Czego można się spodziewać po wyszukiwaniu głosowym?

Wokół wyszukiwania głosowego jest dużo szumu, nowego trendu, w którym marketerzy wspinają się po ścianach do góry nogami.

O co tyle zamieszania i czy jest jakaś treść tego trendu?

Tak, więcej osób swobodnie korzysta z asystentów głosowych do wykonywania zadań, takich jak wyszukiwanie w Internecie. A raport opublikowany przez Narodowe Media Publiczne mówi, że w samych Stanach Zjednoczonych jest ponad 40 milionów użytkowników inteligentnych głośników.

Źródło: 2018 Infinite Dial, Edison Research i Triton Digital

Oczekuje się, że liczba ta wzrośnie nie tylko w USA, ale także na całym świecie.

Niemniej jednak wydaje się, że istnieje wiele błędnych przekonań na temat rozwoju inteligentnych głośników, a w szczególności korzystania z wyszukiwania głosowego. Niektóre „studia”, powiedzmy, że do 2020 r. ponad 50% wszystkich wyszukiwań będzie przeprowadzanych za pomocą głosu. Afaik ta liczba wynosi obecnie 20%.

Teraz poświęć chwilę, aby zastanowić się nad tym 30% skokiem w ciągu zaledwie jednego roku. Brzmi trochę nie z tego świata, prawda? To dlatego, że tak jest. Co najwyżej możemy oczekiwać, że użycie wyszukiwania głosowego się wyrówna, a następnie w ciągu najbliższych kilku lat zaobserwujemy niewielki wzrost nowej adaptacji.

Źródło: krajowe media publiczne

Ale marketerzy uwielbiają promować pomysły i być może w przypadku wyszukiwania głosowego słusznie.

Rozpoczęcie adaptacji do tej technologii zapewni Ci solidną przewagę biznesową na wiele lat. A jeśli już, technologia asystenta głosowego stanie się mądrzejsza i bardziej wydajna.

Wyszukiwanie głosowe pozwala rozmawiać z urządzeniami inteligentnymi bez konieczności ręcznego wpisywania zapytań. Możesz gotować obiad w kuchni i wyszukiwać brakujące składniki bez konieczności odwracania uwagi od procesu.

Chociaż szum związany z wyszukiwaniem głosowym wydaje się teraz pojawiać coraz częściej, istnieje już od kilku lat.

Na przykład Siri firmy Apple stale rośnie od 2011 r. Podobnie technologia głosowa Google i Alexa firmy Amazon są najlepszymi przykładami produktów, które integrują zaawansowane funkcje głosowe.

Dlaczego wyszukiwanie głosowe ma znaczenie?

Widać wyraźnie, że rośnie popularność głośników, podobnie jak korzystanie z aplikacji mobilnych, które zapewniają funkcje wyszukiwania głosowego.

W drugim kwartale 2018 r. Google i Amazon wysłały 10 mln jednostek dla swoich linii produktów Google Home i Amazon Echo. A jeśli liczyć w jednostkach sprzedanych przez Alibaba i Xiaomi — to w sumie 17 mln sztuk wysłanych w jednym kwartale.

Ponieważ światowy rynek inteligentnych głośników szybko ewoluuje, przypadki użycia inteligentnych głośników wykraczają poza inteligentny dom. „Wielu graczy, w tym Amazon, integruje inteligentne głośniki z branżami, takimi jak hotele, sklepy, szpitale i inne placówki biznesowe” – powiedział Jason Low, starszy analityk w Canalys.

Źródło: Canalys

Jest więc wiele dobrych powodów, aby zwracać uwagę na technologię związaną z głosem. Ale jeszcze bardziej, jeśli aktywnie optymalizujesz, aby uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarkach. Niezależnie od tego, co analitycy mogą powiedzieć o wzroście wyszukiwania głosowego w nadchodzących latach — liczba osób, które czują się komfortowo, używając głosu w swoich wyszukiwaniach, rośnie.

Jakie będą najpopularniejsze urządzenia do wyszukiwania głosowego?

Zachodni rynek inteligentnych urządzeń głośnikowych jest w tej chwili stosunkowo liniowy, z dominującymi na nim takimi markami jak Apple, Amazon, Microsoft i Google. Jeśli chodzi o wyszukiwanie głosowe, większość urządzeń jest więcej niż wyposażona, aby zapewnić proste funkcje zamiany mowy na tekst.

