8 niestandardowych konstruktorów chatbotów obsługiwanych przez ChatGPT dla Twojej witryny

Chatboty, czyli zaawansowane programy komputerowe, stają się kluczowym narzędziem dla firm, które pragną podnieść jakość swojej obsługi klienta.

W dzisiejszym świecie, gdzie klienci oczekują szybkiej i sprawnej komunikacji, obsługa klienta za pośrednictwem czatu jest niezwykle istotna. Automatyzacja tego procesu, wsparta sztuczną inteligencją, znacząco usprawnia system zgłoszeń.

Prawdopodobnie miałeś już okazję wejść w interakcję z chatbotem, zwłaszcza podczas kontaktowania się z działem obsługi klienta przez czat na stronie internetowej.

Wiele przedsiębiorstw, szczególnie z sektora e-commerce, wykorzystuje chatboty na swoich stronach internetowych lub w aplikacjach, aby zautomatyzować obsługę klienta i odciążyć konsultantów.

Wraz z pojawieniem się ChatGPT od OpenAI, otworzyły się nowe, nieograniczone perspektywy. Jedną z nich jest tworzenie chatbotów, które wykorzystują potęgę tego zaawansowanego modelu językowego.

Firmy mogą skorzystać z dedykowanych chatbotów zasilanych ChatGPT, by dostosowywać modele do swoich indywidualnych potrzeb i preferencji klientów. To z kolei pozwala na podniesienie jakości obsługi.

Jeśli więc zastanawiasz się nad wdrożeniem takiego rozwiązania w swojej aplikacji lub witrynie, zapraszamy do lektury.

W tym tekście omówimy działanie chatbotów, ich użyteczność oraz przedstawimy wybrane narzędzia do tworzenia chatbotów opartych na ChatGPT, które pomogą Ci w ich projektowaniu.

Czym jest chatbot?

Chatbot to, najprościej mówiąc, program komputerowy zaprojektowany, aby imitować i interpretować ludzką konwersację za pośrednictwem interakcji tekstowej lub głosowej. Wykorzystuje on mechanizmy przetwarzania języka naturalnego (NLP) oraz sztuczną inteligencję (AI), aby zrozumieć zapytania użytkowników i udzielać automatycznych odpowiedzi.

Chatboty są projektowane w taki sposób, by za pomocą zaawansowanych algorytmów i modeli AI, potrafiły wchodzić w interakcję z użytkownikami w sposób, który przypomina ludzką komunikację. Chatboty można spotkać w różnych miejscach, od aplikacji do komunikacji, przez strony internetowe, aż po wirtualne systemy pomocy. Stosowane są zarówno w relacjach business-to-consumer (B2C), jak i business-to-business (B2B).

Popularność tego rodzaju oprogramowania rośnie z dnia na dzień, ponieważ daje firmom efektywny sposób na zautomatyzowanie kontaktów z klientami w przyjazny sposób. Istnieją chatboty, które udzielają głównie standardowych, jednowierszowych odpowiedzi, często na często zadawane pytania (FAQ), co pozwala na prostą interakcję z użytkownikiem.

Chatboty zasilane sztuczną inteligencją są szkolone w zakresie intencji językowych, schematów wypowiedzi, ludzkich zachowań i analizy poprzednich rozmów, aby móc udzielać najbardziej adekwatnych odpowiedzi, bez konieczności angażowania ludzkich agentów.

Dzięki natychmiastowemu dostępowi do informacji o konsumentach, możliwościom obsługi klienta, sprzedaży i marketingu, chatboty stale podnoszą swoją efektywność.

Chatboty a chatboty oparte na ChatGPT

Porównując chatboty wykorzystujące ChatGPT z innymi, tradycyjnymi chatbotami, można zauważyć kilka istotnych różnic podczas ich użytkowania.

