Jak korzystać z Pinteresta do blogowania i zwiększania przepływu ruchu

Potencjał Pinteresta dla blogerów: Jak zwiększyć ruch na stronie

Jedna z moich przyjaciółek, pasjonatka fryzur i kosmetyków, prowadzi bloga w tej tematyce. Mimo tego, nie zdawała sobie sprawy, jak ogromne możliwości w kwestii generowania ruchu na stronie oferuje Pinterest. To z kolei sprawiało, że osiągała gorsze wyniki niż konkurencja.

Na całym świecie z Pinteresta aktywnie korzysta około 463 milionów użytkowników, a liczba ta stale wzrasta. Zatem, Pinterest odgrywa istotną rolę w przekierowywaniu ruchu internetowego na docelowe adresy URL.

Nie wystarczy już samo tworzenie wartościowych wpisów. Aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, konieczna jest cyfrowa promocja na odpowiednich platformach. Pinterest jest bez wątpienia skutecznym narzędziem, które może znacząco wpłynąć na widoczność Twojej marki.

Oto kompleksowy poradnik, który pokaże Ci, jak wykorzystać potencjał Pinteresta do rozwoju bloga i zwiększenia liczby odwiedzin. Zaczniemy od przyjrzenia się bliżej temu, czym jest Pinterest i jaką rolę odgrywa w marketingu cyfrowym.

Pinterest: Krótki opis

Po założeniu konta w aplikacji, Pinterest poprosi Cię o wskazanie preferowanych tematów, takich jak np. styl życia, moda, uroda czy kulinaria. Na podstawie tych preferencji, na Twojej tablicy zaczną pojawiać się tzw. Piny, czyli wprowadzające zdjęcia.

Możesz przeglądać te Piny lub kliknąć je, aby uzyskać więcej informacji. Piny to nie tylko zwykłe fotografie, często zawierają linki do wpisów blogowych, stron internetowych czy ofert konkretnych produktów.

Choć Pinterest jest postrzegany jako platforma społecznościowa, na której firmy starają się zdobywać polubienia, udostępnienia i obserwujących, w rzeczywistości jest to bardziej wyszukiwarka wizualna. Użytkownicy mogą tutaj szukać konkretnych inspiracji i pomysłów.

Użytkownicy mogą zapisywać ciekawe Piny (zdjęcia lub filmy) na później lub dzielić się nimi z innymi. Możliwe jest również tworzenie tematycznych tablic, na których gromadzone są Piny powiązane z konkretnymi zainteresowaniami. Można także śledzić konta twórców, aby nie przegapić nowych treści.

Część Pinów pochodzi ze sklepów internetowych, dzięki czemu można przejść bezpośrednio na stronę produktu i dokonać zakupu. Platforma pozwala również na wyszukiwanie podobnych Pinów lub produktów, bazując na zdjęciu zrobionym za pomocą aparatu w telefonie.

Jak Pinterest napędza ruch i zaangażowanie?

Pinterest oferuje ogromne możliwości. Nie tylko zwiększa ruch na Twojej stronie, ale również stwarza okazję do znalezienia nowych inspiracji. W odróżnieniu od innych platform społecznościowych, gdzie posty szybko znikają, Piny na Pintereście są łatwo wyszukiwane i pojawiają się w kanałach użytkowników w zależności od ich zainteresowań.

Jest to potężne narzędzie generujące rzeczywisty ruch na blogach. Piny mają formę interesujących obrazów lub filmów, które wyświetlają się użytkownikom w zależności od ich aktywności. Wysokiej jakości Piny spotykają się z pozytywnym odbiorem, co często skutkuje odwiedzeniem witryny w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Algorytm Pinteresta działa bardziej jak wyszukiwarka niż platforma społecznościowa. Widoczność Pinów nie zależy tylko od czasu publikacji czy aktywności obserwujących. Duże znaczenie mają również techniki SEO, jak np. słowa kluczowe i rodzaj treści.

Niezależnie od wieku Pinów, jeśli zostaną uznane za wartościowe, nadal mogą generować ruch, poprzez polubienia, obserwowanie, udostępnianie czy zapisywanie. Inne czynniki, takie jak popularność linków, komentarze, czy tematyka tablic również wpływają na ciągłe działanie Pinów.

Z uwagi na ciągły wzrost liczby aktywnych użytkowników, Pinterest stał się cennym miejscem do promocji treści i marketingu.

