Jak współtworzyć posty na Instagramie, aby uwolnić twórczą synergię

Żadna inna platforma nie pozwala użytkownikom na współpracę tak dobrze jak Instagram. Dzięki swojej najnowszej funkcji — wspólnemu postowi na Instagramie — Instagram toruje drogę do dalszej współpracy między twórcami a firmami.

Ta funkcja pomoże użytkownikom połączyć siły twórcze i stworzyć poczucie partnerstwa. Co więcej, Instagram ma również na celu ograniczenie powielania podobnych postów, umożliwiając w ten sposób rozwój oryginalnych i wysokiej jakości treści.

W tym artykule przeprowadzimy Cię przez tajniki wspólnego posta na Instagramie, z kreatywnymi wskazówkami, pomysłami i krokami, które pomogą Ci ulepszyć grę na Instagramie!

Co to jest post współpracujący na Instagramie?

Wspólny post na Instagramie to pojedynczy post, który pojawia się w kanałach dwóch twórców/użytkowników i przedstawia ich obu jako współautorów. Co do oryginalności, wspólny post na Instagramie ma jednego twórcę, który następnie zaprasza innego współautora do dołączenia do posta. Gdy użytkownik zaakceptuje, post dotyczący współpracy będzie widoczny w obu jego profilach.

Obecnie posty w ramach współpracy na Instagramie mają zastosowanie do rolek, a także postów karuzelowych z pojedynczym zdjęciem i wieloma zdjęciami. Wyświetlenia, polubienia, udostępnienia i zapisy będą widoczne dla obu użytkowników.

Dlaczego warto korzystać z postów współpracy na Instagramie?

Użytkownicy Instagrama wolą wspólny post na Instagramie niż pojedynczy post, ponieważ zwiększa to ich zaangażowanie i zwiększa wykrywalność. Twórcy wykorzystują wspólne posty na Instagramie, aby poszerzać swoją bazę obserwujących i bazować na unikalnych obserwatorach innych twórców.

Oto krótkie spojrzenie na to, w jaki sposób wykorzystanie wspólnego posta na Instagramie może pomóc w powiększeniu bazy fanów, niezależnie od tego, czy jesteś twórcą, firmą, marketingowcem stowarzyszonym, czy zwykłym użytkownikiem Instagrama:

1. Zwiększ ekspozycję marki osobistej

Ponieważ post jest udostępniany obu bazom obserwujących, istnieje szansa na zwiększenie wykrywalności z unikalnych kont lub docelowych odbiorców, z których wcześniej nie korzystano.

Uzyskujesz dostęp do zaangażowania innego użytkownika, co może pomóc w zwiększeniu widoczności Twojego posta i dotarciu do większej niż zwykle grupy odbiorców.

2. Zmniejsz dwulicowość treści

Dzięki postom Instagram Collab, Instagram ma na celu zmniejszenie szans na dwukrotne opublikowanie tej samej treści. Jest to zgodne z ostatnimi zmianami algorytmu Instagrama, dzięki którym Instagram stara się wprowadzać oryginalne i niepowtarzalne treści do naszych kanałów.

Umożliwienie użytkownikom współdzielenia własności pojedynczego postu eliminuje szanse na powielanie treści. Gdy oba konta udostępniają ten sam post indywidualnie, rywalizują o wyświetlenia. I w końcu zaszkodzić widoczności obu postów.

Ten sam post, udostępniony przez dwóch współautorów we wspólnym poście na Instagramie, przynosi korzyści wszystkim, zwiększając liczbę wyświetleń, zapisów i udostępnień.

3. Zwiększ sprzedaż biznesową

Kiedy firma i twórca tworzą wspólny post na Instagramie, zwiększa to sprzedaż dla firmy. Kiedy popularna w swojej niszy twórczyni nawiązuje współpracę z mniej popularną marką, marka staje się rozpoznawalna dla szerszego grona odbiorców.

Co więcej, posty w ramach współpracy na Instagramie nie mają takiego samego klimatu jak posty promocyjne. Są bardziej niezawodne i angażujące oraz bezpośrednio oznaczają markę, ułatwiając w ten sposób szybsze zakupy. Pomaga to nie tylko w budowaniu autorytetu influencera, ale także wizerunku promowanej marki i jest dla influencerów sposobem na zarabianie pieniędzy na Instagramie.

W przeciwieństwie do postów Instagram Collab, posty promocyjne tracą dużą liczbę użytkowników przed opcją „dodaj do koszyka” na ścieżce kupującego. Użytkownicy widzą post, a mimo to nie podejmują wysiłku, aby wyszukać markę lub dokonać zakupu, ponieważ pojedyncza rekomendacja generuje mniejszy autorytet.

