5 fajnych rzeczy, które możesz zrobić z Pythonem

Python jest jednym z najbardziej lubianych języków programowania.

Dlaczego nie, możesz budować od prostych skryptów konserwacyjnych do złożonych aplikacji do uczenia maszynowego. Jest wiele fajnych rzeczy, które możesz robić w Pythonie, a których z przyjemnością się nauczysz.

Wstęp

Python jest bardzo popularnym językiem wśród programistów. Pisanie skryptów do automatyzacji i tworzenia rzeczy jest łatwe i przyjemne.

Niektóre z typowych przypadków użycia to:

  • Tworzenie botów
  • Skrobanie stron internetowych
  • Uczenie maszynowe, wizualizacja i analiza danych
  • Tworzenie stron internetowych przy użyciu frameworków takich jak Django oraz Kolba
  • Tworzenie gier z Gry hazardowe
  • Aplikacje mobilne z frameworkami takimi jak Kivy

W tym artykule postaram się omówić wiele domen z przykładami i pokazać kilka zabawnych rzeczy, które możesz zrobić z Pythonem. Jeśli nie znasz Pythona, polecam uczenie się to!

Zacznijmy!

Do tworzenia stron internetowych

Python ma bardzo dobre wsparcie dla tworzenia stron internetowych dzięki swoim frameworkom, takim jak Django, Flask i inne. Może być używany do tworzenia aplikacji internetowych po stronie serwera i może być zintegrowany z dowolnym frontendem. Ogólnie rzecz biorąc, programiści używają JavaScript we frontendzie i pythonie do obsługi operacji po stronie serwera. Python nie jest używany bezpośrednio w przeglądarkach.

Django to jeden z najpopularniejszych frameworków internetowych w Pythonie. Te frameworki zapewniają pakiet, w którym masz zdefiniowaną strukturę, z łatwością obsługują interakcje z bazą danych; wszystko to jest konfigurowane za pomocą minimalnego polecenia konfiguracji. Jeśli chcesz zacząć od czegoś minimalnego – polecam Flask!

Poza tym Python ma dużą liczbę bibliotek do tworzenia stron internetowych. Niektóre popularne to –

Niektóre zasoby, aby rozpocząć tworzenie stron internetowych w Pythonie –

Przykład – Dostęp do systemu plików komputera z telefonu komórkowego

Możesz uzyskać dostęp do swojego systemu plików, uruchamiając serwer plików na swoim komputerze. Przejdź do żądanego katalogu, do którego chcesz uzyskać dostęp, i uruchom następujące polecenie –

# python version >=  3.X
python3 -m http.server

# If Python version >= 2.X and < 3.X
python -m SimpleHTTPServer
#default port: 8000

Spowoduje to uruchomienie serwera plików, do którego można uzyskać dostęp w tej samej sieci. Aby uzyskać dostęp do plików na telefonie komórkowym, wystarczy połączyć się z tą samą siecią (Wi-Fi lub skorzystać z hotspotu telefonu na laptopie). Teraz w przeglądarce telefonu otwórz –

: port

Sprawdź swój adres IP, uruchamiając – ifconfig. Sprawdź swój lokalny adres IP (powinien zaczynać się od 192.168….)

Załóżmy, że twój adres IP to – 192.168.43.155 i używasz portu domyślnego. Następnie powinieneś otworzyć –

192.168.43.155:8000 na komórce. Zobaczysz bieżący katalog 🙂

Automatyzacja i skrypty

Jeśli jesteś inżynierem, prawdopodobnie będziesz leniwy i będziesz chciał zautomatyzować prawie wszystko, co się da, prawda?

Bez obaw, python Cię osłania. Istnieje mnóstwo rzeczy, które można zautomatyzować za pomocą zaledwie 4-5 linii kodu. Od ustawiania zadań cron i przypomnień po pobieranie ulubionych filmów z YouTube, możesz to wszystko zrobić za pomocą kilku linii w pythonie.

Niektóre niesamowite skrypty i pakiety, których możesz zacząć używać –

Przykład — Konwertuj CSV na JSON

Możesz przekonwertować plik CSV na JSON za pomocą tylko 1 polecenia w Pythonie!

Spróbuj teraz –

python -c "import csv,json;print json.dumps(list(csv.reader(open('your_csv_file.csv'))))"

Zamień na swoją nazwę pliku.csv, a otrzymasz dane wyjściowe JSON!

