Informowanie użytkowników o modyfikacjach wprowadzanych w ramach nowej aktualizacji jest fundamentalnym elementem procesu rozwoju, gwarantującym transparentność działań.
Jednakże, tworzenie i aktualizowanie spisu zmian, mające na celu utrzymanie klientów na bieżąco z postępami zespołu deweloperskiego, jest czasochłonnym i wymagającym zadaniem. Przygotowanie informacji o nowym wydaniu często wiąże się z wielodniowym planowaniem i ręczną analizą zgłoszeń.
W konsekwencji, ten szczegółowy proces nierzadko przyczynia się do opóźnień w terminowym udostępnianiu aktualizacji i, co częste, skutkuje nieporozumieniami. Późne publikacje i niezadowolenie użytkowników to typowe konsekwencje tego nieuporządkowanego podejścia.
Aby zaradzić problemom wynikającym z tego chaotycznego procesu oraz zachęcić klientów do aktywnego uczestnictwa i dzielenia się opiniami na temat nowych wersji, firmy coraz częściej sięgają po narzędzia do prowadzenia dziennika zmian. To uporządkowane i płynne podejście do informowania klientów o najnowszych udoskonaleniach i aktualizacjach, za pomocą dzienników zmian i notek o wydaniu, skutkuje długotrwałym zatrzymaniem klientów.
Co to jest dziennik zmian?
Dziennik zmian to chronologiczne zestawienie wszystkich modyfikacji i aktualizacji wprowadzonych przez zespół programistów w oprogramowaniu. Przedsiębiorstwa uznają publikowanie dzienników zmian za wygodniejszy i bardziej zorganizowany sposób informowania swoich klientów o nowo wprowadzonych wersjach.
Oprócz korzyści dla klientów, dzienniki zmian przynoszą wartość również zespołom deweloperskim i marketingowym, dając im wgląd w nowe funkcje wprowadzane w aktualizacjach, w których sami nie brali bezpośredniego udziału.
Dzienniki zmian to rozwiązania programowe, które zapewniają platformę do tworzenia i publikowania dzienników zmian, eliminując potrzebę ręcznego dodawania informacji o wydaniu. Tworzenie i publikowanie dzienników zmian dla każdego wydania oprogramowania jest niezbędne z następujących powodów:
- Przekazuj swoim klientom, że regularnie aktualizujesz swoje produkty w celu ich ulepszenia, a subskrypcja Twojego produktu zapewnia im realną wartość.
- Buduj zaufanie klientów i zwiększaj retencję użytkowników, informując ich o nowo wprowadzonych funkcjach i ich uzasadnieniu.
- Aktywnie udostępniaj aktualizacje swoim klientom, aby użytkownicy mogli testować nowe funkcje i zwiększyć wskaźnik ich adaptacji.
Poniżej prezentujemy kilka narzędzi do prowadzenia dziennika zmian. Zapraszamy do zapoznania się z nimi, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla swoich potrzeb.
Changefeed
Changefeed to popularne narzędzie, które ułatwia szybkie i bezproblemowe tworzenie atrakcyjnych dzienników zmian dla produktów Twojego klienta. Oprogramowanie to zostało zaprojektowane z myślą o informowaniu klientów o najnowszych wersjach i modyfikacjach wprowadzanych przez zespół deweloperski w oferowanym produkcie.
Dzienniki zmian generowane przez Changefeed są na tyle angażujące, że pomagają utrzymać klientów w bliskim kontakcie z firmą. Changefeed jest intuicyjny, a jego zaawansowany edytor wersji ułatwia dodawanie, organizowanie i modyfikowanie zmian. Narzędzie oferuje również wbudowany zbiór sprawdzonych wskazówek i trików, które uczą, jak najlepiej wykorzystać platformę.
Changefeed wspiera również przeceny, które służą do łączenia wszystkich aktualizacji i planowania ich publikacji w określonym czasie. Użytkownicy mogą zintegrować dziennik zmian z licznymi aplikacjami i narzędziami zewnętrznymi, takimi jak Twitter, Facebook, Mailchimp i GitHub. Zachęca także klientów do subskrypcji biuletynu dziennika zmian, umożliwiając otrzymywanie aktualizacji bezpośrednio na skrzynkę e-mail.
Changefeed oferuje trzy pakiety cenowe, zaczynające się od 49 USD miesięcznie, aby dopasować się do potrzeb każdej firmy.
