Jak rozwinąć swój kanał YouTube do 1000 subskrybentów

Zakładanie kanału YouTube jest ekscytujące, zwłaszcza że możesz zarabiać na swoim kanale po spełnieniu minimalnych wymagań. Pierwszy kamień milowy to także nie lada wyczyn — 1000 subskrybentów.

Zdobycie 1 tys. subskrybentów w YouTube zwykle nie następuje z dnia na dzień, ale są sposoby, które mogą pomóc w tym procesie. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak zdobyć pierwsze 1000 subskrybentów w YouTube i być na dobrej drodze do zarabiania.

Wybierz niszę

Czym właściwie jest nisza? Nisza to określony temat lub motyw będący częścią większego tematu. Jeśli chodzi o bycie YouTuberem, oznacza to, że tematyka Twojego kanału jest zawężona. Jednak ważne jest, aby Twoja nisza była czymś, co nie tylko Cię interesuje, ale także posiada wiedzę.

Wielu YouTuberów odniosło sukces dzięki posiadaniu niszy. Na przykład zamiast tworzyć cały kanał poświęcony motocyklom, można zawęzić filmy, wyjaśniając różnice między konkretnymi motocyklami sportowymi i ucząc innych wskazówek dotyczących bezpieczeństwa, jak na nich jeździć.

Twórz filmy wysokiej jakości

YouTube stał się w niektórych gospodarstwach domowych zamiennikiem platform kablowych i platform do transmisji strumieniowej. Z tego powodu wielu widzów pominie film, jeśli jest niskiej jakości, dlatego ważne jest, aby nadążać za wartością produkcyjną udostępnianą przez innych YouTuberów.

Nie oznacza to, że musisz kupować niesamowicie drogi sprzęt – wiele filmów na YouTube jest kręconych wyłącznie telefonem. Tylko pamiętaj, aby zmienić jakość wideo na swoim iPhonie lub Androidzie, zanim naciśniesz przycisk nagrywania.

Użyj szczegółów przyciągających uwagę

Nakręcenie świetnego filmu jest niezwykle istotne, jednak to właśnie to, co przyciągnie ich do Twojego kanału, to już na wczesnym etapie. Można to osiągnąć na kilka sposobów, tworząc przyciągające uwagę miniatury i tytuły.

Gdy ktoś przewija YouTube w poszukiwaniu filmów do obejrzenia, jest bardziej prawdopodobne, że kliknie atrakcyjną miniaturę niż taką, która nie ma zbyt wiele. Dodatkowo, jeśli tytuł uzupełnia miniaturę i jest kuszący, zwiększasz swoje szanse nie tylko na uzyskanie większej liczby wyświetleń, ale także większej liczby subskrybentów.

Publikuj regularnie

Spójność jest kluczem do publikowania postów w YouTube — zwłaszcza jeśli chcesz dotrzeć do 1000 subskrybentów. Dzięki temu Twoi obserwujący wiedzą, że jesteś godny zaufania, a także pomaga w tworzeniu z nimi relacji i społeczności. Jeśli publikujesz losowo, istnieje ryzyko, że odstraszysz ludzi.

Aby mieć pewność, że publikujesz regularnie, zawsze możesz zbudować własny kalendarz treści. Pomoże Ci to pozostać na właściwej drodze i poda wskazówki, kiedy nagrywać, edytować i publikować treści.

Twórz filmy Short w YouTube

Chociaż YouTube Shorts nie przyniosą Ci dużych zysków, jeśli zaczniesz zarabiać, świetnie nadają się do pozyskiwania subskrybentów. Skorzystaj z tych krótkich filmów, aby dać widzom wgląd w to, jakiego rodzaju kanał posiadasz, a oni nacisną przycisk subskrypcji, zanim przejdą do następnego filmu.

Istnieje kilka prostych pomysłów na YouTube Short, dzięki którym możesz zainteresować ludzi tym, co masz do zaoferowania. Samouczki i filmy z krótkimi poradami radzą sobie całkiem nieźle.

Dodaj wezwanie do działania do swoich filmów

Dodanie wezwania do działania do swoich filmów jest szczególnie ważne, ponieważ przypomina widzom o konieczności podjęcia działania. Może to mieć formę ustnego oświadczenia o konieczności zasubskrybowania kanału, wyświetlenia w filmie animowanego przycisku subskrypcji oraz umieszczenia znaku wodnego subskrypcji za pomocą opcji dostosowywania YouTube.

Czasami widz obejrzy Twój film i całkowicie zapomni o subskrybowaniu Twojego kanału, nie zdając sobie z tego sprawy. Dodając wezwanie do działania, robisz im i sobie przysługę, dzięki czemu nigdy nie przegapią żadnego filmu.

