Spis treści:
Najważniejsze informacje
- Things 3 to aplikacja do zarządzania zadaniami dostępna na różnych urządzeniach Apple.
- Powody, dla których uwielbiam używać Things 3, to możliwość efektywnego kategoryzowania zadań oraz łatwość planowania mojego tygodnia.
- Things 3 ma intuicyjny interfejs, który nie wymaga praktycznie żadnej nauki.
W dzisiejszych czasach, kiedy istnieje wiele aplikacji do zarządzania zadaniami, nie wszystkie z nich są stworzone na równi. Po przetestowaniu wielu z nich, zatrzymałem się na Things 3. Dowiedziałem się o tej aplikacji w podcaście i teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia. Oto dlaczego.
Co to jest Things 3?
Things 3 to aplikacja do zarządzania zadaniami stworzona przez Cultured Code. Zastąpiła Things 2 w 2017 roku i jest płatną aplikacją dostępną na macOS, iOS, Vision Pro, iPadOS i watchOS. Koszt aplikacji różni się w zależności od urządzenia, na które ją kupisz (o tym opowiem więcej wkrótce).
Currently, Things 3 jest dostępna tylko na urządzenia Apple. Aplikacja oferuje listy kontrolne, opisy, funkcję wyszukiwania i wiele innych funkcji.
Co możesz zrobić z Things 3
Things 3 pozwala tworzyć kilka kategorii i dzielić według nich swoje zadania. Możesz dodać pojedyncze listy kontrolne, ale jeśli masz dużo rzeczy do zrobienia, możesz dodać subtasks do zadania. Zazwyczaj robię to, gdy muszę napisać kilka artykułów lub edytować zdjęcia.
Inną funkcją Things 3 jest możliwość przeglądania zadań na liście do zrobienia w oparciu o ich terminy. Możesz wybierać spośród kilku widoków:
- Dziś: Wszystkie rzeczy, które musisz wykonać dzisiaj.
- Nadchodzące: Wszystkie zadania na nadchodzący tydzień.
- W każdej chwili: Zadania bez określonego terminu.
Things 3 integruje się również z Apple Reminders i Apple Calendar. Używając tego pierwszego, możesz zdecydować, skąd w aplikacji Przypomnienia chcesz importować swoje do zrobienia.
Jak zdobyć Things 3
Możesz pobrać Things 3 z App Store na swoim urządzeniu Apple, a cena zostanie pobrana od razu. Każda aplikacja jest jednorazowym zakupem.
Jeśli kupisz Things 3 dla swojego iPhone’a, ta sama licencja zadziała na Twoim Apple Watch. W przypadku visionOS, iPadOS i macOS musisz kupić aplikację na każde urządzenie.
Ceny różnią się w zależności od miejsca zamieszkania, ale w USA wynoszą następująco:
macOS |
iOS/watchOS |
iPadOS |
visionOS |
$49.99 |
$9.99 |
$19.99 |
$29.99 |
Możesz zdobyć darmowy okres próbny aplikacji na Maca, ale tak nie jest w przypadku innych dostępnych urządzeń.
Pobierz: Things 3 na iOS/watchOS | macOS | iPadOS | visionOS (Wszystko płatne, ceny się różnią)
Dlaczego Things 3 jest najlepszą aplikacją do zarządzania zadaniami, której używałem
Teraz, gdy wyjaśniłem podstawy Things 3, przejdźmy do szczegółów, dlaczego uwielbiam korzystać z tej aplikacji.
1. Zadania automatycznie przechodzą na następny dzień, jeśli nie zostaną ukończone
Automatyczne przesuwanie zadań na kolejny dzień było jednym z głównych powodów, dla których wybrałem Things 3. Używałem kilku aplikacji w przeszłości, które robiły coś podobnego, oznaczając zadanie jako „przeterminowane”. Szczerze mówiąc, gdy widzę wiele przeterminowanych zadań, czuję się przytłoczony bardziej niż gdy widzę dużą listę rzeczy do zrobienia.
Choć w innych aplikacjach mógłbym zmienić datę, aby zadanie nie było już przeterminowane, wolałbym uniknąć dodatkowej manualnej pracy. Odkryłem, że jestem znacznie bardziej produktywny niż wcześniej, a także lepiej rozkładam zadania na cały tydzień. Możesz jeszcze lepiej wykorzystać Things 3, stosując te wskazówki, aby stworzyć bardziej efektywną listę do wykonania.
