Jak naprawić błąd „Logowanie do usługi profilu użytkownika nie powiodło się” w systemie Windows 10

  • Włącz wbudowane konto administratora za pośrednictwem środowiska odzyskiwania systemu Windows
  • Uruchom komputer w trybie awaryjnym, aby zastąpić plik NTUSER.DAT
  • Użyj SFC, aby przeskanować w poszukiwaniu uszkodzonych plików i rozwiązać błąd

Większość błędów systemu Windows występuje po zalogowaniu się do komputera. Jednak błąd „Logowanie usługi profilu użytkownika nie powiodło się” w ogóle nie pozwala na zalogowanie się i dlatego jego rozwiązanie jest trudniejsze niż w przypadku innych błędów systemu Windows.

Błąd „Logowanie usługi profilu użytkownika nie powiodło się” występuje z powodu uszkodzonego pliku NTUSER.DAT, uszkodzonego wpisu rejestru lub podstawowego pliku systemowego albo nieprawidłowo skonfigurowanej usługi profilu użytkownika. Możesz jednak wykonać poniższe kroki, aby skutecznie zdiagnozować i rozwiązać problem.

Włącz wbudowane konto administratora przy użyciu środowiska odzyskiwania systemu Windows

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to włączyć wbudowane konto administratora, jeśli nie możesz zalogować się przy użyciu swojego konta. Wszystkie inne poprawki nie byłyby możliwe do wykonania bez tego ukrytego konta.

Istnieje wiele sposobów włączenia wbudowanego konta administratora w systemie Windows, ale tradycyjne metody nie będą tutaj działać. Dlatego użyjemy środowiska odzyskiwania systemu Windows (WinRE), aby otworzyć wystąpienie wiersza poleceń i zmodyfikować rejestr, aby włączyć konto.

Wykonaj poniższe kroki, aby włączyć konto administratora:

  • Kliknij ikonę Zasilanie.
  • Przytrzymaj klawisz Shift i kliknij opcję Uruchom ponownie.
  • Po ponownym uruchomieniu komputera kliknij Kontynuuj.
  • Wybierz opcję Rozwiąż problemy.
  • Kliknij Opcje zaawansowane > Wiersz poleceń.
  • Wpisz regedit w oknie wiersza poleceń i naciśnij Enter.
  • Kliknij klucz HKEY_LOCAL_MACHINE w lewym okienku.
  • Kliknij Plik > Załaduj gałąź.
  • Wybierz opcję Ten komputer.
  • Kliknij Windows > System 32 > folder konfiguracyjny.
  • Znajdź plik SAM i kliknij go dwukrotnie.
  • Nazwij klucz REM_SAM i kliknij OK.
  • Przejdź do następującego klucza rejestru:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\REM_SAM\SAM\Domains\Account\Users\000001F4 
  • Kliknij dwukrotnie wartość binarną F.
  • Przejdź do wpisu 00000038 w pierwszym wierszu.
  • Zmień wartość 11 w drugiej kolumnie wiersza 00000038 na 10.
  • Kliknij OK.
  • Wyjdź z okna edytora rejestru.
  • Zamknij wiersz poleceń.
  • Kliknij Kontynuuj, aby uruchomić ekran blokady. Na ekranie blokady zobaczysz dodatkowe konto administratora.
  • Uruchom w trybie bezpiecznym

    Po włączeniu wbudowanego konta administratora pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to uruchomić system Windows w trybie awaryjnym. Tryb awaryjny zasadniczo uruchamia system Windows z minimalnymi funkcjami i programami niezbędnymi do działania.

    Aby uruchomić komputer w trybie awaryjnym, wykonaj następujące kroki:

  • Włącz komputer w zwykły sposób.
  • Po dotarciu do ekranu logowania przytrzymaj klawisz Shift i przejdź do opcji Zasilanie > Uruchom ponownie.
  • Wybierz opcję Rozwiąż problemy.
  • Kliknij Opcje zaawansowane > Ustawienia uruchamiania > Uruchom ponownie.
  • Po ponownym uruchomieniu komputera kliknij opcję Tryb awaryjny z obsługą sieci.
  • Twój komputer uruchomi się ponownie w trybie awaryjnym.
  • Zaloguj się na konto administratora, a następnie postępuj zgodnie z metodami opisanymi poniżej.
  • Zastąp plik NTUSER.DAT

    Plik NTUSER.DAT przechowuje dane o koncie użytkownika i jeśli jest uszkodzony, należy go zastąpić. Zaloguj się na konto administratora, które wcześniej włączyłeś. Następnie powtórz następujące kroki:

  • Naciśnij Win + E, aby otworzyć Eksplorator plików.
  • Kliknij Widok > Pokaż > Ukryte elementy.
  • Otwórz folder domyślny. Kliknij plik NTUSER.DAT i zmień jego nazwę na „NTUSER.DAT.OLD”.
  • Naciśnij Backspace. Przejdź do folderu Administrator i skopiuj plik NTUSER.DAT.
  • Odwiedź ponownie folder domyślny i wklej tam skopiowany plik.
  • Uruchom ponownie komputer, aby zastosować zmiany.
  • Użyj SFC do skanowania w poszukiwaniu uszkodzonych plików

    Najbardziej prawdopodobną przyczyną błędu „Logowanie usługi profilu użytkownika nie powiodło się” jest uszkodzony plik użytkownika. Może się to zdarzyć z różnych powodów, począwszy od skanowania oprogramowania antywirusowego podczas uruchamiania komputera po przerwę w dostawie prądu podczas włączania komputera.

