Słowo pisane to prawdziwa sztuka.
Gdy połączymy tę dziedzinę z zaawansowanymi technologiami, uzyskujemy fascynujące treści, które czytelnicy docenią i z którymi będą mogli się utożsamić.
Tą technologią jest właśnie sztuczna inteligencja.
Jej era nadeszła i nieustannie się rozwija, aby ułatwiać nam codzienne życie.
Często jednak spotykam osoby, które podchodzą do tych postępów z dystansem, a nawet z niechęcią.
Rzeczywiście, ludzka inteligencja jest unikatowa, ponieważ mamy duszę, potrafimy odczuwać emocje, ból i cierpienie, co pozwala nam pisać z głębi serca. Tego nie da się oczekiwać od maszyn czy sztucznej inteligencji, chyba że naukowcy znajdą sposób na stworzenie duszy i przejęcie kontroli nad życiem i śmiercią, co według mnie jest niemożliwe.
Dlatego nie powinniśmy traktować sztucznej inteligencji jako zagrożenia ani bezpośredniej konkurencji.
Wręcz przeciwnie, możemy ją wykorzystać do tworzenia jasnych, bezbłędnych i porywających tekstów.
Jednak powstaje pytanie…
Jak powiązane są ze sobą sztuka pisania i sztuczna inteligencja?
Można też zapytać, w jaki sposób sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w pisaniu.
Współczesny content marketing przeżywa rozkwit. Raport firmy Forrester ujawnia, że w 2016 roku amerykańscy marketerzy przeznaczyli na tworzenie treści około 10 miliardów dolarów. A wydatki na ten cel wydają się stale rosnąć.
Oznacza to, że każdego roku powstaje ogromna ilość tekstów. Wymaga to zaangażowania, czasu i wysiłku copywriterów, którzy muszą tworzyć i dostarczać wysokiej jakości treści, mające szansę wpłynąć na życie odbiorców.
Dlaczego warto włączyć narzędzia AI do strategii tworzenia treści?
Dobrze napisany tekst przyciąga klientów.
Tworząc wartościowe i angażujące treści, wzbudzisz zainteresowanie odbiorców, którzy z chęcią będą czytać więcej publikacji Twojej marki. To z kolei uruchomi efekt domina, przyciągając coraz większą publiczność.
W ten sposób budujesz autorytet marki. Gdy zdobędziesz zaufanie odbiorców, którzy uznają Twoją ofertę za atrakcyjną, istnieje duża szansa, że zamienią się w Twoich klientów.
Wzrost przychodów 📈
Wspomniany wyżej punkt tworzy fundament. Wraz z rosnącą liczbą osób poznających Twoją markę, zaufaniem do Twojej oferty i transformacją odbiorców w klientów, znacząco wzrastają Twoje przychody.
Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania 💯
Dzięki narzędziom optymalizacyjnym opartym na AI, możesz dostosować swoje treści pod kątem SEO, wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe dla swojej niszy. Wyszukiwarki zaczną doceniać Twoją witrynę, co przyczyni się do poprawy jej pozycji w rankingach.
W konsekwencji, Twoja popularność wzrośnie, a to pociągnie za sobą dalsze pozytywne efekty.
Oszczędność czasu poświęconego na research
Dogłębne zbadanie tematu jest bardzo czasochłonne. Korzystając z narzędzia AI oferującego taką funkcjonalność, możesz znacznie skrócić czas potrzebny na research i poświęcić go na inne aspekty strategii tworzenia treści.
Ponadto, niektóre narzędzia AI pomagają w generowaniu pomysłów na tematy i zbieraniu statystyk, które można wykorzystać w treści, aby zwiększyć jej wiarygodność.
Podniesienie jakości tekstów
Poprawna gramatyka, interpunkcja, ortografia, odpowiednie słownictwo i dbałość o szczegóły są kluczowe. Musisz dopracować te aspekty, nie ma innego wyjścia.
Chociaż nie da się naśladować ludzkich emocji (przynajmniej na razie), można poprawić inne elementy. Pozwól więc swoim copywriterom skupić się na kreatywnym pisaniu, a pozostałe aspekty powierz potężnemu narzędziu AI, pamiętając, że „błądzić jest rzeczą ludzką”.
