Pardot to system automatyzacji działań marketingowych, będący częścią ekosystemu Salesforce.
Specjaliści od marketingu nieustannie poszukują sposobów na usprawnienie swoich działań, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, podnosić efektywność i zwiększać dochody.
Wzrastająca konkurencja wymaga od nich skuteczności na każdym etapie, by utrzymać przewagę nad rywalami.
Korzystanie z tradycyjnych, manualnych metod prowadzenia działań marketingowych byłoby procesem bardzo czasochłonnym i wymagającym dużego nakładu pracy.
W tym kontekście Pardot okazuje się niezwykle pomocny dla specjalistów marketingu.
To popularne oprogramowanie marketingowe wspiera ich w automatyzacji procesów marketingowych dzięki narzędziom analitycznym i sztucznej inteligencji. Dodatkowo, integruje zespoły sprzedażowe i marketingowe, co przekłada się na zwiększenie ogólnej wydajności i generowanie większej liczby potencjalnych klientów.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej platformie Pardot, jej alternatywom i innym istotnym aspektom.
Zaczynajmy!
Czym jest Pardot?
Pardot, obecnie funkcjonujący pod nazwą Salesforce Marketing Cloud Account Engagement (SMCAE), stanowi popularny wybór wśród użytkowników Salesforce, poszukujących rozwiązania do automatyzacji procesów B2B. Jest to w gruncie rzeczy platforma do generowania i pielęgnowania potencjalnych klientów, oferująca szeroki zakres funkcji i korzyści, które podnoszą efektywność działań marketingowych.
Pardot umożliwia firmom mierzenie i analizowanie efektywności komunikacji, uzyskanie wglądu w zachowania odbiorców oraz personalizację treści w ramach kampanii, w oparciu o różnorodne kryteria.
Dzięki Pardot, specjaliści od marketingu mogą skutecznie prowadzić klientów przez kolejne etapy lejka sprzedażowego. Narzędzie znacznie ułatwia tworzenie efektywnych wiadomości e-mail oraz angażowanie grupy docelowej za pomocą spersonalizowanych treści.
Co więcej, platforma gwarantuje, że interakcja odbywa się z właściwymi odbiorcami, w odpowiednim czasie i we właściwym tonie. Ułatwia to przedstawicielom handlowym zamykanie większej liczby transakcji, wykorzystując dostępne informacje.
Dodatkowo, marketerzy mają możliwość efektywnej i szybkiej współpracy z zespołem sprzedażowym, dzięki funkcjonalnościom Pardot. Można śledzić każdy krok użytkowników i mierzyć zwrot z inwestycji w marketing. W ten sposób można podnieść jakość obsługi klienta, rozszerzyć bazę klientów, a jednocześnie generować więcej rozwiązań opartych na danych, co prowadzi do wzrostu.
Pardot jest ściśle zintegrowany z kluczowymi elementami Salesforce. Jego model cenowy sprawia, że jest on dostępny dla wielu organizacji.
Sprawdza się w różnych zastosowaniach, w tym w marketingu e-mailowym, tworzeniu formularzy, analizie historii zaangażowania, segmentacji, ocenianiu, kwalifikacji potencjalnych klientów, marketingu w wyszukiwarkach, analityce marketingowej, marketingu wielokanałowym i innych.
Automatyzacja Marketingu z MCAE
Pardot, czyli MCAE, pozwala zautomatyzować powtarzalne zadania, co oszczędza czas i umożliwia skupienie się na strategicznych celach. MCAE oferuje zespołom marketingowym szerokie możliwości usprawnienia ich pracy poprzez rozszerzenie bazy klientów.
Dostępny jest kompletny zestaw narzędzi do automatyzacji, które generują więcej leadów sprzedażowych, wzmacniają sprzedaż oraz tworzą odpowiednie relacje, by szybciej finalizować transakcje.
Oto, w jaki sposób automatyzacja marketingu B2B może pomóc zwiększyć sprzedaż, pozyskać więcej potencjalnych klientów i podnieść produktywność, co przekłada się na rozwój firmy.
