Kompletny przewodnik po handlu elektronicznym

Jeśli kiedykolwiek kupiłeś lub sprzedałeś jakikolwiek produkt za pośrednictwem platform internetowych, byłeś częścią eCommerce.

W ostatnich latach eCommerce stał się popularnym modelem biznesowym na świecie. Zgodnie z tym modelem firmy sprzedają swoje produkty za pośrednictwem stron internetowych, aplikacji lub rynków internetowych. Jeśli jednak niektóre tradycyjne firmy wykorzystują podmioty stowarzyszone do sprzedaży swoich produktów, są one również uważane za handel elektroniczny.

Niezależnie od tego, czy jesteś firmą, która chce wkroczyć w świat handlu elektronicznego, czy kimś, kto chce poznać ten model biznesowy od podszewki, ten przewodnik jest dla Ciebie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego o handlu elektronicznym i jego aspektach.

Spis treści:

Handel elektroniczny i jego ewolucja

Handel elektroniczny odnosi się do kupowania i sprzedawania produktów online. Możesz sprzedawać produkty za pośrednictwem swojej strony internetowej, aplikacji lub platform internetowych, takich jak Amazon i eBay. Obecnie istnieją różne modele handlu elektronicznego, takie jak B2B (biznes do biznesu), B2C (biznes do klienta), C2C (klient do klienta) i D2C (bezpośrednio do klienta).

Możesz stworzyć własną witrynę eCommerce za pomocą platform takich jak Shopify, Adobe Commerce (wcześniej znany jako Magento), Wix, BigCommerce, WooCommerce itp. Spośród nich Shopify jest najpopularniejszy, ponieważ oferuje różnorodne aplikacje i motywy dla witryn eCommerce . Możesz również dowiedzieć się o alternatywach Shopify z naszego artykułu na temat konkurentów Shopify.

Handel elektroniczny nie jest nowym wynalazkiem, ponieważ ma ponad 50 lat. Jej początek zaznaczył się uruchomieniem CompuServe w 1969 roku, który jest dziś uważany za pierwszą firmę eCommerce. Po 10 latach e-commerce rozpoczął swoją przygodę z pierwszą transakcją elektroniczną.

Pierwszy internetowy rynek Book Stacks Unlimited został uruchomiony po raz pierwszy w 1992 r., który przeniósł się do Internetu w 1994 r. Uruchomienie przeglądarki Netscape w 1994 r. ułatwiło ludziom udział w biznesie eCommerce. W ciągu następnych kilku lat tej dekady świat był świadkiem kilku znaczących premier w tej branży — Amazon i eBay w 1995 r., PayPal w 1998 r. i Alibaba w 1999 r.

Na początku XXI wieku zarówno Walmart, jak i Costco zaczęły oferować swoim klientom zakupy online. Ponieważ ten model biznesowy stale się rozwija, Chiny stały się największym rynkiem handlu elektronicznego w 2013 roku. Handel elektroniczny odnotował ogromny wzrost w latach Covid na całym świecie, zwłaszcza w krajach, które zdecydowały się na blokadę na długi okres.

Podstawowe funkcje witryny e-commerce

  • Przyjazny dla użytkownika interfejs użytkownika i płynna nawigacja są koniecznością dla witryn eCommerce, aby zapewnić pozytywne wrażenia użytkownika.
  • Ponieważ coraz więcej osób uzyskuje dostęp do stron internetowych z urządzeń mobilnych, projektowanie witryn eCommerce powinno być responsywne.
  • Produkty na stronie internetowej powinny mieć ogólne opisy, często zadawane pytania i recenzje użytkowników, aby wpłynąć na odwiedzających.
  • Użytkownicy powinni mieć możliwość wyszukiwania w witrynie i korzystania z filtrów, aby szybko i łatwo znaleźć swoje ulubione produkty.
  • Idealna witryna eCommerce powinna oferować wiele opcji płatności dla wygody użytkowników.
  • Powinien mieć przejrzystą i prostą politykę zwrotów i refundacji.