2. Dużo łatwiej jest podzielić pracę i życie osobiste
Zawsze wkładałem swoje zadania zawodowe na listę do wykonania, ale nigdy nie robiłem tego samego dla mojego życia osobistego czy mojej działalności związanej z fotografią. Nic dziwnego, że czułem się o wiele bardziej przytłoczony w tych dwóch obszarach — a przeładowywałem się dodatkową pracą.
Inne aplikacje do zarządzania zadaniami również mają pewną formę kategoryzacji, ale moim zdaniem nawet w pobliżu nie są tak intuicyjne jak Things 3. Wiem, że można ręcznie kategoryzować sekcje w Notion lub Google Docs, ale mam lepsze rzeczy do zrobienia ze swoim czasem. Funkcja Obszary w Things 3 pozwala mi tworzyć listy, które wyraźnie różnicują moje zadania. Ułatwia to ich realizację w miarę potrzeby.
Używam również list w Things 3 do zarysowania i zaplanowania zadań związanych z rozwojem produktów dla mojego biznesu fotograficznego (obecnie pracuję nad presetami Lightroom, na przykład). Korzystam z tej funkcji także do zadań związanych z nauką języków. Możesz dodać własne emotikony, ale nie jest to konieczne. Możesz również łatwo przenosić zadania do różnych kategorii.
Czasami mam długoterminowe projekty do zrealizowania, a kiedy nie znam dokładnej daty, dodaję je do projektu zamiast do obszaru. Nie ma znaczenia, jak ich używasz; ja używam ich w tej kolejności, bo jest dla mnie łatwiejsza.
3. Kopiuj i wklejaj zadania z minimalnym wysiłkiem
Poza kategoryzowaniem zadań, uwielbiam, jak łatwe jest planowanie całego tygodnia w Things 3. Zamiast tworzyć wiele nowych zadań, kopię i wklejam jedno przed edytowaniem szczegółów. Potem dodaję je do innego dnia przez kartę Nadchodzące.
Możesz też kopiować i wklejać zadania, jeśli chcesz zaplanować tylko jeden dzień. To pozwoli Ci zredukować do minimum manualną pracę przy planowaniu, a jeśli przypadkowo stworzysz jedno zadanie za dużo, naciśnij przycisk backspace, a zniknie. Możesz uzyskać kilka pomysłów na stworzenie bardziej efektywnego planu tygodniowego.
4. Interfejs jest czystszy niż w wielu aplikacjach do zarządzania zadaniami
Estetyka jest dla mnie bardzo ważna, ale nie kosztem funkcjonalności. Things 3 świetnie balansuje między tymi dwoma aspektami. Jest elegancka i minimalistyczna, ale ma także wszystkie potrzebne funkcje. Jest dobrze uporządkowana, co oznacza, że korzystanie z aplikacji to przyjemność.
Aplikacja ma również proste zakładki dla przetworzonych elementów (tzn. wszystko, co ukończyłeś).
Czy jest coś, co mi się nie podoba w Things 3?
Choć mówiłem pozytywnie o Things 3, nie jest to idealna aplikacja. Największą rzeczą, która mi się nie podoba, jest konieczność zakupu oddzielnych licencji dla każdego urządzenia. Ostatecznie zdecydowałem, że to kompromis, który jestem gotów zaakceptować dla innych korzyści, o których mówiłem; używam jednak Todoista na smartfonie i tablecie do szybkich zadań i przypomnień. Musisz jednak sam zdecydować, czy jesteś gotów to zaakceptować.
Możesz mieć wątpliwości co do zakupu Things 3, jeśli używasz jakichkolwiek urządzeń spoza Apple (np. komputera z Windows lub smartfona/tabletu z Androidem). Jeśli szukasz czegoś, co synchronizuje się ze wszystkimi Twoimi urządzeniami, prawdopodobnie poleciłbym TickTick, Microsoft To Do lub Todoist.
Podsumowanie: Things 3 to zaawansowana aplikacja do zarządzania zadaniami, która nie tylko ułatwia organizację, ale także pozwala na efektywne planowanie. Jej intuicyjny interfejs i funkcje integracyjne sprawiają, że jest idealnym wyborem dla użytkowników Apple, którzy pragną zwiększyć swoją produktywność.