Łatwe, prawda?

gry budowlane

Python wspiera tworzenie gier. Jego Gry hazardowe biblioteka jest bardzo przydatna. Obsługuje tworzenie projektów artystycznych, muzycznych, dźwiękowych, wideo i multimedialnych. Możesz nawet tworzyć gry międzyplatformowe za pomocą Kivyktóry działa w systemach Windows, Mac, Linux, Android i iOS.

Zasoby do nauki

Przykład – Wisielec w Terminalu

Oto prosty program Pythona, który pozwala grać w kata w terminalu. Kod można znacznie skrócić i zostawię to jako ćwiczenie dla Ciebie!

# hangman.py
#importing the time module
import time
import random

turns = 10

print "Hello, Let's play hangman! You will have " + str(turns) + " turns!"

print ""

# delay
time.sleep(0.5)

# set of words to guess from
wordList = ["geekflare", "awesome", "python", "magic"]
word = random.choice(wordList)

guesses=""

# loop till no turns are remaining
while turns > 0:         
    wrong = 0             

    for char in word:      
        if char in guesses:    
            print char,    
        else:
            print "_",     
            wrong += 1    

    print("n")

    if wrong == 0:        
        print "You won :)"  

        break              

    print

    guess=""
    if len(guess) < 1:
        guess = raw_input("Guess a character or enter the correct word: ")[0]

    guesses += guess                    

    if guess not in word:  
        turns -= 1        
 
        print "Wrong"    
 
        print "You have", + turns, ' turns left!' 
 
        if turns == 0:           
    
            print "You Lose :("

Dane wyjściowe będą wyglądać mniej więcej tak —

Skrobanie sieci

Każdego dnia widzisz wiele danych w wielu witrynach. Pomyśl, jak fajnie byłoby mieć łatwy dostęp do tych danych; tym właśnie jest web scraping, a python jeszcze bardziej to ułatwia dzięki niesamowitemu wsparciu i bibliotekom. Dane w sieci są nieustrukturyzowane, a python zapewnia łatwy sposób analizowania i wykorzystywania tych danych, a nawet przeprowadzania dalszych analiz i operacji.

Niektóre popularne biblioteki skrobania to:

Pozwól, że pokażę ci przykład, w jaki sposób możesz zeskrobać wartości walut ze strony internetowej – x-rates.com

Przykład — Uzyskaj wartość waluty w porównaniu z USD

Użyjmy skrobania w Pythonie, aby pobrać wartości walut –

import requests 
from bs4 import BeautifulSoup 
  
URL = "https://www.x-rates.com/table/?from=USD&amount=1"
r = requests.get(URL) 

soup = BeautifulSoup(r.content, 'html.parser') 
ratelist = soup.findAll("table", {"class": "ratesTable"})[0].findAll("tbody")

for tableVal in ratelist:
	trList = tableVal.findAll('tr')
	for trVal in trList[:6]:
		print(trVal.text)

Zwraca, ile wynosi 1 USD w innych walutach.

Nauka o danych i uczenie maszynowe

DS i ML to obecnie najmodniejsze tematy. Technologie te są przyszłością informatyki.

Python doskonale nadaje się do manipulacji danymi, ich analizy i implementacji złożonych algorytmów. Analiza danych i wizualizacja to zwykle proste funkcje lub kilka linii kodu z bibliotekami Pythona, takimi jak NumPy, scipy, scikit-learn itp.

Pythona można używać w aplikacjach intensywnie przetwarzających dane i uczących się maszynowo, korzystając z wielu popularnych bibliotek, takich jak –

Istnieje wiele narzędzi do głębokiego uczenia, które obsługują Pythona. Niektóre popularne biblioteki i frameworki to –

Jednym z innych powodów, dla których używa się Pythona, jest to, że nawet złożone modele uczenia maszynowego można osiągnąć za pomocą 20-40 linii kodu. Sprawdzać ten samouczek o tym, jak łatwo można wykonać wizualizacje w Pythonie.

Wniosek

W samouczku omówiono różne domeny, w których można używać Pythona. Tutaj przedstawiam kilka fajnych i prostych przykładów na potrzeby demonstracji, ale jest o wiele więcej niesamowitych aplikacji i narzędzi, które można zbudować za pomocą Pythona. Mam nadzieję, że nauczyłeś się czegoś nowego!

Eksploruj dalej. Ucz się!