Udostępnij teraz w social media:

Microsoft Teams umożliwia użytkownikom rozmowę jeden na jeden z członkami zespołu lub rozmowę z wieloma członkami w grupie lub w kanale. Niezależnie od tego, w jaki sposób z kimś rozmawiasz, osoby, z którymi możesz porozmawiać, są zawsze ograniczone do osób w Twojej organizacji.

Microsoft Teams ma dwie różne metody umożliwiania użytkownikom włączania osób z zewnątrz do zespołu; dostęp dla gości i dostęp z zewnątrz. Oba te tryby muszą zostać włączone z centrum administracyjnego Microsoft Teams przez administratora lub właściciela zespołu.

Microsoft Teams: rozmawiaj z użytkownikami zewnętrznymi

Użytkownicy zewnętrzni to użytkownicy, którzy mają adres e-mail w innej domenie niż ta, dla której skonfigurowano usługę Microsoft Teams.

Sprawdź -   Jak grać w Pokèmon Go bez ekranu [Android]

Na przykład, jeśli Twoja organizacja ma adresy e-mail skonfigurowane w domenie myteamsdomain.com, do zespołu można dodać tylko użytkowników, którzy mają wiadomości e-mail w tej domenie. Wszystkie wiadomości e-mail inne niż ta jedna domena są uważane za domeny „zewnętrzne”, a użytkownicy, którzy mają wiadomości e-mail w tych domenach zewnętrznych, są użytkownikami zewnętrznymi.

Włącz dostęp zewnętrzny w Microsoft Teams

Aby umożliwić dostęp zewnętrzny w Microsoft Teams, potrzebujesz;

Dostęp do konta administratora zespołu
Nazwa domeny, z której chcesz dodać użytkownika

Dodamy „gmail.com”, co pozwoli nam dodać każdego, kto ma e-mail Gmaila jako użytkownika zewnętrznego do Microsoft Teams.

Odwiedź centrum administracyjne Microsoft Teams.
W kolumnie po lewej stronie przejdź do Ustawienia dla całej organizacji> Dostęp zewnętrzny.
Kliknij „Dodaj domenę”.
Wpisz domenę, którą chcesz dodać.
Kliknij Gotowe.

Sprawdź -   Jak ustawić bieganie lub jazdę jako prywatną na Strava

Dodaj użytkownika zewnętrznego

Teraz możesz dodać użytkowników zewnętrznych do Microsoft Teams. Jeśli masz otwartą aplikację Microsoft Teams na pulpicie, dobrze jest ją zamknąć i ponownie uruchomić.

Otwórz Microsoft Teams.
Przejdź do zakładki Czat.
Kliknij przycisk nowej rozmowy.
Wpisz adres e-mail użytkownika, z którym chcesz rozmawiać.
Wybierz „Szukaj zewnętrznie”.
Wyślij wiadomość.

Uwaga: użytkownik musi zarejestrować się w Microsoft Teams. Mogą założyć bezpłatne konto, ale muszą mieć konto Microsoft Teams, aby rozmawiać z Tobą. Wysłanie wiadomości spowoduje wysłanie użytkownikowi zaproszenia do czatu z Tobą.

Microsoft Teams: użytkownik zewnętrzny a użytkownik-gość

Użytkownik zewnętrzny ma znacznie mniejszy dostęp do Twojego zespołu Microsoft Teams niż użytkownik-gość.

Sprawdź -   Jak naprawić wentylatory działające w pełni, bez baterii i bez podświetlenia klawiatury na komputerze Mac

Gość może;

Dołącz do spotkań
Wyświetl kanały w zespole
Wysyłaj wiadomości przez kanały
Komunikuj się z innymi członkami zespołu

Użytkownik zewnętrzny może;

Rozmawiaj tylko z członkiem zespołu Microsoft Teams, który je dodał
Może uczestniczyć tylko w czacie jeden na jednego z użytkownikiem
Nie można dołączyć do spotkania ani wyświetlać kanałów zespołu

Wniosek

Dostęp zewnętrzny oferuje znacznie mniej funkcji w porównaniu z dostępem gościa. Administrator może zezwolić członkom zespołu na łatwe rozmawianie z osobami spoza organizacji. Administrator może również zdecydować o wyłączeniu tej konkretnej funkcji, a jeśli tak zdecyduje, nie można tego obejść. Nie będziesz w stanie rozmawiać z użytkownikami zewnętrznymi po zalogowaniu się na firmowe konto Microsoft Teams.