Jak dane ClickStream mogą powiedzieć, czego Google Analytics nie może

Zrozum lepiej podróż użytkownika, gościa lub klienta i zoptymalizuj wydajność witryny dzięki danym Clickstream i koncepcjom analitycznym.

Firmy od dawna wykorzystują dane do podejmowania kluczowych decyzji. Wraz z rozwojem firm cyfrowych zrozumienie, w jaki sposób użytkownicy lub klienci wchodzą w interakcje z zasobami wirtualnymi, było trudne.

Dzięki narzędziu Google Analytics firmy zaczęły gromadzić różne punkty danych, aby zrozumieć działanie platform internetowych, takich jak media społecznościowe, handel elektroniczny, strony internetowe i aplikacje.

Jednak Google Analytics nie tworzy kompleksowej ścieżki klienta, na podstawie której menedżerowie biznesowi, zespoły marketingowe i programiści witryn mogą tworzyć nowsze i szybsze rozwiązania do pozyskiwania potencjalnych klientów lub konwersji odwiedzających.

Nadchodzi analiza danych Clickstream. Czytaj dalej, aby poznać tę koncepcję od podstaw.

Co to są dane dotyczące kliknięć?

Dane Clickstream i Clickstream Analytics to ramy do gromadzenia, badania i raportowania danych z witryn. Dane te informują marketerów i twórców witryn, jakie kliknięcia wykonują użytkownicy, aby dotrzeć do treści lub produktu w witrynie oraz w jakiej kolejności.

Mówiąc najprościej, właściciele witryn monitorują, rejestrują i analizują wizyty na stronie przez grupę docelową lub ruch organiczny w ramach tej struktury analizy danych internetowych.

Proces rejestruje działania każdego odwiedzającego na stronie internetowej. Ponieważ framework rejestruje wiele kliknięć, dane to nic innego jak strumień kliknięć, stąd nazwa Clickstream.

Istnieje wiele sposobów śledzenia i rejestrowania danych Clickstream. Przede wszystkim zaplecze strony internetowej opiera się na plikach dziennika serwera, które śledzą i mierzą wydajność witryny. Proces ten jest całkowicie oddzielony od innych rodzajów analiz stron internetowych, takich jak Google Analytics.

Zgodnie z tą podstawową ideą analitycy witryn zazwyczaj wykorzystują dwie określone formy analizy danych Clickstream, które są opisane poniżej:

# 1. Analityka ruchu

Analiza ruchu działa na poziomie serwera i monitoruje:

  • Ile stron internetowych lub ścieżek treści odwiedza użytkownik
  • Jak długo otwiera się każda strona
  • Jak często odwiedzający naciska przyciski wstecz, do przodu, do tyłu, zatrzymania itp. przeglądarki internetowej
  • Ilość danych pobranych lub przesłanych strumieniowo, zanim użytkownik kliknie dalej

#2. Analityka handlu elektronicznego

Analiza strumienia kliknięć dla dowolnej witryny eCommerce śledzi głównie następujące dane:

  • Wyświetlenia produktów organicznych, produkty dodane do koszyka i konwersja
  • Ruch w witrynie oparty na reklamach i ich zaangażowanie w produkty lub usługi, a wreszcie zakupy
  • Działania ruchu eCommerce na stronie internetowej po przejściu przez linki partnerskie
  • Przypisywanie konwersji i prób do odpowiednich kont partnerskich w celu wypłaty prowizji

Wśród właścicieli witryn internetowych i marketerów cyfrowych platforma analityczna Clickstream jest cenionym narzędziem, co wynika z najnowszego raportu Allied Market Research. Z raportu wynika, że ​​rynek danych Clickstream miał wartość 868,8 mln USD w 2018 r. Jednak do 2026 r. powinien wzrosnąć do oszałamiającego poziomu 2,56 mld USD.

Media społecznościowe i giganci internetowi, tacy jak Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Amazon, Walmart itp., inwestują duże pieniądze w technologie danych Clickstream.

Co obejmują dane dotyczące strumienia kliknięć?