#1. Automatyzacja Marketingu
Dzięki zaawansowanej automatyzacji, możliwe jest odciążenie pracowników z manualnych zadań sprzedażowych i marketingowych, a tym samym przyspieszenie procesów marketingowych poprzez:
- Szybsze finalizowanie większej liczby transakcji dzięki inteligentnej opiece nad leadami: automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail i wykonywanie zadań marketingowych w oparciu o wyzwalacze, takie jak interakcje użytkowników, czas i inne parametry.
- Wysyłanie skutecznych wiadomości z dynamiczną treścią: wykorzystanie zbiorczych danych do zapewnienia lepszej obsługi klienta, tworzenie ścieżek pielęgnacyjnych i e-mailowych, wyświetlanie spersonalizowanych ofert i nie tylko.
- Nawiązywanie kontaktu z klientami we właściwym momencie: odpowiadanie na zapytania potencjalnych klientów i śledzenie interakcji sprzedażowych. Otrzymywanie powiadomień w czasie rzeczywistym, aby kontaktować się z klientami, gdy jest to najbardziej efektywne.
- Szczegółowy podgląd aktywności potencjalnych klientów: prowadzenie odpowiednich rozmów i kierowanie ofert sprzedażowych w oparciu o szczegółowe dane o aktywności klientów.
#2. Generowanie Leadów
MCAE oferuje przydatne narzędzia do usprawnienia pozyskiwania wartościowych leadów. Za pomocą kreatora stron docelowych można tworzyć strony z integracją i indywidualnymi układami. MCAE umożliwia dodawanie formularzy do stron w celu zbierania niezbędnych informacji kontaktowych od użytkowników.
Użytkownik otrzymuje pełne statystyki dotyczące płatnych i organicznych wyników wyszukiwania, skuteczności słów kluczowych itp., dzięki czemu można analizować każdy element i usprawniać działania SEO i SEM. Dodatkowo, dzięki funkcjonalności Pardot, uzyskuje się pełny obraz kampanii w mediach społecznościowych i interakcji z odbiorcami.
#3. Zarządzanie Leadami
MCAE pozwala na kontakt z użytkownikami za pomocą wiadomości opartych na wyzwalaczach, w tym czasie, interakcjach i innych indywidualnych parametrach. To narzędzie marketingowe umożliwia zbieranie najbardziej wartościowych leadów w oparciu o oceny i scoring użytkowników.
Platforma automatycznie dzieli potencjalnych klientów na dynamiczne i sprofilowane listy. Pomaga również śledzić zainteresowania i zachowania klientów, aby oferować im dopasowane treści.
#4. Marketing E-mailowy
MCAE wspiera efektywne prowadzenie kampanii e-mail marketingowych. Za pomocą wizualnego i intuicyjnego kreatora wiadomości e-mail, można tworzyć responsywne, czytelne wiadomości dostosowane do preferencji klienta.
Przydatne funkcje, takie jak harmonogram, autorespondery, wizualne ścieżki pielęgnacyjne i inne, pomagają w wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości i analizowaniu statystyk dotyczących najbardziej skutecznych treści.
#5. Dostosowanie do Rozwoju
Zaletą korzystania z MCAE/Pardot jest połączenie zespołów sprzedażowych i marketingowych, co pozwala na osiąganie lepszych rezultatów w kampaniach relacji z klientami. Możliwe jest łatwe śledzenie wiadomości wysyłanych przez Gmail, komunikacja z najważniejszymi potencjalnymi klientami i natychmiastowe otrzymywanie powiadomień w czasie rzeczywistym.
#6. Raportowanie ROI
Umożliwia analizowanie wpływu działań sprzedażowych i marketingowych na przychody. Pardot generuje różnorodne raporty, takie jak raportowanie cyklu życia, raportowanie ROI i zaawansowane raportowanie e-mail. Dodatkowo, można łączyć różne narzędzia marketingowe i zarządzać interakcjami z klientami w różnych kanałach.