Chociaż oba typy chatbotów są systemami konwersacyjnymi opartymi na sztucznej inteligencji, istnieją aspekty, które je wyraźnie od siebie odróżniają:

Reakcja na pytania

Chatboty oparte na ChatGPT są zaawansowane i potrafią udzielać odpowiedzi w zależności od kontekstu i tonu prowadzonej rozmowy. W przeciwieństwie do innych, tradycyjnych chatbotów, nie ograniczają się one do konkretnych, zdefiniowanych wcześniej odpowiedzi. Potrafią również odpowiadać na bardziej złożone i nietypowe pytania.

Z drugiej strony, inne chatboty są bardziej zorientowane na konkretne cele. Są one programowane, by udzielać odpowiedzi z określonego zestawu. Dlatego są w stanie odpowiedzieć tylko na pytania bezpośrednio związane z witryną internetową lub aplikacją, z którą są zintegrowane. Zestaw odpowiedzi jest stosunkowo ograniczony, lecz precyzyjny, o ile zadamy odpowiednie pytanie.

Możliwości wykorzystania

ChatGPT jest bardziej uniwersalny i może być wykorzystywany w szerszym spektrum aplikacji. Możesz używać go nawet do uzyskiwania odpowiedzi na osobiste pytania. Wystarczy zalogować się na swoje konto ChatGPT i korzystać z jego możliwości w zależności od potrzeb.

Natomiast tradycyjne chatboty, z racji tego, że są dedykowane do udzielania konkretnych odpowiedzi, nie mogą być używane do uzyskiwania odpowiedzi na pytania natury osobistej. Można ich używać tylko do predefiniowanych zapytań związanych z zakresem ich działania.

Implementacja

Wdrożenie ChatGPT w systemie może być dość trudne. Jeśli nie masz doświadczenia w uczeniu maszynowym, możesz napotkać trudności. Wymaga to także biegłości w zaawansowanym programowaniu.

W porównaniu do chatbotów zasilanych ChatGPT, wdrożenie tradycyjnych chatbotów w witrynie lub aplikacji e-commerce jest szybsze i prostsze. Opierają się one na prostych drzewach decyzyjnych, bazujących na predefiniowanych regułach, i nie wymagają skomplikowanego programowania.

Jak stworzyć własnego chatbota bez korzystania z zewnętrznych aplikacji?

Jeśli jesteś początkujący w tworzeniu dedykowanych chatbotów, może Ci się to wydawać skomplikowane. Jednak jeśli odpowiednio wykonasz poniższe kroki, proces ten stanie się znacznie łatwiejszy.

Krok 1: Określ cel

Na początku musisz zdefiniować cel swojego chatbota, aby mógł działać zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Musisz również określić funkcje, jakie będzie posiadał Twój chatbot, zanim przejdziesz do kolejnego etapu.

Krok 2: Wybierz miejsce wdrożenia

Po zdefiniowaniu celu i funkcji, musisz zdecydować, gdzie chcesz zaimplementować swojego chatbota. Jeśli klienci kontaktują się z Tobą głównie przez widżet czatu na stronie internetowej, to tam powinieneś go umieścić.

Jednak jeśli większość interakcji odbywa się w aplikacji za pośrednictwem komunikatorów takich jak WhatsApp, Instagram, Telegram, to tam powinieneś go zaimplementować.

Krok 3: Wybierz dostawcę chatbota

Gdy już wiesz, jakiego typu chatbota potrzebujesz, możesz wybrać dostawcę platformy chatbotowej. Takie platformy są najłatwiejszym rozwiązaniem do stworzenia chatbota, ponieważ są szybkie i wygodne w użyciu.

Jeśli jednak masz doświadczenie w kodowaniu, możesz skorzystać z platformy chatbotowej, takiej jak Google Dialogflow, aby stworzyć własnego, spersonalizowanego chatbota.

Krok 4: Projektowanie

Po wybraniu platformy możesz rozpocząć projektowanie rozmowy chatbota za pomocą edytora. Aby rozpocząć, zaloguj się do kreatora chatbotów i zacznij projektować przebieg konwersacji.