Dane dotyczące strumienia kliknięć dotyczą analityki internetowej, głównie z zaplecza, którego użytkownicy nie mogą zobaczyć. Taka analityka internetowa pomaga twórcom stron internetowych i menedżerom marketingu w tworzeniu udanych kampanii w celu poprawy komfortu użytkowania witryny i zwiększenia przychodów.

Dlatego, aby tak się stało, analitycy danych Clickstream zbierają następujące dane:

  • Unikalni i organiczni odwiedzający witrynę
  • Źródła odwiedzających, takie jak reklamy online, linki partnerskie, media społecznościowe itp.
  • Wyszukiwane terminy i kryteria, których używają użytkownicy po wejściu na stronę internetową
  • Strona docelowa, która zapewnia najwięcej odwiedzających
  • Pełna podróż użytkownika po Twojej witrynie, od wejścia na stronę docelową po subskrypcję newslettera, subskrypcję usługi lub zakup produktu
  • Czas spędzony na odwiedzającego na sesję podróży użytkownika
  • Po jakich wizytach i kliknięciach na stronie odwiedzający decyduje się na zapis do newslettera lub dodanie produktu do koszyka
  • Po jakich czynnościach na stronie klient usuwa towar z koszyka
  • Jak często odwiedzający korzystają z różnych przycisków kontrolnych treści lub witryny na stronie, takich jak wstecz, stop, wstecz, do przodu, przeładuj itp.?
  • Jakie są najbardziej angażujące treści lub funkcje w Twojej witrynie, z których korzystają użytkownicy

Teraz spróbuj wyobrazić sobie ilość danych, które zgromadzisz, stale monitorując wiele zasobów online, takich jak aplikacje, strony internetowe, serwisy społecznościowe itp. w swojej firmie. Dane będą w zakresie terabajtów. Będziesz potrzebować solidnej strategii analizy danych i wizualizacji, aby wydobyć cenny wgląd z tych danych analityki internetowej.

Kolejną kwestią związaną z gromadzeniem danych są dane osobowe. Analiza strumienia kliknięć nie gromadzi żadnych danych osobowych. Możesz jednak przeprowadzać niektóre ankiety w swoich witrynach i aplikacjach oraz proaktywnie informować użytkownika o ankietach w czasie rzeczywistym i prosić o pozwolenie na zbieranie danych osobowych za pośrednictwem formularza online.

Firmy Microsoft, Google i kilka innych witryn często przeprowadzają takie ankiety w celu zebrania danych demograficznych, które mogą uzasadnić wartość nieosobistych danych Clickstream.

Analityka Clickstream jest korzystna nie tylko do analizy własnej strony internetowej. Możesz także porównać swoją witrynę z konkurencją. Podczas przeprowadzania analizy witryny konkurencji przy użyciu danych i analiz Clickstream, marketerzy i twórcy stron internetowych zazwyczaj zbierają następujące dane:

  • Porównanie zaangażowania i współczynnika konwersji z podobnymi witrynami lub określoną witryną
  • W jaki sposób najskuteczniejsi konkurenci przyciągają ruch na swoje strony internetowe i co takie dane mówią o ich strategiach cyfrowych?
  • Jak wypada Twoja strategia reklamowa na tle konkurencji?
  • Które witryny z blogami internetowymi dotyczącymi handlu elektronicznego lub technologii otwierają użytkownicy, gdy wchodzą w interakcję z Twoją witryną?
  • Jak Twoja widoczność cyfrowa na Facebooku, wyszukiwarce Google, Amazon, Bing itp. wypada w porównaniu z konkurencyjnymi witrynami lub punktami handlu elektronicznego?

Jak zbierać dane o kliknięciach?

Istnieją głównie dwa sposoby gromadzenia danych Clickstream. Jeśli masz programistów internetowych, inżynierów chmury i analityków danych, możesz wybrać metodę ręczną.

