Najlepsze zautomatyzowane platformy reklamowe w 2022 r.

W dzisiejszych czasach, samo stworzenie dobrego produktu to za mało. Oprócz innowacyjności, zaawansowanych technologii i łatwości użytkowania, firmy muszą również opracować solidną strategię reklamową, która będzie dostosowana do najnowszych trendów w mediach społecznościowych i na innych platformach promocyjnych.

Sektor reklamy internetowej dzieli się na dwie główne kategorie: reklamę manualną, opierającą się na relacjach między reklamodawcą a wydawcą, oraz reklamę zautomatyzowaną.

W tym artykule skupimy się na platformach reklamy zautomatyzowanej. Wyjaśnimy, jak działają, jaki mają wpływ na biznes i przedstawimy kilka popularnych rozwiązań, aby pomóc Ci wybrać to, które najlepiej odpowiada potrzebom Twojej firmy.

Czym jest reklama zautomatyzowana?

Reklama zautomatyzowana, nazywana również programmatic advertising, to zaawansowana technologia, która pozwala reklamodawcom kupować przestrzeń reklamową w Internecie od wydawców. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, reklama zautomatyzowana wykorzystuje analizę danych i złożone algorytmy, aby wyświetlać reklamy odpowiednim odbiorcom w optymalnym czasie.

Eksperci chwalą ten model, ponieważ działa w czasie rzeczywistym, umożliwiając reklamodawcom skuteczniejsze licytowanie dostępnej powierzchni reklamowej.

Teraz, gdy poznałeś podstawy reklamy zautomatyzowanej, zobaczmy, jak to działa w praktyce.

Jak działa proces zautomatyzowanej reklamy?

Reklama zautomatyzowana działa na podobnych zasadach jak reklama manualna, ale jest znacznie bardziej efektywna i zaawansowana technologicznie. W procesie tym biorą udział dwie strony: reklamodawcy i wydawcy. Przyjrzyjmy się bliżej, jak to funkcjonuje:

  • Użytkownik wchodzi na stronę internetową (wydawca).
  • Strona rejestruje odsłonę i wystawia ją na aukcję, przekazując istotne informacje o użytkowniku (za pomocą platformy SSP – Supply Side Platform).
  • Reklamodawcy licytują wyświetlenie (za pomocą platformy DSP – Demand Side Platform).
  • Wyświetlenie reklamy jest przyznawane reklamodawcy, który zaoferował najwyższą cenę. Jego reklama zostanie zaprezentowana użytkownikowi.

Platformy po stronie popytu (DSP)

Platformy DSP (Demand Side Platforms) to narzędzia, które umożliwiają reklamodawcom licytowanie powierzchni reklamowej na stronach internetowych wydawców. Dodatkowo, platformy DSP pozwalają na precyzyjne targetowanie odbiorców na podstawie ich wieku, lokalizacji, płci, aktywności w Internecie i innych kryteriów. Oto kilka przykładów takich platform:

Adform

Adform to globalna platforma DSP pochodząca z Danii, zaprojektowana z myślą o nowoczesnym marketingu. Platforma wykorzystuje zaawansowaną technologię Adform Flow, oferując skalowalną, modułową i otwartą architekturę, która usprawnia zarządzanie kampaniami. Celem tego rozwiązania jest optymalizacja współpracy między człowiekiem a maszyną, przy jednoczesnym zapewnieniu inteligentnego wsparcia w celu poprawy wyników biznesowych klientów.

AdRoll

AdRoll to wszechstronna platforma dla firm z branży e-commerce, która umożliwia szybkie uruchamianie kampanii reklamowych w sieci, mediach społecznościowych i e-mail marketingu. Unikalność tej platformy polega na tym, że łączy wszystkie te funkcje w jednym miejscu, co oznacza jeden panel administracyjny, jeden proces zakupu i jedno logowanie, co przekłada się na zwiększenie przychodów i oszczędność czasu.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w tle upraszcza codzienne zadania marketingowe dla firm. Dzięki AdRoll reklamodawcy mogą dokładnie dostosować grupę docelową do swoich produktów.

