Python jest jednym z najbardziej lubianych języków programowania.
Dlaczego nie, możesz budować od prostych skryptów konserwacyjnych do złożonych aplikacji do uczenia maszynowego. Jest wiele fajnych rzeczy, które możesz robić w Pythonie, a których z przyjemnością się nauczysz.
Wstęp
Python jest bardzo popularnym językiem wśród programistów. Pisanie skryptów do automatyzacji i tworzenia rzeczy jest łatwe i przyjemne.
Niektóre z typowych przypadków użycia to:
- Tworzenie botów
- Skrobanie stron internetowych
- Uczenie maszynowe, wizualizacja i analiza danych
- Tworzenie stron internetowych przy użyciu frameworków takich jak Django oraz Kolba
- Tworzenie gier z Gry hazardowe
- Aplikacje mobilne z frameworkami takimi jak Kivy
W tym artykule postaram się omówić wiele domen z przykładami i pokazać kilka zabawnych rzeczy, które możesz zrobić z Pythonem. Jeśli nie znasz Pythona, polecam uczenie się to!
Zacznijmy!
Do tworzenia stron internetowych
Python ma bardzo dobre wsparcie dla tworzenia stron internetowych dzięki swoim frameworkom, takim jak Django, Flask i inne. Może być używany do tworzenia aplikacji internetowych po stronie serwera i może być zintegrowany z dowolnym frontendem. Ogólnie rzecz biorąc, programiści używają JavaScript we frontendzie i pythonie do obsługi operacji po stronie serwera. Python nie jest używany bezpośrednio w przeglądarkach.
Django to jeden z najpopularniejszych frameworków internetowych w Pythonie. Te frameworki zapewniają pakiet, w którym masz zdefiniowaną strukturę, z łatwością obsługują interakcje z bazą danych; wszystko to jest konfigurowane za pomocą minimalnego polecenia konfiguracji. Jeśli chcesz zacząć od czegoś minimalnego – polecam Flask!
Poza tym Python ma dużą liczbę bibliotek do tworzenia stron internetowych. Niektóre popularne to –
Niektóre zasoby, aby rozpocząć tworzenie stron internetowych w Pythonie –
Przykład – Dostęp do systemu plików komputera z telefonu komórkowego
Możesz uzyskać dostęp do swojego systemu plików, uruchamiając serwer plików na swoim komputerze. Przejdź do żądanego katalogu, do którego chcesz uzyskać dostęp, i uruchom następujące polecenie –
# python version >= 3.X python3 -m http.server # If Python version >= 2.X and < 3.X python -m SimpleHTTPServer #default port: 8000
Spowoduje to uruchomienie serwera plików, do którego można uzyskać dostęp w tej samej sieci. Aby uzyskać dostęp do plików na telefonie komórkowym, wystarczy połączyć się z tą samą siecią (Wi-Fi lub skorzystać z hotspotu telefonu na laptopie). Teraz w przeglądarce telefonu otwórz –
Sprawdź swój adres IP, uruchamiając – ifconfig. Sprawdź swój lokalny adres IP (powinien zaczynać się od 192.168….)
Załóżmy, że twój adres IP to – 192.168.43.155 i używasz portu domyślnego. Następnie powinieneś otworzyć –
192.168.43.155:8000 na komórce. Zobaczysz bieżący katalog 🙂
Automatyzacja i skrypty
Jeśli jesteś inżynierem, prawdopodobnie będziesz leniwy i będziesz chciał zautomatyzować prawie wszystko, co się da, prawda?
Bez obaw, python Cię osłania. Istnieje mnóstwo rzeczy, które można zautomatyzować za pomocą zaledwie 4-5 linii kodu. Od ustawiania zadań cron i przypomnień po pobieranie ulubionych filmów z YouTube, możesz to wszystko zrobić za pomocą kilku linii w pythonie.
Niektóre niesamowite skrypty i pakiety, których możesz zacząć używać –
Przykład — Konwertuj CSV na JSON
Możesz przekonwertować plik CSV na JSON za pomocą tylko 1 polecenia w Pythonie!
Spróbuj teraz –
python -c "import csv,json;print json.dumps(list(csv.reader(open('your_csv_file.csv'))))"
Zamień na swoją nazwę pliku.csv, a otrzymasz dane wyjściowe JSON!