Wiele współczesnych edytorów pozwala na sekwencjonowanie przebiegu rozmowy za pomocą intuicyjnego mechanizmu „przeciągnij i upuść”. Będziesz musiał wykazać się sprawnością w projektowaniu konwersacji, ponieważ to właśnie ona będzie kształtować doświadczenie użytkowników. Dla programistów proces ten może być żmudny, lecz przy odpowiedniej precyzji, można go szybko wdrożyć.

Krok 5: Testowanie

Po zakończeniu projektowania nadszedł czas na przetestowanie chatbota i sprawdzenie, czy działa zgodnie z założeniami. W zależności od sposobu tworzenia chatbota, wybierz odpowiednią metodę testowania.

Krok 6: Trening

Jeśli chcesz, aby Twój spersonalizowany chatbot oferował lepszą obsługę klienta i bardziej precyzyjne odpowiedzi, powinieneś go wyszkolić. W tym celu wykorzystaj silnik NLP wraz z wyzwalaczem NLP. Pozwoli to systemowi analizować najczęstsze problemy i pytania użytkowników.

Jeśli jednak chcesz, aby Twój chatbot był prosty i działał na podstawie predefiniowanego przepływu, możesz pominąć etap szkolenia.

Krok 7: Zbieranie opinii

Po stworzeniu i zintegrowaniu chatbota ze stroną lub platformą czatu, ostatnią i kluczową rzeczą jest zebranie opinii od użytkowników. To właśnie oni są najlepszymi ekspertami do oceny jego skuteczności.

Poproś swoich klientów o szczerą opinię na podstawie ich doświadczeń z użytkowania chatbota. Po zebraniu danych możesz ulepszyć swojego chatbota, aby stał się bardziej pomocny dla użytkowników.

Możesz nawet tworzyć dedykowane chatboty zasilane ChatGPT za pośrednictwem różnych platform internetowych, bez konieczności kodowania.

Poniżej przedstawiamy wybrane platformy, które umożliwiają samodzielne tworzenie chatbotów z wykorzystaniem ChatGPT.

Botsonic

Narzędzie do tworzenia chatbotów oparte na sztucznej inteligencji Botsonic to popularny wybór wśród przedsiębiorców, chcących tworzyć dedykowane chatboty. Jest łatwe w obsłudze i nie wymaga pisania kodu, ani posiadania rozległej wiedzy technicznej.

Dzięki potężnemu wsparciu GPT-4, Botsonic umożliwia trenowanie stworzonego chatbota na podstawie własnych danych, co pozwala na dostarczenie spersonalizowanych doświadczeń klienta. Dodatkowo, platforma potrafi analizować prowadzone rozmowy, aby zwiększać jakość obsługi i angażować użytkowników w sposób, który przypomina kontakt z człowiekiem.

Możesz wyszkolić swojego chatbota do współpracy z obsługą klienta, gdy jest to konieczne, a także do kierowania użytkowników do określonych produktów lub usług, aby poprawić jakość obsługi. Jest to wielokrotnie nagradzana platforma, której zaufało wiele czołowych firm technologicznych na świecie.

Chatbase

Chatbase to ceniony kreator dedykowanych chatbotów, który korzysta z możliwości ChatGPT. W ostatnim czasie cieszy się dużą popularnością. Platforma sprawia, że budowa i integracja chatbota z Twoją stroną internetową oraz jego szkolenie na danych biznesowych jest bardzo proste.

Stworzenie dedykowanego chatbota za pomocą tego narzędzia jest bardzo łatwe. Wystarczy dodać link do swojej strony lub przesłać pliki z danymi, które mają zostać przeanalizowane. Co ważne, możesz swobodnie wprowadzać zmiany w swoim chatbotcie, np. uczyć go rozpoznawania wzorców w pytaniach, nadawać mu imię i określać cechy osobowości, aby mógł zapewnić bardziej spersonalizowaną obsługę klienta.

