Napraw błąd Microsoft Store 0x80073D12 w systemie Windows 10

Możesz pobierać i korzystać z milionów aplikacji i programów ze sklepu Microsoft Store. Ale czasami, gdy próbujesz uzyskać dostęp do Microsoft Store, możesz otrzymać kod błędu 0x80073D12 i nie możesz dalej instalować żadnych aplikacji. Jest to tak irytujący problem, zwłaszcza gdy próbujesz pobrać dowolną bardzo wymaganą aplikację w godzinach szczytu. Ale nie martw się! Ten przewodnik pomoże Ci naprawić kod błędu Microsoft 0x80073D12 za pomocą prostych i skutecznych metod rozwiązywania problemów.

Jak naprawić błąd Microsoft Store 0x80073D12 w systemie Windows 10?

Poniżej znajduje się kompletny komunikat dotyczący błędu Microsoft Store 0x80073D12, który występuje na komputerze z systemem Windows 10.

Zainstaluj aplikację lub grę. Zanim zainstalujesz ten dodatek, musisz zainstalować aplikację lub grę, z którą współpracuje.

LUB,

co najmniej jeden element w tym pakiecie nie został jeszcze zainstalowany, więc próbuj dalej. możesz również spróbować zainstalować je z pobrań i aktualizacji o kodzie błędu 0x80073d12

Co powoduje kod błędu Microsoft 0x80073D12?

Nie ma jednego znaczącego powodu, który powoduje błąd Microsoft 0x80073D12. Wiele scenariuszy, które powodują ten kod błędu, ale musisz przeanalizować najbardziej możliwą przyczynę tego błędu na komputerze z systemem Windows 10.

  • Nieprawidłowe/niestabilne połączenie sieciowe.
  • Uszkodzona pamięć podręczna Microsoft Store.
  • Nieaktualny system operacyjny Windows.
  • Zgromadzone pliki tymczasowe.
  • Nieprawidłowe ustawienia daty i godziny.
  • Niewystarczająca ilość miejsca na dysku do zainstalowania nowych aplikacji i programów.
  • Uszkodzona aplikacja/program.

Teraz przejdź do następnej sekcji, aby rozwiązać omawiany błąd. Po zidentyfikowaniu dokładnej przyczyny błędu Microsoft 0x80073D12 w systemie Windows 10 łatwiej byłoby ustalić, która metoda rozwiązywania problemów naprawi to samo. W przeciwnym razie wypróbuj wszystkie poniższe metody, aby rozwiązać problem.

Metoda 1: Podstawowe kroki rozwiązywania problemów

Wykonaj te podstawowe kroki rozwiązywania problemów przed przejściem do innych zaawansowanych metod.

1. Zapewnij prawidłowe połączenie sieciowe

Nie możesz zainstalować ani pobrać żadnej aplikacji lub programu na swoje urządzenie, jeśli nie masz odpowiedniego dostępu do Internetu. Zawsze sprawdzaj przepustowość i sprawdzaj, czy do tej samej sieci jest podłączonych wiele urządzeń.

  • Spróbuj połączyć się z inną siecią (inną siecią Wi-Fi lub mobilnym hotspotem) i sprawdź, czy ponownie napotkasz ten sam błąd.
  • Jeśli problem nie występuje w innym połączeniu sieciowym, oznacza to problem z urządzeniem sieciowym i połączeniem.

Przeczytaj nasz przewodnik dotyczący rozwiązywania problemów z łącznością sieciową w systemie Windows 10, aby rozwiązać problemy z siecią. Obejmuje to ponowne uruchomienie routera/modemu, zresetowanie protokołu TCP/IP i zmianę ustawień karty sieciowej.

Po naprawieniu problemów z siecią sprawdź, czy ponownie napotkasz ten sam błąd.

2. Sprawdź, czy rozszerzenie jest instalowane

Tak więc, po potwierdzeniu, że nie ma problemu z połączeniem internetowym, następną rzeczą, którą musisz upewnić się, jest to, czy instalujesz rozszerzenie gry/aplikacji, czy nie. Jeśli instalujesz rozszerzenie, musisz najpierw zainstalować odpowiednią aplikację, a następnie kontynuować rozszerzenie. Rozważmy scenariusz.