Czy Pinterest wymaga innej strategii niż platformy społecznościowe?

Budowanie strategii marketingu cyfrowego to zazwyczaj przemyślana obecność na różnych platformach społecznościowych. Poprzez niewielkie modyfikacje treści i harmonogramu, główny nacisk kładzie się na budowanie zaangażowania i utrzymywanie obserwujących.

Jednak Pinterest znacząco różni się od innych platform, co jest powodem, dla którego wielu przedsiębiorców nie osiąga zamierzonych rezultatów. Często ignorują tę platformę, gdy dostrzegają, że ich wysiłki nie przynoszą oczekiwanych efektów. Zazwyczaj strategia wykorzystywana na Pintereście jest generalizowana na inne platformy.

Należy pamiętać, że w przypadku Pinteresta metryki należy interpretować inaczej. Niezależnie od liczby obserwujących czy Pinów pochodzących z bloga, platforma może nie generować stałego ruchu tak, jak Facebook, X, Instagram czy podobne platformy.

Aby zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie/blogu, trzeba przyjąć unikalną strategię dla Pinteresta.

Jak zarządzać firmą online na Pintereście?

Podobnie jak na innych platformach, możesz założyć ogólnodostępne konto na Pintereście. Jednak jeśli jesteś właścicielem firmy, która chce wykorzystać potencjał tej platformy, powinieneś założyć konto firmowe.

Możesz przekształcić konto osobiste w firmowe lub połączyć oba konta. Konta firmowe są bezpłatne i dostarczają przydatnych statystyk dotyczących Pinów, pozwalając analizować ruch na stronie.

Przechodząc na konto firmowe, możesz także dodać link do swojej strony internetowej i generować statystyki dotyczące Pinów, które z niej pochodzą.

W ramach konta firmowego, Pinterest udostępnia sekcję Business Hub, która zawiera dane analityczne i statystyki dotyczące Pinów, interakcji użytkowników i ruchu internetowego na stronie. Zawiera ona ponad 20 wskaźników i filtrów, które pozwalają na szczegółową analizę i przegląd wyników.

Możesz poznać dane dotyczące zaangażowania, wyświetleń, kliknięć Pinów, czasu odtwarzania filmów, miesięcznych wyświetleń itp. Możesz także filtrować raporty, biorąc pod uwagę takie czynniki jak wiek, płeć, format Pinu, treść i inne.

Teraz gdy wiesz, jak wykorzystać potencjał platformy, musisz zaplanować działania, które przyciągną więcej widzów na Twoją stronę.

Najlepsze strategie wykorzystania Pinteresta do blogowania i zwiększania ruchu

Jako użytkownik Pinteresta, być może korzystasz z tej platformy w celu znalezienia inspiracji dla swojego bloga, lub po prostu po to, aby nauczyć się nowych rzeczy. Jednak jako bloger, którego celem jest promocja własnych treści, musisz zastosować odpowiednią strategię, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.

Tworzenie tablic blogowych

Tablice blogowe, zwane również tablicami Pinteresta, mają konkretny cel. Jest to zbiór zapisanych Pinów, których celem jest zgromadzenie powiązanych treści w zorganizowany sposób.

W swoim profilu możesz tworzyć wiele tablic i wybrać, czy mają być publiczne czy prywatne. Przeglądając Pinteresta, jeśli znajdziesz interesujący Cię Pin, możesz zapisać go do późniejszej analizy, a następnie przenieść do jednej z tablic w swoim profilu.

Są one niezwykle przydatne, gdy chcesz zapisać wiele Pinów i nie chcesz przeszukiwać długiej, chaotycznej listy.

Konta firmowe i blogerzy, którzy chcą zwiększyć ruch na swojej stronie, mogą wiele zyskać dzięki tablicom. Powinieneś stworzyć osobną tablicę dla swojej strony, na której zgromadzisz wszystkie swoje artykuły w jednym miejscu.

Dzięki temu Twoi obserwujący z łatwością znajdą interesujące ich treści. Istnieje większa szansa, że odwiedzą Twoją witrynę i dokonają zakupu usług lub produktów.

Tablice grupowe

Możesz udostępniać tablice (zarówno tajne, jak i publiczne) swoim znajomym. Są to tak zwane tablice grupowe. Każdy użytkownik może tam przeglądać treść, lub dodawać nowe Piny.

Jeśli udostępnisz tablicę swoim współpracownikom, będziesz mógł śledzić zmiany, gdy dany dział będzie pracował nad dodawaniem użytecznych Pinów.

