Spis treści:
- Włącz wbudowane konto administratora za pośrednictwem środowiska odzyskiwania systemu Windows
- Uruchom komputer w trybie awaryjnym, aby zastąpić plik NTUSER.DAT
- Użyj SFC, aby przeskanować w poszukiwaniu uszkodzonych plików i rozwiązać błąd
Większość błędów systemu Windows występuje po zalogowaniu się do komputera. Jednak błąd „Logowanie usługi profilu użytkownika nie powiodło się” w ogóle nie pozwala na zalogowanie się i dlatego jego rozwiązanie jest trudniejsze niż w przypadku innych błędów systemu Windows.
Błąd „Logowanie usługi profilu użytkownika nie powiodło się” występuje z powodu uszkodzonego pliku NTUSER.DAT, uszkodzonego wpisu rejestru lub podstawowego pliku systemowego albo nieprawidłowo skonfigurowanej usługi profilu użytkownika. Możesz jednak wykonać poniższe kroki, aby skutecznie zdiagnozować i rozwiązać problem.
Włącz wbudowane konto administratora przy użyciu środowiska odzyskiwania systemu Windows
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to włączyć wbudowane konto administratora, jeśli nie możesz zalogować się przy użyciu swojego konta. Wszystkie inne poprawki nie byłyby możliwe do wykonania bez tego ukrytego konta.
Istnieje wiele sposobów włączenia wbudowanego konta administratora w systemie Windows, ale tradycyjne metody nie będą tutaj działać. Dlatego użyjemy środowiska odzyskiwania systemu Windows (WinRE), aby otworzyć wystąpienie wiersza poleceń i zmodyfikować rejestr, aby włączyć konto.
Wykonaj poniższe kroki, aby włączyć konto administratora:
HKEY_LOCAL_MACHINE\REM_SAM\SAM\Domains\Account\Users\000001F4
Uruchom w trybie bezpiecznym
Po włączeniu wbudowanego konta administratora pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to uruchomić system Windows w trybie awaryjnym. Tryb awaryjny zasadniczo uruchamia system Windows z minimalnymi funkcjami i programami niezbędnymi do działania.
Aby uruchomić komputer w trybie awaryjnym, wykonaj następujące kroki:
Zastąp plik NTUSER.DAT
Plik NTUSER.DAT przechowuje dane o koncie użytkownika i jeśli jest uszkodzony, należy go zastąpić. Zaloguj się na konto administratora, które wcześniej włączyłeś. Następnie powtórz następujące kroki:
Użyj SFC do skanowania w poszukiwaniu uszkodzonych plików
Najbardziej prawdopodobną przyczyną błędu „Logowanie usługi profilu użytkownika nie powiodło się” jest uszkodzony plik użytkownika. Może się to zdarzyć z różnych powodów, począwszy od skanowania oprogramowania antywirusowego podczas uruchamiania komputera po przerwę w dostawie prądu podczas włączania komputera.
Na szczęście system Windows ma wbudowane narzędzia, które mogą pomóc w automatycznym wyszukiwaniu i naprawianiu uszkodzonych plików systemu Windows. Jedno z takich narzędzi nazywa się Kontroler plików systemowych (SFC) i jest uruchamiane za pomocą wiersza poleceń:
Przywróć komputer do wcześniejszego stanu
System Windows posiada przydatną funkcję o nazwie Przywracanie systemu, która umożliwia wycofanie zmian wprowadzonych na komputerze i przywrócenie go do wcześniejszego stanu.
Zanim przejdziesz dalej, powinieneś wiedzieć, że ta funkcja nie jest domyślnie włączona i musisz ręcznie utworzyć punkty przywracania, chyba że skonfigurujesz system Windows do tworzenia codziennych punktów przywracania.
Jeśli pamiętasz utworzenie punktu przywracania przed pojawieniem się błędu, wykonaj następujące kroki:
Powinieneś wykonać kopię zapasową wszystkich ważnych danych lub aplikacji, które mogły zostać zainstalowane po utworzeniu punktu przywracania.
Zmień konfigurację rejestru
Innym sposobem poradzenia sobie z błędem „Logowanie do usługi profilu użytkownika nie powiodło się” jest wprowadzenie pewnych zmian w Rejestrze. Jest to zaawansowana metoda rozwiązywania problemów i zaleca się utworzenie punktu przywracania systemu przed kontynuowaniem.
Aby poprawnie skonfigurować rejestr, wykonaj następujące czynności:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\Profile List
Co się stanie, jeśli nie znajdziesz pliku .bak w Edytorze rejestru?
Jest to mało prawdopodobne, ale Twój komputer mógł nie utworzyć pliku z rozszerzeniem .bak. W takim przypadku otwórz Eksploratora Windows i przejdź do:
C:\Users\Default\AppData\Local\Application Data
Jeśli pod folderem, w którym aktualnie się znajdujesz, znajdziesz inny folder o nazwie Application Data, usuń go i uruchom ponownie komputer. To powinno rozwiązać problem.
Włącz usługę profilu użytkownika
W niektórych przypadkach sama usługa Profilu Użytkownika może być wyłączona. Zwykle przyczyną jest aplikacja innej firmy. Na szczęście możesz to włączyć, uruchamiając proste polecenie w oknie wiersza poleceń:
Niektóre z tych metod są również przydatne w diagnozowaniu wielu innych typowych błędów systemu Windows. Warto więc o nich pamiętać, gdy wystąpią inne problemy na komputerze.