  • Jeśli instalujesz Forza Horizon 3 Hot Wheels ze sklepu Microsoft Store, informujemy, że Forza Horizon 3 Hot Wheels jest dodatkiem i aby go zainstalować, musisz zainstalować wersję gry (czasami grać kilka poziomów w nim).
  • Przejdź do trybu online i wyszukaj, czy instalowana aplikacja jest aplikacją lub rozszerzeniem.

Metoda 2: Zaloguj się na konto Microsoft

Błędy podczas procesu logowania na konto Microsoft mogą przyczynić się do błędu Microsoft 0x80073D12. Tak więc, jeśli napotkasz błąd i nie masz pojęcia o jakichkolwiek przyczynach, musisz wylogować się z konta i zalogować się ponownie. Oto kilka instrukcji, jak to zrobić.

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz Microsoft Store.

2. Kliknij Otwórz. Następnie kliknij ikonę swojego profilu, a następnie opcję Wyloguj się.

3. Teraz kliknij Zaloguj się, jak pokazano.

4. Wybierz swoje konto Microsoft i kliknij przycisk Kontynuuj.

5. Wpisz dane logowania i zaloguj się ponownie na swoje konto Microsoft.

Metoda 3: Uruchom ponownie procesy Microsoft Store

Jeśli nie ma błędów logowania, być może niektóre uszkodzone procesy Microsoft przyczyniają się do kodu błędu Microsoft 0x80073D12. Wyjdź ze wszystkich procesów Microsoft Store zgodnie z poniższymi instrukcjami.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Ctrl + Shift + Esc, aby otworzyć Menedżera zadań.

2. Teraz w zakładce Procesy kliknij Microsoft Store, a następnie przycisk Zakończ zadanie.

3. Uruchom ponownie Microsoft Store i sprawdź, czy kod błędu Microsoft Store 0x80073D12 został rozwiązany, czy nie.

Metoda 4: Wyjdź z niekompatybilnych procesów w tle

Niektóre niezgodne programy i aplikacje działające w tle mogą zakłócać proces pobierania ze sklepu Microsoft Store, powodując kod błędu 0x80073D12. Zaleca się zamknięcie wszystkich procesów w tle zgodnie z instrukcjami zawartymi w naszym przewodniku Jak zakończyć zadanie w systemie Windows 10.

Oprócz zamknięcia wszystkich procesów w tle, spróbuj wyłączyć wszystkie procesy uruchamiania na komputerze z systemem Windows 10, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem 4 sposoby wyłączania programów startowych w systemie Windows 10

Metoda 5: Synchronizuj ustawienia daty i czasu

Aby zainstalować dowolną grę lub aplikację ze sklepu Microsoft Store, komputer musi zsynchronizować wartości daty i godziny z ustawieniami globalnymi. Oto kilka instrukcji dotyczących synchronizacji daty, regionu i godziny na komputerze z systemem Windows 10.

1. Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisze Windows + I, aby otworzyć Ustawienia systemu Windows.

2. Wybierz opcję Czas i język.

3. Na karcie Data i godzina upewnij się, że dwie wartości Ustaw czas automatycznie i Ustaw strefę czasową automatycznie są włączone. Kliknij Synchronizuj teraz.

Metoda 6: Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z aplikacjami Sklepu Windows

Twój komputer z systemem Windows 10 ma wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów, które rozwiązuje wszelkie problemy w sklepie Microsoft Store. Wykonaj poniższe czynności, aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z aplikacjami Windows Store.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Rozwiązywanie problemów z ustawieniami i kliknij Otwórz.

0

2. Teraz kliknij Aplikacje Windows Store, a następnie Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów.

3. Jeśli po procesie rozwiązywania problemów zostaną zidentyfikowane jakiekolwiek problemy, kliknij Zastosuj tę poprawkę.