Lokalizacja geograficzna Twojej witryny nie ma znaczenia, ponieważ Chatbase obsługuje około 95 języków, dzięki czemu możesz zapewnić obsługę klienta w wielu najczęściej używanych językach świata. Chatbase został zaprojektowany z myślą o firmach każdej wielkości i dlatego oferuje zróżnicowane pakiety cenowe, zaczynając od 19 USD miesięcznie.

CustomGPT.ai

Jeśli zależy Ci na zapewnieniu wyjątkowej obsługi klienta za pomocą spersonalizowanego chatbota i szybkim rozwiązywaniu problemów klientów, wypróbuj CustomGPT.ai. Pozwala on na łatwe tworzenie dedykowanego chatbota poprzez przesłanie dokumentów lub integrację ze stroną internetową za pośrednictwem CustomGPT.ai.

Gdy chatbot jest gotowy, można go łatwo wdrożyć za pomocą wbudowanego widżetu lub interfejsu API. Ponieważ chatbot jest wspierany przez ChatGPT, Twój bot będzie wyposażony w szereg nowoczesnych funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które pomogą w doskonaleniu interakcji z klientami.

Oferowane są cztery plany cenowe do wyboru: Basic, Standard, Premium i Enterprise. Ceny zaczynają się od 49 USD miesięcznie.

ActiveChat

Jeśli chcesz stworzyć chatbota, który wykorzysta Twoją firmową bazę wiedzy, zapewni niezrównaną obsługę klienta i pomoże w zarządzaniu wiedzą, wypróbuj ActiveChat. Ten kreator chatbotów oparty na sztucznej inteligencji wykorzystuje potencjał ChatGPT, aby Twój bot udzielał precyzyjnych odpowiedzi na wszystkie pytania użytkowników.

Za pomocą tego narzędzia możesz wprowadzić na swoją stronę internetową asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który porozumiewa się w języku naturalnym. Umożliwi Ci to zautomatyzowanie większości zadań i uproszczenie tych, które są najbardziej czasochłonne. W przeciwieństwie do innych chatbotów, które są szkolone przez ludzi na modelach generatywnych, ten kreator sztucznej inteligencji używa Twoich danych i zapewnia generowanie tekstu wysokiej jakości, przy jednoczesnym ograniczeniu błędów.

Kolejną zaletą ActiveChat jest możliwość dostrajania dużych modeli językowych (LLM) za pomocą jednego kliknięcia, a cały proces jest całkowicie bezpłatny. Niestety, samo narzędzie nie jest darmowe. Dostępne są plany dla zespołów, firm i przedsiębiorstw. Podstawowy plan zaczyna się od 149 USD miesięcznie.

AISTA

Wykorzystaj kreator chatbotów AISTA, aby zebrać dane biznesowe i stworzyć niezwykle wydajnego chatbota opartego na ChatGPT, który poprawi jakość interakcji z klientem o 67% (jak twierdzi firma).

Dzięki kreatorowi sztucznej inteligencji AISTA możesz z łatwością stworzyć chatbota, który zintegruje się z Twoim systemem CMS. Ułatwi to generowanie leadów i usprawni obsługę klienta.

Chatboty stworzone przy użyciu AISTA są wydajne, oferują spersonalizowaną interakcję i pozwalają na zmniejszenie kosztów obsługi klienta o prawie 30%.

Ogromną korzyścią, którą uzyskujesz, jest pełna kontrola nad chatbotem. Masz możliwość zarządzania danymi treningowymi i modyfikowania ustawień.

Zbudowany na Magic Cloud, analizuje wszystkie zapytania i uczy się efektywniejszego na nie reagowania. Zapewnia także replikowaną pamięć masową, zabezpieczenia i CDN.

Marka zdaje sobie sprawę, że nie każda firma ma takie same potrzeby, dlatego oferuje trzy odrębne plany: Basic, Professional i Enterprise.

