czatuj z użytkownikami zewnętrznymi bez dodawania jako gość

Photo of author

By maciekx

Microsoft Teams umożliwia użytkownikom prowadzenie rozmów zarówno jeden na jeden, jak i w grupach, w tym w kanałach. Niezależnie od formy komunikacji, możliwe jest jedynie rozmawianie z osobami z Twojej organizacji.

W Microsoft Teams istnieją dwa główne sposoby, aby użytkownicy mogli włączać osoby z zewnątrz do zespołu: dostęp dla gości oraz dostęp zewnętrzny. Oba sposoby muszą zostać aktywowane przez administratora lub właściciela zespołu w panelu administracyjnym Microsoft Teams.

Microsoft Teams: Rozmowy z użytkownikami zewnętrznymi

Użytkownicy zewnętrzni to osoby, które posiadają adres e-mail w innej domenie niż ta, w której skonfigurowano Microsoft Teams.

Na przykład, jeśli Twoja organizacja korzysta z adresów e-mail w domenie myteamsdomain.com, możesz dodać do zespołu jedynie tych użytkowników, którzy mają adresy e-mail w tej samej domenie. Wszystkie inne adresy e-mail są traktowane jako domeny „zewnętrzne”, a ich właściciele są klasyfikowani jako użytkownicy zewnętrzni.

Aktywacja dostępu zewnętrznego w Microsoft Teams

Aby włączyć dostęp zewnętrzny w Microsoft Teams, potrzebujesz:

  • Dostępu do konta administratora zespołu
  • Nazwy domeny, z której chcesz dodać użytkownika

Na przykład, dodamy „gmail.com”, aby umożliwić dodanie każdego, kto posiada adres e-mail Gmaila jako użytkownika zewnętrznego w Microsoft Teams.

Aby to zrobić, odwiedź centrum administracyjne Microsoft Teams.
W lewej kolumnie wybierz opcję Ustawienia dla całej organizacji > Dostęp zewnętrzny.
Kliknij „Dodaj domenę”.
Wprowadź nazwę domeny, którą chcesz dodać.
Na koniec kliknij Gotowe.

Dodawanie użytkownika zewnętrznego

Po skonfigurowaniu dostępu możesz dodać użytkowników zewnętrznych do Microsoft Teams. Jeśli korzystasz z aplikacji Microsoft Teams na komputerze, zaleca się jej zamknięcie i ponowne uruchomienie.

Aby dodać użytkownika:

  • Otwórz aplikację Microsoft Teams.
  • Przejdź do zakładki Czat.
  • Kliknij przycisk nowej rozmowy.
  • Wprowadź adres e-mail użytkownika, z którym chcesz się skontaktować.
  • Wybierz „Szukaj zewnętrznie”.
  • Wyślij wiadomość.

Warto zauważyć, że użytkownik musi zarejestrować się w Microsoft Teams. Mogą założyć darmowe konto, ale muszą mieć aktywne konto Microsoft Teams, aby móc prowadzić rozmowy z Tobą. Wysłanie wiadomości spowoduje wysłanie zaproszenia do czatu dla użytkownika.

Różnice między użytkownikiem zewnętrznym a użytkownikiem-gościem w Microsoft Teams

Użytkownik zewnętrzny ma znacznie ograniczone możliwości w porównaniu do użytkownika-gościa w Microsoft Teams.

Użytkownik-gość ma możliwość:

  • Dołączania do spotkań
  • Wyświetlania kanałów w zespole
  • Wysyłania wiadomości w kanałach
  • Komunikacji z innymi członkami zespołu
  • Rozmawiać tylko z członkiem zespołu Microsoft Teams, który go dodał
  • Uczestniczyć jedynie w czacie jeden na jeden
  • Nie mieć dostępu do spotkań ani kanałów zespołu

Podsumowanie

Dostęp zewnętrzny oferuje znacznie mniej funkcji w porównaniu do dostępu gościa. Administratorzy mogą umożliwić członkom zespołu łatwe rozmowy z osobami spoza organizacji, ale mają także możliwość dezaktywacji tej funkcji. W przypadku, gdy administrator zdecyduje się na jej wyłączenie, nie ma możliwości obejścia tego ograniczenia, co oznacza, że nie będzie można rozmawiać z użytkownikami zewnętrznymi po zalogowaniu się na konto Microsoft Teams w firmie.


newsblog.pl