4. Na koniec postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi w nadchodzących monitach i uruchom ponownie komputer.

Metoda 7: Usuń pamięć podręczną Sklepu Windows

Uszkodzona pamięć podręczna i uszkodzone dane w Microsoft Store przyczynią się do powstania kodu błędu Microsoft Store 0x80073D12. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby usunąć pamięć podręczną Sklepu Windows.

1. Uruchom okno dialogowe Uruchom, naciskając jednocześnie klawisze Windows + R.

2. Teraz wpisz wsreset.exe i naciśnij klawisz Enter.

3. Upewnij się, że naprawiłeś problem z kodem błędu Microsoft Store 0x80073D12.

Metoda 8: Usuń pliki tymczasowe

Jeśli na komputerze z systemem Windows 10 nie ma wystarczającej ilości miejsca, nie można dodawać ani instalować żadnych nowych aplikacji lub programów. Po pierwsze, sprawdź, czy masz wystarczająco dużo miejsca na dysku i czy jest za mało miejsca, wyczyść wszystkie pliki tymczasowe zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Krok I: Sprawdź miejsce na dysku

Aby sprawdzić miejsce na dysku w komputerze z systemem Windows 10, wykonaj poniższe czynności.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + E, aby otworzyć Eksplorator plików.

2. Teraz kliknij Ten komputer na lewym ekranie.

3. Sprawdź miejsce na dysku w sekcji Urządzenia i sterowniki, jak pokazano. Jeśli są na czerwono, rozważ wyczyszczenie plików tymczasowych.

Krok II: Wyczyść pliki tymczasowe

Pliki tymczasowe są przechowywane na komputerze w celu poprawy szybkości kryteriów wyszukiwania. Ponadto, gdy te pliki gromadzą się z czasem i wynikają z niewystarczającej ilości miejsca na komputerze z systemem Windows 10. Aby zainstalować nowe aplikacje ze sklepu Microsoft Store i uniknąć kodu błędu 0x80073D12, musisz zwolnić trochę miejsca na komputerze. Oto nasz przewodnik 10 sposobów na zwolnienie miejsca na dysku twardym w systemie Windows, który pomaga usunąć wszystkie niepotrzebne pliki z komputera. Wykonaj to samo, aby naprawić kod błędu Microsoft.

Metoda 9: Zainstaluj aktualizacje aplikacji

Aby naprawić błąd Microsoft 0x80073D12, upewnij się, że wszystkie aplikacje w bibliotece Microsoft Store są zaktualizowane do najnowszej wersji. Jeśli w akcji jest wiele aktualizacji, nowe aktualizacje lub instalacje mogą napotkać kilka błędów podczas procesu. Wykonaj poniższe czynności, aby zainstalować aktualizacje aplikacji Microsoft Store.

1. Przejdź do menu wyszukiwania i wpisz Microsoft Store. Kliknij Otwórz.

2. Kliknij ikonę Biblioteka w lewym dolnym rogu okna Microsoft Store.

3. Następnie kliknij przycisk Pobierz aktualizacje.

4. Kliknij przycisk Aktualizuj wszystko.

5. Poczekaj, aż aktualizacje zostaną pobrane na komputer z systemem Windows 10 i upewnij się, że otrzymujesz komunikat Twoje aplikacje i gry są aktualne.

Metoda 10: Zaktualizuj system Windows

Jeśli na komputerze z systemem Windows 10 występują błędy, błędy lub problemy związane z poprawkami, zainstalowanie nowych aplikacji i gier może nie być możliwe. Ten problem można rozwiązać, instalując aktualizację systemu Windows. Po pierwsze, sprawdź, czy używasz zaktualizowanej wersji systemu operacyjnego, lub czy aktualizacja jest w toku, postępuj zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Jak pobrać i zainstalować najnowszą aktualizację systemu Windows 10

Po zaktualizowaniu wersji systemu operacyjnego Windows sprawdź, czy naprawiłeś błąd Microsoft 0x80073D12.