Jak utworzyć post dotyczący współpracy na Instagramie

Chociaż wspólny post może pomóc w zwiększeniu liczby obserwujących i sprzedaży, oto jak utworzyć od podstaw wspólny post na Instagramie:

  • Kliknij ikonę + w środku aplikacji Instagram, aby rozpocząć tworzenie nowego posta lub rolki
  • Wybierz obrazy lub odpowiednie filmy do swoich treści z galerii
  • Możesz także wybrać wiele obrazów do posta w karuzeli
  • Kliknij → w prawym górnym rogu ekranu
  • Edytuj post zgodnie z wymaganiami, dodając filtry lub dostosowując kontrast/jasność
  • Kliknij ponownie ikonę → i uzupełnij podpis, dodaj lokalizację i muzykę, jeśli dotyczy
  • Przejdź do opcji: Oznaczaj osoby

  • Kliknij: Zaproś współpracownika i wyszukaj użytkownika, z którym chcesz opublikować post w ramach współpracy na Instagramie
  • Będziesz także mieć możliwość edytowania współpracy, jeśli jeszcze nie kliknąłeś publikacji
  • Po upewnieniu się, kliknij ✔️ w prawym górnym rogu ekranu, aby opublikować wspólny post na Instagramie

Spowoduje to automatyczne wysłanie prośby o współpracę lub zaproszenia do współautora. Gdy zaakceptują, oba Twoje imiona i nazwiska będą widoczne w nagłówku posta współpracy na Instagramie. Post zostanie udostępniony w obu siatkach Twojego profilu.

Otrzymasz powiadomienie za każdym razem, gdy ktoś polubi post. Obejmuje to obserwujących Twoich współautorów i użytkowników, którzy również odkrywają Twój post za pośrednictwem współautora.

Jak zaakceptować zaproszenie do wspólnego publikowania

Zaakceptowanie prośby o post w ramach współpracy na Instagramie jest łatwe. Musisz jednak mieć profil publiczny, aby akceptować zaproszenia do współpracy na Instagramie. Obecnie Instagram nie pozwala prywatnym użytkownikom na współpracę przy postach lub rolkach. Oto jak zaakceptować prośbę o post na Instagramie:

  • Gdy ktoś zaprosi Cię do współpracy, otrzymasz od niego osobistą wiadomość
  • Wiadomość pokaże, że zostałeś oznaczony tagiem i zaproszono Cię do współpracy nad postem
  • Możesz kliknąć Wyświetl żądanie, aby zobaczyć cały post z podpisem

  • Kliknij Prośbę o recenzję, a pojawi się wyskakujące menu z informacją „@username zaprosił Cię do współpracy przy swoim poście. Jeśli zaakceptujesz, Twoje imię i nazwisko zostanie dodane do posta i zostanie udostępnione Twoim obserwującym, oprócz miejsc, w których jest już widoczne”
  • Możesz zaakceptować / odrzucić prośbę o współpracę na Instagramie
  • Możesz także wybrać opcję Nie teraz, aby wrócić do niej później i ponownie ją przejrzeć
  • Gdy zaakceptujesz, oba Twoje profile będą udostępniać ten sam post

Oto jak proste jest stworzenie wspólnego postu na Instagramie z innym użytkownikiem Instagrama!

Kreatywne wskazówki dotyczące udanego postu we współpracy

Stworzenie udanego posta we współpracy nie jest trudne, jeśli zastosujesz się do tych strategii, aby odnieść sukces:

1. Wybierz właściwego współpracownika

Weźmy pod uwagę współpracownika, który:

  • Ma zdrowy wskaźnik zaangażowania
  • Ma proporcjonalną liczbę obserwujących i polubień
  • Ma bazę obserwujących, która jest zgodna z grupą docelową
  • Podobnie, ma dobrą reputację w społeczności influencerów
  • Nie jest spamerską marką ani promocyjnym influencerem
  • Tworzy i udostępnia posty, które stanowią wartość dodaną dla społeczności

Pamiętaj: niezależnie od tego, czy jesteś indywidualnym twórcą, czy firmą, która chce zwiększyć swój wskaźnik zaangażowania, musisz wybrać odpowiednią osobę do współpracy!