7. Sztuczna Inteligencja
MCAE wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu usprawnienia działań sprzedażowych i marketingowych oraz pozyskania większej liczby potencjalnych klientów. Narzędzie Einstein pozwala na monitorowanie i analizę zachowań klientów, ocenę potencjalnych klientów, wgląd w kampanie marketingowe oraz aktywność związaną z zaangażowaniem użytkowników.
Uczenie maszynowe pozwala na identyfikację wykwalifikowanych potencjalnych klientów, stosowanie podejścia zorientowanego na klienta, analizę czynników wpływających na decyzje i odkrywanie nowych odbiorców. Dostępne są również inne funkcje wspomagające rozwój firmy i automatyzację marketingu, takie jak:
- Tworzenie spersonalizowanych i dynamicznych wiadomości e-mail oraz stron docelowych za pomocą kliknięć, bez konieczności kodowania.
- Zapewnienie przedstawicielom handlowym pełnego wglądu w zaangażowanie klientów i płynne przekazywanie potencjalnych klientów.
- Łatwa segmentacja w oparciu o zaangażowanie w ankietach, aplikacjach wideo i webinariach.
- Pozyskiwanie analityki marketingowej B2B, w celu prognozowania i powiązania marketingu ze statystykami ROI.
- Scoring oparty na koncie, ułatwiający dopasowanie sprzedaży i marketingu do kluczowych klientów.
Dlaczego Pardot (MCAE)?
Salesforce nie zastępuje Pardota (MCAE), ale korzysta z tych samych cech i funkcjonalności w zakresie cen i pakietów. Zmiana nazwy Pardot na Marketing Cloud Account Engagement jest logiczna.
- Spójność i funkcjonalność: Salesforce zmienia nazwy swoich produktów, aby były bardziej opisowe. Ułatwia to użytkownikom wybór odpowiedniego produktu i zrozumienie jego zastosowań.
- Ujednolicenie platformy: Salesforce dzieli produkty na sekcje platformy, co ułatwia klientom wyszukiwanie potrzebnych rozwiązań. Głównym założeniem jest umieszczenie każdego rozwiązania w odpowiedniej sekcji.
- Elastyczność i trwałość: Nowa nazwa, która w zwięzły sposób opisuje funkcjonalność produktu, eliminuje konieczność wprowadzania przyszłych zmian.
Firmy korzystają z MCAE z następujących powodów:
- Identyfikacja, zarządzanie i kwalifikacja leadów.
- Zarządzanie kampaniami, historią i strukturą.
- Funkcjonalności dla mediów społecznościowych, marketingu docelowego i e-mailowego.
- Standardy procesów i usprawnienia dzięki szablonom, segmentacji i automatyzacji.
- Strony docelowe i formularze, które automatycznie łączą dane z rekordami potencjalnych klientów.
- Raportowanie dla połączonych aplikacji, kampanii, cyklu życia leadów i zasobów marketingowych, ze śledzeniem wpływu na sprzedaż i skuteczności kampanii.
MCAE pomaga w pozyskiwaniu leadów, automatyzacji marketingu, identyfikacji najważniejszych potencjalnych klientów, maksymalizacji ROI, zarządzaniu danymi, uzyskiwaniu zaawansowanych integracji i innych działaniach.
Ceny MCAE
Duże firmy mogą rozwijać się szybciej dzięki różnym wersjom Salesforce MCAE, dopasowanym do ich procesów biznesowych. Dostępne są następujące opcje cenowe:
- Wzrost: koszt 1250 USD miesięcznie. Obejmuje generowanie leadów, kwalifikację, zarządzanie, marketing e-mailowy, personalizację wiadomości, limity do 10 000 kontaktów, nielimitowane wysyłanie e-maili, 50 formularzy i stron docelowych, kalendarz marketingowy, testy A/B i inne.
- Dodatkowo: koszt 2500 USD miesięcznie, oferuje zaawansowaną automatyzację marketingu, generowanie leadów, kwalifikację, zarządzanie, personalizację e-mailową i zaawansowaną analitykę.
