Jak naprawić zablokowane pobieranie w aplikacji Windows Store

Aplikacja Sklepu Windows wciąż nie zdobyła dużej liczby użytkowników, a dla wielu osób korzystających z systemu Windows ich ulubione aplikacje wciąż znajdują się poza tym sklepem. Dodatkowo, aplikacja ta nie jest zbyt efektywna podczas aktualizacji, co może prowadzić do zawieszenia pobierania. W rezultacie użytkownicy nie mogą pobrać ani zaktualizować innych aplikacji. Próby zamknięcia i ponownego otwarcia aplikacji, a także ponownego uruchomienia systemu Windows, często nie przynoszą rezultatu. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wyczyszczenie pamięci podręcznej aplikacji Sklepu Windows. Oto jak to zrobić.

Istnieją dwa sposoby na wyczyszczenie pamięci podręcznej Sklepu Windows: miękkie resetowanie i twarde resetowanie. W obu przypadkach użytkownik nie straci żadnych danych. Zdecydowanie zaleca się rozpoczęcie od miękkiego resetu, aby sprawdzić, czy to wystarczy do rozwiązania problemu. Przed rozpoczęciem upewnij się, że aplikacja Sklepu Windows jest zamknięta. Następnie otwórz okno dialogowe uruchamiania, używając skrótu Win + R, a następnie wklej poniższy tekst:

WSReset.exe

Po wykonaniu tej czynności powinno otworzyć się okno wiersza polecenia, na którym ikona aplikacji na pasku tytułu będzie przedstawiała logo Sklepu Windows. W oknie nie pojawi się żaden tekst, więc nie zamykaj go. Po zakończeniu procesu czyszczenia pamięci podręcznej aplikacja Sklepu Windows otworzy się automatycznie, a okno wiersza polecenia zamknie się samo.

Jeśli problem nadal występuje, konieczne będzie przeprowadzenie twardego resetu. Aby to zrobić, musisz otworzyć wiersz polecenia z uprawnieniami administratora. Wprowadź następującą komendę:

wmic useraccount get name,sid

Zwróć uwagę na identyfikator SID użytkownika, dla którego chcesz wyczyścić pamięć podręczną. Następnie otwórz Edytor rejestru, wpisując „regedit” w oknie dialogowym uruchamiania. Przejdź do lokalizacji:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionAppxAppxAllUserStore

Znajdź folder, którego nazwa odpowiada identyfikatorowi SID użytkownika, dla którego chcesz przeprowadzić czyszczenie pamięci podręcznej aplikacji Sklepu Windows, a następnie go usuń. Po tym kroku uruchom ponownie system, co powinno skutkować usunięciem wszystkich zablokowanych pobrań w aplikacji Sklepu Windows.

Spróbuj ponownie pobrać aplikację i tym razem powinno to przebiegać bez żadnych problemów.


newsblog.pl