Mając to na uwadze, poznajmy najlepsze narzędzia AI, które pomogą Ci tworzyć treści, które edukują i inspirują odbiorców.
Zaczynajmy!
ProWritingAid
Kolejnym godnym uwagi narzędziem AI jest ProWritingAid. To wszechstronne oprogramowanie oferuje mentoring pisarski, korektę gramatyczną i edytor stylu, pomagając w tworzeniu doskonałych tekstów.
Ponad milion autorów, copywriterów, redaktorów, specjalistów, a nawet studentów korzysta z tego narzędzia, aby poprawić jakość swoich prac pisemnych. Wyróżnia się ono precyzyjną i zaawansowaną korektą gramatyczną i stylistyczną oraz szczegółowymi raportami, które pomagają zidentyfikować i wyeliminować niedociągnięcia.
Narzędzie to łączy sugestie, filmy, quizy i artykuły, sprawiając, że proces pisania staje się bardziej interaktywny i angażujący. ProWritingAid szanuje prywatność użytkowników i jest zgodne z RODO. Można je łatwo zintegrować z MS Word, Medium, Gmail, Google Docs, Chrome i innymi platformami.
Dostępna jest zarówno darmowa, jak i płatna wersja. W wersji bezpłatnej otrzymujemy raport podsumowujący najważniejsze kwestie, 19 raportów pisemnych, możliwość edycji 500 słów naraz i dostęp online. Z kolei plan premium, kosztujący od 59 dolarów rocznie, oferuje brak ograniczeń liczby słów i większą elastyczność.
Fraza
Platforma Frase to przyjazne narzędzie, które ułatwia research, tworzenie i optymalizację treści.
Wiemy, jak czasochłonne może być badanie tematu, ale dzięki Frase, Twojemu partnerowi w tworzeniu treści, proces ten stanie się znacznie szybszy. To narzędzie AI automatycznie generuje inteligentny zarys tematu, oszczędzając Ci czasu spędzonego na przeglądaniu wielu witryn w poszukiwaniu informacji.
Frase oferuje szeroką gamę powiązanych tematów, statystyk, często zadawanych pytań, najnowszych wiadomości, ciekawostek i innych elementów, które można wykorzystać do stworzenia unikalnej treści. Narzędzie krok po kroku prowadzi Cię przez proces, aby research był jak najbardziej efektywny w kontekście wybranych słów kluczowych.
Briefy dotyczące treści odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu oczekiwanych rezultatów. Frase doskonale radzi sobie z tym zadaniem, dzięki intuicyjnemu edytorowi, który automatycznie generuje podsumowanie treści w oparciu o słowa kluczowe. Możesz także stworzyć własny brief, określając szczegółowe wytyczne, takie jak ton wypowiedzi, zalecenia SEO, kwestie zarządcze i styl.
W ten sposób Twoi copywriterzy mogą dopasować swoją pracę do strategii treści i SEO, aby zwiększyć wpływ tekstów. Narzędzie umożliwia również integrację z Dokumentami Google, importowanie treści z URL, przesyłanie wersji roboczych bezpośrednio do WordPress i wiele innych. Frase Topic Score to autorski algorytm, który ocenia Twoje artykuły i inne treści w kontekście działań konkurencji.
Otrzymuj aktualizacje wyników w czasie rzeczywistym i wspieraj swoich copywriterów w tworzeniu w pełni zoptymalizowanych artykułów, aby osiągnąć wymierne rezultaty. Algorytm automatycznie identyfikuje możliwości optymalizacji, aby przedłużyć żywotność treści i zminimalizować straty w ruchu.
Grammarly
Zbawienie pisarzy, perła AI, i tak dalej!
Grammarly jest uwielbiany przez miliony użytkowników, w szczególności przez copywriterów, autorów treści i pisarzy biznesowych – w tym mnie. Posiada wyjątkowo intuicyjny interfejs, w którym od razu się zakochałem, gdy stawiałem pierwsze kroki w świecie contentu.
Na szczęście trafiłem na to narzędzie AI, które na bieżąco eliminowało moje błędy. Wystarczy utworzyć darmowe konto, aby móc z niego korzystać. Możesz skopiować i wkleić lub przesłać dokument po kliknięciu przycisku „Nowy” na pulpicie.