Alternatywnie, jeśli jesteś zespołem skoncentrowanym wyłącznie na biznesie i chcesz polegać na profesjonalistach, możesz wybrać dowolną platformę SaaS oferującą usługi zbierania i analizy danych Clickstream. Zapoznaj się z obiema metodami poniżej:

# 1. Wewnętrzny proces ręczny

W tym procesie musisz zbudować bazę danych danych Clickstream przy użyciu baz danych w chmurze, takich jak Apache Cassandra, DataStax Enterprise itp. Musisz także użyć DataStax Kubernetes Operator i Red Hat OpenShift, aby wdrożyć bazę danych na hostowanej platformie chmurowej lub na- serwery lokalowe.

Do zbierania danych musisz używać programów takich jak komponenty React i Next.js. Gdy odwiedzający wchodzi na Twoją witrynę, technologia zaplecza, renderowanie po stronie serwera (SSR), renderuje witrynę i szybko dodaje dane przeglądania do bazy danych.

Kiedy użytkownicy klikają elementy witryny, komponenty React po stronie klienta wykonują wywołania API Next.js w celu dodania danych kliknięć do bazy danych. Twoja baza danych musi zostać zoptymalizowana pod kątem szybszego pisania i przetwarzania w celu zbierania dokładnych podróży klientów ze strony internetowej.

#2. Proces oparty na narzędziach SaaS

Ponieważ technologia analizy danych Clickstream zyskuje na popularności wśród małych, średnich i startujących firm, na rynek weszli różni twórcy narzędzi SaaS. Możesz wybierać spośród kilku, takich jak Kissmetrics, Mixpanel, Google 360 ​​itp.

Większość z tych narzędzi SaaS dla danych Clickstream podąża następującymi ścieżkami w celu zbierania danych do analityki internetowej:

  • Odwiedzający odwiedza witrynę za pomocą przeglądarki internetowej na komputerze lub urządzeniu mobilnym
  • Serwer WWW prezentuje stronę internetową do przeglądania oznaczoną tagiem JavaScript tracker
  • Ten tracker śledzi kliknięcia i ruchy na stronie wykonane przez odwiedzającego i wysyła dane bezpośrednio do narzędzi SaaS
  • Aplikacje SaaS Clickstream analizują dane i przygotowują raport z wglądem w dane

Dlaczego dane o strumieniu kliknięć są lepsze niż dane o słowach kluczowych?

Dane słów kluczowych, takie jak słowa kluczowe i ich liczba wyszukiwań w godzinach, dniach, miesiącach itp., są popularnymi punktami danych dla marketerów. Dane słów kluczowych mają jednak fundamentalny problem. Ten problem jest powiązany z ruchem botów. Nie wiesz, jaki procent tych wskaźników słów kluczowych pochodzi od rzeczywistych użytkowników i botów.

Dlatego jeśli pracujesz nad niszowymi słowami kluczowymi, możesz śledzić niewłaściwe, ponieważ prawie wszystkie te wskaźniki mogą wynikać z działań botów w wyszukiwarce Google, wyszukiwarce Bing itp.

Z drugiej strony dane Clickstream z łatwością izolują ruch botów od użytkowników. Identyfikacja działań botów w bazie danych Clickstream jest dość łatwa, ponieważ zobaczysz programowalną trasę lub wzorzec w podróżach odwiedzających pochodzących z botów.

Prawdziwi użytkownicy zwykle wykazują przypadkowe ruchy na stronach internetowych i nie można wywnioskować podobnego wzorca, patrząc na ich kliknięcia i ruchy myszy.

Dlatego w przypadku pomysłów na treści lub produktów, które wymagają analizy marketingowej, lepiej jest używać danych Clickstream wraz z danymi słów kluczowych. Ślepe poleganie na wskaźnikach słów kluczowych może zmarnować budżet na marketing lub SEO bez zapewnienia dobrego zwrotu z inwestycji (ROI).

Porównanie danych ze strumienia kliknięć. Google Analytics

Znajdź poniżej różnice między Clickstream Analytics a Google Analytics:

FunkcjeClickstream AnalyticsGoogle AnalyticsDefinicjaClickstream to po prostu strumienie danych zebranych z działań użytkowników w Twojej witrynie lub aplikacji wzloty, ruchy koszyka itp. na serwer lokalny w celu dalszej analizy przy użyciu wewnętrznych analityków danych.