Nawiąż kontakt ze swoją publicznością

Algorytm YouTube będzie nieco częściej rozpowszechniać Twoje filmy, jeśli wykryje, że widzowie aktywnie angażują się w Twoje filmy, na przykład zostawiają komentarze i polubienia. Dołączając do rozmowy z odbiorcami w sekcji komentarzy, zostawiasz ślad, który może wykryć algorytm.

Dodatkowo będziesz tworzyć społeczność. Wykorzystaj ten czas, aby zapytać widzów, jakie filmy od Ciebie chcą oglądać. Jest duże prawdopodobieństwo, że tego, czego oni chcą, będą chcieli także inni potencjalni abonenci.

Jeśli zajmujesz się tworzeniem treści, słyszałeś o SEO. Używanie właściwych słów kluczowych i hashtagów w tytułach i opisach może tylko pomóc widzom znaleźć Twoje filmy w YouTube.

Aby zobaczyć, jakich słów powinieneś używać, wyszukaj filmy w swojej niszy i zobacz, jakie filmy odnoszą sukcesy w swoich opisach. Nie oznacza to, że musisz je kopiować, ale wiedza o tym, jakie słowa kluczowe przyciągają widzów, może pomóc Ci odnieść sukces jako YouTuber.

Tak, masz kanał YouTube, ale nie poprzestawaj na tym — użyj innej platformy mediów społecznościowych, aby sprzedawać krzyżowo swoje filmy. Przekierowanie ruchu z jednej platformy na drugą to popularny i opłacalny sposób na organiczny rozwój mediów społecznościowych oraz zdobycie subskrybentów i wyświetleń.

Na przykład, jeśli masz konto na Instagramie lub TikTok, możesz opublikować podgląd nowo przesłanego filmu na YouTube i skierować widzów do YouTube za pomocą wezwania do działania i linku. Promowanie Twojego kanału na innych platformach społecznościowych nie tylko pomoże Ci rozwijać się w YouTube, ale także na innych platformach.

Zwróć uwagę na YouTube Analytics

YouTube Analytics istnieje nie bez powodu – aby pomóc Ci w rozwoju Twojego kanału. W ramach analiz każdego filmu możesz sprawdzić liczbę wyświetleń, liczbę godzin oglądania i liczbę subskrybentów. Pokazuje także statystyki dotyczące utrzymania odbiorców.

Jest to ważne, ponieważ możesz sprawdzić, jak dobrze radzi sobie film, na podstawie odsetka widzów, którzy pozostali na Twoim kanale po 30 sekundach lub czy zyskałeś więcej subskrybentów niż zwykle. W takim przypadku będziesz wiedział, jak tworzyć więcej takich filmów.

Współpracuj z innymi YouTuberami

Czy jest lepszy sposób na rozwój swojego kanału niż nawiązanie kontaktu z innymi YouTuberami, którzy również robią to samo co Ty? Współpracując, powinieneś starać się pozostać w swojej niszy, ale nie jest to konieczne. Najważniejsze jest dotarcie do nowych odbiorców, co może pomóc wszystkim zaangażowanym stronom.

Istnieje wiele sposobów współpracy z innymi. Możesz nagrać wspólne wideo, niezależnie od tego, czy będzie ono nagrane wcześniej, czy nawet podczas pytań i odpowiedzi na żywo. Możesz także organizować występy gościnne i promocje krzyżowe.

Bądź cierpliwy

Cierpliwość jest prawdopodobnie najtrudniejszą częścią dotarcia do 1000 subskrybentów. Jeśli nie będziesz miał naprawdę szczęścia i jeden z Twoich filmów stanie się wirusowy, będziesz musiał zagrać w grę polegającą na czekaniu. Średnio może to zająć od ośmiu miesięcy do dwóch lat.

Jednak każdy nowy subskrybent, którego zyskujesz, pokazuje, że Twój kanał ma potencjał, więc wykorzystaj go, aby osiągnąć swój pierwszy duży kamień milowy.

Skorzystaj z tych wskazówek, aby zdobyć 1000 subskrybentów na YouTube

Stosowanie się do każdej wskazówki może wydawać się pracochłonne, ale frekwencja osiąga Twój cel, jakim jest 1000 subskrybentów. Nawet najwięksi YouTuberzy nadal przestrzegają wielu z tych zasad, aby nadal rozwijać swoje kanały.

Ostatecznie, jeśli poświęcisz swojemu kanałowi swój czas, energię i cierpliwość, to się opłaci.