Jak sprawić, by witryna e-commerce była bardziej przyjazna dla użytkownika

  • Upewnij się, że strony internetowe ładują się szybko w Twojej witrynie eCommerce
  • Posiadaj zaawansowany pasek wyszukiwania za pomocą rozwiązań do wyszukiwania e-commerce
  • Spraw, aby bestsellery i powiązane produkty były widoczne w całej witrynie
  • Odpowiednio uporządkuj produkty według popularnych kategorii
  • Wyróżnij oferty promocyjne i rabaty, aby zwiększyć zaangażowanie
  • Dodaj zdjęcia HD, szczegółowe opisy, często zadawane pytania i filmy produktów
  • Oferuj kupującym wiele zaufanych opcji płatności
  • Używaj przyjemnych kolorów i projektów dla witryny eCommerce

Jak wybrać odpowiednią platformę eCommerce

Musisz wziąć pod uwagę punkty, aby poznać najlepszą platformę eCommerce dla swojej firmy:

  • SaaS lub hostowane samodzielnie
  • Hosting i inne wydatki
  • System zarządzania treścią
  • Intuicyjny dashboard i narzędzia SEO
  • Wsparcie dla urządzeń mobilnych
  • Integracje i wtyczki
  • Wsparcie klienta
  • Bezpieczeństwo i szyfrowanie
  • Skalowalność
  • Łatwość użycia
  • Filtruj opcję wyszukiwania
  • Niezbędne elementy udanej operacji eCommerce

    Jeśli chcesz zrozumieć operacje biznesowe eCommerce, musisz znać jego podstawowe komponenty. Oto główne elementy eCommerce, które musisz znać.

    Systemy zarządzania zamówieniami (OMS)

    System zarządzania zamówieniami oznacza cyfrowe zarządzanie całym cyklem życia zamówienia. Obejmuje śledzenie wszystkich procesów związanych z zamówieniami, takich jak wprowadzanie zamówień, zarządzanie zapasami, dostawa produktów, obsługa posprzedażna itp. Dzięki wydajnemu systemowi OMS organizacje mogą mieć wgląd w doświadczenia klientów i zapasy w czasie rzeczywistym.

    Korzyści z używania systemu zarządzania zamówieniami

    • Szybka i rzetelna realizacja zamówienia
    • Zautomatyzuj zarządzanie zapasami
    • Zmniejsz koszty zapasów
    • Usprawnij operacje magazynowe
    • Scentralizowana platforma dla wszystkich kanałów
    • Bądź na bieżąco ze statusem magazynu
    • Kompleksowe raporty ze wszystkich kanałów eCommerce
    • Proste i przejrzyste fakturowanie
    • Uprość zamówienia, usuwając papierkową robotę

    Najlepsze aplikacje do zarządzania zamówieniami

    Jeśli chodzi o zarządzanie zamówieniami, oto kilka aplikacji, na których możesz polegać:

    1. ShipStation to oprogramowanie do zarządzania zamówieniami, które pozwala zarządzać wszystkimi zamówieniami online i automatyzować proces realizacji zamówień. Łącz zamówienia, dziel zamówienia, filtry i tagi zamówień, alerty i różne kurorty zamówień to wyróżnione funkcje tej platformy.

    2. Orderhive oferuje jeden pulpit nawigacyjny do wielokanałowego zarządzania zamówieniami, dzięki czemu uzyskasz całościowy widok swoich zamówień e-commerce. To oprogramowanie do zarządzania zamówieniami można dostosowywać i umożliwia bezproblemową synchronizację ze wszystkimi kanałami sprzedaży.

    3. Zoho Inventory to system zarządzania zamówieniami, który pomaga zarządzać zamówieniami, kontynuować pakowanie i wysyłkę oraz wysyłać aktualizacje przy dostawie. Jest również w stanie śledzić przesyłki, pobierać płatności online, integrować się z platformami takimi jak Amazon, Shopify, eBay itp. oraz uzyskiwać szczegółowe raporty.

    Wskazówki dotyczące usprawnienia zarządzania zamówieniami dla firm

    • Bezproblemowa integracja między sklepami internetowymi i stacjonarnymi
    • Usprawnij i ustandaryzuj swój proces
    • Zidentyfikuj punkty bólu i pracuj nad nimi
    • Kontroluj niedobory zapasów i niepewność wysyłki
    • Spraw, aby zwroty produktów były łatwe dla użytkowników
    • Korzystaj z czystych danych i spraw, by kupujący byli widoczni w OMS

    Wyzwania stojące przed firmami w zarządzaniu zamówieniami w handlu elektronicznym

    • W miarę rozwoju firm system zarządzania zamówieniami w handlu elektronicznym może ucierpieć z powodu niespójności ręcznych i luk w danych.
    • Złożoność zamówień hurtowych i wielopakietowych również stanowi wyzwanie.
    • Większość platform do zarządzania zamówieniami oferuje ograniczoną personalizację; stąd firmy nie mogą dostosować go do swoich potrzeb.
    • Niekompatybilność narzędzi do zarządzania zamówieniami z aplikacjami zewnętrznymi również utrudnia zarządzanie.
    • Jeśli wybrana aplikacja nie posiada wszystkich potrzebnych funkcji, firmy eCommerce mają kłopoty.
    • Gdy zamówienia pochodzą z różnych kanałów, zarządzanie nimi staje się trudne dla witryn eCommerce.