2. Pozostań wierny swoim wartościom

Niezależnie od tego, czy jesteś marką, czy twórcą, który próbuje zbudować osobistą markę na Instagramie, ważne jest, aby pozostać wiernym głosowi swojej marki. Nie współpracuj z postami, do których Twoi obserwatorzy nie są przyzwyczajeni lub których nie polubią ani nie docenią. Ponieważ może to negatywnie wpłynąć na wskaźnik zaangażowania, a nawet go zmniejszyć. Kluczem jest znalezienie twórcy/marki, która uzupełni aurę, którą masz w mediach społecznościowych, jednocześnie rezonując z odbiorcami.

3. Ustaw cele dla śledzenia ROI

Planując wspólny post, pamiętaj o ustaleniu celów przed postem, aby później łatwiej było śledzić wyniki. Miej na uwadze ustaloną strukturę zwrotu z inwestycji, aby sprawdzić, czy uzyskujesz korzyści, które zamierzałeś uzyskać.

  • Jako marka możesz współpracować z influencerami w celu zwiększenia sprzedaży
  • Jako współinfluencer możesz współpracować z innymi popularnymi influencerami, aby zwiększyć liczbę obserwujących
  • Możesz też współpracować, aby wydostać się z zaklęcia śmierci i oczarować swoją publiczność zabawnymi, angażującymi treściami

Gdy zarządzasz więcej niż jednym kontem społecznościowym, śledzenie postów może być trudne. Dlatego sprawdź te narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, ponieważ spójność jest kluczem do stworzenia dedykowanej publiczności.

5. Twórz angażujące treści

Tworzenie niestandardowych i unikalnych treści może pomóc Ci wyróżnić się w morzu twórców na Instagramie.

  • Twórz zabawne treści, które rozśmieszają ludzi
  • Twórz krótkie rolki, które dostarczają informacji w potężnym rozmiarze bajtów
  • Zróbcie razem improwizację i odegrajcie scenkę z filmu
  • Stwórz swoją wersję popularnego teledysku
  • Utwórz karuzelowy post, który opowiada historię
  • Utwórz film o gotowaniu z dwóch różnych kultur
  • Lub rób prawie wszystko, o ile dobrze się bawisz

I rzeczywiście, co dwie głowy to nie jedna! W połączeniu z innym twórcą artystycznym możesz uwolnić moc swojej kreatywności, aby stać się wirusowym.

5. Dodaj wezwanie do działania

Siła wezwania do działania/wezwania do działania jest często pomijana. Jeśli jednak chcesz jak najlepiej wykorzystać swój wspólny post, musisz utworzyć wezwanie do działania, które powie widzom, co mają zrobić po zobaczeniu posta.

Na przykład, jeśli reprezentujesz markę, możesz poprosić ją o:

  • Dokonać zakupu
  • Podążaj za swoją marką
  • Przygotuj się na start
  • Odwiedź swój sklep
  • Zobacz profil na Instagramie
  • Weź udział w rozdaniu
  • Wyślij wiadomość, aby szybko o coś zapytać

Jeśli jesteś twórcą lub indywidualnym użytkownikiem, możesz dołączyć wezwanie do działania, które poprosi ich o:

  • Wyślij wiadomość
  • Iść za Tobą
  • Zobacz pełny vlog
  • Odwiedź swoją witrynę
  • Przekaż darowiznę na szczytny cel
  • Weź udział w rozdaniu
  • Skontaktuj się z nimi

Pomysły dla firm i twórców

Publikowanie postów bez intencji jest całkowicie normalne, ale wtedy tracisz wiele korzyści. Od wysokiego współczynnika zaangażowania, przez większą liczbę obserwujących, po zwiększenie zakupów, wspólny post może pomóc Ci osiągnąć to wszystko, a nawet więcej. A podczas współpracy nie zapominaj, że jest to wysiłek zespołowy, więc przejrzyj tę zawartość przed opublikowaniem i przygotuj intrygujące obrazy! Oto kilka gotowych pomysłów do wypróbowania podczas następnej współpracy na Instagramie:

1. Oznacz zwycięzców konkursu/rozdania

Autentycznym, ale zabawnym sposobem na docenienie swoich obserwujących przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania jest tworzenie postów ze zwycięzcami konkursów lub prezentów, które zorganizowałeś.

Pomoże Ci to nawiązać kontakt z osobami, które są naprawdę zainteresowane Twoimi produktami lub usługami, gdy jesteś marką.

2. Rozpocznij wyzwanie

Możesz to zrobić z lokalną marką, innymi kontami lub najbliższymi przyjaciółmi. Rozpocznij nowy trend lub wyzwanie, które jest zabawne i łatwe do powielenia.