Platforma wspiera reklamy displayowe, zarządzanie mediami społecznościowymi i e-mail marketing. Cenne dane z kampanii reklamowych mogą być wykorzystane do tworzenia bardziej skutecznych strategii marketingowych, które angażują obecnych klientów, przyciągają nowych i zwiększają przychody.

Wśród klientów AdRoll znajdują się takie znane marki jak LOUNGE, Topo Designs, Payton Jewelry, Shady Rays, Exploding Kittens, Head Kandy i wiele innych.

Display & Video 360 od Google

DV 360, czyli Display & Video 360, to platforma Google do zakupu i zarządzania reklamami zautomatyzowanymi. Dzięki DV360 reklamodawcy mogą łączyć się z wieloma wydawcami i docierać do określonych grup odbiorców w odpowiedniej cenie.

DV360 oferuje dostęp do szerokiej gamy wydawców, w tym przestrzeni reklamowych w Google Ad Exchange oraz na innych platformach i sieciach reklamowych, z którymi DV360 ma bezpośrednie połączenia. Kluczowe zalety DV360 to skalowalność, precyzyjne targetowanie i kompleksowe zarządzanie kampaniami.

The Trade Desk

To platforma do zakupu mediów, stworzona dla otwartego Internetu, która umożliwia wyświetlanie reklam odbiorcom na całym świecie. The Trade Desk pomaga rozwijać marki, wykorzystując dane w celu lepszego dotarcia do klientów.

Otwarty Internet pozwala na wykorzystanie danych do poszerzenia zasięgu odbiorców w różnych witrynach, aplikacjach i podcastach. Umożliwia bardziej otwarte i obiektywne porównywanie efektywności. Dzięki otwartemu podejściu Trade Desk stał się bardziej wydajny, oparty na danych i gotowy do działania już od pierwszego dnia.

Inteligentne kampanie The Trade Desk obejmują planowanie i zakup mediów, aktywację danych oraz dostosowywanie za pomocą interfejsów API. To, co wyróżnia Trade Desk na tle konkurencji, to dostęp do dedykowanych ekspertów, transparentne udostępnianie danych oraz akademia marketingowa, prowadzona przez ekspertów branżowych, którzy pomagają w tworzeniu niestandardowych rozwiązań.

Xandr – strona popytu

Xandr to platforma technologiczna, która specjalizuje się w danych i globalnym rynku reklam premium. Uważana za lidera innowacji na styku cyfryzacji i telewizji, Xandr oferuje zwiększoną wydajność, lepszy dostęp do zasobów reklamowych, ulepszone strategie zakupowe dla reklamodawców oraz dostęp do identyfikacji rozwiązań i usług dostosowanych do potrzeb wydawców.

Xandr Marketplace ma globalny zasięg 6,7 miliarda wyświetleń dziennie, obsługuje ponad 193 000 marek, ponad 80 globalnych integracji DSP, ponad 1550 bezpośrednich wydawców, ponad 175 globalnych partnerstw SSP oraz ponad 45 globalnych dostawców danych.

Adobe Advertising Cloud

Adobe to gigant w świecie mediów. Reklama jest niczym innym jak prezentacją treści w różnych formatach. Adobe Advertising Cloud to platforma, gdzie automatyzacja spotyka się z mediami. To niezależna platforma reklamowa, która z powodzeniem łączy i automatyzuje wszystkie media, ekrany, dane i elementy kreatywne na szeroką skalę.

Niezależna, transparentna i bezpieczna dla marki chmura reklamowa Adobe wykorzystuje dane z różnych źródeł. Umożliwia tworzenie spójnych, skoordynowanych i wszechstronnych kampanii, oferując kompleksowe planowanie, zakup, zarządzanie i optymalizację.