- Zaawansowane: koszt 4000 USD miesięcznie dla 10 000 kontaktów. To najpopularniejszy pakiet, który oferuje funkcje pakietu Plus, z dodatkowymi możliwościami, takimi jak piaskownice deweloperskie, jednostki biznesowe i sztuczna inteligencja do marketingu i sprzedaży.
- Premium: oferuje funkcje klasy korporacyjnej, spersonalizowaną pomoc techniczną i analizę predykcyjną za 15 000 USD miesięcznie dla 75 000 kontaktów.
Można zarejestrować się na BEZPŁATNĄ prezentację, aby lepiej zrozumieć działanie platformy.
Alternatywy dla Salesforce MCAE
#1. HubSpot Marketing Hub
HubSpot oferuje oprogramowanie marketingowe, które wspiera specjalistów od marketingu i sprzedaży w pozyskiwaniu większej liczby odbiorców, przekształcaniu odwiedzających w klientów i prowadzeniu rozbudowanych kampanii. HubSpot Marketing Hub to intuicyjna i zaawansowana platforma.
Platforma pomaga pozyskiwać odwiedzających za pomocą reklam, kampanii w mediach społecznościowych, blogów i innych kanałów. Śledzi ROI dzięki raportowaniu atrybucji. Wszystkie dane i narzędzia marketingowe znajdują się w jednym miejscu, co oszczędza czas i zapewnia potrzebny kontekst do oferowania spersonalizowanych doświadczeń.
Można tworzyć atrakcyjne treści, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów i zachęcają ich do skorzystania z oferty.
HubSpot Marketing Hub umożliwia tworzenie skalowalnej strategii pozyskiwania odwiedzających i przekształcania ich w leady. Oferuje zaawansowane funkcje, takie jak analizy marketingowe, niestandardowe obiekty, integrację z Salesforce i inne.
HubSpot ma prosty interfejs i nowoczesny wygląd, który jest bardziej intuicyjny niż Pardot. Dostępne są szkolenia i wsparcie, np. Akademia HubSpot, która pomaga w rozwijaniu umiejętności korzystania z zaawansowanych funkcji.
HubSpot wyróżnia się automatyzacją, raportowaniem i obsługą klienta. Jego model cenowy jest prosty. Można korzystać z niego za darmo, ale z brandingiem HubSpot.
Podstawowa wersja bez brandingu zaczyna się od 45 USD miesięcznie. Dostępne jest bezpłatne demo dla wszystkich wersji premium. Pardot nie oferuje bezpłatnego okresu próbnego, ale można skorzystać z prezentacji. Pardot może być poza zasięgiem małych firm ze względu na wysokie koszty.
#2. Adobe Marketo Engage
Adobe Marketo Engage ułatwia śledzenie podróży klienta i angażowanie odpowiednich osób. Pozwala na szybkie skalowanie kampanii marketingowych i określanie wpływu kanałów i działań marketingowych na przychody firmy.
Platforma wykorzystuje wbudowaną inteligencję, wyrafinowane ścieżki klientów i dane behawioralne, aby identyfikować, przyspieszać i angażować najlepsze opcje. Upraszcza to podróż klienta.
Adobe Marketo Engage oferuje personalizację treści, automatyzację, analizę efektów, środowisko danych marketingowych, partnerstwo handlowe, zaangażowanie w wielu kanałach i wiele innych funkcji.
Dostępna jest spersonalizowana prezentacja, która pozwala zapoznać się z rozwiązaniami w zakresie marketingu angażującego oraz funkcjami produktów, takimi jak pielęgnowanie, automatyzacja i marketing e-mailowy. Dostępne są różnorodne pakiety, które pomagają podnieść jakość obsługi klienta i rozwinąć firmę.
Marketo Engage oferuje wiele szablonów z kombinacjami zmiennych, modułów, elementów i kontenerów. Dostępne są również BEZPŁATNE szablony e-mail zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Zmiany w szablonie można przeglądać w formatach stacjonarnym i mobilnym.