    Rozwiązania w zakresie płatności online

    Rozwiązanie płatności online jest obowiązkowym elementem biznesu e-commerce. Firmy lub platformy handlowe online muszą oferować klientom wiele metod płatności online, aby mogli oni płacić natychmiast i bez żadnych problemów.

    Rodzaje metod płatności online

    1. Karty kredytowe i debetowe

    Karty te są obecnie popularnymi formami płatności. Klienci muszą wprowadzić numer karty, jej ważność i numer CVV, aby dokonać płatności kartą.

    Kiedy klienci używają karty kredytowej do dokonywania płatności, nie muszą od razu wpłacać pieniędzy. Jeśli jednak nie dokonają minimalnej płatności na rzecz wystawcy karty kredytowej, zostanie naliczona grzywna lub odsetki.

    2. Portfel cyfrowy

    Apple Pay, Amazon Pay i Google Pay to popularne przykłady portfela cyfrowego. W dłuższej perspektywie oszczędza pieniądze klientów, ponieważ stanowią one zachętę do przyciągania użytkowników.

    Są one zależne od Twojego telefonu, więc bez telefonu z połączeniem internetowym klienci nie będą mogli dokonywać płatności. Ponadto muszą przelać pieniądze do portfela z banku przed dokonaniem płatności.

    3. Przelewy bankowe

    Jeśli zdecydujesz się skorzystać z przelewu bankowego jako rozwiązania płatniczego, zapłacisz bezpośrednio z ich kont bankowych sprzedawcy eCommerce. Nawet jeśli nie masz żadnej karty debetowej lub kredytowej do konta bankowego, nie spowoduje to żadnych problemów.

    Ta metoda płatności jest nie tylko bezpieczna, ale także nie ma szans na cofnięcie płatności lub obciążenie zwrotne. Czasami płatności te są opóźnione, ponieważ klienci muszą skontaktować się z bankiem, aby dokończyć płatność.

    4. Kryptowaluty

    Wraz z rozwojem kryptowaluty wiele bramek płatniczych akceptuje monety kryptograficzne jako sposób płatności. Platformy akceptujące kryptowaluty to Paypal, Newegg, Microsoft, AT&T i AMC Theatres.

    Największą zaletą korzystania z tej metody płatności online jest anonimowość. Klienci mogą ukrywać swoją tożsamość podczas dokonywania transakcji. Wiąże się to jednak z opłatą transakcyjną, którą muszą zapłacić sieci kryptowalut.

    Rola dostawców bramek płatniczych w handlu elektronicznym

    Biznes eCommerce w dużej mierze zależy od transakcji elektronicznych; w związku z tym nie da się prowadzić biznesu e-commerce bez bramek płatniczych. Zrozumiałe jest, że dostawcy bramek płatniczych odgrywają kluczową rolę w przetwarzaniu płatności. Przede wszystkim jego funkcją jest akceptacja transakcji dokonanej przez klienta wobec sprzedawcy.

    Takie platformy wykorzystują mechanizmy front-end do gromadzenia, przesyłania i autoryzacji informacji o klientach oraz dostarczania ich do banku handlowca w czasie rzeczywistym. W ten sposób umożliwia przetworzenie transakcji. Te szybkie, łatwe i bezpieczne płatności zapewniają wygodę zarówno klientom, jak i sprzedawcom.

    Firmy handlu elektronicznego mają różne opcje płatności online. Popularne to PayPal, Stripe, GoCardless, WePay, Checkout.com i Braintree. Oto kolejny artykuł na temat alternatyw PayPal.

    Możesz nawet dodać metody płatności na swojej stronie WordPress za pomocą wtyczek płatności WordPress. Ponadto wiele firm stosuje metodę zakupu Kup teraz, zapłać później (BNPL), aby zwiększyć sprzedaż.

    Rzeczy, które firmy powinny zrobić, aby zapewnić bezpieczne transakcje

    Firmy handlu elektronicznego muszą podjąć następujące kroki, aby transakcje online były bezpieczne. Mogą również korzystać z rozwiązań zabezpieczających handel elektroniczny, aby ograniczać przestępstwa, takie jak carding.