MediaMath

MediaMath to platforma DSP stworzona z myślą o potrzebach reklamodawców. Oferuje pełną kontrolę nad działaniami marketingowymi, umożliwiając elastyczne zarządzanie kampaniami omnichannel, przy jednoczesnym zachowaniu ich efektywności i skuteczności.

Zautomatyzowana platforma reklamowa oferuje ulepszone doświadczenia użytkownika, nowoczesny ekosystem i niezależne podejście, które wspiera dowolny system identyfikacji, w obliczu wycofywania plików cookie stron trzecich.

Platformy po stronie podaży (SSP)

Platformy SSP (Supply Side Platforms) to oprogramowanie adtech, które pomaga wydawcom i reklamodawcom zautomatyzować zarządzanie, sprzedaż i optymalizację zasobów reklamowych. Obejmują one audio, wideo, reklamy displayowe i mobilne, dostępne w aplikacjach, portalach internetowych, podcastach i na innych platformach.

Platformy SSP są również nazywane platformami optymalizacji zysków, ponieważ ich celem jest zapewnienie, że wydawcy oferują swoje powierzchnie reklamowe reklamodawcom, którzy najlepiej dopasują się do ich odbiorców. Platformy SSP umożliwiają ustalanie stawek w czasie rzeczywistym, optymalizację sieci reklamowej, określanie cen minimalnych, raportowanie oraz kontrolę nad tym, kto reklamuje.

Xandr – strona podaży

Wcześniej omówiliśmy platformę Xandr w kontekście platform po stronie popytu. Xandr, jako platforma reklamy zautomatyzowanej po stronie podaży, jest liderem w zakresie zaawansowanych kampanii, które wykorzystują zasoby reklamowe wysokiej jakości, dostępne na różnych ekranach.

Xandr jest również miejscem, które zapewnia globalny dostęp, a co za tym idzie, większy dostęp do popytu, poprzez obsługę wielu unikalnych źródeł popytu premium, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa marki. Oferuje dostęp do rozwiązań, które są liderem w branży w zakresie podejścia do adresowalności i prywatności. Dostosowane usługi Xandr opierają się na elastycznym partnerstwie i niezawodnych usługach, które wspierają unikalne cele biznesowe.

Criteo

Criteo to platforma SSP, która pomaga budować, skalować i aktywować odbiorców z wykorzystaniem platformy Commerce Media Platform. Criteo posiada silnik AI, który obsługuje funkcje takie jak rekomendacje produktów, dynamiczną optymalizację kreacji i przewidywanie stawek.

Platforma udostępnia również wykresy kupujących, które pomagają reklamodawcom i wydawcom lepiej zrozumieć swoją grupę docelową. Criteo oferuje łatwą i szybką konfigurację, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli i transparentności.

Platforma obsługuje 685 milionów aktywnych użytkowników dziennie, tysiące wydawców o szerokim zasięgu oraz najlepsze zasoby reklamowe w otwartym Internecie. Dodatkowo, platforma obsługuje 35 miliardów codziennych zdarzeń związanych z przeglądaniem i zakupami w 96 krajach.

PubMatic

PubMatic to kolejna platforma, która ma na celu zapewnienie maksymalnej wartości dla klienta, poprzez usprawnienie łańcucha dostaw reklamy cyfrowej. Ich rozwiązanie, dostosowane do potrzeb klienta, wykorzystuje specjalistyczną infrastrukturę, która ma na celu zapewnienie skalowalnych i elastycznych innowacji.

Bezstronne podejście PubMatic obejmuje dostęp do zasobów, danych i analiz, które mają na celu uzyskanie konkretnych wyników i zapewnienie kontroli, przy jednoczesnym skupieniu się na transparentności i budowaniu rozwiązań, które rozwiązują najbardziej palące problemy w branży. Platforma obsługuje 1,2 biliona ofert reklamowych dziennie, przetwarzając przy tym 3,3 petabajta danych dziennie.