Beamer
Utrzymuj zaangażowanie klientów i zapewnij płynne aktualizacje dzięki Beamer, kolejnemu narzędziu do tworzenia dziennika zmian. Możesz używać Beamera do ogłaszania najnowszych wersji i zbierania opinii klientów za pomocą rozbudowanego centrum powiadomień i wbudowanych widgetów.
Beamer jest dostępny jako osadzony widget, który można zainstalować w aplikacji lub na stronie internetowej, dzięki czemu użytkownicy mogą otrzymywać komunikaty kontekstowe. Dodatkowo, z pomocą Beamera możesz stworzyć samodzielną stronę internetową z własną domeną, optymalizowaną pod kątem SEO.
Beamer oferuje szereg funkcji, które czynią go idealnym narzędziem do prowadzenia dziennika zmian:
- Dziennik zmian umożliwia publikowanie najnowszych aktualizacji produktów w formie tekstów, obrazów, filmów, a nawet GIF-ów, co zwiększa zaangażowanie klientów.
- Chcesz zaplanować publikację ogłoszeń w określonym czasie, aby zwiększyć ruch? Beamer umożliwia harmonogramowanie postów na konkretny dzień i godzinę.
- Beamer umożliwia wysyłanie ogłoszeń tylko do wybranych grup użytkowników, w zależności od ich zachowania, lokalizacji i danych demograficznych.
- Funkcja powiadomień push jest idealna do zwrócenia uwagi klientów na Twoją aplikację lub stronę internetową. Beamer automatycznie generuje powiadomienia o nowych postach.
Możesz korzystać z Beamera bezpłatnie, w celach niekomercyjnych. Jednak zawsze możesz przejść na jeden z trzech płatnych planów, zaczynających się od 49 USD.
Olvy
Kolejnym narzędziem jest Olvy, potężne narzędzie do prowadzenia dziennika zmian, które umożliwia tworzenie notek o wydaniu i ogłaszanie nowych funkcji dodanych do oprogramowania, za pomocą atrakcyjnych i intuicyjnych widgetów oraz stron w aplikacji. Możesz zbierać informacje zwrotne od swoich klientów, a Olvy przekształci je w przydatne dane.
Główne cechy Olvy to:
- Widgety w aplikacji: oferuje różnorodne widgety informacji o wydaniu, takie jak modalny, pasek boczny i styl osadzony.
- Samodzielna strona: Olvy udostępnia dedykowaną przestrzeń do ogłaszania nowych funkcji, aktualizacji, poprawek błędów, wiadomości związanych z oprogramowaniem i innych.
- Elegancki edytor wydań: możesz tworzyć i modyfikować informacje o wydaniu, korzystając z funkcji zawartych w Edytorze Wydań.
- Pulpit nawigacyjny: oferuje również pulpit nawigacyjny, który pozwala analizować efektywność wydań.
- Informacje zwrotne na temat wydań: sekcja reakcji i komentarzy pozwala użytkownikom dzielić się opiniami o wydaniach.
- Analiza sentymentu: Olvy posiada funkcję analizy sentymentu, pozwalającą na analizę komentarzy i emocji.
- Obsługa integracji API: umożliwia integrację Olvy z innymi narzędziami.
- Olvy oferuje doskonałą obsługę klienta, poprzez szczegółowe przewodniki i tutoriale.
- Dzięki obsłudze wielu użytkowników możliwe jest zapraszanie członków zespołu do współpracy i współtworzenia nowych wydań.
Olvy oferuje darmową wersję dla jednego użytkownika, ale zawsze można uaktualnić ją do wersji premium, której koszt wynosi 24 USD miesięcznie.
ReleaseNotes
Skorzystaj z narzędzia ReleaseNotes do tworzenia przyciągających uwagę notek o wydaniu, aby informować klientów o zmianach wprowadzanych w produktach, co skutkuje wzrostem konwersji. Publikowanie aktualizacji zwiększa zaufanie i wartość Twojej marki.
To narzędzie jest idealne do informowania zespołów zdalnych, zespołów obsługi klienta i zespołów marketingowych o modyfikacjach wprowadzanych w produktach. ReleaseNotes oferuje wiele intuicyjnych funkcji, które sprawiają, że jest to popularne narzędzie do prowadzenia dziennika zmian. Do najważniejszych z nich należą:
- Korzystając z ReleaseNotes, możesz zintegrować responsywny i konfigurowalny baner wersji na swojej stronie internetowej, który prezentuje zmiany zawarte w wydaniu. Po dodaniu, baner automatycznie aktualizuje się, gdy udostępniane są nowe wersje.