    • Wykorzystaj certyfikat SSL na swojej stronie
    • Wybierz niezawodną platformę eCommerce
    • Unikaj przechowywania danych klientów
    • Zgodność z PCI DSS
    • Sprawdź adres rozliczeniowy i transakcję
    • Użyj szyfrowania

    Użytkownicy Magento mogą również postępować zgodnie z tymi wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa i chronić Magento 1 po EOL.

    Oprogramowanie koszyka na zakupy to samodzielna aplikacja i wbudowana usługa, która umożliwia klientom wybieranie i rezerwowanie artykułów do przyszłych zakupów. Tutaj ludzie dodają produkty podczas przeglądania witryny.

    Po zakończeniu sprawdzają zamówienie i płatność końcową, w razie potrzeby wprowadzają korekty i wybierają metodę płatności. Na koniec klienci przeglądają całe zamówienie i dodają informacje o wysyłce, rozliczeniach i płatnościach do zakupu.

    Korzyści z oprogramowania koszyka zakupów

    • Oferuje bezpieczne opcje zakupów dla klientów z zabezpieczonymi płatnościami
    • Umożliwia wygodne zakupy z łatwym dostępem do wybranych produktów
    • Działa jako centrum danych dla trendów i wzorców klientów
    • Dostarcza analizy zakupów i dane dotyczące wydajności
    • Dzięki temu proces płatności jest bezproblemowy

    Jeśli prowadzisz małą firmę i szukasz dostawców rozwiązań do obsługi koszyków na zakupy, możesz skorzystać z różnych programów. Do najważniejszych należą Ecwid firmy Lightspeed, OpenCart, SamCart, Snipcart, Shoprocket, Foxy.io i Big Cartel. Otrzymaliśmy również obszerny artykuł, który możesz przeczytać, aby dowiedzieć się więcej o narzędziach koszyka na zakupy.

    Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do obsługi koszyka

    • Zdecyduj o celach swojej witryny eCommerce
    • Poszukaj funkcji, których potrzebujesz najbardziej
    • Znajdź oprogramowanie, z którego każdy może z łatwością korzystać
    • Porównaj ceny lub plany subskrypcji
    • Wybierz skalowalną aplikację
    • Szukaj całodobowej obsługi klienta

    Wózki na zakupy obsługiwane głosem: Wiele wózków na zakupy umożliwia obecnie dodawanie produktów za pomocą poleceń głosowych. Ta opcja głośnomówiąca staje się coraz bardziej popularna wśród inteligentnych urządzeń domowych.

    Integracja z mediami społecznościowymi: Kolejny trend, który staje się popularny, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Możesz wyświetlać reklamy w mediach społecznościowych i umożliwiać użytkownikom dodawanie produktów do koszyka bezpośrednio z mediów społecznościowych.

    Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)

    Platforma CRM pozwala na spójną komunikację z klientem i potencjalnymi klientami. Przechowuje wszystkie dane dotyczące interakcji w jednym miejscu i pomaga śledzić podróże klientów do Twojej firmy.

    Korzyści z używania CRM dla firm

    • Oferuj lepszą obsługę swoim klientom
    • Usprawnij proces sprzedaży, tworząc potok
    • Zachowaj więcej klientów i zwiększ ich lojalność
    • Uzyskaj szczegółowe analizy danych klientów i raporty
    • Zwiększ produktywność i efektywność członków zespołu
    • Mieć centralną bazę danych dla wszystkich informacji
    • Bezproblemowo komunikuj się z potencjalnymi klientami
    • Segmentuj klientów i uzyskuj dokładne prognozy

    Rodzaje systemów CRM

    • Operacyjny CRM: usprawnia procesy biznesowe organizacji poprzez ich uproszczenie.
    • Analityczny CRM: zbiera dane i analizuje je, aby dostarczyć Ci informacji o klientach.
    • Collaborative CRM: Ten CRM może być używany przez różne działy firmy poprzez bezproblemową komunikację.

    Firmy e-commerce mają do wyboru szereg rozwiązań CRM w chmurze. Najlepsze nazwy to Salesforce, Hubspot, monday.com, Zoho CRM, Pipedrive, Freshsales i Zendesk Sell. Jeśli szukasz bezpłatnego CRM, możesz zapoznać się z tym artykułem na temat bezpłatnych narzędzi CRM.