Chociaż pomocne może być dogłębne przestudiowanie każdego produktu, aby lepiej zrozumieć jego unikalne cechy i możliwości.

Na przykład Google Home Hub zapewnia załącznik do ekranu, który może jeszcze bardziej poprawić wrażenia użytkownika podczas wyszukiwania przepisów podczas gotowania. Ale także pozwól ludziom oglądać wiadomości i inne programy bez przerzucania się między telewizją a komputerem.

Oto pełna lista:

  • Amazon Echo
  • Strona główna Google
  • Asystent Google
  • Microsoft Cortana
  • Jabłko Siri
  • Wyszukiwanie głosowe na Androida

Właśnie z prasy mamy ogłoszenie, że Amazon Echo ma sprzedany ponad 100 milionów urządzeń. To powinno dać ci pole do popularności technologii inteligentnych głośników, a ponieważ wyszukiwanie głosowe jest tak proste w użyciu — „Alexa, jak…?” — nie ma powodu, dla którego ludzie nie chcieliby chociaż przez chwilę próbować wyszukiwania głosowego.

E-commerce: Zakupy za pomocą urządzeń głosowych są mało prawdopodobne.

Suman Bhattacharyya z Digiday uważa, że ​​ta koncepcja nie zobaczy dużej przyczepności w najbliższym czasie.

Chociaż Amazon miał podobno 65-procentowy udział w amerykańskim rynku inteligentnych głośników we wrześniu 2018 r., według niedawnego raportu The Information, tylko 2% osób, które posiadają urządzenia wyposażone w Alexę, dokonało zakupu za jego pomocą.

Ma to związek z wieloma czynnikami opartymi na użytkownikach.

Na przykład głupotą jest myśleć, że możesz kupić nowy płaszcz zimowy, używając tylko głosu. Musi być jakaś wymiana wizualna, jakiś element badań. Kupowanie produktów na ślepo poprzez wypowiedzenie kilku słów nie jest czymś, co przemawia do większości konsumentów.

Jednocześnie zauważymy wzrost liczby użytkowników, którzy używają urządzeń głosowych do kupowania artykułów gospodarstwa domowego:

  • Papier toaletowy,
  • Przybory,
  • Płyny czyszczące,
  • Artykuły porządkowe,
  • I ogólnego sprzętu AGD.
  • Wiesz, produkty marek, którym możesz zaufać. Proste artykuły gospodarstwa domowego, które i tak musiałbyś zdobyć. Ale nic więcej, przynajmniej na razie.

    Nie oznacza to, że nie powinieneś zaczynać optymalizacji witryn eCommerce pod kątem użytkowników wyszukiwania głosowego. Wyprzedzanie zakrętów, zanim wszyscy inni dadzą ci przewagę nad najbliższymi rywalami. Warto również zapoznać się z nadchodzącymi studiami przypadków, aby lepiej przygotować sklep do wyszukiwania głosowego, gdy trend wzrośnie powyżej poziomu powierzchni.

    Czy wiesz, jak brzmi Twoja marka?

    Mniej więcej marki zawsze podążają za pieniędzmi. A to oznacza, że ​​unikanie wyszukiwania głosowego nie będzie możliwe przez bardzo długi czas. Gdy wyszukiwanie głosowe przenika indeks wyszukiwania, algorytmy będą szukać przyjaznych dla użytkownika i łatwych odpowiedzi, które można mu przekazać.

    Pisanie tekstu przyjaznego SEO to jedno, ale upewnienie się, że tekst również dobrze brzmi, to coś zupełnie innego. Dla marek rozwój wyszukiwania głosowego oznacza znalezienie autentycznego głosu marki — równowagę między wnikliwą treścią a szybko wypowiadanymi odpowiedziami.

    Większość produktów reklamuje się w trzeciej osobie, zwłaszcza startupy oklejają swoje strony docelowe zewnętrznym żargonem. Nowym zgiełkiem marketingowym będzie optymalizacja tekstu tak, aby brzmiała dobrze, gdy mówi inteligentny mówca.

    Spodziewaj się znacznie większego rozwoju w tej dziedzinie.