- ReleaseNotes oznacza nowe wydania jako nieprzeczytane, a licznik pokazuje liczbę nieprzeczytanych wydań. W ten sposób klienci wiedzą, że mogą coś ważnego przegapić.
- Obsługuje osadzony widget, który umożliwia integrację informacji o wersji w witrynie. Dzięki temu użytkownicy nie muszą przechodzić na inną stronę, aby sprawdzić nowe wersje.
- Oferuje również funkcję prywatnych notek o wydaniu, w której użytkownicy muszą się uwierzytelnić przed dostępem do prywatnych lub wewnętrznych informacji.
ReleaseNotes oferuje dwa plany cenowe, które można łatwo dopasować do każdego projektu.
AnnounceKit
AnnounceKit to platforma do komunikacji z użytkownikami, która umożliwia publikowanie nowych aktualizacji produktów w celu przyspieszenia wdrażania funkcji, poprawy zadowolenia użytkowników i zwiększenia przychodów.
Jako wielokanałowa platforma ogłoszeń produktowych, AnnounceKit umożliwia publikowanie aktualizacji w Twojej aplikacji, za pomocą atrakcyjnych powiadomień. Możesz także prowadzić archiwum wszystkich dzienników zmian na stronie internetowej, gdzie użytkownicy znajdą wszystkie aktualizacje w jednym miejscu. Narzędzie dziennika zmian pomaga także dotrzeć do klientów, którzy aktualnie nie korzystają z Twojej domeny, przywracając ich uwagę. Możesz komunikować się z klientami bezpośrednio na ich skrzynkach e-mail lub w ich przestrzeni roboczej.
AnnounceKit obsługuje następujące zaawansowane funkcje, które umożliwiają tworzenie zaawansowanych ogłoszeń o wydaniu:
- Publikujesz aktualizację, której użytkownicy nie powinni przegapić? Dzięki funkcji „wzmocnienia” zwrócisz uwagę odbiorców na najważniejsze ogłoszenia.
- Zamiast wysyłać wszystkie aktualizacje wersji do wszystkich użytkowników, możesz kierować je do konkretnych odbiorców, w zależności od ich stanowiska, lokalizacji, przeszłych interakcji lub innych czynników.
- Jeśli prowadzisz działalność na arenie międzynarodowej, AnnounceKit umożliwia tworzenie aktualizacji w wielu językach, a nawet publikowanie tłumaczeń, aby zapewnić spersonalizowane doświadczenia, które użytkownicy docenią.
- Możesz również poznać opinie użytkowników na temat aktualizacji dzięki sekcji komentarzy lub emoji.
AnnounceKit oferuje cztery plany cenowe, dostosowane do różnej wielkości zespołów. Najtańszy plan kosztuje 49 USD miesięcznie.
Frill
Frill to kompleksowa platforma, oferująca systematyczny sposób zbierania opinii od klientów i przekazywania im ogłoszeń związanych z produktami.
Funkcja ogłoszeń jest wariantem narzędzia dziennika zmian, które można wykorzystać do informowania klientów o nowo udostępnionych funkcjach. Widget ogłoszeń Frill ma intuicyjny interfejs, który zwiększa zaangażowanie użytkowników. Funkcję ogłoszeń można osadzić na dowolnej platformie lub witrynie, za pomocą zaledwie kilku linijek kodu.
Jako produkt SaaS, możesz osadzić widget bezpośrednio na swojej stronie internetowej lub użyć platformy Frill jako narzędzia do prowadzenia dziennika zmian. Widget charakteryzuje się wysoką wydajnością i łatwością użytkowania. Ogłoszenia umożliwiają też dołączanie zdjęć, filmów i linków do nowych notek o wydaniu. Oto inne jego cechy:
- Integracja SSO umożliwia bezpośrednie zintegrowanie Frill z witryną, aby zapewnić spójne doświadczenia użytkownikom.
- Obsługuje tłumaczenie, co umożliwia tłumaczenie aktualizacji na lokalny język.
- Możesz dostosować Frill, dodając elementy identyfikacji wizualnej Twojej marki, aby uczynić go bardziej spójnym.