I gotowe! Dzięki zaawansowanemu algorytmowi AI, Grammarly wskaże na czerwono wszystkie błędy gramatyczne. Narzędzie sugeruje również lepsze frazy, zaznaczając je na czerwono. Na pulpicie znajdziesz też wszystkie ostatnio edytowane dokumenty, co jest przydatne, gdy zgubisz plik MS Word i chcesz mieć wszystkie elementy treści w jednym miejscu.
Grammarly analizuje treść pod kątem błędów i obejmuje podstawowe kwestie, takie jak gramatyka, interpunkcja, ortografia i inne. Sprawdza również Twój styl pisania i udziela wskazówek i sugestii, jak go udoskonalić.
Grammarly pomaga we wszystkich rodzajach pisania, od profesjonalnych tekstów, przez hobby, po codzienne wiadomości e-mail, posty na blogach czy w mediach społecznościowych. Pomaga usunąć zbędne słowa i wypełniacze z treści, aby uczynić ją bardziej autentyczną i rzeczową.
Czasami może jednak sugerować zmiany, które nie do końca Ci odpowiadają. W takiej sytuacji możesz je zignorować i skupić się na swojej wizji tekstu. Na koniec, narzędzie wyświetli wynik na 100 w prawym górnym rogu, jako ocenę ogólnej jakości tekstu.
Możesz korzystać z darmowej lub płatnej wersji, w zależności od potrzeb. W przypadku osób prywatnych i małych agencji wystarczająca może być nawet darmowa wersja. Natomiast płatna wersja oferuje znacznie więcej informacji na temat jakości treści, takich jak długość zdań, nadużywanie strony biernej, alternatywne słowa, powtarzające się wyrazy i kontrola plagiatu.
CopyAI
CopyAI wykorzystuje NLP OpenAI, laboratorium badawcze AI z San Francisco, które stworzyło serię GPT-n.
Brzmi znajomo?
Jestem pewien, że tak, jeśli jesteś fanem technologii!
To narzędzie AI pozwala w kilka sekund wygenerować wysokiej jakości tekst, który Twoi odbiorcy uznają za autentyczny. Pomaga zautomatyzować żmudne i czasami frustrujące zadania związane z tworzeniem treści w czasie rzeczywistym.
Agencje, copywriterzy, marki eCommerce i marketerzy mogą wykorzystać to narzędzie, aby znaleźć najlepszy sposób na dotarcie do klientów za pomocą skutecznych tekstów. Agencje cyfrowe mogą pomóc swoim klientom w optymalizacji wydatków na reklamy. CopyAI pozwala zaoszczędzić czas poświęcony na tworzenie treści i poprawić jej jakość, co przekłada się na lepszą skuteczność reklam.
Copywriterzy nie muszą jednak zazdrościć narzędziu, ponieważ wciąż mogą pisać swoje własne teksty. CopyAI pomaga im w przeprowadzeniu burzy mózgów na temat różnych pomysłów na reklamy i wspiera w znalezieniu dobrego punktu wyjścia. Nie musisz już wpatrywać się w pusty ekran, zastanawiając się, jak zacząć!
Podobnie marki eCommerce mogą docierać do szerszej grupy odbiorców, bez obaw o zwrot z inwestycji, ponieważ CopyAI pomaga im tworzyć spersonalizowane reklamy, które są dopasowane do ich grupy docelowej. Dzięki temu pomaga zwiększyć współczynniki konwersji, przychody i zyski.
Funkcje oferowane przez CopyAI to między innymi:
- Teksty reklam na Facebooku
- Nagłówki i opisy linków na Facebooku
- Nagłówki i opisy Google dla reklam w wyszukiwarce i displayowych
- Hasła na stronie docelowej lub tekst na stronach internetowych
- Teksty na Instagramie i opisy produktów
- Tematy wiadomości e-mail
- Studia przypadków prezentujące problemy, potrzeby i rozwiązania
- Opisy produktów dla marek eCommerce
- Generator nazw
- Tytuły i wstępy blogowe
- Pomysły na start i rozwój
Zmęczenie reklamą i nieistotność to dwa największe czynniki wpływające na zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS). Można je wyeliminować za pomocą kreatywnych, unikalnych i trafnych tekstów generowanych przez CopyAI. Dzięki platformie głębokiego uczenia się możesz spersonalizować każdą ze swoich kampanii pod kątem świąt, okazji lub wydarzeń.
