Jak naprawić „Zaufaj temu komputerowi”, który nie wyświetla się na iPhonie?

Kiedy „Zaufaj temu komputerowi” za pomocą iPhone’a, umożliwia to synchronizację danych telefonu, tworzenie kopii zapasowych i nie tylko. Zazwyczaj po pierwszym podłączeniu iPhone’a do komputera Mac lub Windows pojawi się pytanie „Zaufaj temu komputerowi”. Wyświetla się również, jeśli w przeszłości nie ufałeś swojemu komputerowi.

Jeśli alert nie pojawił się na Twoim telefonie, czytaj dalej, aby poznać skuteczne metody jego naprawy za pomocą iPhone’a lub iPada.

Uruchom ponownie iPhone’a

Ponowne uruchomienie urządzenia generalnie usuwa wszelkie tymczasowe usterki. Zmuszenie iPhone’a do ponownego uruchomienia może również rozwiązać ten problem. Oto jak ponownie uruchomić iPhone’a lub iPada za pomocą „FaceID” po odłączeniu urządzenia od komputera:

  • Naciśnij, a następnie zwolnij przycisk zwiększania głośności.
  • Naciśnij, a następnie zwolnij przycisk zmniejszania głośności.
  • Naciśnij i przytrzymaj boczny przycisk przez około 10 sekund, aż pojawi się logo Apple.
  • Aby wymusić ponowne uruchomienie iPhone’a lub iPada za pomocą „TouchID:”

    • Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przyciski Home i Sleep / Wake przez około 10 sekund.

    Po ponownym uruchomieniu urządzenia:

  • Ponownie podłącz go do komputera.
  • Odblokuj urządzenie, wprowadzając hasło.
  • Poczekaj na wyświetlenie komunikatu „Zaufaj temu komputerowi”.
  • Jeśli się nie wyświetla, przejdź do poniższych rozwiązań.
  • Zaktualizuj swojego iPhone’a

    Jeśli dostępna jest aktualizacja, możesz zaktualizować iPhone’a lub iPada, aby sprawdzić, czy to działa. Oto jak sprawdzić dostępność aktualizacji za pośrednictwem stabilnego połączenia Wi-Fi:

  • Otwórz aplikację „Ustawienia”.
  • Wybierz „Ogólne”, a następnie „Aktualizacja oprogramowania”, aby pobrać i zainstalować najnowszą aktualizację, jeśli jest dostępna.
  • Upewnij się, że Twój komputer Mac/Itunes dla systemu Windows został zaktualizowany

    Problem może sprowadzać się do przestarzałej wersji systemu MacOS lub iTunes. Wykonaj poniższe czynności, aby zaktualizować komputer Mac:

  • Uzyskaj dostęp do menu Apple z lewego górnego rogu.
  • Wybierz „Preferencje systemowe”.
  • Wybierz okienko „Aktualizacja oprogramowania”.
  • Teraz wykonaj zwykłe czynności, aby zaktualizować system do najnowszej wersji macOS.
  • Aby zaktualizować iTunes pobrany z Apple Store:

  • Otwórz iTunes.
  • Przejdź do menu „Pomoc”, a następnie „Sprawdź aktualizacje”.
  • Postępuj zgodnie ze zwykłym procesem, aby zaktualizować iTunes.
  • iTunes pobrany ze sklepu Microsoft jest aktualizowany automatycznie, gdy pojawi się nowa wersja. Możesz także odwiedzić sklep Microsoft Store, aby sprawdzić dostępność aktualizacji.

    Zresetuj ustawienia zaufania

    Kolejnym narzędziem do rozwiązywania problemów, które działało w przypadku niektórych osób w przeszłości, jest zresetowanie ustawienia zaufania na iPhonie. Jest to część „Zresetuj ustawienia lokalizacji i prywatności” i skutecznie przywraca ustawienie zaufania do domyślnych ustawień fabrycznych. Wykonaj poniższe czynności, aby zresetować to ustawienie na iPhonie lub iPadzie:

  • Otwórz aplikację „Ustawienia”.
  • Naciśnij „Ogólne”, „Resetuj”, a następnie „Zresetuj lokalizację i prywatność”.
  • Wpisz swój kod dostępu, a następnie jeszcze raz dotknij „Zresetuj ustawienia”.
  • Teraz spróbuj ponownie podłączyć iPhone’a lub iPada do komputera.
  • Zresetuj ustawienia sieciowe

    Możesz także zresetować ustawienia sieciowe na swoim urządzeniu. Jednak ta czynność spowoduje usunięcie wszystkich aktualnych haseł i sieci Wi-Fi, ustawień APN i VPN oraz ustawień komórkowych. Brzmi to trochę ekstremalnie, ale wiadomo, że rozwiązuje ten problem. Wykonaj te czynności na iPhonie lub iPadzie:

  • Otwórz ustawienia.”
  • Dotknij „Ogólne”, a następnie „Resetuj”.
  • Naciśnij „Zresetuj ustawienia sieciowe”, a następnie potwierdź.
  • Jeśli przeniosłeś iTunes dla Windows ze sklepu Microsoft Store, upewnij się, że „iTunes Mobile Device Helper” jest dozwolony jako funkcja uruchamiania. Oto jak to zrobić na swoim komputerze:

  • Naciśnij Start.”
  • Wybierz „Ustawienia”.
  • Wybierz „Aplikacje”, a następnie „Uruchamianie”.
  • Teraz upewnij się, że „iTunes Mobile Device Helper” jest włączony.
  • FAQ

    Jak włączyć zaufanie na moim iPhonie?

    Jeśli zainstalowałeś profil zawierający ładunek certyfikatu w iPadOS lub iOS, certyfikat nie jest powierzany dla SSL. Musisz ręcznie włączyć zaufanie dla SSL/TLS za każdym razem, gdy instalujesz profil otrzymany lub pobrany z Internetu. Aby włączyć zaufanie SSL/TLS dla certyfikatu, wykonaj następujące kroki:

    1. Uruchom aplikację „Ustawienia”.

    2. Przejdź do „Ogólne”, „Informacje”, a następnie „Ustawienia zaufania certyfikatu”.

    3. Pod „Włącz pełne zaufanie dla certyfikatów głównych” aktywuj zaufanie dla tego certyfikatu.

    Apple zaleca korzystanie z narzędzia Apple Configurator lub Mobile Device Management (MDM) do wdrażania certyfikatów. Ładunek certyfikatu zostanie automatycznie powierzony dla SSL, jeśli zostanie zainstalowany za pomocą Konfiguratora lub MDM albo w celu utworzenia profilu rejestracji MDM.

    Zaufanie między iPhonem a komputerem

    Za każdym razem, gdy Twój iPhone lub iPad łączy się z komputerem po raz pierwszy, musi wiedzieć, czy Twój komputer może być zaufany, czy nie. Zezwolenie iPhone’owi na zaufanie komputerowi jest wymagane, aby uzyskać dostęp do danych telefonu i uzyskać dostęp do funkcji synchronizacji i tworzenia kopii zapasowych. W przypadku problemu komunikat może się nie pojawić. Istnieje kilka poprawek, które możesz wypróbować, aby zapewnić zaufanie między iPhonem lub iPadem a komputerem, od ponownego uruchomienia urządzenia po ponowne uruchomienie ustawień sieciowych.

    Co myślisz o Apple? Czy korzystasz z innych produktów Apple? Jeśli tak, powiedz nam, dlaczego wolisz to, czego używasz od alternatywy, w sekcji komentarzy poniżej.