- Frill oferuje wbudowany pulpit nawigacyjny, który ułatwia zarządzanie wszystkimi ogłoszeniami z jednego miejsca.
- Zwiększ wskaźnik zaangażowania w nowe aktualizacje, wysyłając automatyczne powiadomienia e-mail do klientów.
Frill jest bezpłatny dla małych firm, ale zawsze można przejść na wersję płatną, zaczynającą się od 25 USD, aby cieszyć się dodatkowymi funkcjami.
LaunchNotes
LaunchNotes to popularna platforma do prowadzenia dziennika zmian, oferująca zautomatyzowany i spersonalizowany sposób dostarczania aktualizacji klientom i współpracownikom, oraz utrzymywania ich zaangażowania w cykl rozwoju.
Publiczna strona aktualizacji LaunchNotes zawiera dziennik zmian i notki o wydaniu, umożliwiając tworzenie atrakcyjnych i angażujących ogłoszeń, które skutecznie przyciągają uwagę użytkowników. Oprócz publikowania aktualizacji, możesz również użyć LaunchNotes do zapowiadania nadchodzących funkcji, uruchamiania programów beta i udostępniania przyszłej mapy drogowej swoim klientom, aby budować ich lojalność i zaufanie.
https://www.youtube.com/watch?v=SrfXWPPWDT8
Cechy tego zaawansowanego dziennika zmian to:
- Chcesz udostępnić nową wersję tylko wybranym klientom? Dzięki prywatnej stronie LaunchNotes możesz wysyłać poufne aktualizacje tylko do określonych interesariuszy.
- Skorzystaj z prywatnej mapy drogowej, aby utrzymać kluczowych klientów zaangażowanych w cykl rozwoju od wczesnych etapów.
- Planuj premiery produktów, aby usprawnić przepływ pracy, zaoszczędzić czas i wyeliminować chaos.
- Kategoryzuj aktualizacje produktów, aby użytkownicy byli świadomi tych, które ich interesują i mogli ignorować te mniej ważne.
- Zbieraj informacje zwrotne od klientów na temat każdego wydania i fazy rozwoju, aby podejmować bardziej świadome decyzje.
- Dodaj widget do aplikacji lub strony internetowej, aby publikować najnowsze ogłoszenia.
LaunchNotes oferuje trzy plany cenowe, dostosowane do potrzeb różnych firm. Podstawowy plan, oferujący ograniczone funkcje, kosztuje 24 USD miesięcznie.
ReleaseNotesHub
ReleaseNotesHub to wiodące rozwiązanie SaaS do zarządzania informacjami o wydaniach oprogramowania i produktów. W przeciwieństwie do innych narzędzi dziennika zmian, które wymieniliśmy, RnHub jest rodzajem społeczności, która agreguje informacje o wydaniach Twoich ulubionych produktów.
Działa jako scentralizowana platforma, za pomocą której możesz komunikować się z klientami na preferowanej przez nich platformie, takiej jak Slack, Twitter, Facebook i inne. Dzięki szerokiej gamie funkcji firmy każdej wielkości i z różnych branż szybko wdrażają RnHub.
ReleaseNotesHub umożliwia pełną automatyzację publikowania aktualizacji, ponieważ potrafi automatycznie pobierać lub przechwytywać szczegóły z systemów zarządzania zadaniami. Możesz umożliwić automatyczne pobieranie treści z TFS, Azure DevOps, GitHub, Jira i Asana.
Twoi klienci i interesariusze mogą śledzić produkty, na których im zależy i otrzymają powiadomienie, gdy pojawi się nowa wersja lub zostanie dodana nowa funkcja. W odróżnieniu od innych narzędzi dziennika zmian, masz możliwość polubienia lub niepolubienia wydania, wyrażając w ten sposób swoją opinię. Klienci mogą także przeglądać poprzednie wersje i porównywać je lub filtrować informacje o wydaniu.
Pomimo wielu zalet, od teraz ReleaseNotesHub jest darmowy.
Podsumowanie 🗒️
Dzienniki zmian stały się nieodzownym elementem działalności firm, oferując szybki i bezpieczny sposób rozpowszechniania informacji wśród interesariuszy. Utrzymują klientów aktywnie zaangażowanych w cykl rozwoju, co wzmacnia ich zaufanie. Wybierz więc narzędzie dopasowane do swoich potrzeb spośród wymienionych i informuj klientów na bieżąco!
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.