Wordtune
Wordtune to narzędzie do optymalizacji treści i pisania oparte na sztucznej inteligencji, opracowane przez AI21 Labs. Dzięki niemu możesz przeredagować tekst w sposób, który wykracza poza podstawowe poprawki gramatyczne i ortograficzne. Narzędzia AI i modele językowe bardzo dobrze rozumieją semantykę treści. W rezultacie możesz łatwo przekształcić swoje myśli w dobrze napisany fragment tekstu.
Wordtune może pomóc w przeredagowaniu istniejącej treści, aby była bardziej swobodna, zwięzła, rozbudowana lub formalna.
Narzędzie to jest również dostępne jako dodatek do programu MS Word. Możesz więc pisać tak, jak zwykle.
Outwrite
Przekształć swoje kreatywne pomysły w treści, które wywrą wpływ na odbiorców, za pomocą narzędzia AI Outwrite. Korzysta z niego ponad milion użytkowników, którzy za jego pomocą upraszczają złożone frazy, aby zwiększyć przejrzystość tekstu.
Outwrite pomaga w tworzeniu zwięzłych treści dzięki sugestiom strukturalnym i stylistycznym, które pozwalają wyrazić więcej za pomocą mniejszej ilości słów. Współpracuje z różnymi platformami, takimi jak Dokumenty Google, MS-Word, aplikacje internetowe i Google Chrome.
Możesz poprosić o zalecenia dotyczące przeredagowania zdania, na przykład skompresowania, przeformułowania lub przekształcenia go. Funkcje oferowane przez to narzędzie AI obejmują zaawansowaną kontrolę gramatyki, która natychmiast poprawia interpunkcję, gramatykę i pisownię.
Uzyskaj pożądaną długość tekstów, dzięki spersonalizowanym sugestiom i wzbogać słownictwo za pomocą odpowiednich synonimów. Narzędzie pomaga również w tworzeniu bardziej przekonujących zdań, sugerując stronę czynną.
Możesz śledzić czytelność treści i wyniki ocen w czasie rzeczywistym, a także sprawdzać plagiat przed przesłaniem artykułów. Narzędzie jest dostępne w darmowej lub płatnej wersji, w cenie 9,95 USD miesięcznie. Plan płatny oferuje dodatkowe funkcje, takie jak:
- Poprawa elokwencji
- Przeredagowywanie zdań
- Propozycje oparte na eksperymentach
- 50 kontroli plagiatu miesięcznie
- Priorytetowa pomoc przez e-mail
- Funkcje zespołowe, takie jak zniżka grupowa, skonsolidowane rozliczenia i zarządzanie dostępem do zespołu
WordLift
WordLift to doskonałe narzędzie AI, które wspiera w dystrybucji treści i powiększaniu grona odbiorców. Jest to także potężne narzędzie SEO, które automatyzuje proces optymalizacji treści w czasie rzeczywistym.
Umożliwia agencjom, wydawcom, a nawet osobom fizycznym tworzenie wartościowych tekstów i jak najlepsze wykorzystanie ich potencjału. Pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoje strony, dzięki optymalizacji semantycznej, co umożliwia dotarcie do odpowiednich klientów.
WordLift efektywnie organizuje całą zawartość i wzbogaca witrynę za pomocą linków, obrazów, widgetów wizualizacyjnych danych, takich jak nawigator, GeoMap i inne. Narzędzie zwiększa zaangażowanie czytelników i wydłuża czas spędzony na stronie, dzięki odpowiednim rekomendacjom dotyczącym treści.
Sugerowane informacje i dane pomagają w tworzeniu znaczącego kontekstu, poprzez dodawanie znaczników semantycznych do tekstu, co umożliwia maszynom lepsze zrozumienie Twojej witryny. To narzędzie AI wspiera SEO witryny i pomaga ulepszyć strategię redakcyjną. Optymalizuje Twoje treści pod kątem wymagań wyszukiwarek i monitoruje działania marketingowe za pomocą danych z WordLift i WooRank.