Metoda 11: Wyłącz serwery proxy i VPN

Serwery proxy i usługi VPN ukrywają Twoją tożsamość internetową, ale jeśli ustawienia są niezgodne z Twoim komputerem, napotkasz kilka błędów. Jednym z takich problemów jest kod błędu Microsoft 0x80073D12. Aby wyłączyć usługi Proxy i VPN, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Jak wyłączyć VPN i Proxy w systemie Windows 10 i wykonaj kroki zgodnie z instrukcjami w artykule.

Po wyłączeniu klienta VPN i serwerów proxy sprawdź, czy naprawiłeś kod błędu 0x80073D12. Ponownie, jeśli problem Cię denerwuje, połącz się z mobilnym hotspotem i sprawdź, czy się powtórzy.

Metoda 12: Użyj adresu Google DNS

Wielu użytkowników sugerowało, że korzystanie z adresów Google DNS rozwiąże wszelkie konflikty powstałe podczas instalacji gier i aplikacji z Microsoft Store. Jeśli napotkasz kod błędu Microsoft 0x80073D12, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Jak zmienić ustawienia DNS w systemie Windows 10.

Po przejściu na adres Google DNS sprawdź, czy możesz zainstalować nowe aplikacje z Microsoft Store.

Metoda 13: Tymczasowo wyłącz pakiet antywirusowy (jeśli dotyczy)

Czasami, jeśli spróbujesz zainstalować jakieś osobliwe aplikacje lub gry z Microsoft Store, pakiet antywirusowy na Twoim komputerze zidentyfikuje je jako zagrożenie i uniemożliwi zainstalowanie aplikacji. Dlatego mądrze wyłącz dowolny program antywirusowy innej firmy lub wbudowany pakiet zabezpieczeń na swoim komputerze, wykonując czynności przedstawione w naszym przewodniku Jak tymczasowo wyłączyć program antywirusowy w systemie Windows 10.

Po zainstalowaniu wymaganej aplikacji na urządzeniu, upewnij się, że ponownie włączyłeś pakiet bezpieczeństwa, aby zapobiec wszelkim złośliwym atakom.

Metoda 14: Wyłącz Zaporę systemu Windows (niezalecane)

Podobnie jak w przypadku programu antywirusowego, zapora Windows Defender na komputerze może uniemożliwiać pobranie dowolnej aplikacji ze sklepu Microsoft Store. Tak więc w tym przypadku musisz zmniejszyć dotkliwość pakietu bezpieczeństwa (wymienić kilka funkcji na białej liście) lub całkowicie wyłączyć zaporę Windows Defender zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Jak wyłączyć zaporę systemu Windows 10

Po zainstalowaniu aplikacji należy ponownie włączyć pakiet Firewall i kontynuować korzystanie z komputera.

Metoda 15: Napraw i zresetuj aplikacje lub dodatki

Jeśli żadna z metod nie pomogła naprawić błędu Microsoft 0x80073D12 na komputerze z systemem Windows 10, ta metoda będzie prostym i skutecznym obejściem. Jeśli instalujesz dodatek do dowolnej aplikacji lub gry i napotkasz omawiany błąd, spróbuj naprawić aplikację lub zresetuj ją, jeśli to konieczne, zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Uwaga: tutaj aplikacja Minecraft Launcher jest przykładem do demonstracji. Postępuj zgodnie z instrukcjami zgodnie z Twoją aplikacją.

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz Minecraft Launcher.

2. Wybierz podświetloną opcję Ustawienia aplikacji.

3. Przewiń w dół ekran Ustawienia i kliknij podświetloną opcję Napraw.

Uwaga: naprawa Minecrafta Launchera nie wpłynie na dane Twojej aplikacji.

4. Sprawdź, czy problem został rozwiązany. Jeśli nie, kliknij opcję Resetuj.

Uwaga: zresetowanie Minecraft Launcher spowoduje usunięcie danych aplikacji.

5. Na koniec uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy naprawiłeś kod błędu Microsoft 0x80073D12, który pojawia się podczas instalowania jakichkolwiek dodatków dowolnej aplikacji.

