Catalina została oficjalnie wydana, co oznacza, że iTunes już nie istnieje. Jeśli masz iPhone’a lub miałeś go w przeszłości, wiesz, że trudno jest go używać bez iTunes. W Catalinie funkcjonalność iTunes została podzielona i podzielona na różne aplikacje. Synchronizacja iPhone’a na Catalinie odbywa się teraz za pomocą Findera. To proste, a interfejs prawie w całości pochodzi z iTunes. Wymaga to, aby Twoje urządzenie iOS pojawiło się w Finderze. Jeśli go nie widzisz, istnieje prosta poprawka.
Napraw iPhone’a nie wyświetlającego się w Finderze
Twój iPhone lub iPad powinien pojawić się w obszarze Lokalizacje w lewej kolumnie w Finderze. Jeśli go tam nie ma, kliknij Finder na pasku menu i wybierz Preferencje.
W oknie, które zostanie otwarte, przejdź do zakładki Pasek boczny i włącz opcję „Dyski CD, DVD i urządzenia iOS” w sekcji Lokalizacja.
Wróć do Findera, upewnij się, że podłączyłeś iPhone’a lub iPada do komputera Mac i pojawi się on w obszarze Lokalizacje na pasku bocznym. Możesz go wybrać, a otrzymasz opcje synchronizacji / tworzenia kopii zapasowej iPhone’a na komputerze Mac.
Podłączone urządzenia zawsze pojawiały się w Finderze, ale dostęp do iPhone’a z menedżera plików nigdy nie był tak ważny. Przed Cataliną iTunes normalnie uruchamiał się po podłączeniu iPhone’a i wykonywał nową kopię zapasową. Zdjęcia i filmy na urządzeniu zostały zsynchronizowane z nim i można je zaimportować w aplikacji Zdjęcia. Sama aplikacja Zdjęcia jest menedżerem biblioteki zdjęć, jak żaden inny, a użytkownicy raczej nie chcieliby przeglądać swoich zdjęć i filmów z Findera, gdy mieli Zdjęcia.
Podczas gdy Zdjęcia są nadal dostępne, iTunes nie jest, a Finder to sposób synchronizacji iPhone’a. Brak urządzenia na pasku bocznym ma teraz o wiele większe znaczenie.
Opcja wyświetlania urządzeń iOS na pasku bocznym w Finderze nie jest ukryta, ale jest zgrupowana razem z płytami CD i DVD, a ten konkretny sprzęt prawie zniknął z nowoczesnych laptopów. Nie jesteśmy nawet pewni, czy obecne modele Maca lub MacBooka nadal go mają. Starsze mogą mieć napęd optyczny, ale Apple szybko upuścił sprzęt, próbując stworzyć cieńsze i lżejsze laptopy.
Jeśli Twój iPhone nie pojawia się w Finderze po włączeniu tej opcji, możliwe, że masz uszkodzony kabel lub coś jest nie tak z portem. Zmień port i wypróbuj inny, najlepiej oryginalny kabel, aby podłączyć iPhone’a do komputera Mac.