Narzędzie jest zgodne z RODO i oferuje 14-dniowy BEZPŁATNY okres próbny, więc możesz je wypróbować, aby przekonać się, jak działa.
Writer
Writer to oparte na sztucznej inteligencji narzędzie do edycji tekstu, które pomaga w generowaniu treści, które trafiają do określonej grupy odbiorców. Od przejrzystości i słownictwa, po pisownię i gramatykę, Writer może stać się Twoim najlepszym sprzymierzeńcem w doskonaleniu tekstów.
Wykorzystaj Przewodnik po stylu Writera, aby stworzyć obszerny zbiór zasad pisania, które Twoi copywriterzy i pozostali członkowie zespołu będą mogli zrozumieć i stosować. Możesz również dostosować te wytyczne do własnych potrzeb, wykorzystując kolory i przejrzyste przedstawienia. W tym celu możesz:
- Publikować listy słów i słowniki
- Podawać szczegółowe nakazy i zakazy, w tym przykłady
- Udostępniać zasoby
- Odzwierciedlać przekaz swojej marki
Dzięki kontroli administratora w Writerze możesz decydować, gdzie mają pojawiać się sugestie dotyczące treści – w Google Chrome, Dokumentach lub MS Word. Dostępne jest także rozszerzenie do Chrome, które można używać podczas pisania.
Writer skutecznie edytuje dokumenty, e-maile, zgłoszenia do pomocy technicznej, materiały marketingowe, teksty na stronach internetowych, opisy produktów itp. W tym celu integruje się z takimi narzędziami jak WordPress, Salesforce, HubSpot, Zendesk, Intercom, Gmail, Outlook, Slack, GitHub, Adobe i Wix.
Co więcej, Writer integruje się również z serwisami społecznościowymi, takimi jak LinkedIn, Twitter, Medium, Facebook i Hootsuite, gdzie możesz zamieszczać treści.
W przeciwieństwie do innych asystentów AI, Writer nie przechowuje przetwarzanych danych ani nie wykorzystuje ich do trenowania innych modeli sztucznej inteligencji. Dlatego możesz bezpiecznie korzystać z Writera, który wykorzystuje systemy zgodne z HIPAA, AICPA SOC 2, Privacy Shield i EU-US Privacy Shield.
Headlime
Przekształć swoje myśli w wyraźne słowa dzięki narzędziu Headlime i zaoszczędź mnóstwo czasu. Headlime wykorzystuje moc GPT-3, zaawansowanej technologii AI, aby pomóc Ci w przezwyciężeniu problemów z rozpoczynaniem tekstów, takich jak reklamy na Facebooku, e-maile i posty na blogu.
Możesz także stworzyć swoją stronę docelową bez konieczności kodowania i projektowania. Korzystaj z profesjonalnych i atrakcyjnych szablonów, aby tworzyć teksty dla usług, produktów, e-maili itp. Dodatkowo, szukaj inspiracji w tysiącach przykładów tekstów stworzonych przez najlepszych copywriterów na świecie.
Headlime ułatwia współpracę w zespole i pozwala na zarządzanie tekstami w jednym miejscu, co usprawnia realizację kampanii marketingowych. Jego sztuczna inteligencja jest zoptymalizowana i przetestowana pod kątem zwiększania współczynników otwarć i konwersji. Jest to idealne narzędzie dla tych, którzy chcą zobaczyć realne efekty swojej strategii marketingowej.
To narzędzie jest doskonałe dla:
- Agencji marketingowych, które chcą uniknąć częstego zlecania tworzenia treści na zewnątrz;
- Copywriterów, którzy walczą z blokadą twórczą i chcą przyspieszyć realizację projektów;
- Właścicieli firm, którzy chcą zaoszczędzić czas, aby skupić się na rozwoju swojej marki.
Headlime jest dostępny w 11 językach, w tym po angielsku. Ceny zaczynają się od 59 USD miesięcznie dla osób prywatnych i małych firm. Wypróbuj to narzędzie ZA DARMO, aby zobaczyć znakomite rezultaty.
Odkryj więcej rozszerzeń Chrome, które wspierają proces pisania.