Oznacz osoby w komentarzu, aby je wypróbowały. Zwykle działa lepiej, jeśli masz nagrodę lub rozdanie, w którym ogłaszasz zwycięzcę lub go okrzykniesz.

3. Wykonaj współpracę dotyczącą przejęcia

Ty i inny użytkownik Instagrama możecie przejąć nawzajem swoje posty, aby utworzyć wspólny post. Tutaj możesz:

  • Zrób Q/A
  • Nakręć zabawną rolkę
  • Opublikuj BTS (za kulisami)
  • Lub po prostu idź kreatywnie!

Jednak niezależnie od tego, co planujesz, uzyskaj wcześniej zgodę innych współpracowników, ponieważ wysiłek zespołowy oznacza decyzje zespołowe.

4. Przejrzyj produkt

Jako marka, która korzysta z wielu produktów B2B lub jako Instagrammer, zawsze możesz zrecenzować nowy produkt, który wypróbowujesz. Oznacz markę i wywieraj wpływ.

Treść, która jest autentyczna i niesfałszowana, naprawdę znacznie przyczynia się do umocnienia współczynnika zaangażowania na platformie. Ugruntowanie się może zająć trochę czasu; jednak wszystko będzie tego warte.

5. Zaprezentuj lookbooki

Zawsze możesz wypróbować różne stylizacje z innym Instagramerem. Możesz też odgrywać różne postacie z filmu. Jak bycie Wednesdayem swojej przyjaciółki Morticii Addams. Lub bądź Rachel dla Moniki.

Chodzi o to, aby przebrać się za swoje ulubione gwiazdy lub najlepsze postacie fikcyjne i stworzyć plusk.

6. Daj okrzyk

Gdy inni użytkownicy Instagrama oznaczają Cię tagiem lub tworzą relację, która Cię dotyczy, możesz udostępnić dalej, oznaczyć i wykrzyczeć im. Treści generowane przez użytkowników mogą pomóc Ci zdobyć wiarygodność w morzu innych marek lub twórców.

7. Przeprowadź wywiad z ekspertem

Możesz pomóc rozwikłać złożony temat lub podzielić się swoją opinią na temat szalejącego problemu politycznego lub społeczno-ekonomicznego w kraju. Lub możesz porozmawiać o nowych trendach w określonej dziedzinie. Mogą to być tematy takie jak rozwój sztucznej inteligencji i rola, jaką odegra ona w życiu twórców treści. Oznaczaj ekspertów i przeprowadzaj wywiady, które pomogą Ci wywrzeć wpływ poprzez zwiększanie świadomości i konwersacje.

O czym należy pamiętać

Podczas gdy wspólne posty na Instagramie świetnie nadają się do zwiększania widoczności i współczynnika zaangażowania, należy pamiętać o kilku rzeczach.

Osoba, która tworzy wpis, jest głównym autorem i może usunąć wpis. Jeśli usuną post, zniknie on również z siatki profilu drugiego autora. Co więcej, to samo stanie się, jeśli główny autor dezaktywuje swój profil na Instagramie.

W dowolnym momencie, jeśli główny autor zdecyduje się ustawić widoczność posta jako prywatny, przestanie on istnieć również na profilu drugiego autora. Dlatego wskazane jest, aby nie trzymać wszystkich jajek w jednym koszyku, a podczas współpracy upewnij się, że publikujesz również indywidualnie; ale upewnij się, że treść jest inna.

Dostępnych jest wiele narzędzi, które mogą pomóc w zapewnieniu dynamicznej obecności w Internecie. Na przykład twórcy historii na Instagramie pomogą Ci wydzielić kilka pojedynczych postów, dzięki czemu uzyskasz lepszą widoczność tych, które współpracujesz. Dzięki takim narzędziom możesz usprawnić i ułatwić sobie proces post-kreacji.

Oto wspólny sukces!

Teraz, gdy wiesz, jak stworzyć udany post we współpracy na Instagramie, nie powinno być trudno wyprzedzić konkurencję.

Po prostu pamiętaj o tworzeniu wspólnych postów z twórcami i firmami, które rezonują z wartościami i zasadami, które reprezentujesz. Pamiętaj, aby angażować odbiorców za pomocą komentarzy. Możesz także spotkać się w transmisji na żywo ze swoim współpracownikiem, aby przekazać okrzyki wszystkim odbiorcom, aby zwiększyć wskaźniki zaangażowania. Aby uzyskać lepszy wgląd w swoich odbiorców i wiedzieć, które treści bardziej ich angażują, oto przewodnik po statystykach na Instagramie — jedyne narzędzie, którego potrzebujesz do mierzenia wyników na Instagramie!