Data Monsters

Chcesz zautomatyzować obsługę klienta na swojej stronie internetowej, ale nie możesz się zdecydować, który kreator chatbotów wybrać?

Data Monsters to solidne rozwiązanie.

Jest to renomowana marka, która pomoże Ci dostosować i wdrożyć chatbota opartego na ChatGPT w Twojej witrynie lub systemie. Data Monster wykorzystuje swoje doświadczenie w dziedzinie sztucznej inteligencji i analizy danych, aby zaprojektować chatbota, który pomoże Ci w usprawnieniu obsługi klienta.

Oprócz pomocy w stworzeniu wspaniałego chatbota, Data Monsters może pomóc w integracji go z istniejącymi systemami, optymalizacji cykli i ocenie zwrotu z inwestycji. Czołowe organizacje, takie jak Nvidia, Siemens, Cisco, Nestle i P&G, zaufały temu narzędziu opartemu na sztucznej inteligencji, więc Ty również możesz mu zaufać.

Nova

Nova to rewolucyjne narzędzie do tworzenia chatbotów oparte na sztucznej inteligencji. Pomoże Ci w stworzeniu chatbota opartego na ChatGPT, który usprawni obsługę klienta i zwiększy jego zaangażowanie.

Dzięki wykorzystaniu potencjału ChatGPT i GTP 3.5, chatbot, który stworzysz za pomocą tego narzędzia, może precyzyjnie generować odpowiedzi na pytania klientów, przypominające ludzkie wypowiedzi, ograniczając przy tym konieczność interwencji konsultantów.

Twojego chatbota można łatwo zintegrować z systemem, dzięki czemu będzie wykorzystywał istotne dane do generowania dokładnych odpowiedzi. Jest to wysoce konfigurowalne narzędzie, które możesz dostosować do swoich unikalnych wymagań.

Chatbota stworzonego za pomocą Nova możesz zintegrować nie tylko ze stronami internetowymi, lecz także z aplikacjami mobilnymi i smartwatchami.

PowerBrain AI

Wypróbuj narzędzie do budowania chatbotów PowerBrainAI, jeśli chcesz stworzyć asystenta opartego na sztucznej inteligencji dla swojej aplikacji. Bez względu na to, czy chcesz stworzyć dedykowanego chatbota na platformę iOS, czy Android, ten kreator jest kompatybilny z oboma systemami.

Od automatyzacji powtarzalnych zadań, poprzez rozwiązywanie problemów klientów, sugestie produktowe, zarządzanie zamówieniami, aż po eskalację zapytań, chatbot, który stworzysz, może pomóc Ci w wielu różnych aspektach.

Ten chatbot oparty na ChatGPT pomoże Ci zaprojektować bota w taki sposób, aby nie tylko reagował adekwatnie do intencji użytkownika, lecz także dostarczał precyzyjnych informacji. Aplikacja jest całkowicie darmowa, co jest ogromną zaletą, szczególnie dla małych firm, które chcą wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w swoim biznesie.

Podsumowanie

Stworzenie dedykowanego chatbota opartego na ChatGPT dla Twojej witryny może wydawać się trudnym zadaniem, szczególnie jeśli nie masz doświadczenia w kodowaniu i NLP. Nie martw się jednak, gdyż współczesne kreatory chatbotów AI sprawiły, że tworzenie chatbotów wspieranych przez ChatGPT jest bardzo proste. Za pomocą kilku kliknięć z łatwością zautomatyzujesz usługę czatu na swojej stronie.

Wybierz więc najlepszy kreator dedykowanych chatbotów oparty na ChatGPT, biorąc pod uwagę Twój konkretny przypadek użycia i budżet. Wszystkie platformy korzystają z zaawansowanych technologii i analizy danych, aby uczyć chatboty na podstawie danych biznesowych i udzielać dokładnych, odpowiednich odpowiedzi, tak jak prawdziwi konsultanci.

Możesz również zapoznać się z najlepszymi platformami do tworzenia potężnych chatbotów.