Jak utworzyć hiperłącze Mailto w programie PowerPoint

Photo of author

By maciekx

Jeśli planujesz udostępnić swój pokaz slajdów publiczności po zakończeniu prezentacji, warto rozważyć dodanie odpowiednich hiperłączy mailto, aby odbiorcy mogli łatwo wysłać pytania lub komentarze.

Tworzenie hiperłączy Mailto w programie PowerPoint

Najłatwiejszym sposobem wstawienia hiperłącza jest po prostu wpisanie istniejącego adresu e-mail, a następnie naciśnięcie klawisza Enter. Spowoduje to automatyczne dodanie linku mailto. Najechanie kursorem myszy na łącze spowoduje wyświetlenie okna z instrukcjami, jak skorzystać z łącza.

Istnieją również inne metody wstawiania łącza mailto. Możesz wstawić je bezpośrednio w tekście lub obiektach. Aby to zrobić, wybierz tekst lub obiekt, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy. W wyświetlonym menu wybierz „Link”.

Pojawi się okno „Wstaw hiperłącze”. W pasku „Adres” wprowadź adres e-mail. System Windows automatycznie doda „mailto:” przed adresem, więc nie musisz go dołączać. Po wprowadzeniu kliknij „OK”.

Wybrany tekst lub obiekt będzie teraz zawierał hiperłącze do wprowadzonego adresu e-mail. Przytrzymaj klawisz Ctrl i kliknij tekst lub obiekt, aby przejść do łącza.

Aby przenieść rzeczy na wyższy poziom, możesz utworzyć przycisk z hiperłączem mailto. Przejdź do zakładki „Wstaw” i wybierz opcję „Kształty” w grupie „Ilustracje”.

Pojawi się menu rozwijane. Wybierz kształt, którego chcesz użyć. W tym przykładzie wybierzemy owalny kształt znajdujący się w grupie „Kształty podstawowe”.

Kliknij i przeciągnij, aby narysować kształt.

W grupie „Style kształtów” na karcie „Format” możesz sformatować kształt według własnych upodobań. Obejmuje to wypełnienie, kontur i efekty specjalne kształtu.

Następnie kliknij dwukrotnie kształt i wprowadź odpowiedni tekst. Po zakończeniu zaznacz kształt i kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie powtórz poprzednie kroki, aby wstawić hiperłącze do obiektu.


newsblog.pl