Dodatkowo, na każdej tablicy możesz tworzyć sekcje, na przykład tablica podróżnicza może być podzielona na sekcje poświęcone różnym regionom. To narzędzie pomaga w podziale treści na poszczególne poziomy.

W przypadku tablic z dużą ilością Pinów, podział na kategorie lub sekcje sprawi, że profil będzie uporządkowany i łatwiejszy w przeszukiwaniu. Obserwujący i osoby spoza grona obserwujących, bez trudu znajdą właściwy Pin i przejdą do Twojej strony.

Wybierz unikalną nazwę, którą można zoptymalizować

Nazwa tablicy odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i przekierowaniu odwiedzających na bloga. Nie jest to obowiązkowe, jednak najlepiej nadać nazwę, która będzie oddawała charakter treści Pinów.

To, czy Piny zostaną wyświetlone w kanale użytkownika zależy od popularności tablicy i interakcji użytkowników. Dobrze dobrana, opisowa nazwa przyciągnie więcej widzów do zapoznania się z Pinami.

Tworzenie Pinów

Pamiętaj, że tworzone przez Ciebie Piny reprezentują Cię w sieci. Stanowią pierwsze wrażenie wpisu na Twoim blogu. Tworzenie Pinów to kluczowy element aktywności na Pintereście. Możesz przesyłać tutaj obrazy i filmy.

Ważne jest, aby używać wysokiej jakości zdjęć i filmów, które skutecznie odzwierciedlają treść poruszaną w artykule. Możesz skorzystać z edytora, aby umieścić podpisy na obrazach. Jeśli przesyłasz film, powinien być krótki i skoncentrowany.

To pierwszy krok, który może sprawić, że użytkownik zatrzyma się na chwilę i kliknie Pina lub zapisze go na później. Tworząc Pin, upewnij się, że wszystkie pola są poprawnie wypełnione.

Tytuł

Tytuł Pinu powinien być zwięzły. Nie musi być identyczny jak tytuł artykułu na blogu, ale powinien być zachęcający.

Atrakcyjny opis

Wiele osób jest zainteresowanych poznaniem opisu Pinu i dostosowaniem go do swoich potrzeb, przed przejściem na stronę. W gąszczu podobnych Pinów, dobrze napisany opis pozwoli Ci się wyróżnić.

Algorytm Pinteresta zwraca większą uwagę na Piny z odpowiednich tablic, niż tylko te najnowsze. Dlatego powinieneś poświęcić czas na napisanie opisu, który będzie zawierał przydatne słowa.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są niezbędne w wyszukiwaniu w Internecie, ponieważ to za ich pomocą użytkownicy znajdują interesujące ich wyniki. Możesz mieć wartościową treść, jednak będzie ona bezużyteczna, jeśli użytkownicy nie będą mogli jej znaleźć.

Użycie odpowiednich słów kluczowych i wyrażeń w tytule i opisie Pinu zwiększy szanse na jego odnalezienie. Możesz także wprowadzić hashtagi w opisie i dodać „alt tagi” do obrazów.

Pinterest wybiera Piny do kanałów użytkowników na podstawie ich zainteresowań i aktywności.

Link

Nie zapomnij dodać linku do swojego bloga podczas przesyłania Pinu. To właśnie w tym miejscu Pin będzie przekierowywał ruch na Twoją stronę. Większość użytkowników odkłada poszukiwanie nazwy marki na później. Jeśli dasz im bezpośredni link, chętniej klikną, aby dowiedzieć się o Tobie więcej.

Publikuj Piny we właściwym czasie

W mediach społecznościowych nie ma jednej, uniwersalnej reguły, co do czasu publikowania treści. Trzeba jednak pamiętać, że istnieją określone przedziały czasowe, w których użytkownicy są bardziej aktywni. Publikując post we właściwym czasie, masz większą szansę na zaangażowanie użytkowników.

Jeśli publikujesz posty codziennie, najlepszy czas to poranek. W weekendy, gdy użytkownicy mają więcej czasu na przeglądanie Pinów, również możesz zyskać większy zasięg.

Analizuj statystyki swoich Pinów, publikując je o różnych porach dnia i w różne dni. Zobacz, kiedy uzyskujesz największe zaangażowanie. Staraj się publikować posty o regularnych porach, aby obserwujący wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych treści.

