wyświetleń, seria T z 2,72 miliarda wyświetleń, Cocomelon z 2,42 miliarda wyświetleń i SET India z 2,33 miliarda wyświetleń.

Wniosek

Mam nadzieję, że powyższe statystyki YouTube zadziwiły Cię tak, jak zadziwiły mnie!

Statystyki te pokazują również, jak platforma mediów społecznościowych, taka jak YouTube, może pomóc Ci zapewnić rozrywkę lub zabawiać innych, a także zarobić pokaźne pieniądze w nagrodę.

Niezależnie od tego, czy chcesz zarabiać na swoich filmach, czy zdobywać wiedzę, spędzać czas na filmach, relaksować się przy dowcipach i nie tylko, YouTube to idealna platforma dla wszystkich Twoich potrzeb. Nic dziwnego, że YouTube jest platformą numer jeden na świecie.

Możesz także przeczytać o statystykach na Instagramie, które odmienią Twoją grę marketingową.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za twoją opinię!