Alternatywnie możesz uzyskać usługi analityczne Clickstream na żądanie z wielu platform chmurowych. Są one bardziej wydajne i niedrogie niż wewnętrzne konfiguracje technologii analizy danych Clickstream.

Google Analytics to aplikacja internetowa firmy Google. Możesz skonfigurować swoje usługi internetowe w Google Analytics, aby zbierać dane o wydajności witryny. Zbierane dane Dane Clickstream odzwierciedlają działania i ruchy użytkowników w Twojej witrynie, aplikacjach, platformach mediów społecznościowych i witrynach e-commerce.

Śledzi źródło odwiedzających, co robią po przybyciu na Twoją stronę, jakie działania kończą się zakupem produktów, czasem spędzonym na stronie itp.

Google Analytics gromadzi dane o aktywności w witrynie, takie jak liczba użytkowników, dane demograficzne, region, urządzenia, współczynnik odrzuceń, śledzenie kampanii marketingowych itp. Autentyczność danych Informacje zebrane z narzędzi Clickstream Analytics są bardziej autentyczne niż dane Google AnalyticsGoogle Analytics jest niezawodne, ale dane obejmują również działania botów . Dlatego bez wyeliminowania danych o aktywności bota wgląd może być błędny. Przydatność w marketingu cyfrowymMożesz wykorzystać spostrzeżenia z Analytics Clickstream, aby uczynić witrynę przyjazną dla użytkownika, a następnie zwiększyć współczynniki konwersji. Statystyki Google Analytics pomogą Ci zrozumieć, jak skuteczne są Twoje organiczne kampanie SEO i PPC.

Jak wykorzystać dane ze strumienia kliknięć do usprawnienia działań marketingowych?

Na przykład analiza danych Clickstream może sugerować, że dana treść ma wyjątkowo dobre wyniki. Ponadto klienci po zapoznaniu się z treścią zapisują się do newsletterów lub dokonują zakupu usług. W przyszłości możesz tworzyć podobne treści, aby zwiększyć konwersje.

#2. W przypadku handlu elektronicznego zapobiegaj porzucaniu koszyka

Czasami użytkownicy mogą porzucać koszyki z następujących powodów:

  • Przepływ zakupów jest powolny
  • Wymusza założenie konta
  • Produkt nie trafia do koszyka
  • Rabat promocyjny się nie wyświetla
  • Cena nie jest poprawna

Możesz odkryć powyższe problemy, analizując dane Clickstream. Następnie rozwiąż problemy, aby użytkownicy mogli korzystać z płynnych przepływów zakupów.

#3. Ułatw podróż klienta

Badanie danych Clickstream może stwierdzić, czy odwiedzający witrynę muszą klikać wiele przycisków, aby dotrzeć do określonej treści, oferty promocyjnej, produktu lub biuletynu. Następnie możesz zmodyfikować przepływ witryny, aby użytkownicy mogli łatwo odkrywać treści lub produkty w Twoich witrynach.

#4. Sprawdź, co użytkownicy myślą o witrynach rywali

Syndykowane dane Clickstream od zewnętrznych dostawców dotyczące witryn konkurencji mogą powiedzieć, czy witryny konkurencji są bardziej zaangażowane w podróże klientów niż Twoje.

Podsumowanie

Dokładne i wydajne wykorzystanie danych i analiz Clickstream pomoże wielu zespołom ds. marketingu i tworzenia stron internetowych zrozumieć problemy klientów związane z dotarciem do treści, informacji, produktów lub usług.

Jeśli uda Ci się odkryć tajemnice zachowań tysięcy użytkowników korzystających z witryn Twoich lub konkurencji, możesz stworzyć rozwiązania, które zapewnią lepsze podróże użytkowników.

Łącząc dane Clickstream, analizy danych, duże zbiory danych i Google Analytics, możesz stworzyć najskuteczniejszą strategię marketingu cyfrowego dla biznesu.

Możesz także dowiedzieć się o narzędziach do badania słów kluczowych SEO, które umożliwiają tworzenie bardzo angażujących treści na stronach internetowych i w aplikacjach.