Jak zwiększyć wydajność centrum obsługi za pomocą sztucznej inteligencji.

Biznes we współczesnym świecie dzieli się na dwie kategorie: tych, którzy korzystają ze sztucznej inteligencji, i tych, którzy badają możliwości jej zastosowania w swojej pracy. Sztuczną inteligencję stosuje się w technologiach rozpoznawania twarzy, personalizacji reklam w mediach społecznościowych, produkcji muzyki i ilustracji. Rynek się zmienia, klienci oczekują uwagi, natychmiastowej reakcji na zapytania i szybkiej obsługi. Ignorowanie tych trendów wpływa na zyski i konkurencyjność biznesu. Już w 2016 roku opublikowano badanie, które dowodzi, że wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji (SI) może znacząco poprawić wydajność biznesu. Firmy, które wdrażają SI do sprzedaży, mogą zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, skrócić czas obsługi telefonicznej i zmniejszyć koszty. Taki produkt stworzył UniTalk. Jest to głosowy robot – wielofunkcyjne narzędzie wykorzystujące SI do automatyzacji połączeń telefonicznych, rozpoznawania mowy i prowadzenia spersonalizowanych dialogów z klientami zgodnie z określonymi scenariuszami.

Zalety korzystania z Głosowego Robota: Praca 24/7 bez dni wolnych, co pozwala zwiększyć lojalność klientów i zoptymalizować czas pracy. Możliwość obsługi dużej liczby połączeń jednocześnie, co zmniejsza koszty w porównaniu z kosztami centrum obsługi. Elastyczny kreator scenariuszy, który pozwala wykorzystywać robota do różnorodnych zadań. Rozpoznawanie różnych języków i emocji w mowie klientów. Oszczędność do 57% zasobów w porównaniu z utrzymaniem i działaniem centrum obsługi. Zbieranie i prowadzenie analizy połączeń telefonicznych. Możliwość konfigurowania automatycznej wysyłki informacji za pomocą SMS, Viber, Telegram. Integracja z systemami CRM. Dzięki tym możliwościom Głosowy Robot UniTalk staje się nie tylko wygodnym, ale także efektywnym narzędziem do optymalizacji interakcji z klientami, zwiększania sprzedaży i prowadzenia analizy dla dalszego doskonalenia strategii rozwoju biznesu.

Głosowy robot jest uniwersalnym rozwiązaniem dla różnych obszarów biznesu: sklepów internetowych, centrów kontaktowych, agencji konsultingowych, usług dostawy, salonów urody itp. Robot może jednocześnie rozwiązywać kilka strategicznych zadań w różnych obszarach biznesu: marketingu, sprzedaży i generowania leadów, obsługi klienta. Zadania marketingowe robota głosowego obejmują przeprowadzanie ankiet dla obecnych lub potencjalnych klientów, informowanie ich o promocjach, zniżkach i specjalnych ofertach oraz zapraszanie na prezentacje nowych produktów lub wydarzeń. W obszarze sprzedaży i generowania leadów Głosowy Robot radzi sobie z cold callingiem bazy kontaktów, realizacją powtórnych sprzedaży oraz oferowaniem dodatkowych produktów lub usług. Należy zauważyć, że konwersja połączenia telefonicznego dokonanego przez SI wynosi ponad 35%. Głosowy robot jest również wykorzystywany do obsługi klienta (przyjmowanie zamówień, udzielanie odpowiedzi na pytania i przekierowywanie ich do odpowiednich działów).

Podsumowując, warto zauważyć, że w warunkach popularności komunikatorów i mediów społecznościowych połączenia telefoniczne pozostają ważnym kanałem komunikacji, a Głosowy Robot staje się istotnym narzędziem do optymalizacji tego procesu. Zamiast Ciebie może wykonywać różnorodne zadania – od prowadzenia działań marketingowych po obsługę klienta, pomagając zaoszczędzić czas i zasoby oraz poprawiając efektywność sprzedaży i przetwarzania leadów.