Giełdy reklam

Giełda reklam to rynek, który ułatwia kupowanie i sprzedawanie zasobów reklamowych. Te zasoby obejmują reklamy displayowe, wideo i mobilne, pochodzące z wielu sieci reklamowych. Ceny są ustalane na podstawie licytacji w czasie rzeczywistym, o czym pisaliśmy już wcześniej w tym artykule.

Giełdy reklam są bardziej efektywne niż reklama manualna, ponieważ są w pełni zautomatyzowane, nie pozostawiają miejsca na błędy ludzkie i zapewniają najlepsze warunki dla wszystkich stron zaangażowanych w transakcję. Transakcja obejmuje reklamodawców i wydawców, którzy kupują i sprzedają powierzchnię reklamową na aukcjach w czasie rzeczywistym. Przyjrzyjmy się kilku najlepszym platformom wymiany reklam w Internecie.

SmartyAds

SmartyAds to programowa platforma reklamowa typu full stack, która umożliwia reklamodawcom i wydawcom skalowanie działalności, usprawnianie procesów, ustalanie priorytetów transakcji i osiąganie założonych celów. Oferuje unikalną platformę White Label Solution, która umożliwia zakup, sprzedaż i aktywację danych.

SmartyAds nawiązało współpracę z firmami takimi jak Criteo, InMobi, Cheetah Mobile, Google, Opera, Xiaomi i SpringServe. Platforma została wyróżniona w Media Post, Salesforce Blog, Forbes, Inc i Entrepreneur za swój bezprecedensowy sukces w branży.

Smaato

Smaato to cyfrowa platforma reklamowa, która oferuje serwer reklam i rozwiązania do zarabiania. Platforma łączy wydawców z najlepszymi marketerami, co umożliwia docieranie do odbiorców na całym świecie. Smaato obsługuje 1,8 biliona zapytań reklamowych miesięcznie, 1,3 miliarda unikalnych użytkowników miesięcznie, 150 miliardów zapytań o reklamy wideo oraz 470 milionów unikalnych widzów miesięcznie.

Smaato oferuje możliwość tworzenia własnych rozwiązań dla wydawców i reklamodawców bez dodatkowych opłat za wyświetlanie reklam. Platforma opiera się na podejściu omnichannel, które obejmuje wszystkie urządzenia, środowiska i formaty reklam, wspierane przez zaawansowane systemy automatyczne i wiedzę ekspertów.

OpenX

OpenX to wiodąca na rynku technologia wymiany reklam, w 100% oparta na chmurze, z najbardziej wydajnym stosem technologicznym w branży. OpenX pomaga w budowaniu, optymalizacji i określaniu stawek dla odbiorców, obejmując przy tym wszystkie rodzaje i formaty urządzeń na dużą skalę.

Z pomocą OpenX możesz wykorzystać własne dane lub skorzystać z zewnętrznych źródeł danych, aby identyfikować, docierać i angażować odbiorców na każdym etapie.

Podsumowanie

Świat reklamy nieustannie się zmienia. Od czasu pojawienia się kultowej reklamy Marlboro Man, obserwujemy nieustanny rozwój i innowacje w sposobie, w jaki firmy promują swoje produkty. Dzięki platformom cyfrowej wymiany reklam firmy mogą w łatwy sposób kupować i sprzedawać przestrzeń reklamową, aby rozwijać swoją działalność.

Zautomatyzowane platformy wymiany reklam są oparte na zaawansowanej technologii i wykorzystują sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe, aby skutecznie angażować odpowiednich odbiorców.

Teraz, po zapoznaniu się z różnymi rodzajami platform (DSP, SSP i giełd reklam), z pewnością zdajesz sobie sprawę, że pomagają one dotrzeć do potencjalnych klientów i oferować im to, czego potrzebują najbardziej: Twój produkt.


newsblog.pl