Jasper
Jeśli jesteś fanem filmów Marvela, być może znasz Jaspera jako sztuczną inteligencję, która wszystkim zarządza. Jasper to jednak internetowe narzędzie AI, które pomaga w tworzeniu kreatywnych i oryginalnych treści. Z jego pomocą, możesz tworzyć wersje robocze tekstów od 2 do 5 razy szybciej. Zwiększa również konwersję reklam podczas pisania tekstów, które wzbudzają zainteresowanie i uzyskują wysokie pozycje w Google.
Jasper tworzy treści wolne od plagiatu, bogate w słowa kluczowe, aby poprawić zwrot z inwestycji w reklamę. To internetowe narzędzie AI potrafi pisać w ponad 25 językach i pomaga w generowaniu pomysłów. Korzystanie z narzędzia ma na celu zwiększenie jakości treści, bez uszczerbku dla SEO i bez konieczności zatrudniania nowych copywriterów.
Internetowe narzędzia AI oferują ponad 50 szablonów, przypadki użycia, tryb szefa, i inne funkcje, aby spełnić oczekiwania użytkowników. Dwa popularne tryby Jaspera to Starter i Boss Mode. Starter kosztuje od 29 USD miesięcznie, oferując 20 000 słów, nielimitowaną liczbę projektów, ponad 50 umiejętności copywritingowych AI i nielimitowaną liczbę logowań. Natomiast Boss Mode zaczyna się od 59 USD miesięcznie i oferuje 50 000 słów, obsługę długich dokumentów, tworzenie długich postów na blogu i polecenie Jasper.
Surfer
Surfer to platforma optymalizacji treści, która wspiera w pozycjonowaniu w Google, dzięki funkcjom opartym na AI. Narzędzie działa w oparciu o algorytmy NLP, które pomagają w pozycjonowaniu treści w Google. Użytkownicy mogą tworzyć strategie treści, które są dostosowane do ich firmy, odbiorców, niszy i domeny.
Dzięki Surferowi łatwiej jest stworzyć zarys artykułu. Narzędzie ułatwia optymalizację treści, kategoryzację unikalnych akapitów, dostosowanie tonu wypowiedzi itp. Oferuje też sugestie dotyczące treści, które poprawiają jakość strony. Narzędzie zapewnia szczegółowy wgląd w liczbę obrazów, strukturę artykułów, słowa kluczowe itp., które wspierają pozycjonowanie treści w Google.
Możesz zdominować swoją niszę, dzięki audytowi treści, który identyfikuje problemy z formatowaniem i braki w treści. Narzędzie pomaga także w eliminowaniu błędów. Utrzymuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google poprzez budowanie linków, audyty itp. Zawiera Jaspera, który umożliwia automatyczne tworzenie treści w kilka sekund, przesyłanie ich do Dokumentów Google, publikowanie na WordPressie i wykorzystywanie słów kluczowych.
Można go łatwo zintegrować z interfejsami API, aby zachować ciągłość pracy. Surfer jest dostępny dla użytkowników w pakietach Basic, Pro i Business. Pakiet Basic kosztuje 49 USD miesięcznie i oferuje takie funkcje, jak bezpłatny miesięczny NLP, 20 audytów i 10 edytorów treści. Pro kosztuje 99 USD miesięcznie, oferując 60 audytów, 30 edytorów treści i NLP. Business to koszt 199 USD miesięcznie i zapewnia 140 audytów, 70 edytorów treści, API, white labeling, zaproszenie 10 członków i NLP.
Podsumowanie
Jasne, zwięzłe i angażujące teksty są tym, czego oczekują odbiorcy, niezależnie od tego, czy jesteś firmą, agencją, czy indywidualnym blogerem.
Choć możesz samodzielnie pisać teksty, warto korzystać z narzędzi AI, które właśnie omówiliśmy, aby zoptymalizować treści pod kątem SEO. W ten sposób wyszukiwarki będą mogły je zidentyfikować i umieścić na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Zaprzyjaźnij się więc ze sztuczną inteligencją, aby usprawnić swoją strategię tworzenia treści, od researchu po publikację, a następnie ocenić efekty.
Poznaj kompletny przewodnik po analizie luk w treści.
newsblog.pl