    Dobre praktyki wdrażania systemu CRM

    • Poznaj swoje cele i problemy
    • Omów jego znaczenie z kolegami
    • Wybierz konfigurowalny i skalowalny CRM
    • Zrozumieć proces pracy i wyszkolić zespół
    • Stwórz wewnętrzny zespół do wdrożenia
    • Wdrażaj nowy system etapami

    Typowe wyzwania przy wdrażaniu systemu CRM

  • Różnica między budżetem a kosztem
  • Posiadanie jasnych celów z mierzalnymi wskaźnikami
  • Przekonywanie ludzi do przejścia na CRM
  • Wybór odpowiedniej platformy (SaaS/samodzielna) do wdrożenia
  • Zapewnienie niezbędnych szkoleń kluczowemu personelowi
  • Planowanie potrzeb integracyjnych
  • Ochrona danych
  • Zarządzanie zapasami

    Zarządzanie zapasami oznacza kupowanie, przechowywanie i sprzedawanie przedmiotów w celu zapewnienia dostępności zapasów w odpowiedniej ilości. Polega na śledzeniu pozycji magazynowych od pozyskiwania do wysyłki produktu.

    Korzyści z używania zarządzania zapasami

    • Właściwe zarządzanie zapasami pomaga uniknąć przeładowania i wyczerpania zapasów
    • Uzyskaj dokładniejsze wyobrażenie o tym, co i ile magazynować
    • Śledź zapasy i zamówienia oczekujące, aby uniknąć nadmiernej sprzedaży
    • Oszczędzaj pieniądze na zarządzaniu magazynem, ubezpieczeniu, transporcie i innych
    • Negocjuj lepiej ze sprzedawcami i dostawcami
    • Większy zysk dzięki zarządzaniu magazynem i zwiększonej produktywności zespołu
    • Lepsze wrażenia klientów i wyższy wskaźnik utrzymania klientów

    Rodzaje zapasów

    • Inwentaryzacja surowców:
    • Ten inwentarz przechowuje surowce potrzebne do wytworzenia gotowych produktów. Materiały te są pozyskiwane, nabywane lub produkowane przez Twoją własną firmę.
    • Inwentaryzacja produkcji w toku (WIP):
    • Zapasy PWT zwykle zawierają materiały, których zacząłeś używać w swojej fabryce, ale produkcja produktu nadal trwa.
    • Zapas wyrobów gotowych:
    • W tym inwentarzu przechowujesz produkty, które są gotowe do sprzedaży na rynku. Ten spis jest łatwy i prosty do śledzenia i rozliczania.
    • Konserwacja, naprawa i eksploatacja (MRO) Inwentarz: Inwentarz MRO zawiera elementy niezbędne do utrzymania pełnej sprawności fabryki. Rzeczy przechowywane w tym ekwipunku są przeznaczone wyłącznie do użytku firmowego, a nie na sprzedaż.

    Różne techniki zarządzania zapasami

    • Inwentaryzacja Just-in-Time (JIT): Firmy handlu elektronicznego stosujące to podejście uzyskują inwentaryzację na podstawie swoich potrzeb, aby uniknąć ryzyka martwych zapasów.
    • Ekonomiczna ilość zamówienia (EOQ): Dzięki tej formule możesz dowiedzieć się, ile zapasów należy kupić, aby zminimalizować koszty zakupu i utrzymania.
    • Zapas bezpieczeństwa: Ten rodzaj zarządzania zapasami obejmuje posiadanie dodatkowego zapasu, aby zapobiec wyczerpaniu zapasów z powodu nieprawidłowych prognoz.
    • Analiza ABC: Można zastosować tę technikę, aby kategoryzować produkty według ich wartości.

    Narzędzia do zarządzania zapasami

    Istnieją różne programy do zarządzania zapasami dostępne dla witryn e-commerce. Niektóre z popularnych narzędzi to:

    Inwentaryzacja przepływów

    inFlow Inventory to odpowiednie oprogramowanie do kompleksowej optymalizacji procesu inwentaryzacji. Ma łatwy w użyciu interfejs i można go bez problemu zintegrować z platformą eCommerce. Ta oparta na chmurze platforma obsługuje również wdrażanie lokalne.

    Cin7

    Cin7 to kolejne potężne narzędzie, którego można użyć do synchronizacji gromadzenia zapasów, zamówień, magazynu, przepływu pracy i kanałów sprzedaży. Pozwala zarządzać procesem sprzedaży poprzez wiele kanałów.

    Akwiarium

    Dzięki zarządzaniu zapasami Fishbowl można uzyskać pełny wgląd w procesy magazynowe i produkcyjne. Platforma oferuje szereg wydajnych narzędzi, takich jak skanowanie i kody kreskowe, identyfikowalność i zarządzanie zasobami, aby spełnić Twoje wymagania operacyjne.