Metoda 16: Ponownie zarejestruj Microsoft Store

Jeśli zresetowanie sklepu Microsoft Store nie naprawi kodu 0x80073D12, może pomóc ponowna rejestracja sklepu Windows Store. Postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz PowerShell i kliknij Uruchom jako administrator.

2. Teraz wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter.

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + 'AppxManifest.xml' ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}

3. Poczekaj, aż polecenia zostaną wykonane, a teraz nie spotkasz się ponownie z omawianym błędem.

Metoda 17: Zainstaluj ponownie Microsoft Store

Jeśli żadna z omówionych powyżej metod nie pomogła naprawić kodu 0x80073D12, ostatnią opcją rozwiązania problemu jest ponowna instalacja Microsoft Store. Ten proces dezinstalacji nie może być zaimplementowany za pomocą Panelu sterowania lub procedury Ustawienia. Polecenia PowerShell pomogą Ci ponownie zainstalować Microsoft Store, jak omówiono poniżej.

1. Uruchom Windows PowerShell jako administrator.

2. Teraz wpisz polecenie get-appxpackage –allusers i naciśnij klawisz Enter.

3. Wyszukaj nazwę Microsoft.WindowsStore i skopiuj wpis PackageFullName.

4. Przejdź do nowego wiersza w oknie PowerShell i wpisz remove-appxpackage, a następnie spację i wiersz skopiowany w poprzednim kroku. To wygląda jak,

remove-appxpackage Microsoft.WindowsStore_22202.1402.2.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Uwaga: Polecenie może się nieco różnić w zależności od używanej wersji systemu Windows.

5. Następnie uruchom ponownie komputer. Sklep Microsoft zostanie usunięty z komputera.

6. Następnie, aby go ponownie zainstalować, ponownie otwórz Windows PowerShell jako administrator i wykonaj następujące polecenie.

Add-AppxPackage -register "C:Program FilesWindowsAppsMicrosoft.WindowsStore_11804.1001.8.0_x64__8wekyb3d8bbweAppxManifest.xml" –DisableDevelopmentMode

Microsoft Store zostanie ponownie zainstalowany na twoim komputerze i nie napotkasz kodu Microsoft Store 0x80073D12

Metoda 18: Utwórz nowy profil użytkownika

Niektórzy użytkownicy zgłaszali, że tworzenie nowego profilu użytkownika naprawiono błąd Microsoft 0x80073D12. Możesz utworzyć nowy profil użytkownika, wykonując czynności opisane w naszym przewodniku Jak utworzyć lokalne konto użytkownika w systemie Windows 10

Po utworzeniu nowego profilu użytkownika sprawdź, czy naprawiłeś omawiany błąd.

Metoda 19: Wykonaj przywracanie systemu

Mimo to, jeśli zmagasz się z błędem Microsoft 0x80073D12, spróbuj przywrócić komputer do poprzedniej wersji, w której działał dobrze. Możesz łatwo wdrożyć to samo, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem dotyczącym korzystania z funkcji przywracania systemu w systemie Windows 10.

Tak więc w tym przypadku punkt przywracania systemu, który już utworzyłeś, będzie bardzo pomocny w naprawieniu omawianego błędu.

Metoda 20: Zresetuj komputer

Jeśli nie znajdziesz żadnych problemów z Microsoft Store, ale nadal napotykasz błąd Microsoft Store Błąd Microsoft 0x80073D12, zalecamy zresetowanie komputera. Aby rozwiązać omawiany problem, wykonaj czynności opisane w naszym przewodniku Jak zresetować system Windows 10 bez utraty danych.

***

Mamy nadzieję, że przewodnik był przydatny i udało Ci się naprawić błąd Microsoft 0x80073D12 w systemie Windows 10. Odwiedzaj naszą stronę, aby uzyskać więcej fajnych wskazówek i wskazówek i zostaw swoje komentarze poniżej. Daj nam znać, o czym chcesz się dowiedzieć w następnej kolejności.