    Na szczęście system Windows ma wbudowane narzędzia, które mogą pomóc w automatycznym wyszukiwaniu i naprawianiu uszkodzonych plików systemu Windows. Jedno z takich narzędzi nazywa się Kontroler plików systemowych (SFC) i jest uruchamiane za pomocą wiersza poleceń:

  • Upewnij się, że komputer znajduje się w trybie awaryjnym.
  • W pasku wyszukiwania menu Start wpisz cmd i wybierz Wiersz poleceń.
  • W oknie Wiersza Poleceń wpisz sfc /scannow i naciśnij Enter.
  • System Windows rozpocznie skanowanie komputera w poszukiwaniu uszkodzonych plików i automatycznie je naprawi. Cały proces powinien zająć około 30 minut.
  • Po zakończeniu skanowania uruchom ponownie komputer i spróbuj zalogować się ponownie.
  • Przywróć komputer do wcześniejszego stanu

    System Windows posiada przydatną funkcję o nazwie Przywracanie systemu, która umożliwia wycofanie zmian wprowadzonych na komputerze i przywrócenie go do wcześniejszego stanu.

    Zanim przejdziesz dalej, powinieneś wiedzieć, że ta funkcja nie jest domyślnie włączona i musisz ręcznie utworzyć punkty przywracania, chyba że skonfigurujesz system Windows do tworzenia codziennych punktów przywracania.

    Jeśli pamiętasz utworzenie punktu przywracania przed pojawieniem się błędu, wykonaj następujące kroki:

  • Naciśnij klawisz Windows + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.
  • W polu Uruchom wpisz rstrui.exe i naciśnij Enter.
  • W oknie dialogowym Przywracanie systemu kliknij Dalej.
  • Wybierz punkt przywracania z listy.
  • W następnym oknie sprawdź wszystko dokładnie i kliknij Zakończ.
  • System Windows przywróci się do wcześniejszego stanu i teraz powinno być możliwe zalogowanie się bez żadnych problemów.
  • Powinieneś wykonać kopię zapasową wszystkich ważnych danych lub aplikacji, które mogły zostać zainstalowane po utworzeniu punktu przywracania.

    Zmień konfigurację rejestru

    Innym sposobem poradzenia sobie z błędem „Logowanie do usługi profilu użytkownika nie powiodło się” jest wprowadzenie pewnych zmian w Rejestrze. Jest to zaawansowana metoda rozwiązywania problemów i zaleca się utworzenie punktu przywracania systemu przed kontynuowaniem.

    Aby poprawnie skonfigurować rejestr, wykonaj następujące czynności:

  • Uruchom komputer w trybie awaryjnym, wykonując czynności opisane w pierwszej części tego artykułu.
  • Naciśnij klawisz Windows + R, aby otworzyć monit Uruchom. Wpisz regedit i naciśnij Enter.
  • W Edytorze rejestru, korzystając z paska nawigacyjnego po lewej stronie, przejdź do:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\Profile List 
  • Tutaj powinieneś zobaczyć dwa pliki o tej samej nazwie, ale jeden będzie miał rozszerzenie .bak.
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy plik z rozszerzeniem .bak i wybierz opcję Zmień nazwę. Usuń rozszerzenie .bak, pozostawiając nazwę pliku nietkniętą, i naciśnij Enter.
  • Teraz kliknij prawym przyciskiem myszy plik, który pierwotnie nie miał rozszerzenia .bak i dodaj na jego końcu rozszerzenie .bak.
  • W folderze zawierającym plik o zmienionej nazwie z kroku 5 kliknij prawym przyciskiem myszy Stan, a następnie wybierz Modyfikuj.
  • Zmień wartość w Dane wartości z 8000 na 0 (zero).
  • Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy wpis RefCount i zmień wartość w Dane wartości na 0 (zero).
  • Potwierdź zmiany i zamknij Edytor rejestru.
  • Uruchom ponownie komputer i zaloguj się.
  • Co się stanie, jeśli nie znajdziesz pliku .bak w Edytorze rejestru?

    Jest to mało prawdopodobne, ale Twój komputer mógł nie utworzyć pliku z rozszerzeniem .bak. W takim przypadku otwórz Eksploratora Windows i przejdź do:

    C:\Users\Default\AppData\Local\Application Data

    Jeśli pod folderem, w którym aktualnie się znajdujesz, znajdziesz inny folder o nazwie Application Data, usuń go i uruchom ponownie komputer. To powinno rozwiązać problem.

    Włącz usługę profilu użytkownika

    W niektórych przypadkach sama usługa Profilu Użytkownika może być wyłączona. Zwykle przyczyną jest aplikacja innej firmy. Na szczęście możesz to włączyć, uruchamiając proste polecenie w oknie wiersza poleceń:

  • Uruchom komputer w trybie awaryjnym.
  • Na pasku wyszukiwania menu Start wpisz cmd. W wynikach wyszukiwania kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia > Uruchom jako administrator.
  • W oknie wiersza poleceń wpisz sc config ProfSvc start= auto i naciśnij klawisz Enter.
  • Następnie wpisz sc start ProfSvc i naciśnij Enter.
  • Zamknij Wiersz Poleceń i uruchom ponownie komputer.
  • Niektóre z tych metod są również przydatne w diagnozowaniu wielu innych typowych błędów systemu Windows. Warto więc o nich pamiętać, gdy wystąpią inne problemy na komputerze.