    Prognozowanie popytu i zarządzanie zapasami: najlepsze praktyki w handlu elektronicznym

    Prognozowanie popytu jest bardzo ważne w zarządzaniu zapasami, ponieważ trzeba być przygotowanym na nagły wzrost lub spadek popytu z przyczyn sezonowych lub nieoczekiwanych. Na przykład popyt na odzież wizytową drastycznie spadł podczas pandemii COVID, ponieważ ludzie zaczęli pracować z domu. W takich przypadkach konieczne staje się dodanie dodatkowej powierzchni magazynowej do przechowywania niesprzedanych zapasów. Oto niektóre z najlepszych praktyk dotyczących prognozowania popytu.

    • Dokładnie wyczuwaj trendy i popyt w handlu elektronicznym
    • Prognoza krzyżowa z popytem sezonowym
    • Korzystaj z oprogramowania do prognozowania popytu
    • Zrozumieć okres prognozy
    • Regularnie audytuj łańcuch dostaw
    • Zarządzaj wszystkimi danymi z jednej platformy
    • Zorganizuj układ drutowni z punktami kontrolnymi kontroli jakości

    System zarządzania informacjami o produkcie (PIM).

    System zarządzania produktem (PIM) umożliwia gromadzenie, przetwarzanie, przechowywanie i dystrybucję informacji o produkcie do różnych kanałów sprzedaży, takich jak witryny e-commerce. Aby wdrożyć ten system w swoim biznesie eCommerce, musisz mieć oprogramowanie PIM do generowania i utrzymywania dokładnych i ujednoliconych informacji o produkcie.

    PIM to centralne miejsce przechowywania wszelkiego rodzaju informacji o produktach, których mogą potrzebować różne działy Twojej firmy. Powinien również być w stanie przekazywać informacje z bazy danych Twoim klientom, sprzedawcom detalicznym i hurtownikom.

    Kluczowe cechy systemów PIM

    • Łączenie danych produktów poprzez migrację danych
    • Centralne repozytorium produktów
    • Opcja szybkiego wyszukiwania i filtrowania
    • Zarządzanie przepływem pracy i kontrole edycji
    • Przechowywanie dodatkowych informacji o produkcie
    • Zarządzaj katalogiem produktów i relacjami
    • Zarządzanie rolami i prawami dostępu
    • Obsługa integracji i interfejsów API

    Rodzaje oprogramowania PIM

  • Single-Domain PIM: Pozwala zarządzać danymi z jednej domeny.
  • Multi-Domain PIM: Pozwala zarządzać i synchronizować dane z wielu domen.
  • Open-Source PIM: aplikacja jest open-source i może być używana za darmo.
  • PIM oparty na chmurze: oprogramowanie działa w chmurze i można uzyskać do niego dostęp z dowolnego miejsca.
  • Jak wdrożyć PIM dla eCommerce

    • Skoncentruj się na strategii i wynikach PIM
    • Wyrównaj niezbędne dane biznesowe
    • Skonfiguruj system PIM
    • Przenieś informacje o produkcie
    • Zintegruj PIM z innymi aplikacjami
    • Zaprojektuj przepływ pracy i udziel pozwolenia
    • Synchronizacja i projektowanie danych testowych
    • Uruchom PIM i kontynuuj

    Realizacja zamówienia i wysyłka

    W sektorze eCommerce realizacja zamówienia to proces, który obejmuje odbiór lub kompletację, przechowywanie, pakowanie, wysyłkę i dostarczenie przedmiotu lub produktu do klienta. Może to również obejmować przyjmowanie zwrotów, dostarczanie zamienników i zwrot płatności.

    Rodzaje opcji wysyłki dla firm eCommerce

    Firmy handlu elektronicznego zazwyczaj oferują swoim klientom jedną lub więcej opcji wysyłki:

    • Darmowa dostawa
    • Wysyłka ryczałtowa
    • Standardowa przesyłka
    • Dostawa tego samego dnia
    • Wysyłka nocna
    • Wysyłka 2 dni
    • Przyspieszona wysyłka
    • Dostawa lokalna
    • Wysyłka ładunków
    • Międzynarodowa wysyłka
    • Ekologiczna wysyłka

    Sposób obliczania kosztów wysyłki dla sklepu eCommerce

    Koszt wysyłki sklepu eCommerce zależy od różnych czynników, w tym przewoźnika, miejsca wysyłki i opcji wysyłki. Aby obliczyć koszt wysyłki, możesz skorzystać z usług przewoźników i narzędzi innych firm. Należy jednak wziąć pod uwagę następujące kwestie dotyczące obliczania kosztów wysyłki.

