Jak skonfigurować monitorowanie czasu działania witryny za pomocą Google Cloud Monitoring?

Monitoruj dostępność i opóźnienia swojej witryny za pomocą Google Cloud Monitoring z wielu lokalizacji i otrzymuj powiadomienia o wystąpieniu problemu.

Pakiet Google Cloud Operations to zbiór narzędzi do monitorowania, rozwiązywania problemów i zwiększania wydajności infrastruktury lub aplikacji w chmurze. Wcześniej mogłeś go znać jako „Stackdriver”.

W ramach swojej oferty dostarcza kompleksowe rozwiązania do monitorowania z wykorzystaniem zestawu narzędzi Google Cloud Monitoring. Możesz użyć go za darmo lub za niego zapłacić, jeśli chcesz pozbyć się ograniczeń dodanych konfiguracji sprawdzania dostępności.

Koszt będzie zależał od Twojego użytkowania. Więc możesz chcieć udać się do jego oficjalna strona z cenami aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Chociaż istnieje kilka opcji konfiguracji i zaawansowanych możliwości monitorowania, które można uzyskać dzięki narzędziom do monitorowania chmury Google, tutaj skupiamy się na monitorowaniu czasu działania witryny i opóźnień.

Oczywiście możesz wypróbować inne dostępne rozwiązania do monitorowania, takie jak StatusCake; jeśli jednak korzystasz już z GCP, nie potrzebujesz usługi innej firmy do sprawdzania dostępności. Ponadto możesz korzystać z zaawansowanych funkcji, które mogą nie być dostępne w przypadku różnych usług monitorowania witryn.

Pierwsze kroki z Google Cloud Monitoring

Na początek zakładamy, że masz konto Google Cloud; jeśli nie, możesz zacząć od DARMOWY okres próbny. Aby kontynuować korzystanie z usług, po zakończeniu okresu próbnego musisz dodać metodę płatności.

Teraz wszystko, co musisz zrobić, to:

Następnie musisz dodać konfigurację kontroli dostępności.

Dodaj konfigurację kontroli dostępności

Aby pomyślnie dodać monitor czasu pracy do swojej witryny, musisz wykonać cztery kroki.

1. W sekcji Kontrola dostępności kliknij „UTWÓRZ KONTROLĘ UPTIME”, aby rozpocząć.

2. Musisz dodać nazwę do swojej konfiguracji i informacje o celu, aby określić, co chcesz monitorować.

Tutaj skupiamy się na stronie internetowej. Najprawdopodobniej więc będziemy musieli użyć protokołu HTTPS z adresem URL strony głównej jako nazwą hosta.

W tym przykładzie dodałem newsblog.pl.com jako nazwę hosta bez określania ścieżki. Jeśli chcesz monitorować konkretny katalog lub podstronę, możesz to zrobić wpisując do niego ścieżkę.

Pozwala także dostosować częstotliwość sprawdzania dostępności, przy czym domyślna (i najszybsza) jest 1 minuta, z opcją użycia do 15 minut interwałów czasowych.

Możesz użyć zaawansowanych opcji docelowych do monitorowania z określonej lokalizacji i portu, włączając weryfikację SSL i określając niestandardowe nagłówki.

Niektóre z opcji widocznych na obrazku to:

  • Nagłówek hosta HTTP
  • Numer portu (domyślnie 443)
  • Weryfikacja treści odpowiedzi
  • Sprawdź czas dostępności od (domyślnie wybrany jest globalny)
  • Weryfikacja nagłówka niestandardowego
  • Uwierzytelnianie

3. Następnie możesz dostosować ustawienia walidacji. Innymi słowy, możesz ustawić niestandardowy limit czasu odpowiedzi, aby żądanie poczekało i sprawdziło, czy witryna działa.

Jeśli chcesz poszukać określonego tagu HTML lub podobnego, możesz włączyć dopasowywanie treści. Nie jest to jednak wymagane w przypadku większości podstawowych potrzeb monitorowania dostępności witryny.

Domyślnie, jeśli wystąpi błąd podczas sprawdzania dostępności, zostanie on zapisany w Cloud Logging, który ma bezpłatny limit i może Cię kosztować, jeśli chcesz śledzić nieograniczoną liczbę dzienników.

Możesz chcieć ją włączyć, aby sprawdzić swoje poprzednie działania. Ale możesz go wyłączyć, jeśli uznasz to za stosowne.

Teraz wszystkie istotne opcje tworzenia usługi uptime zostały skonfigurowane, przejdź do następnego kroku, aby utworzyć usługę alertów i powiadomień.

Utwórz alert i powiadomienie monitorowania Google

Aby otrzymać powiadomienie o awarii, musisz skonfigurować alerty. Musisz podać nazwę i czas trwania powiadomień (od 1 minuty do 23 godzin 30 minut), które otrzymasz w przypadku awarii.

Pomogłoby jednak skonfigurowanie kanału powiadomień przed kontynuowaniem alertu. Jeśli nie stworzyłeś żadnego, przejdź do strona menedżera kanału powiadomień osobno, aby zapoznać się z dostępnymi opcjami i skonfigurować je w razie potrzeby.

Masz wiele opcji, które obejmują:

  • E-mail
  • Luźny
  • Aplikacja mobilna Google Cloud
  • Webhooki
  • SMS

Po skonfigurowaniu będziesz musiał wybrać kanał powiadomień, aby zakończyć konfigurację sprawdzania dostępności.

Możesz go przetestować, aby sprawdzić, czy masz poprawną konfigurację. Jeśli wszystko jest w porządku, otrzymasz komunikat „Odpowiedź „200 (OK)” w xx ms”. wiadomość z zielonym haczykiem.

Następnie możesz przystąpić do dodawania konfiguracji, klikając „UTWÓRZ”. Tak powinno wyglądać:

Po utworzeniu monitorowanie rozpocznie się po kilku minutach. Możesz zauważyć zielone znaczniki wyboru we wszystkich regionach (lub w określonym regionie) zgodnie z konfiguracją czasu pracy bez przestojów:

Sprawdzanie opóźnienia adresu URL

Wystarczy kliknąć utworzony test dostępności, aby zobaczyć zebrane dane na temat opóźnień i czasu pracy.

Możesz spojrzeć na szczegółowy wykres historycznych opóźnień, aby przeanalizować czas pracy i wydajność swojej witryny.

Możesz również użyć szczegółowych informacji o opóźnieniach, aby rozwiązywać problemy i optymalizować wydajność witryny.

Powinno to dać dobry pomysł na przeprowadzanie kontroli za pomocą Google Cloud Monitoring.

Chcesz nauczyć się Google Cloud? Możesz to sprawdzić kurs uzyskania certyfikatu Google Cloud.