Można tworzyć, przeglądać i zatwierdzać formularze, a także usuwać lub zmieniać kolejność pól. Na podstawie reguł widoczności, formularze mogą być wyświetlane lub ukrywane.
Marketo Engage oferuje ustawienia językowe oparte na lokalizacji, automatyczne wypełnianie danych z mediów społecznościowych i progresywne profilowanie, umożliwiające przekierowanie do strony z podziękowaniem lub zewnętrznego adresu URL.
W porównaniu z Pardot/MCAE, Marketo Engage wyróżnia się większą liczbą gotowych szablonów, możliwością personalizacji, bogatszą funkcjonalnością formularzy, zaawansowanymi kampaniami w mediach społecznościowych, analizami BI, kalendarzem marketingowym, narzędziami SEO i innymi.
#3. Zoho Marketing Plus
Zoho Marketing Plus to ujednolicona platforma dla marketerów i handlowców. Łączy działania marketingowe i angażuje klientów w wielu kanałach. Może pomóc zwiększyć ROI i produktywność zespołu.
Platforma umożliwia jednoczesne zarządzanie kanałami, zasobami marketingowymi, wiadomościami, recenzjami i innymi elementami, co wymaga efektywnych i nowoczesnych kampanii marketingowych.
Marketing Plus zapewnia dostęp do odpowiednich narzędzi marketingowych, umożliwiając zespołowi bezproblemową współpracę.
Marketing Plus obsługuje SMS-y, wydarzenia, media społecznościowe, prezentacje, ankiety, webinaria i e-maile, co pozwala dotrzeć do klientów za pomocą różnych kanałów. Umożliwia planowanie i realizację kampanii z poziomu jednej platformy.
Marketing Plus wspiera tworzenie skutecznych kampanii, śledzenie postępów, przypisywanie zadań i współpracę zespołową, co umożliwia dostarczanie klientom tego, czego potrzebują.
Zoho Marketing Plus to lepsza opcja dla małych firm, ponieważ oferuje 15-dniowy BEZPŁATNY okres próbny. W porównaniu do Pardot, platforma zapewnia zarządzanie marką, śledzenie konwersji i obsługę wielu użytkowników. Standardowe ceny są przystępne dla firm każdej wielkości.
#4. Sendinblue Marketing Automation
Sendinblue Marketing Automation pozwala na szybką automatyzację procesów sprzedażowych i marketingowych. Wsparcie wielu kanałów umożliwia dotarcie do klientów za pośrednictwem wiadomości e-mail, SMS, czatu, skrzynki odbiorczej i innych.
Personalizacja każdego kroku klienta, poprzez segmentację w oparciu o potrzeby i lokalizację. Platforma oferuje formularze rejestracyjne, reklamy na Facebooku i strony docelowe, które przekształcają odwiedzających w klientów.
Interfejs Sendinblue jest bardziej atrakcyjny i intuicyjny. Proces importowania i kategoryzowania kontaktów jest prostszy. Oferuje bezpłatną wersję próbną i jest dostępny dla każdego.
Notka autora
Pardot to bez wątpienia zaawansowana platforma do automatyzacji marketingu, oferująca wiele korzyści specjalistom od marketingu.
Wykorzystuje automatyzację i sztuczną inteligencję, aby wspierać działania marketingowe, od generowania i pielęgnowania leadów, po marketing e-mailowy, docieranie do odbiorców w mediach społecznościowych i zarządzanie kampaniami. Dostępne są również szczegółowe analizy i raporty.
Platforma jest odpowiednia dla firm z odpowiednim budżetem. Jeśli jednak nie jest atrakcyjna ze względu na cenę lub inne kwestie, można rozważyć przedstawione alternatywy.
Ostatecznie, należy wybrać platformę do automatyzacji, która będzie odpowiadać indywidualnym potrzebom i mieścić się w budżecie. Pozwoli to na efektywne prowadzenie działań marketingowych!
newsblog.pl