  • Wartość pakietu
  • Miejsce docelowe paczki
  • Waga i wymiary paczki
  • Jak szybko paczka musi dotrzeć do miejsca docelowego
  • Wszelkie dodatkowe opłaty lub opłaty za nieoczekiwane problemy
  • Kluczowe wskaźniki dotyczące procesów wysyłki i realizacji

    Firmy handlu elektronicznego muszą analizować te wskaźniki realizacji zamówień, aby zrozumieć, gdzie muszą się poprawić. Oto wzory do obliczania tych wskaźników:

    Wskaźnik realizacji zamówienia

    Wskaźnik realizacji zamówień = (zamówienia dostarczone przy pierwszej próbie / łączna liczba wysłanych zamówień) x 100

    Czas wysyłki i dostawy

    Czas wysyłki = rzeczywista data wysyłki – data zamówienia klienta

    Czas dostawy = Data dostawy produktu – data zamówienia klienta

    Koszt wysyłki jako procent przychodów

    Koszt wysyłki jako procent przychodów = (całkowity roczny koszt wysyłki / roczny przychód) x 100

    Stopa zwrotu

    Stopa zwrotu = Całkowita liczba zwróconych zamówień / całkowita liczba zrealizowanych zamówień.

    Narzędzia do optymalizacji procesów wysyłki i realizacji

    Aby zoptymalizować proces realizacji zamówień w firmie eCommerce, możesz skorzystać z pomocy wielu aplikacji. Dzięki oprogramowaniu wysyłkowemu firmy handlu elektronicznego mogą integrować różnych przewoźników ze swoimi usługami wysyłkowymi.

    Dostępne są również narzędzia do tworzenia szablonów etykiet wysyłkowych, które pomagają tworzyć spersonalizowane etykiety do oznaczania marki i śledzenia.

    Strategie obniżania kosztów wysyłki i poprawy rentowności

    • Wybierz ekonomiczne opakowanie
    • Wykonuj paczki w mniejszych wymiarach
    • Skonfiguruj centra dostaw, aby zmniejszyć odległość wysyłki
    • Zapewnij dostawę produktów za pomocą narzędzi do weryfikacji adresu
    • Wybierz wysyłkę w pakiecie
    • Negocjuj ceny z wieloma przewoźnikami
    • Dokonaj płatności online za wysyłkę
    • Wybierz wysyłkę opłaconą z góry i usługi hybrydowe
    • Uzyskaj ubezpieczenie OC
    • Zlecaj operacje wszędzie tam, gdzie to możliwe

    Najlepsze praktyki dotyczące wysyłki i realizacji

  • Zorganizuj, zoptymalizuj i zdigitalizuj swój magazyn
  • Zautomatyzuj przechowywanie i inne procesy
  • Utwórz zasady wysyłki zorientowane na użytkownika i postępuj zgodnie z nimi
  • Edukuj swoich pracowników, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkownikom
  • Dbaj o niskie i przejrzyste koszty wysyłki
  • Oferuj wiele opcji wysyłki, w tym bezpłatną wysyłkę
  • Śledź zamówienia od początku do końca
  • Zachowuj się odpowiedzialnie w przypadku problemów z realizacją zamówień
  • Typowe wyzwania związane z wysyłką i realizacją zamówień

    • Niska prędkość wysyłki
    • Odległe miejsca wysyłki
    • Brak niezawodnej globalnej realizacji
    • Ograniczone możliwości brandingu
    • Nieefektywne zarządzanie zwrotami i wymianą
    • Oczekiwania klientów dotyczące bezpłatnej wysyłki
    • Uszkodzone i brakujące produkty
    • Oferuje sprawną obsługę klienta

    Rynki internetowe

    Rynki internetowe to w zasadzie platformy eCommerce lub strony internetowe, które łączą sprzedawców z kupującymi. Jako sprzedawca produktów masz szansę zaprezentować swoje produkty na takich platformach. Kiedy ktoś kupuje twój produkt, musisz go wysłać do klienta, podczas gdy rynek otrzymuje prowizję od każdego zakupu.