Łatwe, prawda?
gry budowlane
Python wspiera tworzenie gier. Jego Gry hazardowe biblioteka jest bardzo przydatna. Obsługuje tworzenie projektów artystycznych, muzycznych, dźwiękowych, wideo i multimedialnych. Możesz nawet tworzyć gry międzyplatformowe za pomocą Kivyktóry działa w systemach Windows, Mac, Linux, Android i iOS.
Zasoby do nauki
Przykład – Wisielec w Terminalu
Oto prosty program Pythona, który pozwala grać w kata w terminalu. Kod można znacznie skrócić i zostawię to jako ćwiczenie dla Ciebie!
# hangman.py #importing the time module import time import random turns = 10 print "Hello, Let's play hangman! You will have " + str(turns) + " turns!" print "" # delay time.sleep(0.5) # set of words to guess from wordList = ["geekflare", "awesome", "python", "magic"] word = random.choice(wordList) guesses="" # loop till no turns are remaining while turns > 0: wrong = 0 for char in word: if char in guesses: print char, else: print "_", wrong += 1 print("n") if wrong == 0: print "You won :)" break print guess="" if len(guess) < 1: guess = raw_input("Guess a character or enter the correct word: ")[0] guesses += guess if guess not in word: turns -= 1 print "Wrong" print "You have", + turns, ' turns left!' if turns == 0: print "You Lose :("
Dane wyjściowe będą wyglądać mniej więcej tak —
Skrobanie sieci
Każdego dnia widzisz wiele danych w wielu witrynach. Pomyśl, jak fajnie byłoby mieć łatwy dostęp do tych danych; tym właśnie jest web scraping, a python jeszcze bardziej to ułatwia dzięki niesamowitemu wsparciu i bibliotekom. Dane w sieci są nieustrukturyzowane, a python zapewnia łatwy sposób analizowania i wykorzystywania tych danych, a nawet przeprowadzania dalszych analiz i operacji.
Niektóre popularne biblioteki skrobania to:
Pozwól, że pokażę ci przykład, w jaki sposób możesz zeskrobać wartości walut ze strony internetowej – x-rates.com
Przykład — Uzyskaj wartość waluty w porównaniu z USD
Użyjmy skrobania w Pythonie, aby pobrać wartości walut –
import requests from bs4 import BeautifulSoup URL = "https://www.x-rates.com/table/?from=USD&amount=1" r = requests.get(URL) soup = BeautifulSoup(r.content, 'html.parser') ratelist = soup.findAll("table", {"class": "ratesTable"})[0].findAll("tbody") for tableVal in ratelist: trList = tableVal.findAll('tr') for trVal in trList[:6]: print(trVal.text)
Zwraca, ile wynosi 1 USD w innych walutach.
Nauka o danych i uczenie maszynowe
DS i ML to obecnie najmodniejsze tematy. Technologie te są przyszłością informatyki.
Python doskonale nadaje się do manipulacji danymi, ich analizy i implementacji złożonych algorytmów. Analiza danych i wizualizacja to zwykle proste funkcje lub kilka linii kodu z bibliotekami Pythona, takimi jak NumPy, scipy, scikit-learn itp.
Pythona można używać w aplikacjach intensywnie przetwarzających dane i uczących się maszynowo, korzystając z wielu popularnych bibliotek, takich jak –
Istnieje wiele narzędzi do głębokiego uczenia, które obsługują Pythona. Niektóre popularne biblioteki i frameworki to –
Jednym z innych powodów, dla których używa się Pythona, jest to, że nawet złożone modele uczenia maszynowego można osiągnąć za pomocą 20-40 linii kodu. Sprawdzać ten samouczek o tym, jak łatwo można wykonać wizualizacje w Pythonie.
Wniosek
W samouczku omówiono różne domeny, w których można używać Pythona. Tutaj przedstawiam kilka fajnych i prostych przykładów na potrzeby demonstracji, ale jest o wiele więcej niesamowitych aplikacji i narzędzi, które można zbudować za pomocą Pythona. Mam nadzieję, że nauczyłeś się czegoś nowego!
Eksploruj dalej. Ucz się!