    Marketing: do myślenia

    Marketing za pomocą inteligentnych głośników? Jak trudne może to być? Przeważnie nikt nie może powiedzieć, dokąd zmierza wyszukiwanie głosowe.

    Ale nawet wtedy marketerzy przygotowują się na znaczące zmiany w tej dziedzinie. Kiedy usuniesz aspekt wizualny ze zwykłych wyszukiwań, w jaki sposób zwiększysz zaangażowanie użytkowników poza 3-sekundową interakcję, gdy użytkownik zada pytanie? Czy te wszystkie godziny ciężkiej pracy (i pieniędzy!), które zostały włożone w projektowanie stron internetowych, czy to wszystko się zmarnuje?

    New York Times opublikował kawałek zastanawiając się nad tym pytaniem.

    To dopiero początek marketingu na urządzeniach głosowych. Pani Reubenstein porównała to do czasów, gdy marki zaczęły tworzyć aplikacje na urządzenia mobilne. Ale z czasem, powiedziała, interakcje głosowe zaczną zastępować wiele czynności, które ludzie wykonują na ekranach.

    Jeśli pomyślisz o kontekście wyszukiwania głosowego, proste pytanie może polegać na jednej odpowiedzi. W rezultacie SERP są całkowicie przearanżowane, ponieważ urządzenia głosowe faworyzują pojedyncze witryny w celu uzyskania zwięzłych odpowiedzi.

    Musisz także rozważyć zaprezentowanie swojej firmy użytkownikom głosu. Ale jest za wcześnie, żeby cokolwiek powiedzieć. Firmy, które są właścicielami inteligentnych technologii, będą chciały dyktować wiele kierunków. To jest coś, czego możemy być pewni.

    Jeśli nie masz doświadczenia w optymalizacji wyszukiwania głosowego, ta lista kontrolna powinna dać ci jasny obraz tego, z czym się zmagasz.

    Nalegaj, aby twoi pisarze dostosowali się do tonów konwersacyjnych i łatwych do zrozumienia struktur akapitowych.

    • Dodaj informacje o swojej firmie do lokalnych katalogów SEO i aktualizuj je.
    • Dowiedz się o „umiejętnościach”, takich jak Odprawa Alexa Flash. Umiejętności mogą pomóc użytkownikom szybciej uzyskać treści, które im się podobają.
    • Kontynuuj wdrażanie stron AMP w swojej witrynie i zacznij używać „Mówić’ atrybut ze schematu. Speakable (BETA) pozwala oznaczać fragmenty odpowiedniej treści w celu uzyskania dostępu do głosu.
    • Wróć i zoptymalizuj swoje obrazy za pomocą odpowiednich tagów i tytułów. Dziesiątki milionów użytkowników Google Home chcą zobaczyć niesamowite zdjęcia.
    • Pracuj nad dopracowaniem obecności Twojej marki w Internecie. Np. umieszczaj na stronach z recenzjami, ale także regularnie się pojawiaj. Odpowiadając na dobre lub złe recenzje, używaj precyzyjnego języka.
    • Trzymaj się list i fragmentów, które Google i inne wyszukiwarki mogą pobrać jako polecane treści.

    Koncentruj się na słowach kluczowych z długim ogonem i pisz z wyraźnym zamiarem po stronie SEO. Czego chcesz, aby czytelnicy mogli się nauczyć z Twoich treści? Jaka jest twoja wiadomość?

    Wszystko inne podlega tym samym tradycyjnym zasadom; wydajność, użyteczność itp.

    Oświadczenie końcowe

    Wyszukiwanie głosowe stanie się interesujące. Jest to prawdopodobnie pierwszy rok, w którym o wiele więcej ludzi od marketingu spotyka się, aby przeprowadzać eksperymenty i inne ekscytujące rzeczy. Rynek z setkami milionów użytkowników nie pozostanie niewykorzystany.

    Zwracaj uwagę na główne zmiany w Google i Amazon, ponieważ obie firmy będą bez wątpienia naciskać na sposoby zarabiania na tym zjawisku.

    A jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zdobądź inteligentne urządzenie mówiące i przeprowadź kilka eksperymentów. Nic nie da ci lepszego wglądu niż bezpośrednie majstrowanie przy rzeczy.