    Korzyści ze sprzedaży na rynku online

    • Dotrzyj do szerszej publiczności w różnych krajach
    • Szansa na poprawę sprzedaży i przychodów
    • Zmniejszony koszt
    • Zdobądź łatwo zaufanie klientów
    • Mniej problemów technicznych do załatwienia
    • Obsługa klienta 24/7
    • Narzędzie do zarządzania wysyłkami i dostawami

    Ryzyka i wyzwania związane ze sprzedażą na rynkach internetowych

  • Niska marża zysku z powodu opłat sprzedawcy i innych opłat
  • Obowiązek przestrzegania regulaminu targowiska
  • Ograniczona kontrola nad wizerunkiem marki
  • Fałszywe produkty są sprzedawane na tej samej platformie
  • Nieuczciwa konkurencja produktami sprzedawanymi przez właścicieli targowisk
  • Opóźnione płatności
  • Koszt marketingu internetowego
  • Jak wybrać odpowiedni rynek online dla swoich produktów

    • Porównaj popularne funkcje rynku
    • Utrzymanie dostawcy i współpraca
    • Wskaźnik pozyskiwania i utrzymania klientów
    • Opcje płatności i bezpieczeństwo danych
    • Łatwy w obsłudze interfejs i responsywna strona internetowa
    • Przeanalizuj swoich konkurentów i zobacz, gdzie sprzedają
    • Dowiedz się o reputacji platformy z recenzji online
    • Odpowiednie wsparcie logistyczne dla odbioru i dostawy
    • Koszt abonamentu i inne opłaty

    Wskazówki dotyczące optymalizacji listy produktów

  • Zoptymalizuj listę produktów zgodnie z rynkiem
  • Stwórz opisowy tytuł produktu
  • Uwzględnij wartość podaną w oświadczeniu o produkcie
  • Używaj zdjęć HD i filmów objaśniających
  • Skoncentruj się na produktach o wysokim popycie
  • Dodaj swój produkt do odpowiedniej kategorii
  • Skoncentruj się na SEO, aby zoptymalizować produkty pod kątem popularnych wyszukiwań
  • Najlepsze praktyki dotyczące opisów produktów i obrazów

    • Opis powinien zawierać wszystkie istotne informacje
    • Dodaj wartość i korzyści wraz z odpowiednimi słowami kluczowymi
    • Generuj możliwe do zeskanowania opisy za pomocą generatorów opisów produktów
    • Używaj wysokiej jakości obrazów zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych
    • Upewnij się, że obrazy są pojedyncze i dokładne
    • Pokaż widoki z wielu kątów i białego tła

    Jak stworzyć płynną podróż zakupową e-commerce dla klientów

    Podróż klienta eCommerce obejmuje wiele etapów (świadomość, rozważenie, decyzja, obsługa i lojalność). Musisz upewnić się, że mogą przejść przez wszystkie etapy z maksymalną wygodą. Na przykład możesz sprawić, by koszyk był widoczny na wszystkich stronach, które odwiedzają. Pomoże im to zdecydować, kiedy kontynuować zakup.

    Musisz także zautomatyzować dodawanie adresu wysyłki, adresu rozliczeniowego i szczegółów płatności z profilu klienta. Dzięki temu nie będą musieli wielokrotnie wpisywać informacji. Wybierz niezawodną bramę o długim czasie działania. Każde opóźnienie w przetwarzaniu płatności może sprawić, że klienci zmienią zdanie.

    Sposoby zapewniania doskonałej obsługi klienta klientom e-commerce

    • Dodaj funkcję czatu na żywo w swoim sklepie internetowym
    • Bądź aktywny na platformach społecznościowych
    • Stwórz szczegółową bazę wiedzy dla użytkowników
    • Zautomatyzuj obsługę klienta, aby uzyskać najlepsze wrażenia
    • Spróbuj rozwiązać problemy podczas pierwszej interakcji
    • Oferuj użytkownikom spójną obsługę klienta
    • Zastosuj strategię wielokanałową dla swojej witryny

    Informacje zwrotne od klientów w celu poprawy obsługi klienta w handlu elektronicznym

    Jeśli chcesz, aby Twoi klienci eCommerce mieli lepsze wrażenia z zakupów, musisz wziąć pod uwagę opinie klientów. Znajdź ich problemy i stale pracuj nad ich rozwiązaniem. Firmy mogą tworzyć krótkie i proste ankiety w celu zebrania opinii klientów.

    Przyszłość zakupów e-commerce

    Przyszłość handlu elektronicznego rysuje się w jasnych barwach, ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do kupowania produktów na platformach internetowych. Jedyną rzeczą, na którą należy uważać, są nadchodzące trendy, które mogą zmienić sposób, w jaki ludzie robią zakupy na platformach eCommerce.

    Wraz z rozpowszechnieniem inteligentnych urządzeń coraz więcej osób będzie korzystać z wyszukiwania głosowego, aby znaleźć swoje ulubione przedmioty. Ponieważ firmy będą bardziej koncentrować się na doświadczeniach użytkowników, będą starały się dostarczać klientom bardziej spersonalizowane oferty i sugestie. Tutaj sztuczna inteligencja i chatboty będą nadal odgrywać większą rolę.