Przycisk „Przypnij” na blogu

Pinterest oferuje przycisk „Przypnij”, który możesz dodać do swojej strony blogowej. Pozwala on użytkownikom na zapisanie artykułu na tablicy Pinteresta poprzez kliknięcie przycisku. Zapisane w ten sposób Piny mogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców, co pomaga w zwiększeniu ruchu na stronie.

Gdy Piny są zapisywane i udostępniane przez użytkowników za pomocą przycisku „Przypnij”, algorytm Pinteresta uznaje je za autentyczne i powiązane z tematem. Dodanie tego przycisku jest prostym sposobem na promocję firmy.

Możesz dodać przycisk za pomocą kilku linijek kodu, lub wykorzystać do tego wtyczki do WordPressa. Pinterest udostępnia również narzędzie do tworzenia widżetów. Musisz podać szczegóły dotyczące typu przycisku, obrazu i linku, aby dodać przycisk.

Dodawanie Pinów rozszerzonych do strony

Piny rozszerzone to doskonałe rozwiązanie. Pozwalają one na wyciągnięcie przydatnych informacji z bloga i zsynchronizowanie ich z Pinem. Są bardzo skuteczne w przypadku treści dynamicznych, ponieważ zmienne informacje są aktualizowane automatycznie.

Trzy główne typy Pinów rozszerzonych to Piny artykułów, Piny produktów i Piny przepisów. Piny rozszerzone artykułów zawierają tytuł, opis i autora. Piny rozszerzone produktów zawierają aktualne ceny, dostępność i inne szczegóły. Z kolei Piny rozszerzone przepisów zawierają tytuł, składniki, czas gotowania, dietę itp.

Typowe błędy, których należy unikać na Pintereście

Planowanie wykorzystania Pinteresta może przynieść wiele korzyści, od zwiększenia ruchu po budowanie marki. Tworząc swój profil, musisz unikać typowych błędów, aby osiągnąć zamierzone rezultaty.

  • Na początku zadbaj o uzupełnienie profilu, aby wywrzeć dobre pierwsze wrażenie na potencjalnych odbiorcach. Szczegółowy profil buduje zaufanie obserwujących i potwierdza Twoją obecność w sieci.
  • Zawsze używaj wysokiej jakości zdjęć, które przyciągną uwagę widzów. Niedbałe podejście do wyboru zdjęć może zniweczyć Twoje wysiłki. Lepiej edytować zdjęcia, aby skupić się na najważniejszym elemencie.
  • Nie powtarzaj tych samych obrazów na tablicach. Odwraca to uwagę widzów i zmniejsza chęć zapoznania się z treściami. Nie warto również ponownie przypinać tych samych Pinów, ponieważ jest to postrzegane jako zaśmiecanie przestrzeni i brak kreatywności.
  • Nieudostępnianie tablic w grupach może negatywnie wpłynąć na Twoje plany. Dołączenie do grup o dużej aktywności, może zwiększyć liczbę udostępnianych Pinów i poszerzyć zasięg.
  • Nie pomijaj raportów analitycznych. Pomogą Ci one zidentyfikować słabsze Piny i uczyć się od tych, które generują najlepsze rezultaty.
  • Nie ignoruj Pinów, które słabiej działają. Poczekaj kilka dni lub tygodni, przeanalizuj statystyki i zoptymalizuj treść, aby dotrzeć do większego grona odbiorców.
  • Nie zapominaj o słowach kluczowych. Zamiast wypełniać opis niepotrzebnymi szczegółami, napisz krótkie oświadczenie, które zawiera przydatne słowa.

Unikanie błędów na Pintereście to także skuteczna strategia w zwiększaniu ruchu na stronie.

Notka autora

Pinterest jest nieocenionym narzędziem dla specjalistów od marketingu cyfrowego. Ma ogromny potencjał w popularyzacji firm internetowych i zwiększaniu sprzedaży. Wszystko, czego potrzebujesz, to unikalna i dedykowana strategia, która skupia się na atrakcyjnych Pinach.

Nie przejmuj się, jeśli na początku masz niewielu obserwujących. Pinterest będzie promował Twoje Piny tam, gdzie są one zgodne z zainteresowaniami użytkowników. Jeśli stworzysz kreatywne i innowacyjne Piny z unikalną treścią, szybko przekonasz widzów do odwiedzenia Twojego bloga.

Teraz sprawdź, jak zarabiać na Pintereście i rozwijać się na tej platformie.