Tworzenie kopii zapasowych oraz synchronizacja danych z urządzenia iOS na komputerze PC lub Mac jest proste, a regularne wykonywanie kopii zapasowych to doskonały pomysł. Niemniej jednak, proces ten nie jest wolny od problemów, a komunikat o błędzie „iTunes nie może połączyć się z tym iPhonem” jest jednym z najczęściej występujących podczas podłączania urządzenia do systemu. Dodatkowo, gdy zaczynasz otrzymywać ten błąd, może on pojawiać się wielokrotnie. Powoduje to trudności z ładowaniem i synchronizacją telefonu, co uniemożliwia tworzenie kopii zapasowych oraz synchronizację muzyki. Choć nie jest to przyjemny problem, istnieje kilka sposobów, aby spróbować go rozwiązać.
Osobiście często spotykałem się z tym problemem, który zazwyczaj ma charakter sprzętowy, a nie programowy. Na szczęście głównymi przyczynami są zazwyczaj kabel ładujący oraz port USB, a nie całe urządzenie lub system komputerowy.
Sprawdź kabel ładujący
Upewnij się, że kabel ładujący działa poprawnie. Pamiętaj, że fakt, iż kabel ładowania działa z gniazdkiem elektrycznym, nie oznacza, że będzie działał bez problemów z komputerem Mac lub PC. Zbadaj złącze, aby upewnić się, że nie jest uszkodzone, sprawdź długość kabla, aby wykluczyć odsłonięcie przewodów, i korzystaj z oryginalnego kabla lub takiego, który został zatwierdzony przez Apple. Kabel niskiej jakości może być przyczyną wystąpienia tego błędu.
Zmień porty USB
Nie miałem problemów z luźnymi portami USB w komputerach iMac czy Mac Mini, ale może to się zdarzyć w przypadku różnych modeli MacBooków, jak również w komputerach PC. Szybkim rozwiązaniem może być podłączenie do innego portu USB w systemie. Możesz nie zauważyć, że port jest luźny, jeśli podłączysz do niego inne urządzenia USB, ale iPhone nie będzie w stanie przesyłać danych, jeśli będzie podłączony do luźnego portu.
Usuń osłonę
Czasami źle zaprojektowana obudowa iPhone’a może utrudniać pełne włożenie kabla. Upewnij się, że kabel jest dobrze włożony, lub spróbuj zdjąć obudowę przed podłączeniem telefonu. Może to pomóc, ale należy pamiętać, że problem może wynikać z nieodpowiedniej obudowy w połączeniu z niskiej jakości kablem. Jest prawdopodobne, że błąd pojawi się zaraz po zakupie nowej obudowy. To nie jest problem, który występuje nagle, chyba że kabel jest głównym winowajcą.
Ostatnia nadzieja
Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie przynosi efektów, warto spróbować dwóch dodatkowych opcji. Ustaw komputer (zakładając, że jest to laptop) na biurku, a urządzenie obok niego. Połącz oba urządzenia i postaraj się, aby nie poruszać telefonem ani nie przeszkadzać mu w trakcie podłączania. Nie próbuj używać telefonu w tym czasie. Możesz także spróbować ponownie uruchomić zarówno komputer, jak i urządzenie iOS.